فرهنگ و هنر

چرا سفر عراق از کیش و استانبول گران‌تر است؟

رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با مخالفت با گرانی سفرهای هوایی در عراق، در پاسخ به این سوال که چرا باید در شرایطی که سفر هوایی کوتاه است، سفر به عراق از کیش استانبول گرانتر باشد؟

حرمت الله رفیعی در گفت وگو با سی وی نت، درباره سفر به عراق که این روزها بسیار مطرح است، گفت: در نوروز امسال هزینه سفر به ترکیه ارزان تر است، برای رفتن به برخی شهرهای ایران. بارها در مورد آن صحبت شده است، اما در کمال تعجب هزینه سفر هوایی در عراق (نجف) با این همه مسیر. از کیش تا مشهد، اهواز و استانبول گرانتر است. در جلسه ای که با رئیس سازمان حج و زیارت داشتم به قیمت بلیط هواپیما تهران-نجف اعتراض کردم.

وی ادامه داد: طبق شنیده های ما در جلسه این شرکت هواپیمایی، هزینه هر ایرلاین حدود 20 دلار است که اگر این عدد را 30 دلار در نظر بگیریم، هوا بین تهران و نجف کمتر از دو ساعت است. الان حدود یک ساعت و نیم سه ساعت می تونیم اینو نادیده بگیریم پس هزینه سفر تهران تا نجف باید 90 دلار باشه تیکی تیکی تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام تام گịnị تام تام تام Gịnị عراق njem عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق ایران در استانبول از کیش کوتاهتر است!؟ چیزهایی که اجازه نمی دهد این سفر ارزان تر باشد.

رفیعی یادآور شد: اگر هزینه سفر هوایی در عراق را نسبت به کیش و استانبول در نظر بگیریم دلیلش این است که هزینه سفر به هر دو نقطه را مناسب ارزیابی کرده ایم. در اهواز شکایت داریم اما آنها را خیلی گران می دانیم. بلیت های نوروزی از تهران به کیش به ده ها میلیون رسید.

رئیس انجمن خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ادامه داد: برخی از ایرلاین‌ها در پاسخ به گلایه‌های ما از گرانی بلیت‌ها، به بهانه اینکه چرا در چند سال اخیر ایرلاین جدیدی پدید آمده و برخی هم هنوز منتظر مجوز هستیم کدام کشور به اندازه ایران ایرلاین دارد ترکیه به تعداد میلیون ها توریست ما ایرلاین دارد 50؟

رفیعی بیان کرد: وضعیت رستوران ها مانند هوانوردی است، کافی است کیفیت، خدمات و قیمت آنها را در دنیا مقایسه کنیم. در این مورد به مردم می‌خواهیم سفر ارزان‌تر شود و ما آن را ارزان‌تر می‌کنیم و به عنوان راه‌حل به مردم وام می‌دهیم که سود آنها باید چهار درصد باشد، اما وقتی وام، سود و وام باید سفر را برای مردم ارزان‌تر کند.

به گزارش سی وی نت، از آغاز سفر به عراق در آبان 1400 که به دلیل شیوع این ویروس پایان یافت، شکایات متعددی از هزینه سفرهای هوایی در این کشور مطرح شده است. اخیراً نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار تلاش همگانی برای کاهش هزینه سفر به حرم مطهر عراق شده است. سفرهای هوایی در عراق در حال حاضر بین 9 تا حدود 13 میلیون و نیم میلیون نفر است.

سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت که با گرانی بلیت رستوران‌ها و رستوران‌ها سروکار دارد، می‌گوید: «کوه‌ها را عوض کنید و به جای آن، مردم به گردش در کشورهای همسایه می‌روند.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اینکه فرودگاه نجف را یکی از گران‌ترین فرودگاه‌ها می‌داند، از دیگر ابعاد این افزایش می‌گوید: تعداد تورهایی که در کشورهای دیگر انجام می‌شود، پروازها به صورت «چارتر» یا رستوران آن است. وام های خصوصی که پرهزینه و پرهزینه است که در سفر به عتبات عالیات عراق این شرایط را نداریم و سفر هوایی نداریم.

حسینی گفت: در صورت اجاره هتل توسط خلبانان و ایرلاین های آزاد 20 تا 25 درصد هزینه سفر کاهش می یابد و در صورت باز شدن مرز تا 50 درصد قیمت سفر کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا