فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

چگونه برای آیلتس بخوانیم؟

اگر کلاس های آیلتس شما لغو شد نمی دانید چگونه روی زبان انگلیسی خود کار کنید؟ آیا می خواهید برای آمادگی بهتر برای آیلتس در خانه تمرین کنید؟ اما چگونه آیلتس را در خانه مطالعه کنیم؟ در این مقاله از سفیر قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد نحوه مطالعه آیلتس در منزل ارائه دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. برای حفظ سطح عمومی زبان انگلیسی خود می توانید این تمرینات را در خانه انجام دهید.

مراحل و تکنیک های آماده سازی برای مطالعه خانگی آیلتس

برای داوطلبانی که نمی دانند چگونه برای آیلتس در خانه آماده شوند، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید:

1. خود را با سوالات تمرینی محک بزنید

وقتی تمرین می کنید، وقت بگذارید تا واقعاً سؤالات و متون را بفهمید. اگر در آزمون آزمایشی آیلتس معتبر شرکت کرده باشید، معمولاً پاسخ سؤالات را خواهید داشت. اگر به سری آزمون های تمرینی آیلتس کمبریج دسترسی ندارید، نگران نباشید، نمونه سوالات رسمی آیلتس را می توانید در سایت آیلتس بیابید. یا از آزمون آزمایشی آیلتس استفاده کنید.

2. برای مطالعه موفقیت آمیز آیلتس در خانه، خودتان در آزمون اسپیکینگ شرکت کنید

اگر دوستی دارید که می تواند با شما تمرین کند، چه در خانه یا آنلاین، چرا به نوبت یک ممتحن و داوطلب نباشید؟ گوش کنید و به عملکرد خود امتیاز دهید. می توانید سعی کنید همه چیزهایی را که گفتید، به عنوان مثال یک رونوشت، یادداشت کنید، این به شما کمک می کند تا اشتباهات خود را تشخیص دهید. اگر به دنبال نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس هستید، به مقاله ای که در مورد آن نوشتم مراجعه کنید.

3. آزمون آیلتس روی کامپیوتر

حتی اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری را ندارید، مطالب تمرینی بسیار مفیدی در اینترنت موجود است. آزمون آیلتس بر روی کامپیوتر همانند روی کاغذ است، بنابراین این فعالیت برای شما مفید خواهد بود. ممکن است متوجه شوید که ترجیح می دهید آزمون آیلتس خود را با رایانه شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: آیا باید آیلتس را به صورت کامپیوتری یا کاغذی امتحان کنم؟

4. نمره آیلتس خود را در خانه بررسی کنید

قفسه ها را مرور کنید و ببینید چه کتاب های درسی قدیمی در آنجا وجود دارد. اکنون زمان خوبی است تا بالاخره کتاب دستور زبانی را که در ۱۶ سالگی خریده‌اید و هرگز آن را تمام نکرده‌اید، انتخاب کنید! اگر مواد آموزشی آیلتس در خانه دارید، سوالات را تمرین کنید. این یک منبع ارزشمند پر از واژگان برای یادگیری از هر متنی است، حتی اگر قبلاً تمرین خواندن را تکمیل کرده باشید.

تحصیل آیلتس در خانه سخت نیست!

5. وقت بگذارید و همه چیز را در مورد آزمون آیلتس بخوانید

راهنمای رسمی داوطلبان را دانلود کنید و حتما آن را با دقت بخوانید. در صورت امکان، به یک گروه آنلاین با شرکت کنندگان آزمون آیلتس بپیوندید. می‌توانید نظر بنویسید، به سؤالات پاسخ دهید، سؤال بپرسید، وظایف را کامل کنید و بازخورد دریافت کنید، یا به سادگی احساس کنید که بخشی از جامعه وسیع‌تری از شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس هستید. حتی ممکن است در این راه دوستان جدیدی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید!

تصمیم بگیرید که در کدام آزمون آیلتس می خواهید شرکت کنید:

آیلتس آکادمیک: مناسب برای دانشجویانی که مایل به ورود به یک موسسه دانشگاهی هستند.

آیلتس جنرال: مناسب برای داوطلبانی که به دلایل کاری یا اجتماعی می خواهند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: آیلتس آکادمیک یا جنرال؟ مشکل این است که!

6. سطح بالایی از زبان انگلیسی عمومی را حفظ کنید

کارهای سرگرم کننده انجام دهید، فقط روی آیلتس تمرکز نکنید. اگر به ایده هایی در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید نیاز دارید، مقاله روش های تمرین انگلیسی در خانه را بخوانید.

7. Master of IELTS Academic Word List (AWL).

این فهرست توسط Averil Coxhead در دانشکده زبانشناسی و مطالعات زبان نیوزیلند تهیه شده است. این فهرست شامل 570 کلمه است که در بیشتر متون دانشگاهی در سطوح بالا آمده است. به یاد داشته باشید، به خاطر سپردن یک لیست طولانی از کلمات آیلتس که استفاده نمی کنید کمکی به شما نخواهد کرد. کلمات مفید را یاد بگیرید و از تجربیات افراد مختلف استفاده کنید.

ادامه مطلب لیستی از 1000 کلمه رایج در آزمون آیلتس

8. یاد بگیرید زمان خود را مدیریت کنید

به شرکت کنندگان 2 ساعت و 45 دقیقه فرصت داده می شود. بنابراین سوالات باید در یک بازه زمانی مشخص مورد استفاده قرار گیرند. برای تست در این سرعت به مهارت نیاز دارید. البته این کار نیاز به تمرین دارد و شما نمی توانید حقه بازی کنید و به زبان انگلیسی مسلط شوید. هرچه بیشتر تمرین کنید، در مدیریت زمان خود بهتر خواهید بود.

9. مثبت بمانید

آخرین موضوع ولی به همان اهمیت! در این روزهای خاص، امیدواریم سالم، قوی و سالم بمانید.

بیشتر بخوانید: برای آیلتس از استرس دوری کنید! چند راه ساده برای مدیریت استرس

نکاتی برای تمرین بخش Listening آیلتس در خانه

گوش دادن به عنوان ساده ترین بخش از چهار بخش در نظر گرفته می شود. داوطلب باید با دقت به چهار ضبط مختلف گوش دهد و در 30 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهد. اما سخت ترین چیز این است که داوطلب باید سوالات را بشنود و همزمان به آنها پاسخ دهد. در این مرحله است که دانستن نکات زیر در مورد آزمون لیسنینگ آیلتس ضروری است:

خوب تمرین کنید: اگر بارها به سوالات گوش دهید و سعی کنید به آنها پاسخ دهید، کمک زیادی به آمادگی برای امتحان می کند. تست های تمرینی بیماران را به خوبی برای روز آزمون آماده می کند و بهترین راه برای آمادگی برای آیلتس در خانه است.

تمرکز بسیار مهم است – یک داوطلب با تمرکز خوب قطعاً در آزمون شنیداری ACE امتیاز خواهد گرفت. برای یادگیری آیلتس در خانه، هنگام تمرین بخش لیسنینگ، تمرکز خود را از دست ندهید.

برای مشاوره آیلتس با سفیر تماس بگیرید

مهارت های مختلف لهجه انگلیسی: تلفظ در آیلتس مهم است. زیرا دایره لغات و توانایی داوطلب را در استفاده روان و صحیح از کلمات نشان می دهد. باید جایگاهی وجود داشته باشد. با گوش دادن به لهجه های مختلف با لهجه های مختلف آشنا شوید.

تماشای محتوای متنوع: کارشناسان می گویند تماشای انواع محتوای انگلیسی مانند برنامه ها، پادکست ها و کانال های خبری می تواند به زبان آموزان کمک کند تا برای آیلتس در خانه آماده شوند و مطالعه کنند. اساساً به بهبود توانایی دانش آموز برای گوش دادن و درک لهجه های مختلف انگلیسی کمک می کند.

نکاتی برای مطالعه کلاس ریدینگ آیلتس در خانه

بخش خواندن عمدتاً درک مطلب شما را آزمایش می کند. داوطلبان باید پاسخ های کوتاه (در مقایسه با متن داده شده) بدهند، اطلاعات صحیح را مطابقت داده و جملات داده شده را به درستی تکمیل کنند. به عنوان بخشی از خواندن، داوطلب باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد. این بخش از سه قسمت تشکیل شده است و دانش آموزان برای یافتن پاسخ صحیح باید متن داده شده را مطالعه کنند. در حالی که داوطلبان می‌توانند از طریق گوش دادن به تلفظ‌های اصلی انگلیسی آگاهی پیدا کنند، بخش خواندن به آنها کمک می‌کند اطلاعات را ارزیابی کنند.

چند نکته برای بخش خواندن در زیر ذکر شده است:

از زمان خواندن آگاه باشید: داوطلبان باید مهارت های خواندن را بدانند و در عین حال زمان را پیگیری کنند. اگر به طور منظم مطالعه کنند سرعت آنها افزایش می یابد و به راحتی می توانند متن مورد نظر را در زمان دریافت آن بخوانند.

بهبود دایره لغات: در کنار مطالعه منظم، داوطلبان باید روی گسترش دایره لغات خود نیز تمرکز کنند. آنها باید کلمات جدید و پیچیده انگلیسی را با خواندن متون در سطوح مختلف یاد بگیرند.

آرامش مهم است: مطالعه بدون تمرکز اتلاف وقت است. در عوض، اگر دانش‌آموزان آن را فقط یک بار، آهسته و با تمرکز کامل بخوانند، مطالب را بهتر درک خواهند کرد.

سوالات را با دقت بخوانید: داوطلبان نباید بدون درک کامل سوالات شروع به پاسخ دادن کنند. آنها باید زمان بگذارند تا متن را با دقت بخوانند و به سوال پاسخ دهند. برای ارائه پاسخ های دقیق لازم است کلیدواژه های مهم مندرج در سوال را رعایت کنید. اگر می خواهید در خانه به آیلتس مسلط شوید، سعی کنید با مطالعه و تمرین درک خود را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: تکنیک های خواندن آیلتس: تکنیک های اسکن و اسکن.

انتقال همه نمرات: پاسخ های ناقص می توانند بخش زیادی از نمره مورد انتظار شما را حذف کنند. داوطلبان باید به درستی مطالعه کنند، سوالات را به خوبی درک کنند و سپس به آنها پاسخ دهند که تمام بخش های مربوطه را پوشش می دهد.

نکاتی برای آماده شدن برای بخش رایتینگ آیلتس در خانه

رایتینگ جزء ضروری و مهم آزمون آیلتس است که از دو قسمت تشکیل شده است. اولین کار شامل تجزیه و تحلیل گرافیکی است. وظیفه 2 شامل نوشتن یک مقاله طولانی در مورد موضوعی است که به داوطلب داده می شود. نوشتن بخشی است که بیشتر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در نوشتن خود باید از سبک رسمی استفاده کنند. آنها همچنین باید داده ها را به تفصیل توضیح دهند که تمرین زیادی می طلبد.

داوطلبان هنگام شرکت در آزمون باید مراقب کلمات و جملات خود باشند. بهترین نکات برای آمادگی برای آزمون کتبی عبارتند از:

نقشه ذهنی تهیه کنید. آزمون کتبی توانایی زبان انگلیسی داوطلب را نشان می دهد. داوطلبان باید پس از تهیه نقشه ذهنی، تمرین رایتینگ آیلتس را آغاز کنند. برای کسب نمره بالا، بسیار مهم است که بدانید تا چه حد باید موضوع نوشته خود را گسترش دهید.

پاسخ ها را در پاراگراف ها بنویسید: داوطلب باید در چند پاراگراف در مورد موضوع بنویسد. این فعالیت ساختار و خواندن بهتر متن را فراهم می کند.

دیاگرام های رمزگشایی را تمرین کنید: داوطلبان باید تجزیه و تحلیل نمودارها و نوشتن در مورد آنها را تمرین کنند. برای تسلط بر رایتینگ آیلتس در خانه باید به نمونه های آزمون مراجعه کنند و بررسی کنند که کدام نوع نمودارها را راحت تر و کدام ها را دشوارتر می دانند.

داشتن نقشه ذهنی برای یادگیری آیلتس در خانه ضروری است

نکاتی برای آماده شدن برای بخش اسپیکینگ آیلتس در خانه

تسلط بر زبان انگلیسی بخشی جدایی ناپذیر از آزمون آیلتس است. در بخش صحبت کردن، ممتحن ارزیابی می کند که داوطلب چگونه یک ایده را بیان می کند. از این گذشته، مکالمه روان به ممتحن این ایده را می دهد که آیا داوطلب می تواند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند یا خیر. روان بودن، گفتار عمومی بدون وقفه و انتخاب و تلفظ صحیح کلمات برای کسب نمره بالا بسیار مهم است. این قسمت حدود 15 دقیقه طول می کشد. هنگام آماده شدن برای بخش صحبت کردن، نکات زیر ممکن است مفید باشد:

مکالمه به زبان انگلیسی در خانه: مکالمه انگلیسی به معنای مسلط و مسلط به صحبت کردن است. و برای به دست آوردن این مهارت، باید هر جا که ممکن است، حتی در خانه، انگلیسی صحبت کنید.

اجتناب از تکرار: نامزدها باید فقط تعداد محدودی از کلمات یا عبارات را تکرار کنند. باید مترادف های بیشتری یاد بگیرید و سعی کنید از کلمات مناسب در جای مناسب استفاده کنید.

هنگام پاسخ دادن سریع باشید: سرعت گفتار شما برای تبدیل شدن به یک سخنران با اعتماد به نفس مهم است. دقت و سرعت پاسخگویی به شما کمک می کند در قسمت اسپیکینگ امتیاز بهتری کسب کنید.

اطلاعات بیشتر: آموزش خصوصی آیلتس در شیراز

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا