فرهنگ و هنر

حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد/مجموعه علمی‌پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد شود

سی وی نت/ مرکز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث پژوهشگاه علمی و پژوهشی در شهرستان تفرش برای تعمیق فرهنگ و هنر و گسترش این هنر است.

محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه 16 دی ماه در پایان اولین سوگواره یاس نبوی گفت: عشق و علاقه مردم به خاندان رسالت که به معنای هنر شگفت انگیز مذهبی تعزیه است مایه مباهات جامعه است. 25 تا به شهر تفرش که مملو از حضور مردم و احساسات آنهاست حرکت می کند و این حجم از تاریخ عمیق و عشق و علاقه عمیق باعث افتخار کشور است.

وی گفت: امیدواریم دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای حفظ و جایگزینی این حق ارزشمند فرهنگی، هنری و دینی به کار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم صاحب ارزش تاریخی بودند و تداوم این هنر اولیه دینی به دلیل پیوند آن با تأثیرات مردمی بر معنویت و ارتباط آنها با خدا بود، افزود: در این عرصه هنرمندانی هستند که امرار معاش می کنند. از کودکی تا بزرگسالی حمایت از این هنر و حامیان آن سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد خواهد بود و بخشی از بودجه صندوق حمایت از هنرمندان به هنرمندان اختصاص می یابد که توسط هنرمندان محترم انجام می شود. با مشکل پوشش و درمان مواجه نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت وظیفه خود می داند که از هنرمندان تعزیه، توسعه این هنر و گسترش زیرساخت های آن حمایت کند، لذا از استاندار محترم و ستاد مهم فرهنگی هنری کشور تقاضا دارم در هر زمینه مشکلات را حل کنند. .از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد.

وی در ادامه گفت: این مکان پیشرو در عرصه شعر و ادب و منزلگاه نیاکان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از برکات و افتخارات بزرگ این شهر است. علاوه بر این، عشق و علاقه تفریسیان به خاندان امام در این نوع هنر دینی تجلی یافته است.

به گزارش سی وی نت، در این مراسم مراسم اسلحه سازی شمر برگزار شد. برگزیدگان نیز به غم و اندوه پیامبر پرداختند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا