فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

مزایا و معایب ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت های دندانی یک راه عالی برای ترمیم دندان و از بین بردن پوسیدگی دندان هستند. بسیاری از دندان ها به دلیل خوردن غذاهای سفت، عادات بد دهان مانند دندان قروچه، تخم گذاری و یا ورزش های مختلف شکننده می شوند و پس از مدتی ممکن است دچار ترک خوردن لب یا حتی شکستگی دندان شوند.

پرکردن دندان با ونیرهای کامپوزیت روشی مطمئن برای بازیابی ساختار دندانی است که به دلایل مختلف از جمله پوسیدگی، ترک، شکستگی و … آسیب دیده است. در روش کامپوزیت دندان، قسمت های پوسیده یا آسیب دیده دندان برداشته می شود و سپس دندانپزشک دندان را به طور کامل تمیز می کند. پس از تخلیه حفره دندان، دندانپزشک یک ماده کامپوزیت را در حفره دندان قرار داده و آن را با پرتوهای مخصوص محکم می کند.

ترکیبات نقش بسیار موثری در زیبایی دندان ها دارند، زیرا دندان هایی که فاصله زیادی بین دندان ها دارند یا دندان هایی که به دلیل نوشیدن نوشیدنی های رنگی متفاوت تغییر رنگ داده اند با کامپوزیت ونیرها به طور کامل ترمیم می شوند و زیبایی آن ها بازسازی می شود. دندان ها و لبخند شما را دوباره طراحی می کند. در ادامه این مقاله، مزایا و معایب کامپوزیت ونیرها را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا بتوانید انتخابی مطمئن داشته باشید.

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر

پرکردن دندان با کامپوزیت ها که در رفع بسیاری از مشکلات دندانی تاثیر موثری دارد، فواید بسیاری نیز به همراه دارد. به طور کلی برخی از مزایای پر کردن دندان با ونیر کامپوزیت عبارتند از:

از ونیرهای کامپوزیت می توان برای ترمیم حفره های دندان استفاده کرد.

ونیر کامپوزیت گزینه مناسبی برای پوشاندن فضای بین دندان ها است.

دندان های شکسته یا ترک خورده نیز با این روش قابل ترمیم هستند.

همچنین می توان از ونیرهای کامپوزیت برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده کرد.

پس از پر کردن دندان با رزین مصنوعی، دندان های قدیمی ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

ایمپلنت های کامپوزیت گزینه ای راحت تر، مقرون به صرفه تر و سالم تر از ایمپلنت های دندانی و دندانی هستند.

مزیت اصلی پرکردن دندان با مواد مصنوعی، رفع مشکلات ظاهری دندان ها است که لبخند متفاوتی را بر لبان شما می بخشد.

پرکردن دندان با کامپوزیت زمان بسیار کمی می برد و معمولا در یک جلسه قابل انجام است.

بر خلاف پر کردن آمالگام، می توان آن را به راحتی روی دندان های عقب و جلو اعمال کرد.

یکی دیگر از ویژگی های خوب ونیرهای کامپوزیت این است که رنگ آن برای هر بیمار فردی است و با بقیه دندان ها همخوانی دارد، بنابراین دندان ها زیبا به نظر می رسند.

پوشش کامپوزیت به لطف تشعشعات ویژه به خوبی به دندان مورد نظر می چسبد و در عین حال از بافت های دندان و لثه محافظت می کند. کامپوزیت دندان از انتقال حساسیت به دما مانند دندان درد هنگام نوشیدن نوشیدنی های بسیار سرد یا گرم جلوگیری می کند.

کامپوزیت دندان از ایجاد حفره و بریدگی لب ها جلوگیری می کند و از دندان ها در برابر حوادث مختلف محافظت می کند. یکی دیگر از مزایای فیوژن ستون فقرات این است که این عمل کاملاً بدون درد و بدون خون است و نیازی به بیهوشی ندارد و در زمان کوتاهی انجام می شود.

علاوه بر این، وقتی به معایب پر کردن دندان با کامپوزیت دندان نگاه می کنیم، به جرات می توان گفت که کامپوزیت دندان هیچ اثر منفی ندارد، برای بیماران در هر سنی ایمن و قابل اجرا است. پس از عمل دندان ها به مدت دو تا سه روز و برای مدت کوتاهی محکم می شوند و پس از مدتی از بین می روند. از جمله اینکه تغییر رنگ دندان های کامپوزیت در اثر مصرف چای، سیگار و الکل ایجاد می شود.

کامپوزیت دندان چگونه ساخته می شود؟

قبل از پر کردن دندان با ونیرهای کامپوزیت باید آزمایشات پزشکی خاصی انجام شود اولین مشکلی که باید حل شود پوسیدگی دندان است که باید کشیده شود و سپس پر شود.به طور کلی روش های کامپوزیت عمل های دندانپزشکی با بی حسی موضعی یا بدون آن انجام می شود.

هنگام استفاده از ونیرهای کامپوزیت، دندان جدید باید مطابق با ساختار اصلی خود باشد. علاوه بر این، بسیار مهم است که ایمپلنت در دندان قرار داده شود تا دندان بتواند به درستی عمل کند.

دوام کامپوزیت ونیر چقدر است؟

مانند سایر فعالیت های مربوط به دهان، دندان و لثه، طول عمر ایمپلنت های دندانی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اصلی ترین عواملی که در طول عمر اجزا تاثیر بسزایی دارد، عادات و اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان است که در اولویت قرار دارد و در صورت استفاده از نخ دندان، مسواک زدن و شستشوی روزانه دهان شاهد خواهید بود. استحکام بالای کامپوزیت ها.

عوارض احتمالی ایمپلنت دندان چیست؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد، پس از فرآیند چسباندن مخلوط به سطح دندان، دندان ها ممکن است برای مدتی به سرما یا گرما حساس شوند. این کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست و پس از مدت کوتاهی که دندان ها به این ترکیبات عادت می کنند، در مدت کوتاهی این حساسیت به خودی خود از بین می رود.

پیروی از دستورالعمل‌های دندانپزشک پس از درمان و مراقبت‌های مناسب و نکات ایمنی و بهداشتی، دندان‌های شما را عاری از هر گونه عوارض جانبی یا حوادث ناگوار تضمین می‌کند. مراقبت از دهان و دندان های خود پس از پر کردن دندان به افزایش عمر پروتز کامپوزیت کمک می کند.

آیا پس از پر کردن دندان با ونیرهای کامپوزیت دندان درد می کند؟

پس از پر کردن، ممکن است هنگام جویدن، درد خفیف یا شدیدی در دندان‌های خود احساس کنید. این مشکل موقتی است و با گذشت زمان به طور کامل از بین می رود و با بهبودی دندان درد کاهش می یابد. به طور کلی، تمام مشکلات ناشی از کابینت های مصنوعی به طور متوسط ​​در عرض 1 تا 2 ماه از بین می روند.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر به دنبال کلینیک ارزان در اسلامشهر میگردید ما به شما کلینیک دندان پزشکی اسلامشهر را معرفی میکنیم.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا