فرهنگ و هنر

مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی شد

کشور فیلیپین به عنوان مهمان افتخاری در هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت (FBF) در اکتبر ۲۰۲۵ حضور خواهد یافت.

به گزارش سی وی نت به نقل از بوک سلرز، «یورگن بوس» مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مقامات هیات ملی توسعه کتاب فیلیپین طی مراسمی در شهر داوائو در فیلیپین، قرارداد رسمی حضور این کشور در این نمایشگاه عرصه کتاب را امضا کردند.

هفتاد و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۵ تا ۱۹ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۳ تا ۲۷ آنلاین ماه ۱۴۰۴) برگزار می‌شود.

پس از اندونزی (۲۰۱۵)، این دومین بار است که نمایشگاه کتاب فرانکفورت از کشوری از آسیای جنوب شرقی استقبال می‌کند.

«یورگن بوس» در این‌باره گفت: « مشتاقانه منتظر معرفی مهمان افتخاری فیلیپین هستم. برنامه مهمان افتخاری ما نه تنها بر ادبیات و فرهنگ یک منطقه خاص تمرکز دارد، بلکه هدف آن تقویت گفت‌وگو و قرار دادن کشور مهمان در شبکه جهانی نشر بین‌المللی است».

او ادامه داد: «همان‌طور که فیلیپین به عنوان مهمان افتخاری به نمایشگاه قدم می‌گذارد، ما چیزهای زیادی در مورد اهمیت داستان‌سرایی و صحنه فرهنگی از جامعه مدنی فیلیپین خواهیم آموخت. با ۱۸۳ زبان مختلف که در ۷۶۴۱ جزیره آن صحبت می‌شود، تأثیرات متنوع این کشور یکی از جنبه‌هایی است که من مشتاقانه منتظر دیدن آن در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۲۵ هستم».

«کاریس آکینو توگاد» مدیر اجرایی هیئت ملی توسعه کتاب فیلیپین نیز در این‌باره گفت: «در سال ۲۰۲۵ که به عنوان مهمان افتخاری روی صحنه نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌رویم، داستان فیلیپینی‌ها را بازگو خواهیم کرد و به تاریخ غنی اسطوره‌ای خود، رمان‌های ملی‌گرایانه، داستان‌های همدلانه اقلیمی، داستان‌های معاصر و … خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا