جامعه و خانواده

نقش موثر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش آلودگی هوا

یک کارشناس انرژی با بیان اینکه طبق اعلام بانک جهانی ، مشکل اصلی آلودگی هوای تهران علت آلودگی خودروها ، به طور عمده خودروهای سبک است ، گفت: “قیمت نفت نیز موثر است n “افزایش آلودگی و افزایش آلودگی هوا.” به عبارت دیگر ، حرکت با انرژی های تجدیدپذیر می تواند کار بهتری در کاهش آلودگی هوا انجام دهد.

در گفتگوی خود با سی وی نت ، وی با اذعان به اینكه بسیاری از كشورهای جهان در حال حاضر با ایجاد و استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی دست و پنجه نرم می كنند ، اظهار داشت: “نیروگاهها می توانند منجر به برخی از مشكلات و آلودگی محیط زیست شوند ، ممکن است از هیزم کوچکتر باشد. آنها در سطح ملی استفاده می شوند.

وی انرژی های تجدیدپذیر را تشریح کرد: توربین های بادی ، نیروگاه های خورشیدی و همچنین نیروگاه های فتوولتائیک ، نیروگاه های بادی ، نیروگاه های زمین گرمایی ، نیروگاه های برق آبی و نیروگاه های برق آبی. آنها یکی از پویاترین شرکتهای تولید انرژی هستند.

مشهودی ادامه داد: نیروگاه های قدرتمندی مانند توربین های بادی و فضاپیماها اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی هستند و همچنین برای پایتخت تهران می توان گفت نیروگاه است. خورشید انرژی خورشیدی را تولید و توزیع می کند (مسکن کوچک و متوسط) ثروتی دارد که دقیق تر است.

یک متخصص انرژی گفته است که کار نیروگاه خورشیدی برای شهر تهران قدرت بیشتری نسبت به سایر انرژی های تجدیدپذیر دارد ، گفت: کار بر روی پایه گذاری انرژی خورشیدی ، از جمله انرژی خورشیدی ، او اگرچه انتخاب خوبی برای تهران است ، اما آلودگی در تهران است. هوا ، به ویژه در زمستان و وجود آلاینده ها به دنبال تغییر آب و هوا بر شهر تأثیر می گذارد و بنابراین قدرت نور و خاک را کاهش می دهد ، توانایی انرژی خورشیدی برای تولید انرژی را کاهش می دهد. پایدار ، پایه و عملکرد فضاها در تهران ممکن است یک گزینه باشد. آدم خوبی باش

به گفته مشهدی ، صنعت انرژی با محیط زیست خود مشکل دارد. به عنوان مثال ، نیروگاه های فتوولتائیک (صفحات خورشیدی) با کمبود انرژی کار می کنند زیرا می توانند در طول روز انرژی تولید کنند اما شب ها انرژی تولید نمی کنند. اینها با گذشت زمان و همچنین میزان انرژی خورشیدی تغییر می کنند ، بنابراین این نیروگاه ها سیستم هستند. اگرچه در این سیستم های ذخیره انرژی از باتری هایی استفاده می شود که معمولاً بین 5 تا 10 سال عمر دارند و نیاز به تعویض دارند اما فلزات موجود در این باتری ها نیز می توانند نشت کرده و آب کف را آلوده کنند.

وی ادامه داد: “در نیروی هوایی ، علاوه بر احتمال وقوع وزش باد بر روی پرنده ، امواج الکترومغناطیسی ایجاد می شود که باعث آلودگی محیط می شود و آسیب زیادی به مردم ، گیاهان و حیوانات. ” در نتیجه بسیاری از حیوانات ساکن این منطقه در معرض آلودگی هوا قرار دارند و در نتیجه تغییرات آب و هوایی در حال تغییر است. همچنین چون اجزای عملکردی توربین بادی ساخته و اصلاح شده اند ، کمبود منابع است. در بسیاری از کشورها ، توسعه خشکسالی های کوچک و متوسط ​​به حداقل رسیده و تمرکز بر توسعه قدرت باد در ارتفاع زیاد است.

وی گفت: “اگرچه صنعت انرژی مشکلات و آلودگی های خاص خود را دارد اما استفاده از فناوری مدرن بهتر از آتش سوزی به محیط زیست و سلامت انسان آسیب می رساند.”

مشهودی در پایان سخنان خود گفت: “اکنون بهترین راه برای كاهش آلودگی هوا در پرجمعیت ترین شهرها اصلاح سیستم برق و گاز است تا در نهایت ما به تمام توان مورد نیاز صنعت انرژی و انرژی های تجدیدپذیر را تأمین کند. “

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا