اقتصادیکسب و کار ایرانی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس چیست؟

انگلستان یکی از کشورهایی است که همواره دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی را از سراسر دنیا پذیرش می‌کند. همانطور که می‌دانید برترین دانشگاه‌های دنیا در این کشور قرار دارند و هر ساله تعداد زیادی دانشجو در این مراکز آموزشی می‌شوند. در این بخش به شرایط اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس خواهیم پرداخت. به جرأت می‌توان گفت که انگلستان بعد از کشور آمریکا به عنوان دومین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در دنیا است. سرمایه‌گذاری روی آموزش و خدمات رفاهی یکی از دلایل این حجم از استقبال دانشجویان می‌باشد.

اقامت انگلستان: در شهرهای مختلف این کشور دانشگاه‌های مطرحی وجود دارند. به عنوان مثال دانشگاه کمبریج و آکسفورد از مشهورترین مراکز علمی آموزشی این کشور هستند. البته با توجه به کیفیت بالای آموزش در این مراکز، طبیعتا ورود و اپلای در آن‌ها نیز سخت است. شرایط پذیرش در هر کدام از مراکز علمی و آموزشی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. به همین علت با توجه به شرایط، مقررات، ضوابط و قوانین هر دانشگاه، ممکن است فرایند اخذ ویزا دانش‌آموزی متفاوت باشد. ما در ادامه به شرایط اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرتی انگلیس خواهیم پرداخت:

 اگر از خارج از انگلیس اقدام می کنید هزینه ویزای تحصیلی انگلستان 348 پوند است. این مبلغ قابل استرداد نیست. اگر از داخل انگلیس درخواست می کنید (یا برای تمدید ویزای تحصیلی موجود یا تغییر ویزای دیگری) هزینه این کار 475 پوند است. سایر هزینه ها می تواند شامل ودیعه هزینه (در صورت صدور CAS توسط دانشگاه شما) اضافه، هزینه مراقبت های بهداشتی مهاجرت است.

مهاجرت و اپلای تحصیلی به انگلستان از مراحل ابتدایی تا زمان موافقت با درخواست و اخذ ویزا، دارای هزینه‌های مختلفی است. در هنگام ارائه ویزای تحصیلی انگلیس، شما باید برگه تمکن مالی ارائه دهید تا مشخص شود که می‌توانید هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را تامین کنید. همچنین باید مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنید. علاوه بر این موارد باید خرید بلیط به کشور انگلیس و … را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی اگر قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارید، باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشید.

به طور معمول دانشجویانی که در اروپا و کشورهای مانند انگلیس تحصیل می‌کنند باید سالانه در حدود 9250 پوند انگلیس را پرداخت کنند. این مبلغ تنها به منظور شهریه دانشگاه است و هزینه‌های دیگر در آن محاسبه نشده‌است. گاهی مبلغ برای دانشجویانی که در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند تا 38 هزار پوند در سال نیز می‌رسد. رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی، شهریه کمتری در مقایسه با سایر رشته‌ها دارند. باید به این نکته توجه کنید که هزینه زندگی در شهرهای مختلف انگلستان نیز با هم متفاوت است. مثلا لندن یکی از گران‌ترین شهرهای این کشور است و طبیعتا هزینه تحصیل و زندگی در آن نیز از دیگر شهرها بیشتر است.

در هنگام انتخاب دانشگاه و ارسال درخواست باید به مکان آن، میزان شهریه و … نیز دقت کنید. هزینه مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌ای مانند انگلیس بالا است. البته دانشگاه‌های این کشور نیز مراحل دشواری را برای اخذ اپلای تحصیلی دارند. به این معنی که کسانی که دوره دبستان و دبیرستان را در این کشور گذرانده‌اند شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه‌های معتبر دارند.

هزینه تحصیل ارشد در زمان اپلای و مهاجرت تحصیلی انگلیس

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلیس بسیار کوتاه و در حدود یک سال است. با این وجود برای این دوره یک ساله باید در حدود 9 الی 12 هزار پوند هزینه شود. این مبلغ با توجه به نوع رشته می‌تواند متفاوت باشد؛ زیرا تحصیل در برخی از رشته‌ها طولانی‌تر می‌شود. در نتیجه مخارج و هزینه تحصیل ارشد در زمان اپلای و مهاجرت تحصیلی انگلیس، ممکن است بیشتر شود. از این رو باید با توجه به نوع رشته و دانشگاه، میزان هزینه‌ها را محاسبه کرد.

این دوره به دلیل کوتاه‌بودن هزینه چندانی از نظر مسکن، خورد و خوراک و … برای دانشجو ندارد؛ اما به دلیل شهریه بالا، دانشجو باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل در زمان اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، برگه تمکن مالی باید ارائه شود. تا سفارت انگلیس اطمینان داشته باشد که شخص می‌تواند هزینه‌های مربوط به زندگی و تحصیل خود را در مدت زمان حضور در دانشگاه، تامین کند.

راهنمای اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

درخواست دو مرحله دارد:

این مراحل جداگانه هستند و باید به ترتیب تکمیل شوند (بدون CAS معتبر نمی توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید).

 قبل از درخواست برای تحصیلات تکمیلی باید در یک دوره کارشناسی ارشد واجد شرایط پذیرفته شده و توسط دانشگاه خود با CAS صادر شوید. برای انجام این کار باید یک مدرک کارشناسی ارشد در انگلستان پیدا کنید و به طور معمول اقدام کنید. هنگامی که به شما پیشنهاد بی قید و شرط برای تحصیل در دانشگاه شما داده شد می توانید بیانیه CAS را از آن ها بخواهید. برای انجام این کار باید تأییدیه رسمی مدارک تحصیلی خود، از جمله متن مطالب دوره و نتایج مدرک را ارائه دهید. این اطلاعات توسط دانشگاه شما برای تأیید CAS استفاده می شود. دانشگاه ها ممکن است به عنوان بخشی از روند CAS از شما ودیعه بگیرند. این معمولاً نسبت هزینه های تحصیلات تکمیلی شما خواهد بود. نیاز به ودیعه کارمزد به دانشگاه ها کمک می کند تا از اصل بودن درخواست شما اطمینان حاصل کنند و قصد دارید با آنها تحصیل کنید. هنگامی که دانشگاه شما از درخواست شما راضی باشد، شماره CAS منحصر به فردی را برای شما صادر می کند.

هنگامی که CAS را دریافت کردید، باید این 3 مرحله را برای درخواست ویزای بریتانیا دنبال کنید:

همچنین بخوانید:

چه نوع اطلاعاتی در نامه CAS شما گنجانده شده است؟

CAS یک سند الکترونیکی بسیار مهم است که حاوی اطلاعات محرمانه است. اطلاعات شخصی شما، جزئیات برنامه تحصیلی شما و مبلغ شهریه قابل پرداخت را دارد. یکی از بخش‌های سند CAS از شما می‌خواهد که تمام مدارک تحصیلی فعلی خود را ارائه دهید، مانند کارنامه دبیرستان یا مدرک لیسانس. برای این قسمت باید اصل مدارک را داشته باشید.

علاوه بر آن، ممکن است لازم باشد در یک آزمون زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس به عنوان بخشی از درخواست خود شرکت کنید. در صورت نیاز به آزمون زبان انگلیسی در فرم شما ذکر خواهد شد. شما باید این فرم CAS را در درخواست نهایی ارسال کنید.

 ویزای دانشجویی ویزیتور (ویزای تحصیلی کوتاه مدت)

دانشجویانی که برنامه تحصیلی آنها کمتر از شش ماه باشد، به ویزای بازدید کننده دانشجویی یا ویزای تحصیلی کوتاه مدت در انگلستان نیاز دارند. دانشجویانی که دارای این ویزا هستند مجاز به ورود به انگلستان حداکثر یک هفته قبل از تاریخ شروع برنامه تحصیلی خود هستند. شما می توانید تا سه ماه قبل از اینکه واقعاً قصد ورود به بریتانیا را داشته باشید، برای این ویزای بازدید کننده به صورت آنلاین درخواست دهید.

چگونه از دانشگاههای انگلیس پذیرش بگیریم؟

به منظور اخذ ویزا و پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس ابتدا باید با توجه به شرایط خود و دانشگاه، مرکز آموزشی مورد نظر را انتخاب کرد. در صورت دریافت مشاوره می‌توانید از دانشگاه‌های توصیه شده توسط مشاوران نیز استفاده کنید. به منظور ارسال درخواست باید فرم آن ابتدا تکمیل شود. در این رابط باید بیانیه شخصی، فرم درخواست و نامه‌ها مرجع از طریق سایت دانشگاه مورد نظر ارسال شود. باید به این نکته توجه کنید که سطح دانش زبان انگلیسی شما باید در سطح مناسبی باشد. در این صورت می‌توانید قبل از اخذ پذیرش، نسبت به دریافت مدرک آیلتس اقدام کنید.

در این مورد باید قبل از اقدام به ارسال درخواست تمامی مدارک هویتی و تحصیلی خود را تکمیل کنید. سپس برای اخذ پذیرش اقدام کنید. در این صورت شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس خواهیدداشت. همچنین بهتر است یک لیست از دانشگاه‌های معتبر انگلستان تهیه کنید و با توجه به شرایط هرکدام، به منظور اخذ پذیرش درخواست خود را ارائه دهید.

باید به این نکته توجه کنید که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس با مراکز آموزشی دیگر کشورها مانند آمریکا متفاوت است. به منظور اخذ پذیرش شما باید ابتدا بیانیه شخصی تنظیم کنید و این بیانیه را برای 5 دانشگاه ارسال کنید. تمامی مراحل ارسال بیانیه کاملا به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود. در صورت موافقت با آن باید نسبت به تکمیل مدارک اقدام شود. بهتر است قبل از انتخاب دانشگاه، از طریق سایت QS نسبت به معتبر بودن مرکز آموزشی مورد نظر، اطمینان حاصل کنید. دانشگاه‌های منچستر، کینگستون، امپریال کالج لندن، آکسفورد و بریستول جزو معتبرترین مراکز آموزشی در این کشور هستند.

ددلاین دانشگاههای انگلیس

ددلاین واژه‌ای است که اغلب به منظور زمان برگزاری آزمون یا موعد ثبت‌نام دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشگاه‌های بسیار مشهوری در انگلیس قرار دارند که هر ساله تعداد زیادی دانشجو را اپلای می‌کنند؛ اما شرایط پذیرش و اپلای در این کشور با سایر کشورهای اروپایی تا حدودی متفاوت است. تمامی دانشگاه‌های دنیا به منظور ارائه اپلای، مدارک و ریز نمرات را دریافت می‌کنند و سپس در نامه‌ای موافقت خود را با درخواست اعلام می‌کنند؛ اما در دانشگاه‌های انگلیس علاوه بر ارائه مدارک به صورت کامل، باید در یک آزمون ورودی نیز شرکت کرد.

آزمون ورودی به منظور نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند. از این رو موعد مقرری برای ثبت‌نام و ددلاین مشخص می‌شود. در این بخش تاریخ دقیق ددلاین آزمون در دانشگاه‌های مختلف را ذکر خواهیم کرد:

با توجه به تاریخ‌های دقیق ذکرشده بهتر است برنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنید تا دچار مشکل نشوید. البته همانطور که در انتها ذکر شد برای افراد جامانده از ددلاین ورودی دانشگاه نیز یک تاریخ در نظر گرفته می‌شوند. در نتیجه می‌توانید در تاریخ 4 ژولای در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنید. به منظور اطلاع از تاریخ دقیق باید به سایت دانشگاه های انگلیس مراجعه کنید.

زمان ثبتنام دانشگاههای انگلیس

به دلیل وجود آزمون ورودی برای اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس، باید به زمان ثبت‌نام و ددلاین دانشگاه مورد نظر توجه داشته باشید. در غیر این صورت زمان را دست خواهید داد و باید پروسه پذیرش و اخذ ویزا را با تاخیر بیشتری انجام دهید. در چنین مواردی باید شرط سنی و … را نیز در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب دانشگاه مورد نظر، کلیه مراحل را به دقت بررسی و طی کنید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های انگلیس در سه مرحله انجام می‌شود. به این هر کدام از این سه مرحله اینتیک (Intake) گفته می‌شود. به طور معمول این مراحل در پاییز، زمستان و بهار اجرا می‌شوند. همچنین شروع هر ترم با توجه به نوع رشته و دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. یکی از محبوب‌ترین اینتیک‌ها، در فصل پاییز است؛ زیرا بیشتر دانشگاه‌ها نیز در این فصل پذیرش دارند. بیشتر دوره‌های تحصیلی نیز در پاییز ممکن است ارائه شوند. اسکالرشیپ‌های دوره نیز معمولا در این فضا ارائه می‌شوند. با توجه به این موارد اینتیک در این فصل نیز تا حدودی رقابتی می‌شود زیرا تقاضا برای آن زیاد است.

همانطور که گفته شد ددلاین برای رشته‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت هستند. به طور معمول ددلاین دانشگاه‌های انگلیس نیز حدودا 3 الی 4 ماه قبل از شروع دوره ها هستند. به منظور ثبت‌نام در دانشگاه نیز باید کلیه مدارک خود را آماده کنید. به عنوان مثال مدرک زبان آیلتس و تافل نیز باید با نمره بالا ارائه شوند. به همین دلیل مراحل ثبت‌نام در دانشگاه‌های این کشور تا حدودی دشوارتر از سایر کشورهای اروپایی است.

شرط معدل اپلای و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

به منظور تحصیل در دانشگاه‌های معتبر انگلیس باید کارنامه با معدل مناسب و خوب ارائه شود. در صورتی که شما در دانشگاه‌های ایران درس خوانده‌باشید، می توانید به صورت مستقیم وارد دانشگاه‌های انگلیس شوید! در این صورت باید معدل سال دوازدهم شما 16 به بالا باشد. وجود شرط معدل به این علت است که فردی که قرار است به دانشگاه وارد شود باید شایستگی و توانایی علمی خود را نشان دهد. البته شرط معدل با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد.

برای تحصیل در کالج حداقل معدل 12 در نظر گرفته‌شده‌است. شاید تصور کنید که اگر معدل شما کمتر از این عدد باشد، دیگر امکان تحصیل در مراکز آموزشی انگلستان را نخواهید داشت. این تصور اشتباه است و شرط معدل در مورد رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف با هم تفاوت دارد. در مقطع کارشناسی و ارشد حداقل معدل باید 14 و برای تحصیل در دکتری، باید 16 باشد. با توجه به موارد ذکر شده، معدل شما حتما نباید بالا باشد تا امکان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس برای شما فراهم شود.

در صورتی که معدل شما کمتر از موارد ذکرشده است می‌توانید روی دیگر شرایط تمرکز بیشتری کنید تا شانس خود را برای اپلای و مهاجرت تحصیلی به انگلیس، افزایش دهید. به عنوان مثال ارائه روزمه‌های تحقیقاتی، پژوهش‌های علمی و نوشتن مقالات معتبر می‌تواند به شما در این رابطه کمک بیشتری کند.

مدارک مهم برای اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

در زمان تکمیل فرم درخواست، در اینجا چند مدرک مهم وجود دارد که مطمئناً به آنها نیاز خواهید داشت:

همچنین، مطمئن شوید که کارت اعتباری خود را برای پرداخت هزینه در دسترس دارید.

در اینجا چند مورد اضافی (به غیر از موارد ذکر شده در بالا) وجود دارد که هنگام ارسال درخواست ویزا به آنها نیاز خواهید داشت:

هنگامی که تمام این اطلاعات را ارسال کردید، باید سه هفته صبر کنید تا تصمیم گرفته شود و به شما ابلاغ شود. برای شما آرزوی موفقیت در تحصیلات را داریم.

 اگر از خارج از انگلستان درخواست ویزای تحصیلی می دهید، می توانید شش ماه قبل از شروع برای ویزا اقدام کنید. پردازش بسیاری از درخواست های ویزا سه هفته طول خواهد کشید، اما در صورت وجود هرگونه نیاز اضافی برای درخواست خود، باید سعی کنید مدت بیشتری را ترک کنید. اگر از داخل انگلیس اقدام می کنید، می توانید سه ماه قبل از شروع دوره خود اقدام کنید. معمولاً ظرف هشت هفته تصمیمی دریافت خواهید کرد.

مصاحبه اعتبار برای ویزای انگلستان

مصاحبه های اعتباری توسط ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که فقط به «دانشجویان واقعی» ویزای تحصیلی برای تحصیل در بریتانیا داده می شود. ممکن است از شما خواسته شود که در یک مصاحبه اعتبار به عنوان بخشی از درخواست ویزا شرکت کنید. در این مورد، مفید است بدانید که UKVI به طور کلی نکات زیر را در نظر می گیرد:

مشاور IDP شما می تواند به شما کمک کند تا دریابید که چه انتظاری دارید و چگونه برای مصاحبه اعتبار خود آماده شوید.

 پس از داشتن CAS می توانید بصورت آنلاین برای ویزای خود اقدام کنید. علاوه بر CAS خود، شما باید مواد زیر را تهیه کنید:

اسناد باید از طریق پست ارائه شود و به طور معمول ظرف 14 روز پس داده می شود. توجه داشته باشید که نیازی به ارسال هیچ سندی نیستید که قبلاً برای برنامه CAS خود استفاده کرده اید. هنگامی که دانشگاه شما CAS را برای شما صادر کرد، تأیید می کند که این شواهد دیده شده و صحیح است.

درخواست آنلاین برای اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

درخواست برای هر یک از ویزاهای ذکر شده در بالا به این معنی است که باید فرم آنلاین را پر کنید و با استفاده از یک آدرس ایمیل معتبر یک حساب کاربری ایجاد کنید. هزینه درخواست ویزا به مبلغ 348 پوند باید بلافاصله پس از تکمیل فرم پرداخت شود. پس از انجام این کار، برای گرفتن عکس و اثر انگشت باید به مرکز درخواست ویزا که نزدیک ترین محل به شما است بروید.

پس از گرفتن وقت، باید حداقل ده دقیقه قبل از شروع مراحل به مرکز درخواست ویزا برسید. این بخش بسیار مهمی از فرآیند است، بنابراین باید مطمئن شوید که لباس مناسبی دارید. اطمینان حاصل کنید که هیچ برشی روی صورت و انگشتان خود نداشته باشید، زیرا ممکن است تأثیر بدی به جا بگذارد. همچنین، هر خالکوبی را که ممکن است داشته باشید، بپوشانید. پس از انجام این کار، سندی دریافت خواهید کرد که باید با فرم درخواست تکمیل شده ارسال کنید.

 کشور انگلستان در قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر لندن است. شرایط منحصر بفرد انگلستان برای تحصیل و زندگی بسیار مناسب است. سالانه صدها هزار دانشجوی بین المللی در انگلستان تحصیل می کنند و به این ترتیب محبوبیت مداوم بالایی را به انگلستان می دهد. با جمعیت متنوع و شهرت در مدرسه معتبر، انگلیس مکانی طبیعی برای هجوم دانشجویان بین المللی است و برای دانشجویان در سراسر جهان که به دنبال آموزش انگلیسی زبان هستند، چه مکانی بهتر از کشوری که این زبان را اختراع کرده است، تحصیل می کنند؟ انگلیس با داشتن یک سیستم عالی آموزش عالی و صدها دانشگاه در سطح جهانی، تجربه ای غنی را برای دانشجویان بین المللی قول می دهد.

سیستم آموزشی انگلستان که در سراسر جهان به عنوان یک سیستم کلاس جهانی شناخته می شود، جامع و سازگار است. این بخش همچنین دارای اطلاعات حیاتی در مورد نحوه ورود به برنامه هایی در انگلستان مانند GCSE ، A-Levels و برنامه های درجه است. تأمین اعتبار آموزش بین المللی بزرگترین مانع برای اکثر دانشجویان بین المللی است. این بخش به دانشجویان کمک می کند تا در مورد منابع مالی از جمله بورسیه و وام، و همچنین سایر مباحث عملی مالی مانند هزینه های تحصیل و بودجه، اطلاعات کسب کنند. موارد ذکر شده از مهمترین نکات درباره بودند.

رشتههای تحصیلی در انگلستان

به منظور مهاجرت تحصیلی انگلیس، باید با انواع رشته‌های دانشگاه‌های معتبر این کشور آشنا شوید. رشته‌های محبوبی مانند پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی را می‌توان در دانشگاه‌های معتبر انتخاب کرد. همچنین رشته‌های مربوط به هنر، کامپیوتر، حسابداری، مهندسی و … جزو پرطرفدارترین هستند و هر ساله دانشجویان بسیار زیادی در این رشته‌ها پذیرفته می‌شوند. به دلیل وجود سیستم آموزشی در سطح و کیفیت بالا، امکان تحصیل در رشته‌های مختلف برای دانشجویان بین‌المللی فراهم شده‌است. در نتیجه می‌توان در همان رشته تحصیلی که در ایران داشته‌اید، در انگلیس نیز آن را ادامه دهید. می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر، از رشته‌های هر مرکز آموزشی مطلع شوید.

معرفی دانشگاههای انگلیس جهت اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی

با توجه به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر، دانشگاه‌های بسیار زیادی در کشور انگلیس وجود دارند که می‌توانیم آنها را جهت اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس انتخاب کنیم. در این بخش لیستی از دانشگاه‌های معتبر در مقاطع تحصیلی مختلف را ذکر خواهیم کرد

دکمه بازگشت به بالا