اقتصادیکسب و کار ایرانی

نحوه کاشت بادام درختی در زمین کشاورزی

اموزش کاشت هسته گردو و بادام:

همه ما برای یک بار در طول زندگی خود از پایِ درختان گردو و بادام، محصول چیده و برداشت کرده‌ایم. با این توصیف شاید بسیاری از افراد با روش‌های کاشت این ارقام آشنایی کافی نداشته باشند. در حالت کلی پرورش درختان مختلف به دو نحوه ی کاشت بذر و نهال بادام متداول است که در این مطلب به طریقه کاشت هسته گردو و بادام، و شرایط لازم برای نگهداری بذرها خواهیم پرداخت. معمولا بسیاری از باغداران روش کاشت نهال را انتخاب می‌کنند؛ به این جهت که کاشت بذر و رشد آن نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.

طریقه کاشت هسته گردو و بادام:

کاشت این ارقام به روش بذر یا هسته با روش کاشت نهال کمی متفاوت بوده و نیاز به رعایت اصول متفاوتی دارد. هر دو این مغزهای خوراکی مفید و مغذی برای کاشت هسته نیاز به دروه سرمایی دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چگونه بذر بادام درختی بکاریم

با توجه به مطالب ذکر شده در ابتدا می خواهیم، بگوییم که چگونه بذر بادام درختی ایرانی بکاریم، در آن خصوص قبل از اقدام باید اطلاعات کاملی را داشته باشید و طبق اصول آن پیش بروید.

علاوه بر ایران کشورهای دیگری نیز هستند که به کاشت این نمونه از محصولات پرداخته اند زیرا دارای محبوبیت های بسیاری در اقصی نقاط کشور می باشد.

نحوه رشد و کاشت بادام از بذر در خانه

همانطور که برای بسیاری از درختان میوه (مرکبات، سیب، آجیل و غیره) اتفاق می افتد، یک درخت بادام که از دانه رشد می کند ممکن است به دلایل مختلف در تمام طول عمر خود، باردهی نداشته باشد. علاوه بر این، برای برداشت بادام، باید حداقل به دو رقم متفاوت و سازگار با میوه نیاز است تا گرده ها (از طریق زنبورهای عسل) از درختی به درخت دیگر منتقل شوند.

اگر به کاشت بادام از بذر علاقه دارید، شاید بخواهید در خانه این کار را انجام دهید.

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که بادام تازه برداشت شده طبیعی را تهیه کنید. این کار ممکن است سخت‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد، زیرا تقریباً تمام بادام‌هایی که در بازار یافت می شوند بو داده هستند، بنابراین، این دانه‌ها قطعاً جوانه نمی ‌زنند.

در همه موارد باید بذرهایی را پیدا کنید که به هیچ وجه فرآوری نشده باشند. بذرهای تیمار نشده، بو داده نشده، گرم نشده و بدون نمک برای کاشت و جوانه زنی، بهترین انتخاب می باشند. بهتر است بادام های پوست کنده تازه برداشت شده را پیدا کنید.

بعد از خرید نهال بادام و کاشت آن کود دهی مناسب و آبیاری می تواند به بازدهی مطلوب درخت کمک کند.

 

دکمه بازگشت به بالا