کسب و کار ایرانی

کاربرد دیزل ژنراتور و موتور دیزلی چیست؟

کاربرد دیزل ژنراتور و موتور دیزلی چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتورها در تاسیسات کوچک و بزرگ کاربردهای مختلفی دارند، امروزه بر اساس کارکرد دائم یا اضطراری از دیزل ژنراتورها در بیمارستان ها، عمران، دریایی، معدنی، مراکز راه سازی و … استفاده می شود.

عملکرد و راندمان دیزل ژنراتور با گسترش برنامه بازطراحی و تولید شد. امروزه یکی از رایج ترین کاربردها استفاده از دیزل ژنراتورها است که برای تامین برق پشتیبان یا آماده به کار برای کسب و کارها و سیستم ها در مواقع آتش سوزی استفاده می شود. دیزل ژنراتورهای مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دائماً جریان برق را کنترل می‌کنند و با قطع برق به‌طور خودکار شروع به کار می‌کنند و با بازگشت برق قطع می‌شوند. شرکت ژنراتور ولوو یکی از معتبر ترین شرکت ها میباشد.

استفاده از دیزل ژنراتور در معدن

دیزل ژنراتورها به طور گسترده در عملیات معدن در سراسر جهان استفاده می شود. آنها بیش از 70 درصد از کل انرژی مورد نیاز برای عملیات معدن را با استفاده از تجهیزات سنگین مانند مته، تسمه نقاله و جرثقیل تامین می کنند. خواه استخراج گاز، زغال سنگ، آهن یا فلزات گرانبها، دیزل ژنراتورها همیشه اولین انتخاب هستند زیرا قابل حمل و استفاده آسان حتی در مناطق دورافتاده معدن و شرایط شدید هستند.

نرخ نوسان کم دیزل نیز آن را به انتخاب ایمن‌تری نسبت به بنزین در کاربردهای معدن تبدیل می‌کند. دیزل ژنراتورها به عنوان بهترین قدرت، دوام و ظرفیت را در عملیات معدنی ارائه می دهند، و آنها را به منبع انرژی پشتیبان و آماده به کار کامل برای تمام عملیات معدنکاری سنگین تبدیل می کنند.

استفاده از دیزل ژنراتور در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی

این صنعت از جهات مختلف یکی از حساس ترین صنایع است. بدون موتور دیزلی برای تامین برق پشتیبان در صورت قطع برق، بسیاری از بیماران در مراکز درمانی جان خود را از دست خواهند داد. بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در معرض خطر هستند زیرا تجهیزات حیاتی مانند پمپ‌های اکسیژن به دلیل دمای پایین نمی‌توانند کار کنند.

دیزل ژنراتورها قابل اطمینان ترین منبع برق برای بیمارستان ها هستند زیرا نگهداری از آن ها نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی آسان تر است و در صورت قطع برق برق بدون وقفه را ارائه می دهند و به اندازه کافی قدرتمند هستند که به کار خود ادامه دهند (تا زمانی که سوخت موجود تمام شود). یک مخزن پر از گازوئیل بسته به وسعت بیمارستان می تواند کل یک بیمارستان را بیش از 8 ساعت دوام بیاورد. اگر سوخت کافی در محل ذخیره شود، دیزل ژنراتورها می توانند انرژی پشتیبان را برای بیش از 48 ساعت تامین کنند.

کاربرد دیزل ژنراتور در مراکز خرید

هیچ کس در این تجارت نمی خواهد در این صنعت پول از دست بدهد، اما قطع برق بدون برنامه پشتیبان می تواند آن را به یک رویداد سخت تبدیل کند. قطع برق در یک محل تجاری می تواند منجر به خسارات جدی در صندوق های نقدی، مسائل امنیتی برای افراد و امور مالی، رایانه و سایر تجهیزات خودکار و توقف کامل عملیات شود. تمام این ناراحتی ها و ضررها را نمی توان با هزینه سرمایه گذاری در دیزل ژنراتور آماده به کار مقایسه کرد.

ژنراتورهای خورشیدی به شما این امکان را می دهند که از منافع و درآمد کسب و کار خود محافظت کنید، عملیات را به خوبی اجرا کنید و از دست دادن کسب و کار به رقبا جلوگیری کنید، ایمنی را حفظ کنید و از درآمد خود محافظت کنید.

کاربرد دیزل ژنراتور در صنعت نفت و گاز

این یک عصر طلایی در صنعت نفت و گاز است. هر دقیقه اتلاف وقت، چه به دلیل خرابی تجهیزات یا قطع برق، هزینه دارد. ژنراتورهای دیزلی بخش مهمی از این صنعت هستند، زیرا برای تامین برق کلیه عملیات میدان نفت و گاز از جمله حفاری، پمپاژ و بارگیری استفاده می شوند.

در اغلب موارد، اکتشاف نفت و گاز در نقاط دورافتاده با شرایط سخت انجام می شود. بدون تولید دیزل ژنراتور، کار در این مناطق کاملاً غیرممکن است، زیرا آنها عمدتاً از شبکه های برق دور هستند. سکوهای نفتی امروزی همچنین به ژنراتورهای قدرتمند، کارآمد و قابل اعتماد در محل در هنگام استفاده نیاز دارند. و فقط دیزل ژنراتورها برای این کار مناسب هستند.

کاربرد دیزل ژنراتور در ساختمان سازی

دیزل ژنراتورها در صنعت ساختمان ضروری هستند. پروژه های ساختمانی اغلب به دلیل قطع برق یا کمبود برق در برخی از سایت های ساختمانی متوقف می شوند. ادامه قطعی برق می تواند تکمیل پروژه را به تأخیر بیندازد و منجر به افزایش هزینه های پرهزینه شود.

ژنراتورها انرژی مورد نیاز برای برق رسانی به ساختمان ها، سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های ارتباطی الکتریکی و تجهیزات ساختمانی مانند جرثقیل ها را به صورت شبانه روزی تامین می کنند. در صورت قطع برق در اثر نیروهای خارجی یا حوادث، موانع ناشی از کارگاه های ساختمانی، برق پشتیبان به شبکه اصلی ارائه می شود. علاوه بر این، دستگاه را می توان در عرض چند دقیقه یا چند ساعت از یک سایت به سایت دیگر منتقل کرد.

کاربرد دیزل ژنراتور در صنعت

یک مشکل کوچک در صنعت تولید به معنای نه تنها حجم کم تولید، بلکه کیفیت پایین تولید نیز هست. برای دستیابی به سود بهینه، هر خط تولید در خط تولید باید همیشه آنطور که باید کار کند. زمانی که در تاسیسات تولیدی وقفه ایجاد می شود، بر هر مرحله از تامین مواد اولیه تا فروش محصول تاثیر می گذارد. زمان‌بندی‌های معمولی به تأخیر می‌افتند، اهداف برآورده نمی‌شوند، مواد اولیه خراب می‌شوند، ایمنی به خطر می‌افتد، در برخی موارد کیفیت محصول تحت تأثیر قرار می‌گیرد که منجر به از دست دادن مشتریان می‌شود.

به عنوان مثال، ژنراتورهای دیزل Badwin منبع تغذیه اضطراری را در صورت وقوع چنین آتش سوزی فراهم می کنند، بنابراین صنعت تولید را از ضررهای عمده محصولات، وجوه و تعهدات محافظت می کند.

کاربرد دیزل ژنراتور در مراکز ارتباطی

امروزه کامپیوترها و مراکز داده در قلب هر صنعتی قرار دارند. اکنون بسیاری از صنایع داده های خود را روی سرورها ذخیره می کنند. و شما باید همیشه به این اطلاعات دسترسی داشته باشید تا کسب و کار خود را روان نگه دارید. هنگامی که برق قطع می شود، سرورها غیر قابل دسترس هستند. و کسب‌وکارهایی که مجبور به توقف فعالیت‌های تجاری و پولی از دست رفته در فرآیند قطع برق می‌شوند، سرورها را در برابر حمله هکرها با هدف سرقت و دستکاری داده‌ها برای منافع شخصی خود آسیب‌پذیر می‌کنند.

ثابت شده است که دیزل ژنراتورها برای صنعت در تامین برق پشتیبان پیوسته و فوری در هنگام قطع شدن شبکه برق بسیار قابل اعتماد هستند. آنها اطمینان می دهند که مراکز داده آنها همیشه در مواقع بلایای طبیعی آنلاین هستند.

کاربرد دیزل ژنراتور در حوزه رفاه

اینها ممکن است تاسیسات منبع تغذیه باشند که همه ما برای تامین برق شبکه های خود به آنها وابسته هستیم، اما آنها همچنین با شرایط اضطراری در نیروگاه های خود مواجه هستند و به ژنراتورهای دیزلی روی می آورند. شرکت ها دیزل ژنراتورهای عظیمی دارند که خط اصلی تامین آنها در مواقع اضطراری است. آنها از ژنراتورها برای تولید برق کافی برای برق رسانی به هزاران خانه استفاده می کنند تا زمانی که بتوانند منبع اصلی خود را آنلاین کنند.

دیزل ژنراتورها در این شرکت ها زمان کافی را برای کارگران میدانی فراهم می کنند تا روی منبع اصلی کار کنند. آنها به شرکت کمک می کنند تا با یک طرح پشتیبان از شکایت مشتری یا ضرر به رقبا جلوگیری کند.

کاربرد دیزل ژنراتور در مراکز آموزشی

مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزش عالی در هیچ فهرستی از صنایعی نیستند که به تولید کننده پشتیبان نیاز دارند، اما مؤسسات آموزشی چندین سیستم دارند که به برق متکی هستند. قطعی برق برای دانش آموزان بیش از یک روز تعطیل است. البته مسائلی وجود دارد که باید در کلاس درس اصلاح شود که می تواند چالش بزرگی به خصوص در دانشگاه ها باشد. از دست دادن برق می تواند مراکز داده دانشگاهی را که حاوی داده های حساس هستند و در صورت از کار افتادن سیستم های امنیتی فناوری اطلاعات آسیب پذیرتر هستند، تحت تاثیر قرار دهد. آشکارسازهای دود، آبپاش ها، روشنایی اضطراری، آلارم ها و آلارم ها و سیستم های الکترونیکی درب همگی در معرض خطر قطع برق هستند. به طور کلی، از دست دادن ظرفیت در مدارس دانش آموزان و کارکنان را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. مدرسه بدون برق نمی تواند امنیت لازم برای تامین آن را تامین کند.

کاربرد دیزل ژنراتور در مراکز نظامی

این صنعت دیگری است که به شدت به دیزل ژنراتورها وابسته است سربازان در نبرد به یک منبع انرژی خوب و پایدار نیاز دارند که بتواند از محیط‌های سخت عبور کند و همچنان کارآمد عمل کند. آنها از ژنراتورهای دیزلی برای کاربردهای مختلفی از جمله برق رسانی به وسایل برقی، بیمارستان ها، روشنایی کمپ های خود و راه اندازی تجهیزات IT در میان سایر موارد استفاده می کنند.

استفاده از دیزل ژنراتور در حمل و نقل جاده ای

بیشتر وسایل نقلیه سنگین مدرن، از جمله کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارها و بسیاری از وسایل نقلیه کشاورزی، معدنی و جاده‌سازی متکی به موتورهای دیزلی هستند. با این حال، در برخی از کشورها در وسایل نقلیه سبک برای عموم مردم به جای وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود.

آنها معمولا گرانتر از خودروهای بنزینی هستند. در برخی کشورها که نرخ مالیات بر گازوئیل ارزان‌تر از بنزین است، خودروهای دیزلی محبوب‌تر هستند.

در بخش کشاورزی عمدتاً از تراکتورها، پمپ های آبیاری و ماشین های خرمن کوبی و سایر تجهیزات با موتورهای دیزلی استفاده می شود. صنعت ساخت و ساز و راه سازی یکی دیگر از بخش هایی است که به شدت به قدرت موتور دیزل متکی است. تمامی موتورهای کامیون، لودرها، کمپرسی ها و بیل مکانیکی با موتورهای دیزلی کار می کنند.

کاربرد موتورهای خورشیدی در آسمان

از اواخر دهه 1930، چندین هواپیما از موتورهای دیزلی برای انرژی گاز استفاده کردند. قیمت گازوئیل در مقایسه با بنزین منجر به تولید هواپیماهای کوچک در صنعت هوافضا شده است و به همین دلیل است که سازندگان هوافضا اخیرا وارد عرصه فروش و توسعه موتورهای دیزلی شده اند.

استفاده از موتورهای دیزلی در آب

موتور دیزل آبی قدرت و سرعت بالایی دارد. بزرگترین موتور دیزل مورد استفاده در کشتی های دریایی این موتورهای دیزلی بزرگ توان خروجی 9000 کیلووات دارند، در حدود 60 تا 100 دور در دقیقه می چرخند و 15 متر ارتفاع دارند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا