فرهنگ و هنر

چرا هنرمندان مشهور ظاهر عجیب و غریبی داشتند؟

در طول تاریخ، برخی از هنرمندان از بدن خود به عنوان مکانی برای بیان ایده ها و ایده های هنری استفاده کرده اند و بدین ترتیب ویژگی های منحصر به فرد و گاه منحصر به فردی را برای خود به وجود آورده اند.

به گزارش سی وی نت، الجزیره در مقاله ای که اخیرا منتشر کرده، از ظاهر شگفت انگیز برخی از مشهورترین هنرمندان تاریخ صحبت کرده و به بررسی این موضوع پرداخته است که چرا آنها می خواهند ظاهر و ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند.

در طول دهه ها، هنرمندان بسیاری با اشکال و اندازه های مختلف در جامعه ظاهر شده اند. از سالوادور دالی ریش و کلاه شگفت انگیز رنه ماگریت در لباسی بی نظیر از فریدا کالو. این هنرمندان با لباس های متفاوت خود نشان می دهند که ایده های متفاوت و معمولی تری دارند که گاهی باعث درد و رنج آنها می شود.

در مورد اینکه چرا هنرمندان کاورهای متفاوت و متفاوتی را انتخاب می کنند، نظر محققان متفاوت است، اما توضیح منطقی آن این است که آنها ممکن است بدن خود را در اینجا دیده باشند و آثار هنری ارائه دهند.

گوستاو کلیمت

چرا هنرمندان مشهور اینقدر عالی به نظر می رسند؟

نقاش اتریشی گوستاو کلیمت (1818-1918) لباسی شبیه لباسی که در آن زمان بیماران در بیمارستان روانپزشکی می پوشیدند می پوشید. منتقدان جلد را در سبک هنری مثال می زنند. این نوع پوشش باعث شناخته شدن این هنرمند شد و عکاسان را به سمت خود جذب کرد.

فریدا کالو

چرا هنرمندان مشهور اینقدر عالی به نظر می رسند؟

فریدا کالو، هنرمند مکزیکی (1907-1954)، یکی از هنرمندانی بود که در طول زندگی خود، سبک شگفت انگیز و پوشش منحصر به فردی را انتخاب کرد.

کالو فلج اطفال دارد و فلج است و پس از تصادف قادر به حرکت کامل نیست. فریدا در نهایت توانست راه برود، اما تا پایان عمر از درد پا و دردهای عضلانی رنج می برد.

لباس های فریدا کالو انتخاب جسورانه ای از رنگ های روشن و الگوهای ظریف هستند. شاید این هنرمند که در زندگی عاطفی خود ناموفق و شاد بود، سعی می کرد در این نوع پوشش شادی و خوشبختی را در پوشش و ظاهر خود بیابد.

کالو که با قدرت‌های امپراتوری اروپا و ایالات متحده مخالف بود، می‌خواست با تکنولوژی مدرن مخالفت کند و به فرهنگ مکزیک بگریزد. اما نقاش مکزیکی مثل کسی بود که پرنده های زیادی را فقط با یک سنگ نقاشی کرد! کلاه کالو پر از رنگ، زنانگی و فرهنگ است.

رنه ماگریت

چرا هنرمندان مشهور اینقدر عالی به نظر می رسند؟

رنه ماگریت، نقاش بلژیکی (1898-1967)، همیشه با کلاه سیاه ظاهر می شد. در بیشتر نقاشی های او این کلاه سیاه نیز وجود دارد و گاهی تمام صورت را می پوشاند. در معروف ترین اثر ماگریت، پسر انسان، مردی با کلاه با سیب پوشیده شده است. هنرمندی که در آثارش کلاه مشکی بر سر می‌گذارد، پیشنهاد می‌کند که کلاه سیاه برای او معنای خاصی دارد. مثل همیشه بستگی به ذهن پیچیده هنرمند دارد.

چرا هنرمندان مشهور اینقدر عالی به نظر می رسند؟

پسر مرد

سالوادور دالی

چرا هنرمندان مشهور اینقدر عالی به نظر می رسند؟

هنرمند اسپانیایی سالوادور دالی (1904-1989) نیز یکی از مشهورترین هنرمندان قرن بیستم بود. سالوادور دالی به خاطر سبیل های منحصر به فردش معروف است. گفته می شود او مردی صریح و متکبر است و ریش بلند نمادین او نشان از اهانت شدید او دارد. برخی از منتقدان می گویند که رفتار دالی به دلیل زیاده خواهی مادرش بوده است. با این حال، رابطه دالی با پدرش رضایت بخش نبود. این هنرمند مشهور از موم برای صاف کردن ریش خود استفاده کرد و حدود 30 سال توانست ظاهر منحصر به فرد خود را به همین روش حفظ کند.

شهرت سالوادور دالی به حدی افزایش یافته است که او کتاب هایی درباره تاریخچه ریش خود نوشته است. دالی در این کتاب داستان هایی درباره ریش خود از ابتدای نوجوانی می نویسد تا اینکه ریش هایش به نماد تبدیل شد و به دلیل تبلیغات مورد حمله قرار گرفت. این کتاب چند کلمه ای دارد و معمولاً عکسی از دوست سالوادور دالی، فیلیپ هالسمن دارد. این کتاب اولین بار در سال 1954 در نیویورک منتشر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا