سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

نحوه استفاده از ماسک دور چشم

ماسک زیر چشم یا پچ زیر چشم چیست و چه فواید و کاربردی دارد؟

همه ما کم یا زیاد در طول زندگی خود درجه ای از تیرگی و سیاهی را در زیر چشمان خود تجربه کرده ایم. مراقبت از پوست دور چشم این روزها به یک عادت همگانی برای همه افراد اعم از زن و مرد تبدیل شده است. پیشگیری از بروز چین و چروک و تیرگی اطراف چشم و درمان این عارضه ها دغده همه گروه های سنی است. خرید ماسک ورقه ای مخصوص زیر چشم و استفاده از ماسک دور چشم یک راه آسان و مهم برای کاهش پف، تیرگی و چین و چروک می باشد.

ماسک دور چشم چیست؟

ماسک دورچشم یا پچ زیر چشم، اولین بار توسط دانشمندی کره ای وارد عرصه ی زیبایی شده است و از کاربردی ترین محصولاتی آرایشی و بهداشتی هستند که به مواد خاصی آغشته شده است و برای درمان سیاهی دور چشم، چین و چروک و یا پیشگیری از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت ساده تر، پچ دور چشم ماسک کوچکی است که برای استفاده در پوست حساس زیر چشم مناسب است. پچ های دور چشم دارای مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مفید برای پوست زیر چشم هستند.

ماسک دور چشم در واقع موجب رطوبت، آبرسانی و کلاژن سازی در اطراف چشم می شود. کلاژن در پوست سبب رطوبت رسانی و کاهش چین چروک می شود. ماسک های دور چشم هم با وجود کلاژن در خود، موجب کاهش چین و چروک و سیاهی دور چشم می شود و از خشکی دور چشم جلوگیری می کند. خرید ماسک ورقه ای صورت از رنگدونه با بهترین کیفیت پیشنهاد ما به شما است.

انواع پد ماسک دور چشم کدامند؟

پد ماسک دور چشم در دو نوع مختلف در بازار یافت می شود:

پد ماسک دور چشم ژله ای

پد ماسک دور چشم ژله ای یک محصول سیلیکونی است که بیشتر به قالب یخ شباهت دارد. این ماسک را بهتر است در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. این ماسک بیشتر برای رفع پف و تیرگی دور چشم استفاده می شود. به همین دلیل هم هست که آن را در یخچال نگهداری می کنند که اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

پد ماسک دور چشم ورقه ای

پد ماسک دور چشم ورقه ای محصولی است شبیه ماسک صورت ورقه ای و آغشته به ژل دور چشم که به آبرسانی پوست کمک می کند. این محصول با تزریق انواع ویتامین ها و مواد ضروری پوست مثل کلاژن یا پروتئین های ضروری پوست به رفع چین و چروک و سایر عارضه های دور چشم کمک می کند. این ماسک را باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید.

علت استفاده از ماسک دور چشم

به دلیل اینکه پوست زیر چشم یک لایه بسیار نازک است طبیعی است که خیلی سریعتر نسبت به سایر نقاط پوستی صورت دچار چین و چروک شود. خستگی کارهای روزانه روی پلک های ما اولین جایی است که می نشیند و به همین دلیل در پایان روز پلک های بیحال و خواب آلود دارید. یکی از دلایل ایجاد چروک وسیاهی زیر چشم ها همین تعداد پلک زدن های ما در طول روز است که با خرید ماسک ورقه ای از آمازون و استفاده از ماسک می توانید آن را بهبود بخشید.

نحوه استفاده از ماسک دور چشم

هرمحصول زیبایی و بهداشتی نحوه مصرف خاص خود را دارد، ماسک چشم نیز نکات خاص مصرفی دارد از جمله:

  • قبل از استفاده از ماسک های زیر چشم آرایش صورتتان را پاک کنید و با استفاده از یک شوینده ی مناسب، پوست صورت خود را تمیز کنید و با آب ملایم بشویید.
  • ماسک ورقه ای را از بسته خارج نموده و در زیر چشمان خود قرار داده و چند ضربه با نوک انگشتان به آرامی به آن وارد نمایید تا سبب چسبیدن این ماسک و نفوذ هرچه بهتر مواد مغذی و ویتامین ها به داخل پوست شما شود.
  • این ماسک های زیر چشم و دور چشم به مدت ۲۰ دقیقه باید روی پوست بمانند.
  • بعد از برداشتن ماسک جای آن را ماساژ دهید تا باقی مانده مواد جذب چشم ها شوند.
  • از این ماسک ها میتوانید ۲ بار در روز استفاده کنید که در این حالت بهترین اثر را در جوان نگه داشتن پوست زیر چشم ها و دورچشم ها برای شما انجام میدهد.
  • بهترین زمان استفاده از ماسک زیر چشم ها قبل از خواب و یا در زمان استراحت و بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در روز می باشد.
  • مدت زمان استفاده از این ماسک های زیر چشم بسته به نوع مدل و نوع پوست شما بین ۱۰ تا ۱۵ روز بستگی دارد که این دوره توسط خود شما قابل تکرار مجدد است .

باید ها و نبایدهای استفاده از پچ زیر چشم

  • شما می توانید به دفعات دلخواه در هفته از پچ زیر چشم استفاده نمایید. این کار هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
  • در هنگام استفاده از پچ زیر چشم خاصی حتما به دستورالعمل های روی جلد آن توجه نمایید. این دستورالعمل ها توسط متخصصان پوست و پزشکان معتبر نوشته شده اند. پس آن ها را نادیده نگیرید.
  • قبل از استفاده از پچ زیر چشم از کرم یا سرم خاصی استفاده نکنید، این مواد تاثیر پچ ها را کاهش می دهند.
  • یک پچ زیر چشم را، بیشتر از دفعات نوشته شده بر روی جلد آن استفاده نکنید. استفاده ی بیش از حد از یک پچ، ممکن است نتیجه ی عکس بدهد و باعث خشکی پوست زیر چشم نیز بشود.
  • پچ های زیر چشم، یک بار مصرف هستند، از پچ های زیر چشم، چند بار استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث ایجاد لک در پوست زیر چشم شود.
  • هرگز با پچ زیر چشم نخوابید. همه ی پچ های زیر چشم، باید در همان مدت زمانی که روی جلد آن ها نوشته شده است استفاده شوند. مثلا اگر روی جعبه ی ان نوشته شده باشد، بیست دقیقه، بعد از این زمان آن را بردارید. خوابیدن با پچ زیر چشم، باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و خشک شدن پوست این ناحیه می شود.
  • برخی از افراد می گویند که می توان از پچ زیر چشم، برای بینی نیز استفاده کرد. اگر چه این کار هیچ ممانعتی ندارد اما پچ ها به طور اختصاصی برای پوست زیر چشم ساخته شده اند. استفاده از آن ها برای پوست نواحی دیگر، ممکن است تاثیری نداشته باشد.
  • بیست دقیقه قبل از استفاده از پچ زیر چشم، می توانید آن را در فریز بگذارید. این کار باعث افزایش تاثیر آن ها در کم کردن پف زیر چشم می شود.

فواید استفاده از ماسک دورچشم

برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است که از فواید ماسک دور چشم اطلاع کافی داشته باشد.

  • رطوبت و آبرسانی پوست
  • کاهش تورم و پف زیر چشم
  • برطرف کننده سیاهی زیر چشم
  • کاهش حلقه تیره دور چشم
  • رفع خستگی مزمن عضلات اطراف چشم
  • روشن کننده پوست دور چشم
  • جوان سازی پوست زیر چشم
  • درمان چروک ریز و کناره خارجی چشم
  • کاهش تولید خطوط ظریف اطراف چشم
  • افزایش قوام پوست دور چشم

تفاوت ماسک دور چشم و کرم دور چشم

به طور صریح نمیتوان گفت که کدام یک بهتر می باشند و علت آن این است که کرم دور چشم و ماسک ها دور چشم مکمل هم دیگر می باشند. اما کرم دور چشم به مرور زمان، مواد ضروری پوست اطراف چشم را به آن می رساند و باعث جوانی و شادابی آن می شود. این محصول را می توانید هر روز و حتی روزی دو بار هم استفاده کنید. این به برند محصول شما بستگی دارد. همچنین کرم دور چشم معمولاً قیمت بیشتری در مقایسه با ماسک دارد.

پد دور چشم نیز مانند کرم، به آبرسانی و تقویت پوست دور چشم کمک می کند. تفاوت آن را کرم این است که نهایتاً سه روز در هفته می توانید از آن استفاده کنید. ضمن اینکه قیمت کمتری هم دارد و تعداد بیشتری از آن را می توانید در منزل داشته باشید.

تفاوت دیگر ماسک دور چشم با کرم های مخصوص دور چشم حالت فیزیکی و نحوه استعمال آن ها است. ماسک ها به صورت لایه های جدا از هم و گاهی در قالب یک ژل تولید می شوند و جذب کامل روی پوست ندارند. بنابراین بعد از هر بار استفاده از ماسک چشم باید پوست را به صورت کامل شستشو دهید. بر خلاف کرم های دور چشم که بافت کرم به صورت کامل جذب پوست می شود ماسک لایه ضخیم تری روی پوست ایجاد می کند.

درباره اثرات آبرسانی این دو محصول و تفاوت آن ها شاید نتوان نظر قاطعی داد؛ اما آبرسانی ماسک چشم به سبب مدت زمان طولانی تری که روی پوست قرار می گیرد باید بیش تر باشد.

اگر شما از افرادی هستید که میتوانید به طور مداوم و روزانه روتین مراقبتی دور چشم را انجام دهید بهتراست که از کرم دور چشم استفاده کنید اما اگر برای شما مقدور نیست میتوانید از ماسک های دور چشم در بعضی از مواقع استفاده کنید.

چند بار در هفته باید از ماسک دور چشم استفاده کرد؟

بسته به علت و نوع مشکل در نواحی دور چشم می توان تعداد دفعات استفاده از ماسک دور چشم را مشخص کرد. به عنوان مثال برای درمان سیاهی دور چشم و یا پف چشم ها می توان بدون محدودیت از آن استفاده کرد. اما به طور کلی بهتر است از ماسک ها بین ۱ تا ۳ بار در هفته استفاده کرد.

نکات مهم و قابل توجه در استفاده از ماسک های دور چشم :

  • از ورود مواد شیمیایی ماسک بخصوص زمانیکه ماسک را زیر چشم ها می گذارید، به داخل چشم جلوگیری نمایید.
  • ماسک ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • در محل خنک نگهداری شوند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا