اقتصادی

مشخصات کلی باتری های سامسونگ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سامسونگ یکی از شناخته شده ترین کمپانی های تولید گوشی های هوشمند است که هرساله برای جلب رضایت کاربران خود، در راستای بهبود محصولات خود گام برمی دارد. از این رو انتظار می رود باتری های آن نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشند. میتوان گفت در رقابت با سایر برندها،باتری های سامسونگ. توانسته اند خود را در بین بهترین ها قرار دهند. هرساله نیز پیشرفت های محسوسی در باتری گوشی های این برند ایجاد میشود. مقایسه هر باتری با باتری نسل قبلی خود، نشان میدهد که سامسونگ همواره در پی راضی نگه داشتن کاربرهای خود در تمام جنبه ها بوده است. البته این باتری ها نیز همانند سایر باتری ها در مقابل خرابی مصون نیستند.

مشخصات فنی باتری های سامسونگ

تمامی باتری های سامسونگ امروزه از جنس لیتیوم هستند. فناوری لیتیومی موجب بهبود کارکرد این باتری ها شده، هرچند در درازمدت با مشکلات مختلفی روبرو میشود. در چند سال اخیر قابلیت فست شارژ و شارژ وایرلس باتری های سامسونگ فراهم شده و کاربران میتوانند با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری باتری گوشی سامسونگ خود را شارژ کنند. توان شارژر مخصوص فست شارژ در گوشی های سامسونگ بطور میانگین 15 وات است. باتری های سامسونگ از نظر ظرفیت نیز همواره جزو پیشتازان بوده اند. این باتری ها در گذشته جداشدنی بودند؛ اما امروزه و در چند سال اخیر باتری های سامسونگ بصورت جدانشدنی طراحی و تولید میشوند. باتری سامسونگ گلکسی M30s یکی از قویترین باتری های سامسونگ بوده و 6000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که رقم بسیار بالایی است. میزان مقاومت کلی آن نیز 130 ساعت عنوان شده که پیشرفت بسیار زیاد باتری های سامسونگ را نشان میدهد.

دوام باتری های سامسونگ

باتری های سامسونگ همواره طول عمر مناسبی از خود نشان داده و معمولاً آمار بهتری را نسبت به سایر برندها ثبت کرده اند. البته رقابت بین برندهای مختلف در زمینه کیفیت باتری ها امروزه بیشتر شده و سامسونگ برای حفظ پیشتازی خود باید هرساله به فکر ایجاد تغییرات و بهبود باتری گوشی های خود باشد. جهت بررسی کیفیت باتری ها، تست های طول عمر از آن ها گرفته میشود. خود کمپانی سامسونگ نیز هنگام معرفی گوشی های خود، آماری از میزان دوام باتری آن ها اعلام میکند؛ این آمار البته با توجه به شرایط استفاده از گوشی ممکن است با نتایج تست های دیگر اندکی متفاوت باشد. میزان دوام باتری ها معمولاً در چند بخش ذکر میشود که روش محاسبه آن ها برای باتری های سامسونگ برای شما توضیح داده خواهد شد.

محاسبه طول عمر باتری های سامسونگ

طول عمر باتری سامسونگ هنگام مکالمه : بطور معمول یک تماس برقرار شده و میزان جریان موجود بین باتری و سخت افزارهای گوشی محاسبه میشود. از این طریق میزان دوام کلی باتری هنگام مکالمه بدست می آید. از آنجایی که تحت شبکه های مختلفی امکان برقراری تماس و مکالمه وجود دارد، نتایج نیز متفاوت خواهد بود.

طول عمر باتری سامسونگ هنگام وبگردی: در حالت عادی با استفاده از اینترنت های مختلف مقالات و اخبارهایی در وب مشاهده میشوند. تمام تنظیمات گوشی نیز در حالت دیفالت قرار گرفته و تغییری در آن ها ایجاد نمیشود. عوامل مختلفی در میزان مصرف شارژ هنگام وبگردی میتوانند تأثیرگذار باشند که از جمله آن ها میتوان قدرت سیگنال، نوع شبکه اینترنت و سرعت و وضعیت کلی اینترنت گوشی را نام برد.

طول عمر باتری سامسونگ هنگام پخش ویدیو: میزان دوام باتری در این حالت همانند حالت های قبلی، هنگام پخش فیلم با کیفیت 720p محسابه میشود. ویدیو مربوطه در حافظه گوشی موجود بوده و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص خود سامسونگ پخش میشود. مواردی چون نوع ویدیو و سیگنال های مختلف دریافتی گوشی میتوانند در نتیجه ثبت شده تأثیرگذار باشند.

طول عمر باتری سامسونگ هنگام پخش موسیقی: در این بخش یک فایل Mp3 توسط برنامه مخصوص خود سامسونگ پخش میشود. صفحه نمایش گوشی نیز باید خاموش شده و صرفا صدای مربوطه پخش شود. مواردی چون نوع فایل پخش شده و قدرت سیگنال های ورودی موجب بروز تفاوت هایی بین نتایج تست ها میشوند.

 

باتری تقویت شده سامسونگ

باتری های تقویت شده پس از ایجاد یک سری تغییرات مثبت در باتری های اصلی طراحی و روانه بازار میشوند. گاهی اوقات باتری های تقویت شده ظرفیت بیشتری داشته و در بعضی بخش ها نیز عملکرد بهتری را ثبت میکنند. نکته منفی خاصی در مورد این باتری ها وجود ندارد و عملکرد آن ها نیز تست و اثبات شده است. باتری های سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ شما میتوانید در صورت نیاز علاوه بر باتری اصلی، باتری تقویت شده سامسونگ را نیز خریداری کنید.

 

افزایش طول عمر باتری های سامسونگ

برای افزایش میزان دوام باتری سامسونگ میتوان تغییراتی را در گوشی ایجاد کرد. در بخش Settings نمودار مصرف انرژی و میزان مصرف شارژ توسط برنامه های مختلف نشان داده شده است. با استفاده آن میتوانید تغییراتی در برنامه های مورد استفاده خود ایجاد کنید. بهتر است برای شارژ از شارژر استاندارد گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. نباید تا 100 درصد گوشی خود را شارژ کرده و تا درصد های بسیار پایین از گوشی استفاده کنید. بهتر است در مکان های خنک گوشی را شارژ کنید. تنظیم نور صفحه نمایش از نکات مهم در افزایش طول عمر باتری است. همچنین باید اتصالات و ارتباطات گوشی خود را نیز به نوعی تنظیم کنید که شارژ زیادی مصرف نشود. بطور معمول باتری های سامسونگ پس از 2 تا 3 سال استفاده دچار خرابی میشوند. با درنظرگرفتن و اعمال نکات ذکر شده میتوانید سال های بیشتری از باتری گوشی خود استفاده کنید.

 

مقایسه باتری های سامسونگ و آیفون

همواره رقابت شدیدی بین این دو برند وجود داشته است. مسئله کیفیت باتری نیز خارج از این رقابت نیست. باتری های سامسونگ در طول سال های گذشته همواره آمار بهتری را ثبت کرده اند. اپل نیز دائماً تحت انتقادات شدیدی در زمینه باتری از سوی کاربران خود قرار گرفته است. با این وجود در چند سال اخیر، اپل ظرفیت باتری آیفون های خود را افزایش داده و رقابت نزدیکی با سامسونگ را آغاز کرده است. با این وجود همچنان میتوان گفت باتری های سامسونگ پیشتاز این رقابت هستند. در آیفون میتوان سلامت باتری را در بخش Settings گوشی چک کرد. نبود این قابلیت در گوشی های سامسونگ، جزو معایب اصلی این گوشی ها شمرده میشود.

منبع[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا