ورزش

نشست مشترک مسئولان ورزش ایران و عراق برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، روبروی دکتر. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، رعد حمودی سلمان رئیس کمیته ملی المپیک عراق، نماینده عراق و ایران معاونان وزیران ورزش و جوانان، اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی ایران و عراق، اعضای کمیته آموزش و پرورش و همچنین ورزشکاران، نشست مشترک ورزشکاران ایران و عراق و فارس برگزار می شود. آکادمی کارشناسی ارشد آکادمی ملی المپیک.

سجادی وزیر ورزش و جوانان عراق ضمن خیرمقدم به مهمانان و بازدیدکنندگان عراقی از میزبانی کمیته ملی دو کشور تشکر کرد و گفت: امیدوارم جلسه امروز موضوع جدیدی برای همکاری بین ما باشد. حمایت های ورزشی که به نظر من کافی نیست، باید برای توسعه ورزش های رقابتی دو کشور سخت تلاش کنیم. این گفتگو همچنین باعث تقویت روابط دو کشور خواهد شد.

وی گفت: هر دو کشور منابع طبیعی بسیار خوبی دارند، پیشنهاد می کنم از شرکت ایرانی برای اسکی و ورزش های زمستانی استفاده کنید. چند پیشنهاد برای بررسی و برنامه ریزی و آموزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، دویدن، موتور سیکلت و موتور سیکلت دارم، مثلاً از عراق شروع کنید و در ایران توقف کنید وگرنه بهتر است از شهر سفر سفر کنید. که یک برنامه ورزشی، فرهنگی و سفر نیز هست. ما به یکدیگر کمک خواهیم کرد تا بهترین کرسی ها و موقعیت ها را در جهان کسب کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند برای توسعه تجهیزات ورزشی در عراق اقدامات بیشتری انجام دهد و همچنین توصیه‌هایی را در خصوص توسعه حمایت‌های دوجانبه در بخش ورزش به کمیته المپیک عراق ابلاغ کرد.

همکاری در دو تلاش برای ترویج و تقویت چوگان، کوهنوردی، اسکی، ورزش‌های بومی و به‌ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و همچنین ترکیبی از فعالیت‌های ورزشی مانند مسابقه، دوچرخه‌سواری و اسکیت یکی از پیشنهادات دکتر دکتر است. حمید سجادی گفت:

صالحی امیری ضمن ابراز امیدواری از گشایش این دیدار در روابط دوجانبه و بازی ایران و عراق، از دکتر دکتر نام برد. سجادی یکی از برجسته ترین چهره های ورزشی ایران گفت: وزیر ورزش ایران فردی فرهیخته است تعداد و جایگاه ورزش در کشور ما. برخی از روسای تیم ورزشی که اکنون در خدمت آنها هستیم، قهرمانان المپیک و ایران نیز هستند که در هیچ تلاشی برای کمک به ترویج و ارتقای ورزش عراق شکست نخواهند خورد. ایران همیشه از عراق در بازی هایش حمایت خواهد کرد.

رعد حمودی سلمان، رئیس کمیته المپیک عراق یکی از سخنرانان این نشست بود.

لازم به ذکر است در این جلسه روسای دو تیم ملی با توجه به توافق دو تیم و در حاشیه هایی مانند برگزاری اردوی مشترک، اعزام مربیان و کارشناسان ورزشی بین دو تیم، برگزاری جلسات آموزشی و همکاری ها و کسب یک کرسی بین المللی دخیل بوده است.

دکمه بازگشت به بالا