اقتصادیکسب و کار ایرانی

چطور میتوانیم بار ارسالی از شرکت را نظارت کنیم؟

بار ارسالی از شرکت چگونه ردیابی می‌شود؟ چطور می‌توان بار ارسالی را با استفاده از ردیاب رصد کرد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ممکن است در زمان ارسال بار برای شما پیش آید. استفاده از ردیاب روی بارهای ارسالی می‌تواند یک گزینه مناسب برای نظارت بر آن‌ها باشد. با استفاده از این وسیله شما به‌راحتی می‌توانید روی بارهای خود نظارت داشته باشید و نگران گم شدن یا دزدیده شدن آن‌ها نباشید.

این مسئله به میزان زیادی از به سرقت رفتن و دزدیده شدن بار شما جلوگیری خواهد کرد. در ادامه قصد معرفی ردیاب و نحوه رهگیری بارها توسط مشتریان و مدیران را داریم.

ردیاب چیست؟

ردیاب به دستگاهی کوچک گفته می‌شود که به‌صورت پنهان در یک قسمت از بار یا وسیله نقلیه قرار داده می‌شود. این دستگاه الکترونیکی می‌تواند اطلاعات تمام مسیرها را ضبط کند و به شکل دقیق در اختیار کاربر قرار دهد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت ردیاب وظیفه دارد به‌طور دقیق موقعیت مکانی بار و وسیله نقلیه را به شما نشان دهد.

استفاده از ردیاب توانسته به میزان زیادی از به سرقت رفتن بارها جلوگیری کند و موجب شده بار به‌راحتی پیدا شود.

این مسئله به این معنا است که حتی درصورتی‌که بار شما دزدیده یا مفقود شود، شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از ردیاب من آن را پیدا کنید و موقعیت دقیق آن را به دست آورید. ردیاب با فرستادن سیگنال به ماهواره‌هایی که در خارج از زمین قرار دارند موقعیت مکانی دقیق خود را به کاربر ارسال می‌کند و کاربر می‌تواند در هر زمانی تنها با استفاده از تلفن همراه موقعیت بارهای خود را مشاهده کند.

کاربرد ردیاب در نظارت از بار ارسالی از شرکت

برای اینکه بتوانید بر بار ارسالی از شرکت نظارت داشته باشید می‌توانید از ردیاب استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مسائل برای مسئولین حمل‌ونقل این است که بتوانند مسئولیت بارهای ما را بپذیرند. ارسال در زمان به‌موقع و رعایت امانت یکی از مهم‌ترین قوانین در شرکت‌های حمل‌ونقل است و هر مدیری در تلاش است تا بتواند به‌خوبی این کارها را انجام دهد.

به علت زندگی پرمشغله و شکل تازه بازار جهانی استفاده از سیستم حمل‌ونقل و باربری به‌شدت افزایش یافته است. تعداد زیادی از کارخانه‌ها و تولید‌کنندگان در تمام جهان وجود دارند که برای خرید محصولات موردنیاز و فروش کالاهای خود به میزان زیادی به صنعت حمل‌ونقل وابستگی دارند و این مسئله وسعت یافتن این صنعت را نشان می‌دهد.

انتقال محصولات مختلف از یک مکان به مکان دیگر به‌عنوان یک فعالیت تازه شناخته نمی‌شود بلکه مدت‌هاست که بشر از این کار برای تبادل محصولات استفاده می‌کرده است اما در گذشته میزان به سرقت رفتن بار و ناپدید شدن آن بسیار بالا بود. به همین علت مدیران تصمیم به استفاده از ردیاب در وسایل حمل‌ونقل در باربری گرفتند. با استفاده از ردیاب میزان سرقت کاهش یافت و بارها با اطمینان بیشتری به مشتری ارسال شدند. برای ردیابی بار شما می‌توانید از ردیاب‌های متفاوت و مدل‌های متفاوت ردیاب شخصی ، ردیاب خودرویی و ردیاب مگنتی استفاده کنید.

مزایای استفاده از ردیاب برای ارسال بار

استفاده از ردیاب در بار ارسالی از شرکت دارای مزایای زیادی است، به‌طوریکه  این کار مدیران مختلف را به استفاده از این وسیله در بارهای خود تشویق کرده است. این کار سه مزیت دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. با استفاده از ردیاب مدیران می‌توانند رفتار رانندگان و نحوه رانندگی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.
  2. ردیاب به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند موقعیت دقیق محصولات خود را بفهمند و ببینند چه زمانی قرار است کالاهای خود را تحویل بگیرند.
  3. احتمال به سرقت رفتن و گم شدن بار به میزان زیادی کاهش می‌یابد و مدیران با اطمینان بیشتری بار را از شرکت ارسال می‌کنند.

استفاده از ردیاب برای کدام شرکت‌ها توصیه می‌شود؟

ممکن است تعداد زیادی از شرکت‌ها برای نظارت بر محصولات خود از ردیاب استفاده ‌کنند اما برخی از شرکت‌ها حتما باید از این وسیله استفاده کنند. دلیل این مسئله را می‌توان فساد پذیر بودن برخی بارها، قیمت بالای محصولات، تعداد زیاد محصولات و … عنوان کرد. در ادامه به معرفی بعضی از شرکت‌هایی که باید از ردیاب استفاده کنند می‌پردازیم:

  • استفاده از ردیاب برای نظارت بر بارهای ارسالی شرکت پخش مواد غذایی
  • استفاده از ردیاب برای خودروهای پخش مواد آرایشی و بهداشتی
  • استفاده از ردیاب برای نظارت بر بار ارسالی از شرکت پخش لوازم‌خانگی
  • به‌ کار گیری ردیاب برای ماشین‌های شرکت‌های تولید و پخش پوشاک
  • استفاده از ردیاب برای خودروهای شرکت‌های پخش لوازم‌یدکی خودرو و سیستم‌های حفاظتی و نظارتی

سخن آخر بار ارسالی از شرکت

همان‌طور که گفته شد برای اینکه بتوانید به‌طور دقیق بر بار ارسالی از شرکت نظارت داشته باشید بهتر است از ردیاب استفاده کنید. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید از موقعیت دقیق راننده و بار باخبر باشید. همچنین مشتریان شما برای تحویل گرفتن محصولات خود دچار مشکل نخواهند شد زیرا زمان دقیق رسیدن بار و موقعیت آن را می‌دانند.

استفاده از ردیاب برای ارسال بار بهترین انتخاب برای مدیران شرکت‌هایی است که به‌طور عمده به ارسال محصولات خود به سراسر کشور یا حتی خارج از کشور می‌پردازند.

دکمه بازگشت به بالا