اقتصادیکسب و کار ایرانی

میزان مصرف کود 20 20 20 برای هر درخت گردو

بهترین زمان کود دهی درخت گردو

زمان کوددهی اگر اشتباه انتخاب شود منجر به اتلاف انرژی و سرمایه می‌شود. هدف از کوددهی به درختان گردو افزایش باروری درخت گردو است ولی با انتخاب اشتباه، منجر به تلف شدن درخت گردو می‌شود. زمان ایده آل کود دادن به درخت گردو بهار و دقیقا قبل از شروع رشد گردوی جدید است.

چکار کنیم درخت گردو پربار شود

انتخاب صحیح کود درخت گردو منجر به پربار شدن درخت گردو می‌شود. در سال‌های اولیه رشد نهال گردو، باید کودهای آلی (کود حیوانی) همراه با کودهای شیمیایی به صورت چال کود در سایه انداز درخت چال شوند تا انرژی موردنیاز درخت تامین شود.
در چاله‌هایی که قرار است درخت گردو در آن کاشته شود، معمولا انواع کود‌های شیمیایی ریخته می‌شود تا انرژی مورد نیاز نهال گردو تامین شود. در ادامه به برررسی انواع کودهای شیمیایی مناسب درخت گردو می‌پردازیم.

بهترین کود برای درخت گردو

قبل از بررسی انواع کود درخت گردو به این نکته دقت کنید که از معتبر بودن و کیفیت کودی که خریداری می‌کنید مطمئن باشید تا از نتایج نهایی و بارورری درخت گردو رضایت داشته باشید. تهیه کود نامرغوب سرمایه و انرژی شما را هدر می‌دهد. حتما قبل از تهیه کود با کارشناسان مورد اعتماد مشورت کنید تا بتوانید بهترین کود برای درخت گردو را خریداری کنید.

روش استفاده از کود 20 20 20

برای استفاده از کود 20-20-20، می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

میزان مصرف محلول آبی کود 20 20 20 برای هر گلدان

ابتدا مقدار مورد نظر از کود 20-20-20 را در آب حل کنید. بهتر است این عمل را در یک مخلوط‌کن یا ظرف با درب انجام دهید تا از تمامی اجزاء کود مورد استفاده، استفاده شود و همه چیز خوب مخلوط شود. سپس محلول حاصل را به مقدار مناسب به گیاهانتان بدهید. در مورد مقدار استفاده شده، راهنمای استفاده روی بسته کود را مطالعه کنید.

بیشتر بدانید: خرید نهال گردو

اعمال در خاک

می‌توانید کود 20-20-20  یا کود سه بیست را مستقیماً در خاک گیاهان بریزید و سپس زیر خاک گوشته کنید. با این روش، کود به طور مستقیم به ریشه گیاهان می‌رسد و در حالتی که خاک شما کمبود عناصر غذایی داشته باشد، بهترین روش استفاده از کود 20-20-20 می‌باشد. اما این روش بهتر است در فصل بهار و تابستان انجام شود که گیاهان در فاز رشد خود قرار دارند.

استفاده از کود دمپایی

در این روش، کود 20-20-20 را به همراه آب در دمپایی مخلوط کنید و سپس گیاهان را در آن قرار دهید تا کود به صورت مستقیم از طریق ساقه و برگ به گیاه برسد. این روش مناسب برای گیاهانی است که دسترسی به خاک کافی ندارند، مانند گیاهانی که در ظروف بر روی بالکن یا در داخل منزل کاشته شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا