اقتصادیکسب و کار ایرانی

پژو 207i از چه آپشنهایی بهره میبرد؟

بررسی پژو 207 آی

همان‌طور که اشاره کردیم 207i همان 206 پلاس یا 206 (تیپ 5 و 6) فیس‌لیفت شده است، پس نمیتوان از آن انتظارات فنی متفاوتی داشت. اما نکته بد ماجرا این است که پس از قطع همکاری پژو فرانسه با کشورمان، محصولات جدید تولیدی از نظر کیفی با افت محسوسی مواجه شده‌اند. در واقع نسخه‌های جدید نه از نظر شتاب یارای رقابت با مدلهای قدیمی (با قطعات فرانسوی) را دارند و نه از نظر دوام و کیفیت به پای آنها میرسند؛ با این حال 207i همچنان امتیازاتی دارد که نمیتوان به سادگی از آنها عبور کرد. مثلاً طراحی ظاهر و کابین این ماشین بخصوص پس از فیس‌لیفت ایران‌خودرو به ماشین‌های نسل جدید نزدیک‌تر شده و دیگر غبار کهنگی بر چهره ندارد، بخصوص که آپشن‌های تکمیلی نظیر نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای و کروزکنترل باعث شده که 207 آی از نظر امکانات نیز کاملتر از پدرانش باشد. جدای از تمامی اینها، محصولات خانواده 206 به لطف حضور طولانی‌مدت در بازار و گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی ایران‌خودرو در سراسر کشور، از نظر قیمت و میزان دسترسی به قطعات یدکی هم شرایط قابل قبولی دارند در نتیجه در بازار دست دوم‌ها ساده‌تر از رقبای چینی خود به پول نقد تبدیل میشوند. پیشرانه TU5 پژو هم علیرغم قدیمی شدن همچنان عملکرد قابل قبولی از خود نشان میدهد و میتواند در برابر سایر موتورهای 1.5 و 1.6 لیتری تنفس طبیعی موجود در بازار، شتاب و مصرف سوخت نسبتاً راضی کننده‌ای ارائه کند. البته در این بین اشتراکات میان 206 با 207 آی باعث شده که تمامی مشکلات پژو 206 مثل فضای کم پا در قسمت عقب، سواری خشک و صندوق نه چندان جادار، همچنان به قوت خود باقی بمانند. ضمن اینکه 207 آی همانند 206 از نظر گیربکس، تعادل و پایداری شرایط ایده‌آلی ندارد و به زحمت نمره متوسط را بدست خواهد آورد (البته پایداری نسخه صندوقدار 206 و 207 بدلیل اصلاح اکسل عقب بهتر شده است).

بررسی پژو 207 پانوراما اتوماتیک

پژو 207i پانوراما تفاوت خاصی با نسخه سقف فلزی ندارد و با همان مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی به بازار عرضه می‌گردد. فقط قیمتش مقداری گران‌تر است و به سقف شیشه‌ای یکپارچه ثابت تجهیز شده. البته کاور زیرین سقف بصورت دستی باز و بسته می‌شود اما خبری از سانروف بازشو نیست. پژو 207i پانوراما ارزان‌ترین خودرو مجهز به این آپشن است و از این رو نظرات بسیاری از جوانان را به خود جلب نموده ولی باید در نظر داشت که در سایر قسمت‌ها با همان محصول قدیمی فرانسوی سر و کار داریم. یعنی اینجا هم با پلتفرم پژو 206، پیشرانه 1.6 لیتری TU5 و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (و یا 5 سرعته دستی) روبرو هستیم که بواسطه تکنولوژی بسیار قدیمی جای گلایه دارد؛ هرچند با توجه به شرایط خاص کشورمان همین قدیمی بودن هم گاه به کار می‌آید. مثلاً بواسطه حضور طولانی خانواده 206 در کشورمان دیگر مشکلی از بابت فراوانی قطعات یدکی و تعمیرکار ماهر (حتی در دورترین نقاط کشور) وجود ندارد و همین ریسک  خرید اقساطی پژو 207 اتومات را در قیاس با رقبای چینی کاهش داده است. ضمناً موتور اتمسفریک TU5 با بنزین‌های وطنی سازگاری خوبی دارد و شتاب و مصرف سوخت و آپشن‌های رفاهی ماشین هم در قیاس با رقبای قیمتی راضی کننده به نظر می‌رسند. در این بین کیفیت ساخت نه چندان مناسب در کنار مشکلات همیشگی خانواده 206 که شامل: محدودیت فضا برای سرنشنیان عقب، کوچک بودن محفظه بار، خشکی سواری و هندلینگ متوسط ماشین می‌شوند همچنان سر جای خودشان باقی هستند.

دکمه بازگشت به بالا