اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه به بلوتوث تلویزیون سونی وصل شویم

اگر شما هم با این سوال مواجه شوید که چگونه دستگاه‌ های بلوتوث را با تلویزیون هوشمند سونی خود جفت کنیم، چه پاسخی به آن می‌دهید؟ آیا فورا جواب قطعی به این سوال می‌دهید یا نیاز به فکر کردن دارید؟ نکته مهم در این‌ جا این است که امروزه تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت است، به‌ طوری‌ که افراد پیر و جوان را با خودش همراه کرده‌ است. یعنی اگر این سوال را از یک فرد مسن پرسیده باشید دور از انتظار نیست که جواب کاملاً درستی به شما بدهد. چون افراد مسن نیز امروزه با تکنولوژی همراه شده‌اند تا بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. با این‌ وجود ما در این قسمت از مقاله به بررسی چگونگی اتصال دستگاه های بلوتوث به تلویزیون سونی و نکاتی در این خصوص خواهیم پرداخت ، پس تا پایان این متن ازرا باحوصله بخوانید.

نحوه اتصال دستگاه‌ های بلوتوث به تلویزیون سونی

پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء ابزار و دستگاه‌ها به دست انسان امروزه سرعت بالایی گرفته‌ است. یکی از این ابزارهای پیشرفته که بسیار هم پرطرفدار است، سونی می‌باشد. پیشرفت و رقابت در این حوزه به حدی جدی است که گاهی اوقات شرکت‌های فعال در تلاش مضاعف هستند تا با پیشی گرفتن از شرکت‌های دیگر و افزودن قابلیت‌های جدید بتوانند محصولات خود را بهتر به مشتری معرفی کنند.

یکی از این شرکت‌های موفق در حوزه پیشرفت تکنولوژی سونی است و از جمله قابلیت‌های جدید آن اتصال دستگاه‌های بلوتوث به می‌باشد. برای این‌ که بتوانیم به سوال چگونه دستگاه‌ های بلوتوث را با تلویزیون هوشمند سونی خود جفت کنید جواب بدهیم، باید ابتدا با چندین کارایی بلوتوث آشنا شویم. در واقع کارایی بلوتوث در اتصال هدفون، بلندگو و یا هدست های بلوتوثی است که در این‌ باره سعی شده‌ است بلوتوث در اکثر تلویزیون‌های هوشمند سونی به کار برده شود. ما با استفاده از بلوتوث می‌توانیم فایل‌های کم‌ حجم را ارسال کنیم. گاهی نیز برای همگام‌ سازی از بلوتوث استفاده می‌شود.

برای اتصال دستگاه‌ های بلوتوث به تلویزیون سونی در ابتدا گجت‌های بلوتوثی به آن متصل می‌شود، علاوه‌ بر آن بهتر است دسته بازی تلویزیون سونی و اتصال کیبورد را کنترل کنید تا بتوانید برنامه‌ها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید.

نحوه کار کردن بلوتوث در تلویزیون هوشمند سونی

تلویزیون‌های هوشمند سونی امروزه مجهز به تکنولوژی بلوتوث هستند که جهت سهولت در برقراری ارتباط بین انواع دستگاه‌های الکترونیکی طراحی ‌شده­اند. این فناوری در واقع یک شبکه داده محلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این تکنولوژی به کاربر امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز را بین دستگاه‌های مختلف که تلویزیون یکی از آن‌ها است، انتقال دهد.

تکنولوژی بلوتوث در تلویزیون سونی به‌ عنوان یک شبکه کاملاً شخصی این ویژگی را دارد تا دو تا هشت دستگاه را به یکدیگر متصل کند که یکی از این دستگاه‌ها یعنی تلویزیون به‌ عنوان دستگاه مرکزی عمل می‌کند و داده‌ها را در اختیار دیگر دستگاه‌های متصل قرار می‌دهد. البته این تکنولوژی مدرن و پیشرفته تنها برای انتقال دادن و اتصال چندین دستگاه به یکدیگر در مسافت کوتاه استفاده می‌شود اما می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اتصال دادن بی‌سیم موارد ذکر شده در زیر با تلویزیون باشد، اگر تلویزیون ما قابلیت پشتیبانی از این فناوری‌ها را داشته باشد.

  1. ساندبار
  2. هدفون
  3. بلندگو
  4. دسته کنسول بازی
  5. گوشی
  6. ریموت کنترل
  7. عینک‌های سه‌ بعدی کیبورد
  8. و غیره

نحوه نصب و راه‌ اندازی بلوتوث تلویزیون سونی

در این قسمت Blutooth Settings بلوتوث تلویزیون در حالت On قرار دارد. البته گاهی اوقات نیز حالت پیش‌فرض در تلویزیون‌های سونی حالت On است. پایین همین صفحه گزینه دیگری با عنوان Device List وجود دارد، آن را انتخاب کنید. با وارد شدن به این گزینه متوجه خواهید شد که قابلیت کار کردن هم‌ زمان چندین ابزار و اتصال آن‌ها به وجود دارد.

چند نکته مهم برای بلوتوث تلویزیون سونی

گاهی اوقات سوالاتی از سوی کاربران شنیده می‌شود، یکی از آن‌ها این است که چگونه تلویزیون بلوتوث تلویزیون سونی خود را فعال کنیم؟

گاهی اوقات نیز برخی از کاربران اعتراض می‌کنند تمامی راه‌ها را رفتند اما نتوانسته‌اند این کار را با موفقیت انجام دهند. برای برطرف کردن این مشکل ما در زیر چند نکته مهم را عنوان می‌کنیم که قطعا به کار شما خواهد آمد.

نکته اول؛

شاید این سوال پیش‌ پا افتاده و ساده باشد، اما آیا شما مطمئن هستید تلویزیون‌تان قابلیت پشتیبانی بلوتوث را دارد؟ پس‌ از جواب دادن به این سوال است که می‌توانیم به مراحل بعدی برویم و چگونگی روشن کردن بلوتوث تلویزیون سونی را مطرح کنیم.

نکته دوم؛

گاهی اوقات سیستم‌ عامل تلویزیون شما قدیمی است و برخی از دستگاه‌های پیشرفته نمی‌توانند با بلوتوث به تلویزیون‌های قدیمی متصل شوند در نتیجه نیاز است تا سیستم‌ عامل تلویزیون به جدیدترین نسخه موجود در بازار آپدیت شود.

نکته سوم؛

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانیم به سوال چگونه بلوتوث تلویزیون سونی خود را روشن کنیم پاسخ بدهیم reset کردن تنظیمات بلوتوث تلویزیون هوشمند سونی است، یعنی با تنظیم کردن مجدد می‌توانید از طریق بلوتوث به دستگاه‌های مورد نظر متصل شوید که برای این کار به ت مراجعه می‌کنید.

انواع نسخه ‌های بلوتوث تلویزیون سونی

تکنولوژی بلوتوث به تلویزیون سونی نیز مانند دیگر فناوری‌های موجود در دنیا همواره دست‌خوش تکامل و تغییرات زیادی است به ‌طوری ‌که بلوتوث از نسخه یک شروع می‌شود و تا نسخه پنج توانسته‌ است مسیر فراوانی را در تکامل و بهبود خود بگذراند. حال در این قسمت برای آشنایی بیشتر با ویژگی هر کدام از این نسخه‌ها آن‌ها را به‌ طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

نسخه ۱ بلوتوث:

نسخه ۲ بلوتوث:

از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه ۲ و ۲.۱، وجود تقویت کننده ایمنی هنگام اتصال دو دستگاه با یکدیگر و افزایش دادن میزان انتقال داده‌ها در میان دو دستگاه بود.

نسخه ۳ بلوتوث:

در نسخه ۳ بلوتوث بر سرعت انتقال داده‌ها افزوده شد، علاوه‌ بر آن در میزان انرژی و زمان نیز صرفه‌جویی می‌شد.

نسخه ۴ بلوتوث:

نسخه ۴ بلوتوث افزایش دامنه عملکرد و بهبود عملکرد را مدنظر قرار داد. همچنین استفاده از آن برای نخستین‌ بار در  گوشی‌های iPhon 4S امکان‌پذیر شد. گوشی‌های iPhon 4S در زمان خود یکی از بهترین گوشی‌های همراه بودند.

نسخه ۵ بلوتوث:

نسخه ۵ بلوتوث کامل‌ترین و بهترین نسخه بلوتوث در بین تلویزیون‌های سونی تا امروز بوده‌ است که از کلیه نسخه‌های قبلی ایمن‌تر و سریع‌تر است و برای مسافت طولانی‌تری عمل می‌کند. این نسخه می‌تواند داده‌های صوتی را از تلویزیون به هدفون با کیفیت و سرعت بسیار بالا انتقال دهد.

از دیگر ویژگی‌های نسخه ۵ بلوتوث در تلویزیون سونی این است که می‌توانید به‌ طور هم‌زمان دو هدفون را به یکدیگر متصل کنید. به‌ این‌ ترتیب می‌توانید صدای فیلم یا صدای موسیقی را به‌ طور هم‌زمان از هر دو هدفون بشنوید.

سوالات متداول

اگر با این سوال که چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم مواجه شوید چه پاسخی می دهید آیا سریعا پاسخی دارید تا در جواب به این سوال بدهید یا نیاز به فکر کردن دارید؟

بله درست است تکنولوژی این روزها آنقدر با سرعت در حال پیشرفت است که دیگر پیر و جوان را با خود همراه کرده است و اغلب افراد مسن نیز با این تکنولوژی همراه شده اند و مانند زمان های گذشته نیست.

حتی اگر سوال چگونه بلوتوث تلویزیون سونی خود را روشن کنیم از یک فرد مسن پرسیده شود آنقدر عجیب به نظر نمی رسد، با این وجود اجازه دهید تا مقاله را گام به گام پیش ببریم.

چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم

تلویزیون سونی و بلوتوث

پیشرفت تکنولوژی و ارتقا دستگاه و ابزارهایی که دست انسان می باشد سرعت بسیار بالایی گرفته و به حدی رسیده است که گاهی برخی از این پیشرفت ها در جهت کمک بشر نمی باشد و فقط در جهت رقابت و بازار رقابتی می باشد که به ضرر بشریت  و به مرور زمان ضرر به روان و کمال گرایی بشر می شود.

یکی از ابزارهایی که امروزه نیز بسیار پرطرفدار عمل کرده تلویزیون هوشمند سونی می باشد که هرروز شرکت های فعال در این زمینه با یکدیگر در حال رقابت هستند و در تلاش برای افزودن قابلیت های جدید و پیشی گرفتن از شرکت های رقیب می باشند و یکی از این شرکت های موفق سونی است. حال  سوال بسیاری از افراد که تازه با این تکنولوژی در تلویزیون آشنا شده اند این است که چجوری بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟ بلوتوث تلویزیون سونی  کجاست؟ چطور بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

کارایی بلوتوث

برای پاسخ به این سوال که چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم ابتدا لازم است با چندی از کارایی های بلوتوث آشنا شویم.

کارایی بلوتوث در اتصال بلندگو، هدفون و یا هدست های بلوتوثی می باشد و سعی شده است بلوتوث در اکثر تلویزیون های سونی به کار برده شود.

همچنین با استفاده از بلوتوث می توانیم فایل هایی که حجم کمی دارند را ارسال کرده و گاهی نیز برای همگام سازی از بلوتوث در تلویزیون سونی استفاده می شود، حال آنکه چگونه بلوتوث تلوزیون سونی را روشن کنیم در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

اتصال ابزار بلوتوثی به تلویزیون سونی

برای اینکه بدانیم چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم بهتر است ابتدا گجت های متفاوت بلوتوثی برای ساده تر شدن روش استفاده از تلویزیون سونی به آن وصل شود.

همچنین بهتر است از کیبورد و یا دسته بازی تلویزیون سونی را کنترل کرده تا بتوانید به بهترین نحو برنامه ها را در آن پیش یبرید.

راه اندازی و نصب بلوتوث تلویزیون سونی

برای دانستن اینکه چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم باید ابتدا ابزارهایی را که می خواهیم به تلویزیون سونی وصل کنیم.

همچنین لازم است تا بدانیم چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم و در ادامه بتوانیم با این ابزار و وسایل ارتباط برقرار کنیم، اگر ابزار بلوتوثی دارید مطمئن شوید که آماده برای جفت شدن با تلویزیون سونی از طریق بلوتوث هستند.

روشن کردن بلوتوث تلویزیون سونی

حال برویم سراغ اینکه چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم، ابتدا توسط کنترل تلویزیون به منوی اصلی رفته و تنظیمات (setting) تلویزیون را باز کرده.

اما صبور باشیدو عجله نکنید زیرا هنوز قستی از مراحل مانده است، در این قسمت Blutooth Settings بلوتوث در حالت On قرار دهید، البته اکثر اوقات حالت پیشفرض در تلویزیون سونی بلوتوث در حالت On قرار دارد.

پایین تر همان صفحه گزینه دیگری با عنوان Device List  مشاهده می شود که آن را انتخاب کنید و با برگزیدن و وارد شدن به آن متوجه این موضوع می شوید که این قابلیت وجود دارد تا چندین ابزار به صورت همزمان به تلویزیون سونی وصل شوند.

حالا می دانیم چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم و با این موارد گفته شده تلویزیون سونی و ابزار بلوتوثی شما برای ارتباط کاملا آماده استفاده است.

نکات مهم بلوتوث تلویزیون سونی

گاهی سوال ها و شکایت هایی از کاربران در فضای مجازی می شنویم که از تلویزیون خود شکایت دارند که چگونه بلوتوث تلویزیون سونی خود را فعال کنیم و یا برخی می گویند تمامی راه ها را رفته اند اما نتوانسته اند بلوتوث را فعال کنند.

این سوال که چگونه بلوتوث تلویزیون سونی خود را فعال کنیم دوباره و چندباره پرسیده می شود، پس لازم است برای این دسته از دوستان نکاتی را یادآور شویم.

امید است که بتوانند این مشکلات را با این نکات حل کنند و دیگر سوال چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را فعال کنیم دغدغه آن ها نباشد.

  • نکته اول، شاید ساده و پیش پا افتاده باشد اما آیا مطمئن هستید که تلویزیون شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می کند؟ تا پس از آن به سراغ مراحل بعدی از چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را فعال کنیم برویم.
  • نکته دوم، گاهی سیستم عامل تلویزیون قدیمی است و برخی دستگاه ها با بلوتوث نمی توانند به تلویزیون قدیمی وصل شوند و نیاز است تا سیستم عامل تلویزیون خود را به جدیدترین نسخه ارائه شده در حال حاضر آپدیت کنید.
  • نکته سوم، reset کردن تنظیمات بلوتوث تلویزیون هوشمند سونی، نیز یکی از روش هایی که می توانیم به سوال چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم پاسخ دهیم می توان به تنظیم کردن مجدد بلوتوث می باشد.

در پایان مطالب نیاز به یادآوری است که تمامی موارد مورد نیاز برای اینکه بدانید چگونه بلوتوث تلویزیون سونی را روشن کنیم آورده ایم و همچنین نکاتی را برای رفع مشکلاتی که موجب شده است تا برخی کاربران نتوانند تنظیمات بلوتوث خود را راه اندازی کنند نیز بیان کردیم.

اما اگر با انجام این مراحل مشکلات شما همچنان رفع نشده است و باز هم سوال چگونه بلوتوث تلویزیون سونی خود را فعال کنیم دغدغه شما می باشد بهتر است با متخصصان در فروشگاه سونی شهراد تماس بگیرید:

شماره تماس جهت خرید و مشاوره: (66950912-021)

چطور بفهمم آیا تلویزیون سونی من بلوتوث دارد یا نه؟ همچنین اگر مجهز به بلوتوث است طریقه استفاده از بلوتوث در تلویزیون سونی چگونه است؟

این سوال می‌تواند برای اکثر کاربرانی که تلویزیون سونی دارند پیش بیاید. می‌توان اینگونه جواب داد که، اگر تلویزیون هوشمند سونی جدیدی را خریداری کرده‌اید و متعلق به چند سال اخیر است، به احتمال زیاد دارای قابلیت بلوتوث می‌باشد.

طی سال‌های گذشته تصور اینکه تلویزیون دارای قابلیت بلوتوث باشد و امکان اتصال دستگاه‌های خارجی به صورت بی‌سیم به آن وجود داشته باشد، تخیلی و رویایی به نظر می‌رسید.

اما این روزها پیدا کردن یک تلویزیون بلوتوث دار به  اندازه پیدا کردن، یک تلویزیون رنگی در بازار آسان و راحت است. قابلیت بلوتوث امکان اتصال انواع دستگاه‌های خانه هوشمند، هدفون و… را فراهم می‌سازد، و کمپانی سونی اخیرا تمام تلویزیون‌های هوشمند خود را به بلوتوث مجهز کرده است.

نحوه فعال سازی و استفاده از بلوتوث در تلویزیون سونی

بلوتوث در تلویزیون سونی چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟انواع نسخه‌های بلوتوث داخل تلویزیون سونی و تفاوت آن‌ها با یکدیگرنسخه 1 بلوتوث:نسخه 2 بلوتوث:نسخه 3 بلوتوث:نسخه 4 بلوتوث:نسخه 5 بلوتوث:نحوه استفاده از بلوتوث در تلویزیون سونی چگونه است؟کدام تلویزیون‌های هوشمند قدیمی و جدید سونی به قابلیت بلوتوث مجهز هستند؟تلویزیون های  سال 2017 سونی مجهز به بلوتوث:تلویزیون های  سال 2018 سونی مجهز به بلوتوث:تلویزیون های  سال 2019 سونی مجهز به بلوتوث:تلویزیون های  سال 2020 سونی مجهز به بلوتوث:تلویزیون های  سال 2021 سونی مجهز به بلوتوث:تلویزیون های  سال 2022 سونی مجهز به بلوتوث:چگونه از بلوتوث در تلویزیون استفاده کنیم؟نحوه اتصال هدفون کیبورد و … به تلویزیون سونی از طریق بلوتوث:نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی از طریق بلوتوث:نتیجه گیری

بلوتوث در تلویزیون سونی چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی بلوتوث در تلویزیون سونی، جهت سهولت در برقراری ارتباط بین دستگاه‌های الکترونیکی طراحی شده، و یک شبکه داده محلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این فناوری به کاربر امکان می‌دهد اطلاعات لازم بین دستگاه‌های مختلف که تلویزیون نیز یکی از آن‌هاست، را انتقال دهد. تکنولوژی بلوتوث به عنوان یک شبکه شخصی، این امکان را دارد تا 2 تا 8 دستگاه را به هم متصل کند، که یکی از دستگاه‌ها مانند تلویزیون به عنوان دستگاه مرکزی داده‌ها را در اختیار چند دستگاه متصل دیگر می‌گذارد.

تکنولوژی بلوتوث برای انتقال داده و اتصال چند دستگاه به یکدیگر در مسافت‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای اتصال بی‌سیم موارد زیر با تلویزیون، در صورت پشتیبانی از این فناوری باشد.

  1. هدفون
  2. ساندبار
  3. بلندگو
  4. گوشی
  5. دسته کنسول بازی
  6. ریموت کنترل
  7. کیبورد
  8. عینک‌های سه بعدی
  9. و…

اتصال هدفون با بلوتوث به تی وی سونی

انواع نسخه‌های بلوتوث داخل تلویزیون سونی و تفاوت آن‌ها با یکدیگر

تکنولوژی بلوتوث نیز همانند بسیاری از فناوری‌های موجود در دنیا از ابتدا تا کنون دستخوش تغییرات و تکامل‌هایی شده است. بلوتوث از نسخه یک شروع و تا نسخه 5 مسیر فراوانی را در بهبود و تکامل خود گذرانده است، که برای آشنایی بیشتر به ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

لیست (مقایسه مشخصات، قیمت  و امکانات)

نسخه 1 بلوتوث:

این نسخه به تنهایی از نسخه 1 شروع و تا  نسخه 1.2 ادامه پیدا کرد. نسخه‌های ابتدایی که شامل نسخه‌های 1 تا 1.08 بودند، برای استفاده از آن‌ها وجود دستگاه سخت افزاری بلوتوث جهت اتصال به تلویزیون و آدرس آن لازم بود.

نسخه 2 بلوتوث:

مهم‌ترین ویژگی این نسخه و نسخه 2.1 تقویت امنیت هنگام اتصال دو دستگاه با یکدیگر و افزایش میزان انتقال داده‌ها در میان دو دستگاه بود.

نسخه 3 بلوتوث:

این نسخه هم بر سرعت خود در انتقال داده‌ها افزود، همچنین در صرف وقت و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کرد.

نسخه 4 بلوتوث:

بهبود عملکرد و افزایش دامنه عملکرد بلوتوث و استفاده از آن برای اولین بار در گوشی iPhon 4S که در زمان خود جزو بهترین گوشی‌های همراه بود.

نسخه 5 بلوتوث:

این نسخه بهترین و کامل‌ترین نسخه بلوتوث تا به امروز است که از تمام نسخه‌های قبلی سریعتر، ایمن‌تر و در مسافت طولانی‌تر عمل می‌کند، و داده‌های صوتی را از تلویزیون به هدفون با سرعت و کیفیت بسیار بالاتر انتقال می‌دهد.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث نسخه 5 در تلویزیون سونی به طور همزمان 2 هدفون را متصل کرده تا صدای موسیقی و یا صدای فیلم را به صورت همزمان از هر دو هدفون بشنوید. برای راهنمای بیشتر می توانید به homeserve.com مراجعه کنید.

نحوه استفاده از بلوتوث در تلویزیون سونی چگونه است؟

حالا که متوجه شدیم تکنولوژی بلوتوث چیست؟ بهتر است، که به مزیت‌های حضور این تکنولوژی در تلویزیون‌های سونی بپردازیم.

تلویزیون‌های جدید از امکانات و قابلیت‌های فراوانی برخوردارند که راحتی و آسایش بیشتر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد، فناوری بلوتوث نیز به همین شکل موجب افزایش قابلیت‌های موجود در تلویزیون سونی شده و سهولت بیشتر را با خود به همراه دارد.

چند مورد از مزیت‌های مهم وجود قابلیت بلوتوث در عبارتند از:

  • شلوغی و بی‌نظمی کمتر: وجود سیم‌های فراوان و متعدد معمولا مشکلاتی با خود به همراه دارند و موجب بی‌نظمی فراوان در اطراف تلویزیون و دیگر دستگاه‌های متصل به آن می‌شوند.

این قابلیت تا حدودی از بروز شلوغی پیشگیری می‌کند.

  • پیشگیری از خسارات و آسیب‌های احتمالی: بسیاری از مواقع پیش آمده که کاربر هنگام اتصال یا تعویض سیم‌ها به کانکتورها و درگاه‌های ارتباطی آسیب زده و یا هنگام راه رفتن کنار تلویزیون با پا سیم‌ها را کشیده و به دستگاه‌ها آسیب وارد کرده است.
  • از پرت شدن حواس پیشگیری می‌کند: با تغییر سبک زندگی و پیدا شدن بیماری کرونا شرکت در کلاس‌های غیر حضوری یا آنلاین نظیر زبان، ریاضی و… که به تمرکز بالایی نیاز دارد بیشتر شده است. با استفاده از قابلیت بلوتوث کاربر می‌تواند هدفون را به تلویزیون سونی متصل کرده و بدون حواس پرتی به آموزش و یادگیری بپردازد.
  • از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان جلوگیری می‌کند: کاربرانی که در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کنند و یا اینکه معمولا شب‌ها فرصت تماشا کردن برنامه مورد علاقه خود را دارند می‌توانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به تماشای فیلم، انجام بازی و یا دیدن مسابقات ورزشی بپردازند.
  • قابلیت بلوتوث که در تمام گوشی‌های هوشمند وجود دارد امکان اتصال و امکان برقراری آن با تلویزیون را بسیار ساده کرده است.
  • برای استفاده از تکنولوژی بلوتوث در تلویزیون‌های هوشمند سونی نیازی به فایل یا برنامه‌ای خاص نیست و این ویژگی در داخل تلویزیون موجود است.

کدام تلویزیون‌های هوشمند قدیمی و جدید سونی به قابلیت بلوتوث مجهز هستند؟

کمپانی سونی از دیرباز در صنعت تلویزیون فعالیت داشته و همه ما بارهای بار نام این برند معتبر را شنیده‌ایم و تلویزیون‌های زیبا و با کیفیت آن را دیده‌ایم.

اگر چه کمپانی سونی یکی از برندهای پیشرو در صنعت تلویزیون است، و همه آن را می‌شناسند، اما این شناخت و محبوبیت بیشتر به خاطر قابلیت‌های تصویری، و پیشرفت در طراحی تلویزیون‌هایش بوده و آنگونه که باید به ویژگی‌های صوتی نپرداخته است. بنابراین می‌توان گفت که تکنولوژی بلوتوث مدت چندان زیادی نیست که در تلویزیون‌های سونی ارائه شده و وجود این قابلیت به عنوان یک استاندارد در تلویزیون سونی عملا یک ویژگی کاملا جدید به شمار می‌رود.

کمپانی سونی از سال 2017 استفاده از بلوتوث را به صورت محدود در تلویزیون‌های خود شروع کرده و در این قابلیت را در تمام تلویزیون‌های هوشمند خود به کار برده است، که به طور خلاصه به توضیح آن می‌پردازیم.

تلویزیون های  سال 2017 سونی مجهز به بلوتوث:

  • تلویزیون سونی مدل XBR A1E
  • تلویزیون سونی مدل X940E
  • تلویزیون سونی مدل X950E
  • تلویزیون سونی مدل X850E
  • تلویزیون سونی مدل X930E
  • تلویزیون سونی مدل X900E

تلویزیون های  سال 2018 سونی مجهز به بلوتوث:

  • تلویزیون سونی مدل XBR A8F
  • تلویزیون سونی مدل A8F
  • تلویزیون سونی مدل X780F
  • تلویزیون سونی مدل X830F
  • تلویزیون سونی مدل X900F

تلویزیون های  سال 2019 سونی مجهز به بلوتوث:

  • تلویزیون سونی مدل XBR A8G
  • تلویزیون سونی مدل A9G
  • تلویزیون سونی مدل A80G
  • تلویزیون سونی مدل X950G
  • تلویزیون سونی مدل Z9F

تلویزیون های  سال 2020 سونی مجهز به بلوتوث:

  • تلویزیون سونی سری XBRZ9H
  • تلویزیون سونی Z8H
  • تلویزیون سونی سری A8H
  • تلویزیون سونی سری X850H
  • تلویزیون سونی سری X900H
  • تلویزیون سونی سری X950H

تلویزیون های  سال 2021 سونی مجهز به بلوتوث:

تلویزیون های  سال 2022 سونی مجهز به بلوتوث:

تمام مدل تلویزیون‌های هوشمند سونی در این سال از تکنولوژی بلوتوث به عنوان یک ویژگی ثابت برخوردار هستند. یعنی شما می‌توانید هدفون‌ها، بلندگوها و دستگاه‌های هوشمند سازگار خود را به راحتی با تلویزیون سونی جفت کنید و از قابلیت‌های متنوع آن لذت ببرید.

  • علاوه بر این موارد شما می‌توانید با استفاده از سرچ مدل تلویزیون هوشمند سونی خود در گوگل به داشتن قابلیت بلوتوث در آن پی ببرید.

چگونه از بلوتوث در تلویزیون استفاده کنیم؟

بسیاری از کاربران دوست دارند که صدای موسیقی، گزارش ورزشی و مواردی شبیه به آن را به تنهایی و از طریق هدفون بلوتوثی خود گوش دهند.

نحوه اتصال هدفون کیبورد و … به تلویزیون سونی از طریق بلوتوث:

شما می‌توانید برای اتصال هدست بلوتوثی خود به تلویزیون سونی یا اتصال انواع  گجت‌های دیگر از جمله ساندبار و … از روش زیر استفاده کنید.

اگر مطمئن هستید که تلویزیون شما دارای بلوتوث داخلی است می‌توانید به بخش منو بروید سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به بخش تنظیمات یا Setting  بروید
  2. گزینه Network  را انتخاب نمایید
  3.  سپس تنظیمات Bluetooth  را انتخاب نموده
  4. گزینه Bluetooth On  را تایید کنید
  5. پس از آن تلویزیون به طور خودکار دستگاه‌های اطراف را شناسایی می‌کند.

پس از پیدا کردن نام هدفون خود و انتخاب آن عملیات جفت شدن انجام می‌شود و تلویزیون سونی هدفون شما را به خاطر می‌سپارد. بنابراین برای اتصال مجدد نیازی به تنظیمات و پیدا کردن هدفون در تلویزیون سونی نیست.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی از طریق بلوتوث:

یکی دیگر از قابلیت‌های بلوتوث در تلویزیون سونی اتصال آن به گوشی می‌باشد. روشی بسیار ساده و راحت که شبیه به روش اتصال هدفون به تلویزیون سونی می‌باشد.

برای اتصال گوشی به تلویزیون سونی کافیست بلوتوث گوشی و تلویزیون سونی را روشن کنید و پس از پیدا کردن دستگاه مورد نظر و تایید، هر دو دستگاه با یکدیگر جفت شده و انتقال داده انجام می‌پذیرد.

نکته: در برخی موارد تلویزیون به دستگاه مورد نظر از طریق بلوتوث متصل می‌شود ولی عملیاتی مثل پخش موزیک انجام نمی‌شود. دلیل این امر ممکن است عدم همخوانی نسخه بلوتوث تلویزیون با محصول مورد نظرتان باشد. مثلا اگر می‌خواهید یک اسپیکر وصل کنید به تلویزیون سونی و متصل هم می‌شود ولی صدا منتقل نمیشود. به احتمال زیاد دلیل آن این است که نسخه بلوتوث دو محصول با همدیگر مطابقت ندارند.

نتیجه گیری

درست است که تکنولوژی بلوتوث یک تکنولوژی جدید در تلویزیون نیست، و به یک ویژگی استاندارد در همه مدل‌های تلویزیون سونی تبدیل شده است.

اما کاربرد فراوان و مستمر آن را نمی‌توان نادیده گرفت، از این رو ما تلاش خود را کردیم تا شما را از ساعت‌ها تحقیق در مورد اینکه کدام تلویزیون‌های هوشمند سونی بلوتوث دارند و اینکه نحوه اتصال دستگاه‌ها به آن چگونه است، را در چند دقیقه برای شما بازگو کنیم.

اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت اول تعمیر مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا