جامعه و خانواده

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف و باران و کاهش دما در ۱۲ استان

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی امدادگران برای مواقع اضطراری احتمالی ناشی از بارش شدید برف و باران در فصل تابستان در 12 منطقه کشور خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفت وگو با سی وی نت. وی با اشاره به هشدار نارنجی هوا برای بارش شدید برف، باران و وزش باد در برخی نقاط کشور در روز شنبه، گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش شدید باران به همراه وزش باد شدید در همه مناطق و یا برخی مناطق ایلام مشاهده می شود. منطقه روز شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه خواهیم بود. همچنین در این روز برای تمامی مناطق یا مناطق لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مرکزی، همدان، کردستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد در فارس، بارش برف سنگین و دمای بالا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وقوع زمستان و برف سنگین در مناطق شمالی و سردسیر این مناطق خواهد بود، گفت: اما سازمان امداد هلال احمر امدادگران را در حالت آماده باش قرار داده است و این مناطق همگی پایگاه امداد و نجات و سیار هستند. آمادگی لازم را برای تسکین حوادث احتمالی داشته باشند.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: رعایت برخی اقدامات از جمله پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه در مناطق سردسیر و برفی برای شهروندان ضروری است. صعود حتی برای کوهنوردان حرفه ای نیز توصیه نمی شود. پرهیز از سکونت در مقابل نهرها و رودخانه ها از دیگر توصیه های شهروندان است.

مرادی پور همچنین به رانندگان هشدار داد قبل از شروع سفر از وضعیت جوی جاده ها مطلع شوند. اطمینان حاصل کنید که برف پاک کن ها و سیستم گرمایش خودروتان به خوبی کار می کنند و اگر در کوه های پوشیده از برف رانندگی می کنید، حتما چکمه های برفی خود را به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:


مراقب گازکشی در روزهای سرد باشید


توصیه و هشدار به عابرین پیاده و رانندگان در روزهای برفی و بارانی

وی در نهایت با اعلام شماره 112 امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در مواقع اضطراری در جاده و خارج از شهر با این شماره تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا