اقتصادی

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب فولادشهر امسال راه‌اندازی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: مدول دوم این تصفیه خانه تا پایان سال جاری راه اندازی و بهره برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین تصفیه خانه‌ها در استان اصفهان، در سال ۱۳۵۱ با یک مدول ۵۰ هزار نفری به روش تصفیه برکه تثبیت راه اندازی شد و از سال ۱۳۹۷ با هدف توسعه این تصفیه خانه، راه اندازی مدول دوم آن با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفری به روش لجن فعال و لاگون هوادهی با حذف ازت و فسفر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز اختلالاتی در اجرای به موقع این پروژه به همراه داشت، اضافه کرد: به رغم چالش‌های موجود این پروژه در آستانه بهره برداری قرار دارد و همچنین همزمان با تکمیل و تجهیز قسمت‌های مختلف، عملیات محوطه سازی تصفیه خانه اجرایی شده است و طبق برآوردهای صورت گرفته ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است.

اکبریان با اشاره به میزان تولید پساب در تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر، تصریح کرد: با توجه به حجم ورودی فاضلاب خام به این تصفیه خانه که حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب است، در حال حاضر میزان پساب تولیدی حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد مردم فولادشهر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند، افزود: درحال حاضر ۱۹ هزار و ۱۰۰ انشعاب فاضلاب به مشترکان در فولادشهر واگذار شده است که شامل ۵۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان طول شبکه فاضلاب فولادشهر را ۱۸۵ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: حدود چهار کیلومتر از این شبکه به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، این در حالیست که از سال گذشته اصلاح ۲ هزار و ۸۰۰ متر آن در قُطرهای ۶۰۰ و ۸۰۰ میلی متر در بلوار معلم که مرکز شهر است عملیاتی شده است.

دکمه بازگشت به بالا