اقتصادیکسب و کار ایرانی

وام فوری چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

مردم اغلب زمانی که به پول بیشتری نیاز دارند پول قرض می کنند. مثلاً وقتی می خواهند ماشین یا خانه بخرند و در مدت زمان مشخصی به پول بیشتری نیاز دارند، سعی می کنند از بانک، موسسه مالی معتبر یا صندوق قرض الحسنه وام اضطراری بگیرند.

ممکن است اکنون نیاز به وام اضطراری داشته باشید و ندانید چگونه و از کجا می توانید این وام را دریافت کنید. شاید در حال حاضر نیازی به جمع آوری پول نداشته باشید، اما فکر می کنید داشتن اطلاعات کافی در مورد آن در آینده مفید خواهد بود. با این حال، این مقاله ارزش خواندن را دارد. زیرا در ادامه قصد داریم به طور جامع به شما بگوییم وام سریع چیست؟ کدام بانک ها وام سریع ارائه می دهند؟ شرایط دریافت این وام چیست؟ و…

وام پرداختی چیست و به چه معناست؟

وام فوری اصطلاحی است که بانک ها و مؤسسات مالی برای وام هایی اعمال می کنند که از زمان اعلام درخواست وام گیرنده و اعطای وام تنها بین 2 تا 4 روز کاری نیاز دارند.

برای ارائه این مدل وام، بانک کلیه مراحل تأیید، تهیه اسناد، وجوه و در اسرع وقت وام را انجام می دهد.

مزیت اصلی وام های فوری این است که هزینه آنها نسبت به سایر انواع وام ها کمتر است. این گونه وام ها معمولا برای خرید کالای ایرانی یا مستمری بگیرانی که در بانک های دیگر حساب دارند مناسب است.

بانک های دولتی و بانک های خصوصی تحت شرایط و دستورالعمل های خاص به متقاضیان وام اضطراری وام می دهند. علاوه بر این، برخی از موسسات اعتباری پیشرو که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کنند، وام سریع نیز ارائه می دهند، اگر شما یکی از پول های وام خانوادگی یا همکاری هستید، می توانید وام سریع دریافت کنید.

جهت دریافت مشاوه اخد وام بانکی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سایت سرمایه سازان
چگونه خیلی سریع از بانک ها وام دریافت کنیم؟

به طور کلی دو راه برای دریافت وام از بانک ها یا موسسات مالی وجود دارد:

1- درخواست وام فوری از بانک

در این زمان باید تمامی مراحل مربوط به سپرده گذاری، جمع آوری امتیاز، تایید، اعلام درخواست وام، ارائه ضمانت و … را طی کنید. بانکی که در آن درخواست وام کرده اید. در این صورت کل مبلغ وامی که دریافت کرده اید در اختیار شما خواهد بود.

2- خرید وام از شخصی که تقاضای وام فوری کرده است

اگر فردی تمام مراحل درخواست و دریافت وام را طی کند و واجد شرایط دریافت وام باشد، می تواند وام خود را به هر کس دیگری بفروشد. در چنین شرایطی، به عنوان فردی که نیاز به وام فوری دارد، نباید اقدامات لازم را برای دریافت وام انجام داد. کافی است امتیاز وام را از شخص دیگری با قیمت توافقی خریداری کنید (معمولاً 10 درصد کل مبلغ وام است).

شرایط دریافت وام فوری از بانک دولتی

یکی از ابزارهای اصلی سود در بانک ها فروش پول است. فروش پول به این معنی است که بانک ها به عنوان موسسات مالی معتبر جهانی، پول را به صورت سپرده از مردم دریافت کرده و به متقاضیان وام می دهند. آنها در ازای تامین مقادیر زیادی نقدینگی در طول زمان، از وام گیرندگان سود دریافت می کنند. نرخ این سود متغیر با توجه به نوع وام و مدت تسویه حساب نزد بانک وام گیرنده متفاوت است.

این یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد در بانک ها است. بنابراین تمامی بانک های دولتی و خصوصی به صورت مستقیم وام می دهند. در زیر به شما خواهیم گفت که بانک های دولتی تحت چه شرایطی و با چه نرخ سودی به کسانی که درخواست وام اضطراری می کنند، وام می دهند.

وام فوری بانک ملت

مبلغ وام: بین 10 تا 100 میلیون تومان

سود وام: بین 4 تا 20 درصد

مبلغ سپرده اولیه: بین 10 تا 50 درصد از مبلغ اصلی وام

دوره بازپرداخت: 24 ماه

شرایط ضامن: ضامن رسمی (بین 1 تا 3 نفر بسته به وام گیرنده)

این اعتبار در واقع اعتبار خرید محصول است که به اشخاص دارای فاکتور خرید رسمی از فروشگاه های اسنوا اعطا می شود. این وام برای تهیه جهیزیه بسیار مناسب است و به راحتی و سریع پرداخت می شود.

وام فوری بانک صادرات

مبلغ وام: 10 میلیون تا 100 میلیون

سود وام: بین 4 تا 20 درصد

مبلغ سپرده اولیه: بین 10 تا 50 درصد مبلغ وام

دوره بازپرداخت: 24 ماه

به ضامن نیاز دارم: ضامن رسمی

وام فوری بانک صادرات نیز وام خرید کالا از ایران است. یعنی برای دریافت وام از فروشگاه معتبر لوازم خانگی نیاز به دریافت پیش فاکتور خرید کالا از ایران به مبلغ مورد نیاز وام دارید.

وام فوری بانک تجارت

مبلغ وام: بین 10 تا 100 میلیون تومان

سود وام: از 4 تا 20 درصد

مبلغ سپرده اولیه: از 10 تا 50 درصد اصل مبلغ وام.

مدت زمان استهلاک: 24 ماه

اعتبار سنجی مورد نیاز است: اعتبار سنجی

وام فوری بانک ملی

مبلغ وام: بین 10 تا 100 میلیون تومان

نرخ سود وام: از 4 تا 20 درصد

مبلغ اولیه یک حساب در محدوده 10 تا 50 درصد مبلغ اصلی وام است

مدت بازپرداخت بدهی: 24 تا 36 ماه

ضامن مورد نیاز: ضامن رسمی (یک ضامن رسمی رسمی یا 3 ضامن معتبر)

این وام برای افراد بالای 18 سال با حقوق یا جواز کسب است. البته برای دریافت این وام باید رتبه اعتباری بالایی داشته باشید. همچنین ارائه پیش فاکتور از فروشگاه های معروف فروش لوازم خانگی ایرانی حائز اهمیت است.

وام فوری بانک کشاورزی

مبلغ وام: بین 10 تا 100 میلیون

سود وام: بین 4 تا 20 درصد

مبلغ سپرده اولیه: بین 10 تا 50 درصد اصل وام

مدت پرداخت: 24 ماه

ضامن مورد نیاز: ضامن رسمی

کشاورزان در اولویت دریافت این وام هستند. اما اگر بانک سرمایه کافی داشته باشد می تواند به غیر کشاورزان وام بدهد.

بانک های دیگر کشورها نیز کم و بیش با همین شرایط و قوانین به متقاضیان خود وام فوری می دهند. فقط به یاد داشته باشید که برای دریافت وام فوری باید یک حساب وام در بانکی که درخواست می کنید داشته باشید. همچنین امتیاز اعتباری شما مهم است که توسط بانک اندازه گیری می شود و به عواملی مانند چک های بد یا پرداخت وام های دیگر در سایر بانک ها بستگی دارد.

شرایط دریافت وام فوری از بانک های خصوصی

یکی از تفاوت های بانک های خصوصی با بانک های دولتی میزان وام های فوری است. به طور کلی، بانک‌های خصوصی در مورد وام‌های پرداختی کمی سخاوتمندتر هستند. علاوه بر این معمولا بازپرداخت وام به متقاضی زمان کمتری می برد. این بانک ها معمولاً در مورد سود دریافتی و مدت بازپرداخت وام سخت گیری می کنند. این بدان معناست که آنها وام را بالاتر و سریعتر پرداخت می کنند، اما به مشتری زمان کمتری برای بازگرداندن وام می دهند.

نکته دیگر اینکه معمولا بانک های خصوصی در استفاده از مبلغ وام دخالتی ندارند. یعنی وام مشروط به خرید کالای ایرانی یا برند خاصی نیست و مبلغ درخواستی به وام گیرنده ای داده می شود که شرایط لازم برای دریافت وام را داشته باشد.

پاسارگات، پارسیان، دی، گردشگری، ایران جمین، سامان، آینده و تقریباً تمامی بانک های خصوصی با شرایطی مشابه بانک های دولتی وام می دهند.

شرایط اخذ وام فوری از صندوق قرض الحسنه خانواده

یکی از مزایای مهم عضویت در صندوق های قرض الحسنه خانواده این است که اغلب امکان دریافت وام مستقیم از این صندوق ها وجود دارد. معمولا مدیران و گردانندگان این صندوق ها بر اساس ضوابط خاصی وام اعطا می کنند که یکی از مهمترین آنها توانایی متقاضی وام در پرداخت اقساطی است.

شرایط اخذ وام از این صندوق ها متفاوت است. صندوق های وام خانوادگی معتبر و قابل اعتماد معمولاً تعدادی وام سریع برای اعضای خود ارائه می دهند.

اگر می خواهید به هر یک از این صندوق ها بپیوندید، بهتر است از مدیران و مدیران آنها بپرسید که آیا شرایط وام فوری در آنها موجود است یا خیر؟

مقایسه وام های بانکی با وام های کم بهره از صندوق قرض الحسنه

یکی از مهم ترین تفاوت های وام گرفتن از صندوق قرض الحسنه خانواده با بانک ها و مؤسسات مالی، نرخ سود است. بسیاری از صندوق های قرض الحسنه خانوادگی وام های فوری را به صورت وام کامل به افراد ارائه می دهند. یعنی فرد به تازگی وام را دریافت کرده و موظف به پرداخت آن در مهلت مقرر است. برخی از این صندوق ها درآمد کمتری نسبت به بانک ها دارند. همچنین از نظر ابزارهای مدیریت صندوق از سیستم ها و نرم افزارهای روز دنیا استفاده می کنند. مانند برنامه های صندوق قرض الحسنه.

اما بانک ها به منظور محاسبه سود به متقاضیان وام می دهند. این سود بین 4 تا 20 درصد اعلام می شود. البته از آنجایی که سود وام های بانکی به صورت ترکیبی محاسبه می شود، رقم پایه بین 25 تا 28 درصد است. زیرا این سود به سپرده ای که وام گیرنده به بانک می دهد نیز پرداخت می شود.

مقایسه وام با سود کم از صندوق قرض الحسنه در مقابل بانک‌ها

بنابراین اگر توانایی استطاعت وام گرفتن از یک صندوق خیریه خانواده را دارید و مبلغ وام فوری این صندوق برای رفع نیاز شما کافی است، بهتر است از چنین صندوقی وام کم بهره یا بدون بهره بگیرید.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان وام آنی بدون بهره با سود کم دریافت کرد؟ باید گفت که هیچ بانک دولتی یا خصوصی وام بدون بهره آنی ندارد. آنها حتی وام روستایی اضطراری را با سود 4 درصد به متقاضیان می دهند. تنها جایی که می توانید وام فوری بدون بهره دریافت کنید، از طریق صندوق قرض الحسنه خانوادگی یا تعاونی است.

قبل از خدافظی

در صورت نیاز به نقدینگی بالا می توانید از امکانات وام فوری موجود در بانک های دولتی و خصوصی استفاده کنید. برای دریافت وام فوری نیاز به داشتن ضامن معتبر و کسب امتیاز بالا در فرآیند تایید بانک دارید. این وام ها در بانک های دولتی با سود 4 تا 20 درصد پرداخت می شود اغلب برای دریافت وام فوری باید دلیل خاصی مانند خرید کالای ایرانی وجود داشته باشد

اگر به دنبال وام سریع بدون بهره و کم بهره هستید می توانید از وام صندوق قرض الحسنه خانواده استفاده کنید. در چنین مجموعه ای می توانید وام سریع بدون بهره یا بسیار کم و بدون بهره دریافت کنید.

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا