حوادث

پلیس در جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، مصمم است/ برخورد با تیراندازی در مراسم

سی وی نت/خوزستان جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس تکیه‌گاه و خادم مردم است و آنچه آنها را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز ما است.

سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اظهارات مردم شریف استان خوزستان و به ویژه شهرستان شادگان در سفر رئیس جمهور مبنی بر این که مردم دغدغه آرامش دارند و بعضاً ناهنجاری‌هایی همانند تیراندازی‌های بی‌مورد انجام می‌شود که باعث نگرانی خانواده‌ها شده، طرح‌ها و اقداماتی را همکاران انتظامی استان بر اساس تدابیر قبلی در این شهرستان انجام دادند.

به گزارش سی وی نت، وی با اشاره به برگزاری جلسه با بزرگان طایفه‌ها و عشایر شادگان، افزود: باید با همکاری همدیگر نسبت به امنیت و آرامشی که نیاز مردم است اقداماتی را انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز در فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان، بخشی از کشفیات سلاح‌های غیرمجاز که باعث ایجاد ناراحتی و ناهنجاری بین مردم شده بود به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: آنچه که مهم است داشتن سلاح غیرمجاز (خرید، فروش، حمل و نگهداری) جرم است و تیراندازی در مراسم عروسی و عزا، فرهنگ و آداب و رسوم نیست بلکه یک بدعت غیرقانونی است.

سردار رضایی افزود: حتی دارندگان مجوز حمل سلاح حق تیراندازی در مراسم عروسی و عزا و … را ندارند و این جرم یکی از بسترهای ناراحتی و نارضایتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به جمع‌آوری سلاح غیرمجاز به عنوان یک کار قانونی مصمم است، گفت: آنچه که خیلی مهم است همکاری خود مردم و بزرگان این منطقه با کارکنان فراجا است که باید نسبت به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و استفاده صحیح از مجوزهای سلاح به خوبی پیگیری شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: آمار و اخبار نشان‌دهنده این است که در تیراندازی‌های مراسم عروسی، عزا و … کودک یا زنی زخمی شده یا فوت کرده و خانواده‌ای عزادار شده و کینه و کدورت از همین جا ریشه دوانده است که باید بسترهای این‌ موضوعات را مدیریت و اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص مهمات شکارهای مجاز نیز باید در حد شکار، مهمات مجاز تامین شود.

سردار رضایی در خصوص سرقت نیز گفت: سرقت یکی از دغدغه‌های جدی مردم است و کشفیات اموال مسروقه بلافاصله باید رصد شوند و صاحب اصلی شناسایی و اموال آن را مسترد شود. اگر سارق برای بار اول سرقت کند باید مجازات‌ها بازدارنده باشند تا تکرار نکند و درس عبرت بگیرد.

وی افزود: مواردی است که باعث ناراحتی مردم می‌شوند از قبیل تیراندازی، سرقت و موضوعات مختلف که دنبال خواهند شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد دستگیری مجرمان فراری مراجع قضائی است که کل مجموعه فرمانده انتظامی استان و شهرستان‌ها بسیج می‌شوند و مسئولان دستگاه قضائی همراهی خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی در کشور با تاکید بر اینکه مسائلی که باعث ناراحتی مردم می‌شوند خط قرمز پلیس هستند، افزود: ما به مردم عزیز استان خوزستان و شهرستان شادگان عرض می‌کنیم که پلیس تکیه‌گاه و خادم شما به عمل است و اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز پلیس است.

سردار رضایی گفت: در این راستا از مسئولان استان و شهرستان، بزرگان، شیوخ، سرطایفه‌ها و سرعشیره‌ها که صاحب نفوذ هستند کمک می‌خواهیم تا آرامش کامل برای استان و شهرستان ان‌شاءالله به نحو مطلوب فراهم شود.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا