جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

نکات مهم چاپ جعبه بسته بندی بهداشتی که باید بدانید

نکاتی مهم در طراحی و چاپ جعبه مناسب

نحوه بسته‌بندی کالای شما نقش مهمی در نحوه واکنش مصرف‌کنندگان به آن دارد. چاپ جعبه پروانه خوب می‌تواند برند شما را به شهرت برساند، یک قیمت بالا را توجیه کند و به‌عنوان یک تمایز اساسی بین شما و رقبا باشد  و این فقط آغاز است. برای درک مهم بودن طراحی و چاپ جعبه، باید درک کنید که جعبه شما چه ارتباطی را دارد.

چند عنصر اساسی در بسته‌بندی محصول شما وجود دارد: شکل، طرح، مواد، رنگ‌ها و متن. هر عنصر در مورد برند شما هم به‌ تنهایی و هم در رابطه با کل بسته ارتباط برقرار می‌کند.  بسته بندی‌های خوب طراحی‌ شده همچنین می‌توانند رفتار مصرف‌کننده را به نفع شما تغییر دهند. به‌عنوان‌مثال، ۸۱٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که نحوه بسته‌بندی یک محصول بر تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد. در ادامه بخوانید تا هر آنچه را که می‌خواهید در مورد انتخاب جعبه مناسب برای محصول خود بدانید، یاد بگیرید. نکاتی در مورد طراحی و چاپ جعبه،  چاپ‌های سفارشی و ارزانترین جعبه شیرینی یک کیلویی را پوشش خواهیم داد.

تعیین اصول اولیه طراحی جعبه شما

قبل از اینکه بتوانید بهترین جعبه را برای محصول خود انتخاب کنید، باید تصمیماتی را در پیش بگیرید. با کمک به این سؤال‌ها می‌توانید  گزینه‌های خود را کمتر کنید و مشخص کنید که در چه مسیری قرار دارید:

 ۱- از چه ماده‌ای می‌خواهید استفاده کنید؟

انتخاب مواد شما مهمترین قسمت طراحی جعبه شماست. این که آیا شما مسیر کاغذ یا پلاستیک را طی می‌کنید به سبک برند شما و خود محصول بستگی دارد، البته این را به خاطر بسپارید که مصرف‌کنندگان جعبه  کاغذ را بیش‌ از حد ترجیح می‌دهند. ۶۸٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که احتمالاً در مقابل یک بسته‌بندی پلاستیکی محصولی را که در یک کاغذ یا مقوا است را انتخاب می‌کنند و ۶۳٪ می‌گویند بسته‌بندی کاغذ باعث می‌شود یک محصول با کیفیت‌تر به نظر برسد.

۲- کالای شما چگونه حمل می‌شود؟

دوام برابر با بسته‌بندی موفقیت‌آمیز است  و عملکرد و سهولت حمل و نقل باید هنگام ارائه طرح جعبه شما در نظر گرفته شود. شما نمی‌خواهید فقط جعبه‌ای چشم نواز را طراحی کنید  که قبل از رسیدن به مقصد شکل خود را از دست داده باشد.

 ۳- بودجه شما چقدر است؟

مانند اکثر استراتژی‌های بازاریابی، بودجه تأثیر بزرگی روی آنچه می‌توانید و نمی‌توانید انجام دهید را می‌گذارد. مطمئن شوید که نه‌تنها برای چاپ جعبه خود بلکه برای طراحی جعبه و ایده‌های خلاقانه آن، بودجه‌ای مناسب اختصاص دهید.

 ۴- چه چیزی برای مشتریان موردنظر شما جذاب خواهد بود؟

این یکی از بزرگترین سوالاتی است که هنگام تهیه برنامه جعبه خود باید تعریف کنید. از مواد گرفته تا رنگ‌ها، هر جنبه‌ای از جعبه شما برای جذاب کردن مخاطبان موردنظر شما باید بهینه‌سازی شود. وقت خود را صرف تحقیق در مورد اینکه چه عواملی بیشترین تأثیر را با جمعیت آماری کلیدی شما خواهد داشت بگذارید  و یافته‌های خود را در طراحی نهایی بگنجانید.

جعبه‌های سفارشی

همه  طرح‌های جعبه می‌توانند به‌طور کامل سفارشی شوند تا هم با محصول شما و هم برند شما متناسب باشد. شرکت‌ها در صنایع متنوعی از جعبه‌های سفارشی به‌عنوان روشی نوآورانه برای افزودن تمایز محصولات خود با رقبا استفاده می‌کنند، به‌ویژه محصولاتی که از نظر تولیدکننده  مشابه هستند. طراحی جعبه های سفارشی می‌توانند کل تجربه محصول شما را برای مصرف‌کننده تقویت کنند و از رقبای خود در بازار پیشی بگیرند.

چاپ جعبه ارزان

در حال حاضر چاپ جعبه با مقوای پشت طوسی ارزانترین روش برای چاپ جعبه می باشد و دلیل ارزان بودن آن جنس مقوا می باشد که نسبت به مقواهای دیگر ارزش کمتری دارد، اما باید این نکته را هم اشاره‌کنیم که این مقوا برای محصولات غذایی و بهداشتی مناسب نیست، زیرا این مقواها دارای خاصیت بازیافت هستند.

از چه قفلی برای درب و کف جعبه خود استفاده کنم؟

جعبه ها دارای انواع قفل هستند که هریک مزایا و معایبی را دارند و هر قفل مناسب برای محصولات خاصی هستند از رایج‌ترین قفل‌ها می‌توان به قفل ساده جعبه اشاره کرد که در  درب و کف جعبه استفاده می‌کنند و در محصولات بهداشتی دارویی و غذایی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قفل‌ها و قیمت‌های طراحی و چاپ جعبه به صفحه چاپ جعبه شرکت رجوع فرمایید.

نکاتی که باید در چاپ جعبه برای جذب مشتری دقت شود

جعبه شما باید با ابعاد کالا شما یکی باشد

هارمونی‌ها و رنگ‌بندی‌ها باید در جعبه شما رعایت شوند

استفاده از فونت‌های مناسب و خوانایی کامل محصول شما روی جعبه

در چاپ جعبه اسم برند یا شرکت خود را درج کنید، همچنین می‌توانید اطلاعات تماس و شبکه‌های مجازی خود را درج کنید.

هزینه‌های چاپ جعبه مقوایی

جعبه‌های مقوایی را معمولا به جعبه‌های پشت طوسی، پشت کرم، پشت سفید و ایندربرد می‌شناسند و هزینه‌های چاپ بر اساس سفیدی و صافی جعبه محاسبه می‌شود و جعبه‌های سفیدتر گران‌تر نسبت به جعبه‌های پشت طوسی هستند.

معرفی شرکت مناسب برای کلیه امور تبلیغاتی

شرکت طرح گندم سالها افتخار همکاری با شرکت‌هایی بزرگ در تمامی امور تبلیغاتی را داشته است، کافی است با مراجعه به سایت ما، برخی از نمونه کارهای ما را مشاهده فرمایید، برخی از خدمات ما را می‌توان به طراحی و چاپ کاتالوگ، جعبه، لیبل، ساخت انواع فیلم تبلیغاتی – بازرگانی، صنعتی و … نام برد، برای مشاهده خدمات و اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه فرمایید.

دلایل اهمیت طراحی جعبه‌­ محصول

بسته‌بندی­‌ و بخصوص جعبه­‌ی محصولات اولین نقطه تماس مشتری با برند است که مستقیم بر فروش محصول و درک برند تأثیر دارد. در ادامه به بررسی چند دلیل بر مهم بودن بسته‌بندی می پردازیم:

۱. شناخت برند

همانطور که پیش از این هم گفته شد، بسته‌بندی محصول اولین مشخصه از محصول است که کاربر با آن در تعامل است ، که می‌بایست دارای ظاهری تاثیرگذار باشد. این امر کمک بسیار مهمی در زمینه شناخت برند و محصول به کاربران و مشتریان است، به شکلی که مشتریان و کاربران، محصول مد نظر خود را از دور و تنها به کمک بسته‌بندی شناسایی کنند.

2. جعبه­‌گشایی (UnBoxing) به عنوان بخشی از تجربه کاربری

تجربه “جعبه‌­گشایی” تقریباً به اندازه استفاده خود محصول برای مشتریان و یا کاربران مهم و لذت‌بخش است. همین امر باعث شده تا در سال‌های اخیر در فضای مجازی شاهد ترند شدن ویدیو‌های جعبه‌گشایی باشیم.

۳. خودنمایی در قفسه‌­ها

محصولات، امروزه برای جلب توجه در قفسه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. زیرا برندهای بی‌شماری وجود دارند، که در تلاش ایجاد محصولی منحصر به فرد هستند. در این میان طراحی بسته‌بندی می تواند کمک بزرگی باشد تا محصول و برند شما در میان انبوهی از محصولات مشابه برجسته شود.

۴. فرصتی برای به اشتراک گذاشتن ارزش‌­های خود

وقتی طراحی جعبه‌­ یا کارتن محصول جذاب باشد، ظاهر و انتقال احساس کلی از محصول به کاربر را بهبود می‌بخشد. اما جدای از این امر، نقشی حیاتی در انتقال پیام برند و ارزش‌های آن ایفا می‌کند. به طور مثال: از چه نوع موادی برای تولید آن استفاده شده است؟ و یا چه نوع تغییری می‌­تواند در سبک زندگی ایجاد کند؟ بیش از این، موادی که در تولید محصول استفاده می‌کنید نیز نشان می‌دهد که پایداری در طراحی تا چه میزان برای برند شما اهمیت دارد. بسته‌بندی سبز و بدون کاغذ اهمیت دادن شما به محیط زیست و ارزش‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنید را نشان می‌دهد. این در نهایت بر تصویر کلی برند شما تأثیر می­‌گذارد که وفاداری مشتری را بیشتر می‌­کند.

۵. ایجاد ارتباط با مشتریان

بسته‌بندی محصول شما اغلب اولین چیزی است که مشتری قبل از محصول با آن برخورد دارد. فکر کنید که چگونه به کمک بسته‌بندی می‌­خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این به شما کمک می‌­کند بسته‌بندی‌­ای طراحی کنید که مستقیماً توجه مشتری را جلب کرده و ارتباط طولانی مدت با آن‌ها برقرار کند.

۶. برند شما را متمایز می­‌کند

امروزه رقابت محصولات با هم شدیدتر از همیشه شده­ است. اما، طراحی بسته‌بندی مناسب می‌­تواند شما را در مقابل برندهای دیگر که محصولات مشابه‌ای را می‌­فروشند، قرار­دهد تا مشتریان شما را از میان آنها انتخاب کنند. اگر قصد دارید یک مزیت رقابتی در بازار فروش داشته باشید و محصول خود را به عنوان اولین انتخاب برای مشتریان به نمایش بگذارید، راه­‌حل آن طراحی جعبه‌­ بسته‌بندی سفارشی است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا