سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

پوست صاف و شفاف با استفاده از خواص ماست

داشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

ماسک های گیاهی و خانگی عالی برای داشتن پوست صاف و شفاف 

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق و نصف قاشق را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید

بهترین ماسک های خانگی برای داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پک و لیمو بینظیر برایپوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

ماسک های گیاهی مختص پوست صاف و شفاف

مقداری خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با شستشو دهید.

ترفندهای بینظیر برای داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید

مقداری خمیر تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

پوست صاف و شفاف با ایده های ناب

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

راز داشتن پوستی صاف و شفاف

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

معجزه داشتن پوست صاف و شفاف

ابتدا شیر را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

ماسک های فوق العاده برای پوست صاف و شفاف

یک قاشق غذا خوری ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید

چندین قطره ، روغن را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

ماسک میوه برای پوست صاف و شفاف

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

چگونه پوستمان را صاف و شفاف کنیم؟

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن:

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

کارهایی که برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید انجام دهیم؟

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند را نیز درمان کند

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

پوستی صاف و شفاف با اسکراب های خانگی

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

درست کردن انواع ماسک صورت با ماست یکی از راحت‌ترین راهکارها برای روشن شدن پوست و ایجاد طراوت و نرمی پوست صورت با استفاده از است. اما آیا می‌دانید طریقه درست کردن ماسک خانگی با ماست چگونه است؟ ماسک صورت با ماست و عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟ روش تهیه ماسک صورت با ماست برای سفیدی صورت چگونه است؟ در این مقاله از در می‌توانید با چند روش طرز تهیه ماسک خانگی با ماست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش تهیه ماسک صورت با ماست پاسخ خواهیم داد.

فواید ماسک ماست برای پوست صورت و بدن

استفاده از ماست روی پوست موجب می‌شود و از ایجاد و نیز جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر ماست در متعادل کردن رنگ پوست بسیار مؤثر است و موجب درخشان شدن و زیبایی پوست صورت می‌گردد. در ادامه می‌توانید با برخی از فواید ماسک صورت با ماست آشنا شوید.

افزایش رطوبت پوست

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از انواع ماسک صورت با ماست می‌تواند به افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی پوست کمک زیادی کند.

روشن شدن پوست

یکی از جذاب‌ترین فواید انواع ماسک صورت با ماست خاصیت روشن‌کنندگی آن است. استفاده مداوم از ماسک ماست موجب می‌شود تا لکه‌های پوستی شما محو شوند و پوست شما یکدست و روشن شود.

صاف شدن پوست

چه پوست شما پر از جای جوش و آکنه باشد و چه در اثر آفتاب و پیری لکه‌هایی روی آن ایجاد شده باشد، استفاده از ماسک ماست موجب یکدست شدن و صاف شدن پوست شما می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مغذی و پروبیوتیک‌های طبیعی موجود در ماست می‌تواند به صاف شدن پوست کمک زیاد کند.

محافظت از پوست در برابر اشعه UV

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از ماست روی پوست صورت می‌تواند اثرات اشعه ماوراءبنفش خورشید را به حداقل برساند. استفاده از ماست مانع ایجاد ناشی از نور آفتاب می‌شود.

جلوگیری از پیری پوست

ماست درست همانند یک سد دفاعی اثر رادیکال‌های آزاد را در برابر پوست خنثی می‌کند و جلوی ایجاد چین و چروک‌های پوستی را می‌گیرد.

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

استفاده از انواع ماسک صورت با ماست موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و به افزایش پروتئین‌های پوستی کمک می‌کند.

کاهش چین و چروک‌های پوستی

ماسک ماست با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رطوبت رسانی به پوست صورت چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد و به مرور زمان خطوط ریز ایجاد شده روی پوست را برطرف می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌های موجود در ماسک ماست از پوست در برابر چروک و پیری محافظت می‌کنند.

جلوگیری و درمان آکنه

ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که از ایجاد جوش و التهابات پوستی جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده مداوم از انواع ماسک صورت با ماست می‌تواند التهابات پوستی را کاهش دهد و به درمان آکنه کمک کند.

درمان التهابات پوستی

ماست خاصیت ضد التهابی دارد و استفاده از آن روی پوست می‌تواند به کاهش التهاب و درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی ناشی از التهاب کمک زیادی کند.

درمان عفونت پوست

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماست یک ماده ضد میکروب است و استفاده از ماسک خانگی با ماست می‌تواند به درمان عفونت‌های پوستی کمک کند.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با ماست

درست کردن ماسک‌های خانگی یکی از راحت ترین و مؤثرترین روش‌ها برای درمان مشکلات پوستی و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه و چین و چروک شدن پوست است. ماست سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است که استفاده از آن روی پوست می‌تواند موجب نرمی و لطافت پوست شما شود.

اگر پوست شما دچار خشکی شده و یا کدر و پر از جوش به نظر می‌رسد، بهتر است از همین امروز استفاده از انواع ماسک صورت با ماست را در روتین هفتگی پوست خودتان قرار دهید. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه انواع ماست خانگی با ماست برای پوست صورت آشنا شوید.

۱ماسک صورت با ماست و عسل

از جمله این است که سرشار از مواد مغذی و پروتئین‌های خاص است که استفاده از آن می‌تواند به درمان خشکی پوست، اگزما و حتی پسوریازیس کمک زیادی کند. استفاده از ماسک صورت با ماست و عسل در نرمی، لطافت پوست و همچنین پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی بسیار مؤثر است و موجب ترمیم لایه اپیدرم پوست می‌شود.

استفاده از ماسک ماست و عسل می‌تواند به درمان جوش‌ها و کمک کند از ایجاد جوش نیز جلوگیری نماید. برای درست کردن این ماسک می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید. مواد را خوب هم بزنید. این ماسک را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد پوست را با آب ولرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۲ماسک صورت با ماست و زردچوبه

زردچوبه یکی از مفیدترین ادویه‌هایی است که در خانه همه ایرانی‌ها نیز یافت می‌شود. از جمله این است که سرشار از آنتی‌اکسیدان و اثرات ضد التهابی است و در درمان التهاب پوست، آکنه و پسوریازیس مؤثر است.

استفاده از ترکیب ماست و زردچوبه می‌تواند به سفید شدن پوست و همچنین برطرف کردن جوش و آکنه کمک زیادی کند. برای درست کردن این ماسک جذاب باید به روش زیر عمل کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید. حالا این ماسک ماست را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. بعد از این مدت می‌توانید پوست‌تان را با آب ولرم بشویید. برای تهیه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

۳ماسک صورت با ماست و آلوئه ورا

«آلوئه‌ورا» یکی از مؤثرترین گیاهان برای درمان آفتاب سوختگی، اگزما و خشکی پوست است. استفاده از آلوئه‌ورا روی پوست به درمان آکنه و پسوریازیس کمک زیادی می‌کند. ماسک ماست و آلوئه ورا در درمان خشکی پوست صورت و همچنین آبرسانی و درخشندگی پوست بسیار مؤثر است. برای درست کردن ماسک ماست و آلوئه ورا باید به روش زیر عمل کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. سپس می‌توانید این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب بشویید و خوش خشک کنید.

بیشتر بخوانید:

۴ماسک صورت با ماست و توت فرنگی

استفاده از ترکیب ماسک ماست و توت فرنگی موجب روشن شدن پوست، از بین بردن جوش و آکنه، کاهش التهاب و افزایش رطوبت پوست می‌شود. برای درست کردن این ماسک با ماست باید مراحل زیر را دنبال کنید.

در یک کاسه کوچک ۲ عدد توت فرنگی رسیده را له کنید. سپس ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری ماست به آن اضافه نمایید. ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم پوست را بشویید.

بیشتر بخوانید:

۵ماسک صورت با ماست و خیار

«خیار» به تنهایی یکی از بهترین انواع ماسک برای آبرسانی و پاکسازی پوست است. استفاده از ماسک ماست و خیار پوست شما را آبرسانی می‌کند و به درمان چین و چروک‌های پوستی کمک می‌کند. این ماسک برای رفع جوش و برطرف کردن لکه‌های پوستی نیز بسیار مؤثر است. برای درست کردن ماسک صورت خانگی با ماست و خیار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱ عدد خیار را خرد کنید و با مخلوط کن کاملاً میکس کنید تا له شود. سپس ۱ قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب نمایید. ماسک را برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد از آن با آب ولرم بشویید.

۶ماسک صورت با ماست و لیموترش

«لیموترش» سرشار از ویتامین C است که به و همچنین برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک زیادی می‌کند. ماسک ماست و لیموترش یک ماسک بی‌نظیر برای یکدست کردن رنگ پوست و روشن شدن پوست صورت است. برای درست کردن اینبا ماست می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با نصف یک عدد لیمو ترش تازه ترکیب کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست را با آب سرد بشویید.

۷ماسک صورت خانگی با ماست و کاکائو

«کاکائو» سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مفید است و ترکیب آن با ماست می‌تواند به جوانسازی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند. در ادامه می‌تواند با طریقه درست کردن ماسک صورت ماست و کاکائو آشنا شوید.

۴ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۸ماسک صورت خانگی با ماست و جو دوسر

«جو دوسر» تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش ایجاد جوش و از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد. ماسک ماست و جو دوسر برای آبرسانی و از بین بردن جوش صورت بسیار مفید است. پیشنهاد می‌شود حتماً این ماسک صورت با ماست و برای جوش را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک جذاب می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

۲ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوست خود را با آب گرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۹ماسک صورت با ماست و موز

«موز» یک میوه فوق‌العاده برای درمان چین و چروک‌های پوستی و جوانسازی پوست است. از طرف دیگر استفاده از و ماست درست مثل یک طبیعی از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن این ماسک آشنا شوید.

۴ قاشق غذاخوری ماست را با نصف یک موز له شده ترکیب کنید. می‌توانید مقداری عسل نیز به این ماسک اضافه کنید. سپس ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

۱۰ماسک صورت با ماست و آووکادو

جزو ماسک‌های لوکس است. «آووکادو» سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و فواید بی‌شماری برای پوست دارد. استفاده از ماسک ماست و آووکادو به افزایش رطوبت و نرمی پوست کمک زیادی می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست صورت را افزایش می‌دهد. برای تهیه این ماسک ماست و آووکادو بی‌نظیر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

نصف یک عدد آووکادو را درون یک کاسه له کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل را همراه با ۱ قاشق چای‌خوری ماست به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید و تا به شکل خمیر شود. سپس ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. بعد از این مدت می‌توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید:

۱۱ماسک صورت با ماست و آرد

ترکیب ماسک ماست و آرد می‌تواند به پاکسازی و کمک کند و پوست شما را شفاف و یکدست کند. طریقه درست کردن ماسک صورت با ماست و نشاسته نیز دقیقاً به همین روش است. برای تهیه ماسک صورت با آرد و ماست می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

۲ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ گرم آرد ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. ماست را برای ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

برای تهیه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

۱۲ماسک صورت با ماست و گلاب

ماسک ماست و گلاب به برطرف کردن التهابات پوستی و جوش صورت کمک می‌کند و نقش مؤثری برای تنظیم چربی و PH پوست دارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

برای درست کردن این ماسک می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت با آب ولرم صورت‌تان را بشویید.

می‌توانید انواع مثل گلاب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نکاتی درباره استفاده از انواع ماسک صورت با ماست

*ماسک ماست نباید بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، زیرا ممکن است موجب تحریک و قرمزی پوست شود.

*بهتر است از ماسک‌های تهیه شده با ماست هفته‌ای ۱ تا ۲ بار استفاده کنید.

*برای تهیه ماسک با ماست بهتر است از و ماست‌های بدون مواد نگهدارنده و بدون طعم استفاده کنید.

*اگر به لبنیات حساسیت دارید، بهتر است از ماسک ماست استفاده نکنید.

*در صورتی که پوست شما تحریک‌پذیر و مستعد آکنه است بهتر است ابتدا ماسک ماست را روی گوشه‌ای از پوست‌تان امتحان کنید و اگر پوست واکنشی نشان نداد از آن استفاده کنید.

*اگر بعد از استفاده از ماسک ماست روی پوست احساس سوزش کردید، ممکن است به اسید لاکتیک ماست حساسیت داشته باشد.

سوالات متداول

کدام انواع ماسک صورت با ماست برای کاهش چین و چروک‌های پوستی مؤثر است؟

ماسک صورت ماست با کاکائو و ماست با موز بهترین انواع ماسک صورت با ماست برای درمان چین و چروک‌های پوستی هستند.

ماسک صورت با ماست برای سفیدی صورت چطور تهیه می‌شود؟

برای تهیه ماسک با ماست برای سفیدی صورت می‌توانید از ترکیب ماست و زردچوبه یا ماست با آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.

ماسک ماست چند بار در هفته استفاده شود؟

انواع ماسک صورت با ماست بهتر است هفته‌ای ۲ بار اماست یکی از سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را به ویتامین‌ها، مواد معدنی و بسیاری از مواد مغذی دیگر تأمین کند. می‌توان ماست را بدون هیچ‌گونه نگرانی به‌عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم درنظر گرفت. اما آیا می‌دانید استفاده از ماست به عنوان ماسک، اثری معجزه‌آسا روی پوست دارد؟ می‌توانید ماسک ماست را به‌آسانی در منزل تهیه کنید و از برای پوست بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید.

مواد‌ مغذی موجود در ماست

مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که در ماست وجود دارد، باعث درخشندگی و جوانی پوست می‌شود. این مواد مناسب برای پوست، سبب می‌شوند که ماسک ماست تأثیر به‌سزایی بر پوست داشته باشد.

میزان مواد مغذی موجود در ماست بسیار زیاد است اما از بین این مواد مغذی، به چهار مورد از مهم‌ترین آنها که در سلامت پوست نقش پررنگ‌تری دارند، اشاره خواهیم کرد:

۱. روی (زینک)

در هر ۱۰۰ گرم ماست تقریبا ۱ میلی‌گرم روی وجود دارد. این ماده‌ی معدنی، خواص ضدالتهابی و مؤثر شناخته‌شده دارد و تکثیر سلولی و رشد بافتی را آسان می‌کند. روی () به تنظیم چربی پوست نیز کمک می‌کند. این چربی از غدد سبابه (چربی‌ساز) ترشح می‌شود که در نتیجه، و را بهبود می‌بخشد.

۲. کلسیم

همه‌ی ما می‌دانیم که ماست سرشار از است، اما آیا می‌دانید که بخش زیادی از پوست، از کلسیم تشکیل شده است؟ بنابراین کلسیم اضافی به سلامت بدن شما کمک می‌کند و علاوه بر تسهیل بازسازی پوست‌تان، از خشکی و کمبود آب آن جلوگیری می‌کند.

۳. ویتامین ب (B)

ماست سرشار از ویتامین ب2 (B2)، ب5 (B5) و ب12 (B12) است. ویتامین ب2 (B2) یا ریبوفلاوین، درخشانی و سلامتی پوست شما را تضمین می‌کند. ریبوفلاوین به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند، سلول‌های پوستی را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، از تکثیر و رشد سلولی حمایت می‌کند و در ساخت سلول‌های چربی‌ساز مفید نقش دارد.

۴. لاکتیک‌اسید

لاکتیک‌اسید یکی از مواد مغذی اصلی موجود در ماست است. این ماده، به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده در بعضی از محصولات بهداشتیِ مراقبت از پوست به‌کار می‌رود. لاکتیک‌اسید یک و مرطوب‌کننده پوست است، چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهد، از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل به‌عنوان عامل ضدپیری محسوب می‌شود.

حتما بخوانید:

فواید استفاده از ماسک ماست

۱. مرطوب‌کننده و آب‌رسانی به پوست

اگر احساس می‌کنید که صورت‌تان گرفته و خسته است نگران نباشید. کمی ماست روی پوست‌تان بمالید و به‌آرامی و با حرکات چرخشی ماساژ دهید. لاکتیک‌اسید موجود در ماست موجب آب‌رسانی به پوست‌تان می‌شود و در نتیجه، ظاهر خسته‌ی شما را تسکین می‌دهد.

حتما بخوانید:

۲. درخشان‌کننده‌ی پوست

لاکتیک‌اسید موجود در ماست، عامل مهارکردن محصول آنزیم تایروزیناز است. این آنزیم در بدن، ملانین تولید می‌کند که سبب تیرگی رنگ پوست می‌شود. بنابراین با کنترل تولید ملانین در بدن، پوست درخشان‌تری خواهید داشت.

حتما بخوانید:

۳. لایه‌برداری

ماست، لایه‌برداری عالی به‌شمار می‌رود. لاکتیک‌اسید موجود در ماست، آلفا‌هیدروکسیل‌‌اسید طبیعی است که به برداشتن سلول‌های مرده‌ی پوستی بدون آزرده‌کردن آن کمک می‌کند. این ویژگی، پوست را تحریک می‌کند تا سریع‌تر بازسازی شود.

حتما بخوانید:

۴. پوستی بدون لکه و نقص

درصورتی‌که هر روز از ماسک ماست استفاده کنید، می‌توانید باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه و جوش را از بین ببرید. روی (زینک) موجود در ماست التهاب‌های پوستی را کاهش می‌دهد و به کاهش چربی تولیدشده از غدد چربی پوست کمک می‌کند. ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی همه‌ی مواد مغذی ماست در کنار یکدیگر سلامت و زیبایی پوست را تضمین می‌کند.

حتما بخوانید:

۵. خداحافظی با سیاهی دور چشم

ماسک ماست به‌تنهایی می‌تواند همان چیزی باشد که شما برای رهایی از شر سیاهی‌های ناخوشایند دور چشم‌تان به‌دنبالش هستید. روی (زینک) موجود در ماست به و زخم‌های پوستی کمک می‌کند و سبب روشنی پوست‌تان می‌شود. استفاده‌ی منظم از ماسک ماست کمک می‌کند که به یک‌باره و برای همیشه از شر خلاص شوید.

۶. سرچشمه‌ی جوانی

ماسک ماست حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. آنتی‌اکسیدان‌ها اجازه نمی‌دهند که رادیکال‌های آزاد به پوست شما آسیب برسانند. با استفاده‌ی منظم از ماسک ماست می‌توانید ایجاد چین‌وچروک و خطوط خنده را به‌تأخیر بیندازید. وجود لاکتیک‌اسید در ماست سبب می‌شود که پوست‌تان زودتر از موعد پیر نشود.

حتما بخوانید:

۷. مقابله با عفونت‌های پوستی

لاکتیک‌اسید ماست خاصیت ضدقارچی دارد. از این جهت، استفاده از ماسک ماست روش خوبی برای مقابله با هر نوع عفونت قارچی است. برای این منظور، شما باید چهار تا پنج‌بار در روز از ماسک ماست استفاده کنید تا عفونت از روی پوست، پاک‌سازی شود.

۸. تسکین آفتاب‌سوختگی

روی (زینک) موجود در ماست سبب تسکین آفتاب‌سوختگی می‌شود. این ماده به کاهش احساس خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند؛ بنابراین به چیز دیگری برای درمان نیاز نخواهید داشت. در صورت آفتاب‌سوختگی کافی‌ست از ماست به‌عنوان ماسک استفاده کنید. این روش باعث کاهش قرمزی و التهاب‌ها خواهد شد. همچنین، به تنظیم چربی طبیعی پوست‌تان کمک می‌کند.

حتما بخوانید:

ترکیب ماست با مواد دیگر

برای تهیه‌ی ماسک ماست می‌توانید از ماست ساده یا از ترکیب آن با سایر مواد مفید برای پوست، استفاده کنید. در زیر، بعضی از موادی که تأثیر ماسک ماست را افزایش می‌دهد، ذکر شده است:

۱. هویج رنده‌شده

در صورتی‌که پوست خشکی دارید و تمایل دارید که سالم، نرم و مرطوب به نظر بیاید، مقداری هویج رنده‌شده به ماست اضافه کنید و روی صورت خود قرار دهید. این‌کار پوست را جوان می‌کند و زیبایی طبیعی به آن می‌بخشد.

حتما بخوانید:

۲. آب‌لیمو

در صورتی‌که پوستی چرب دارید، می‌توانید از ترکیب آب‌لیمو با ماست استفاده کنید. آب‌لیمو افزودنی‌ای عالی برای ماست است که به پاک‌سازی منافذ مسدودشده‌ی آن کمک می‌کند. همچنین، پوست‌تان را هم لایه‌برداری می‌کند. آب‌لیمو تیرگی پوست را از بین می‌برد و سبب درخشندگی آن می‌شود.

۳. عسل

برای اینکه پوست نرمی داشته باشید، مقداری به ماسک ماست اضافه کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید. عسل نرم‌کننده‌‌ای طبیعی است و باعث می‌شود رطوبت در پوست باقی بماند و از خشکی آن نیز جلوگیری می‌کند. این کار چین‌وچروک را کاهش می‌دهد. همچنین، عسل خواص ضدباکتریایی دارد که به رفع جوش و آکنه کمک می‌کند.

اقدامات احتیاطی در رابطه با ماسک ماست

با اینکه ماسک ماست برای پوست بسیار مفید است، اما برای استفاده از آن باید به برخی نکات مهم توجه کنید. توجه به این نکات به جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به پوست‌تان کمک می‌کند.

  • اگر هنگام استفاده از ماسک ماست احساس خفیفی از سوزن‌سوزن‌شدن پیدا می‌کنید، به‌معنای این است که پوست حساسی دارید. حتی ممکن است حالت گزش یا آفتاب‌سوختگی نیز پیدا کنید. در این حالت بلافاصله پوست‌تان را با آب بشویید. بهتر است قبل از استفاده از ماسک ماست، آن را روی بخش کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید، زیرا ممکن است به لاکتیک‌اسید یا مواد موجود در ماست حساسیت داشته باشید.
  • در صورتی‌که به مواد لبنی یا نوع آلفا یا بتای هدروکسی‌اسید حساسیت داشته باشید، نمی‌توانید از ماسک ماست استفاده کنید و از فواید آن لذت ببرید.
  • برای تهیه‌ی ماسک حتما از ماست ساده، ارگانیک و پرچرب استفاده کنید. استفاده از ماست پرچرب تأمین رطوبت و مواد مغذی موردنیاز پوست‌تان را تضمین می‌کند.

روش تهیه‌ی ماسک ماست

برای تهیه‌ی ماسک ماست روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. برای پوست‌های خشک

اگر پوست خشک دارید، از روش زیر برای تهیه‌ی نوعی ماسک مرطوب‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید. این روش پوست شما را صاف، نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست پرچرب طبیعی؛
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی؛
  • ۲ قاشق غذاخوری پوره‌ی آووکادو؛
  • ۲ قاشق غذاخوری جو پخته‌شده.

همه‌ی مواد فوق را باهم مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست ایجاد شود. آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس ماسک را با حوله‌ی نرم و مرطوب بشویید و تفاوت را ببینید.

حتما بخوانید:

۲. پوست تحریک‌شده

در صورتی‌که پوست‌تان به دلیل عفونت، یا عوامل دیگر قرمز و ملتهب است، از این ماسک ماست برای تسکین پوست خود استفاده کنید:

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورای طبیعی (می‌توانید به جای ژل از آب آلوئه‌ورا هم استفاده کنید.)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • چند قطره روغن بابونه

همه‌ی مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیری نرم ایجاد شود. زمانی‌که خمیر آماده شد، آن را از یک صافی عبور دهید تا یک‌دست شود. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.

حتما بخوانید:

۳. برای عیب و جوش روی پوست

به دلیل تولید بیش‌ازاندازه‌ی چربی پوست ایجاد می‌شوند و به باکتری‌های تولیدکننده‌ی آکنه اجازه‌ی رشد می‌دهند. با استفاده از ماسک ماست می‌توانید مقدار چربی پوست خود را کم کنید و از شر باکتری‌ها خلاص شوید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری ماست؛
  • 1 قاشق غذاخوری عسل؛
  • 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه؛
  • 1 قاشق چای‌خوری پودر .

تمام مواد را به‌خوبی باهم مخلوط کنید. ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

حتما بخوانید:

۴. برای داشتن صورتی طبیعی و درخشان

هیچ‌چیز به اندازه‌ی صورتی درخشان جذاب نیست. برای این منظور از این ماسک استفاده کنید:

مواد لازم:

  • ماست؛
  • عدس نیمه خردشده؛
  • پوست پرتقال رنده‌شده.

با مخلو‌کن، عدس و پوست پرتقال را باهم آسیاب کنید. ماست را هم به آنها اضافه کنید، سپس آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. متوجه خواهید شد که صورت‌تان درخشان‌تر، نرم‌تر و تازه‌تر به نظر می‌آید. در صورتی‌که پوست خشکی دارید، یک قاشق چای‌خوری عسل به ترکیب اضافه کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

۵. برای خستگی و گرفتگی صورت

آلودگی پوست و بی‌توجهی به نظافت آن، می‌تواند سبب گرفتگی و خستگی پوست‌تان شود. با استفاده از تهیه‌ی ماسک ماست به روش زیر، می‌توانید درخشندگی و جوانی را به پوست خود برگردانید:

مواد لازم:

  • ۴ قاشق غذاخوری ماست؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری عسل.

تمام مواد را باهم مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این کار به پوست شما طراوت می‌بخشد و سبب سلامت و درخشندگی آن می‌شود.

حتما بخوانید:

۶. لایه‌برداری از پوست

ترکیب ماست با برخی مواد، می‌تواند لایه‌برداری عالی باشد و سلول‌های مرده‌ی پوست را بردارد. این ماسک همچین باعث تغذیه‌رسانی به پوست می‌شود.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری جو

مواد بالا را باهم ترکیب کنید و به صورت حرکات چرخشی به‌آرامی روی پوست خود بمالید. این کار کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خود خلاص شوید.

تعداد دفعات استفاده از ماسک ماست

نمی‌توان مزایای استفاده از ماسک ماست را انکار کرد. این ماسک هیچ اثر جانبی ندارد و کمک می‌کند تا پوستی صاف، نرم، جوان‌تر و بدون عیب و نقص داشته باشید. هر چند بار که بخواهید، می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. با این حال بهتر است تعداد دفعات معمول استفاده از ماسک ماست را برای انواع مختلف پوست بدانید:

۱. پوست چرب و جوش‌دار

برای کسب نتیجه‌ی مطلوب می‌توانید هر روز از ماسک استفاده کنید.

۲. پوست خشک

برای ایجاد ، هفته‌ای 2 یا 3 بار از ماسک استفاده کنید.

۳. عفونت قارچی

هنگامی‌که برای رفع عفونت قارچی از ماسک استفاده می‌کنید، تعداد دفعات روزانه را بیشتر کنید. برای کسب بهترین نتیجه، روزی 4 یا 5 بار ماسک را روی صورت خود بگذارید.

حال که با فواید ماسک ماست و نحوه‌ی استفاده از آن آشنا شدید، دیگر دلیلی وجود ندارد از پوست‌تان شکایت کنید. از این ماسک شگفت‌انگیز استفاده کنید و از ویژگی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. سپس نتایجی را که به‌دست می‌آورید، با ما درمیان بگذارید.

براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در زمانی کوتاه هست، بیش از ۹۰ درصد افرادی که با برنافیت زیرنظر دکتر کرمانی رژیم گروهی گرفتن به وزن دلخواهشون رسیدن

ستفاده شود. افرادی که پوست آن‌ها مستعد جوش است، می‌توانند هر روز از ماست به عنوان ماسک صورت استفاده کنند.

عوارض ماسک ماست برای پوست چیست؟

استفاده از ماسک خانگی با ماست فواید زیادی برای پوست دارد، اما به هر حال پوست برخی افراد ممکن است به ماست حساسیت نشان دهد و دچار علائمی مثل قرمزی و التهاب شود. بهتر است قبل از استفاده از ماسک ماست، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورتی که مشکلی رخ نداد، از آن برای تمام پوست خود استفاده کنید.

منابع: ، ،

فیلر لب یکی از پرطرفدارترین انواع پرکننده های پوستی است. فیلر حجم لب های شما را افزایش می دهد. داوطلبان باید برای انجام فیلر از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار بوده و انتظارات واقع بینانه داشته باشند

ماسک ماست برای پوست صورت معجزه میکند و تمام التهابات پوستی و لک را از بین میبرد و پوست را روشن تر میکند.

ماست هزارو یک خاصیت برای پوست دارد به همین دلیل میتوان آن را معجزه ای برای پوست نامید . ماست برای هر نوع پوستی مفید است و مانند یک معجزه گر عمل میکند . پوست را روشن میکند ، جای جوش و لک را از بین میبرد و پوست را هزار سال جوانتر میکند . اگر به دنبال راهی برای جوانتر شدن پوستتان میگردید ماست را حتما امتحان کنید.

ماست به دلیل خواص مفیدی که دارد پوست را سالم و زیبا نگه می دارد‎. در استفاده از ماست برای پوست صورت شک نکنید زیرا ماست به دلیل خواص مفیدی که دارد پوست را سالم و زیبا نگه می دارد. حتی در زمان های قدیم نیز از ماست برای جوان نگه داشتن پوست، از بین بردن آکنه و سفید کردن پوست استفاده می شد.

فواید ماست برای پوست

_ ماست بهترین روشن کننده پوست و مرطوب کننده طبیعی است که قادر است پوست را جوان، درخشان و آبرسانی کند.

_ ماست با آکنه و جوش مبارزه می کند، قرمزی پوست را از بین می برد و التهاب را درمان می کند.

_ ماست لکه ها را از بین می برد، عوارض استفاده بیش از اندازه از تنینگ را خنثی می کند، لکه های سیاه زیر چشم را کم می کند و تغییر رنگ پوست را درمان می کند. در واقع ماست یک جادوگر واقعی است. از ماست می توان برای انواع پوست استفاده کرد.

مواد لازم

ماسک ماست

خواص فراوان ماسک ماست برای صورت

ماست

آرد عدس

پوست پرتقال رنده شده

طرز تهیه ماسک ماست برای صورت

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید و استفاده کنید. این ماسک پوست را براق، روشن و تازه می کند.

ماسک ماست برای پوست های خشک

اگر پوست خشکی دارید که به رطوبت رسانی نیاز دارد کمی عسل به آن اضافه کنید.

ماست، پودر کاکائو و عسل به نسب (1:1:4) ترکیب کنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست بمالید. این ماسک پوست های خسته و گرفته را تغذیه می کند.

چند نکته مهم در استفاده از ماسک ماست برای پوست صورت

_ اگر ماسک ماست و میوه می خواهید می توانید یک عدد میوه تازه به آن اضافه کنید.

_اگر پوست چربی دارید یا ماست کم چرب اضافه کنید یا چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.

_ اگر پوست خشک دارید به ماست چرب چند قطره روغن زیتون اضافه کنید.

_ اگر پوست پیر دارید ماست را با آب گریپ فروت یا پرتقال ترکیب کنید.

_ اگر جوش دارید ماسک عسل و ماست استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مصرف مداوم این لبنیات باکتری های داخلی که عامل جوش ها هستند را از بین می برد.

در کنار خوردن این می توانید یک ماسک درمانی خاص با ترکیب ماست، شکر و زردچوبه درست کنید. یا اینکه ماست را به تنهایی روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت تمیز بشوئید.

کدخبر: 401930 ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۲:۰۴

 

محتویات این مقاله از سی وی نت پنهان کن
3 بهترین ماسک های خانگی برای داشتن پوست صاف و شفاف

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا