ورزش

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

رسالت:

به گزارش دویچه وله ، تغذیه مناسب برای سلامت بدن مهم است. دوندگان رژیم غذایی مناسب و سالمی دارند ، زیرا نه تنها به انرژی زیادی احتیاج دارند بلکه باید انرژی خود را نیز حفظ کنند.

کابوهیدرت

کربوهیدرات ها به ویژه سلامتی را تأمین می کنند. هنگام خوردن کربوهیدرات یک نکته باید به خاطر داشته باشید: بسیاری از غذاهای کم چربی (GI) باید در رژیم غذایی در نظر گرفته شوند. مواد تشکیل دهنده ، مانند غلات کامل.

گندم گندم

جوانه گندم حاوی انواع مواد مغذی به ویژه ویتامین E ، B و مواد معدنی است. دستور العمل: یک قاشق غذاخوری آرد گندم را در صبحانه بریزید و بنوشید.

ویتامین سی

ویتامین C یا اسید اسکوربیک به حفظ کسانی که چیزی برای از دست دادن ندارند کمک می کند. این ورزش با از بین بردن سلول های بدن و همچنین آزاد سازی سموم ، مقدار رادیکال های آزاد را افزایش می دهد که می توانند به بافت اطراف آسیب برسانند. در حالی که بدن انسان به مقدار کمی رادیکال آزاد نیاز دارد ، اما افزایش آن می تواند به بدن آسیب برساند.

ماست

ماست و سایر شیرها کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، سدیم و ویتامین ب بدن انسان را تأمین می کنند. این مواد مغذی عضلات و استخوان ها را تقویت می کنند. خوردن مقدار کمی ماست به عنوان رژیم غذایی نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای همه یک مزیت واقعی است.

بدن

موز یکی از مهمترین مواد غذایی برای ورزشکاران است. موز سرشار از منیزیم ، پتاسیم و فیبر است. کربوهیدرات های موز زود هضم و خورده می شوند و همچنین در دوره های مفید بسیار.

توستا

شخصی که می خواهد وعده های غذایی کمی قبل از ورزش بخورد ، باید در نظر بگیرد که غذایی که می خورد به راحتی هضم می شود. به عنوان مثال ، موز یا نان تست. نان تست در این عسل به زودی انرژی زیادی تولید می کند و برای معده سنگین نیست.

nduku

سیب زمینی اغلب نادیده گرفته می شود ، جایی که شما غنی از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی هستید. توصیه جالب: پس از آن ، برای بهبود سریع بدن ، سیب زمینی و سبزیجات را در یک تخم مرغ آب پز بخورید.

عدس

عدس کوچک به رنگ های کوچک ، گرد ، مایل به قرمز ، مایل به قرمز یا زرد است که حاوی پروتئین زیادی است و به عنوان منبع ویتامین ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، عدس پاسخی ارائه می دهد ، بنابراین بهتر است فقط بعد از آن بخورید.

ماکارونی

بسیاری از دوندگان ماراتن شب ها قبل از مهمانی به رختخواب می روند. آنها با دونده های دیگر ملاقات می کنند و ماکارونی های مختلف می خورند تا ذخایر گلیکوژن خود را پر کنند. بازاریابی گلیکوژن برای ورزشهای استقامتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جوجه

تخم مرغ زیاد غنی از پروتئین. تخم مرغ ها کم چربی و کم کالری و 90 کالری هستند و این باعث می شود که آنها برای بهبودی سریع بعد از ورزش ایده آل باشند. اما نباید تخم مرغ بخورید ، زیرا تخم مرغ به عنوان یک نیاز روزانه حاوی کلسترول است.

گوشت مرغ

مرغ ، مرغ و بوقلمون همه چرب هستند و حاوی پروتئین هستند. پروتئین برای تشکیل سلول های جدید و برای ترمیم سلول های موجود در بدن ضروری است. به همین دلیل این پروتئین بسیار غنی است که پس از ورزش به سرعت با بافت جدید سازگار می شود.

ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی آزاد و ماهی تن ، حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این چربی ها توسط بدن انسان جذب نمی شوند بلکه باید توسط غذا جذب شوند. به همین دلیل ، ورزشکاران نباید حداقل هفته ای یک بار ماهی بخورند.

اسفناج

با پخت و پز ، بیشتر مواد مغذی مانند پتاسیم ، منیزیم و کلسیم از بین می رود. با این حال ، این عوامل برای متابولیسم بدن مهم هستند. بنابراین وجود سبزیجات در رژیم روزانه بسیار مفید است.

نوعی میوه

با افزایش ورزش ، نیاز به انرژی و مواد معدنی افزایش می یابد. میوه ها سلامتی و مواد معدنی را تأمین می کنند و به دلیل چربی و محتوای چربی زیاد ، بدن برای هضم آنها به مدت بیشتری احتیاج دارد. به همین دلیل ، آنها نباید قبل یا حین ورزش زیاده روی کنند.

اب

در طول تمرین بدن عرق می کند و ژاکت آب خود را از دست می دهد. بدون آب ، انرژی روزانه کاهش می یابد. این قانون می گوید که ورزشکاران باید هر ساعت نیم لیتر آب بنوشند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا