اقتصادیکسب و کار ایرانی

متریال های مورد استفاده در ساخت سقف متحرک برای استخر

 

در حال حاضر سقف متحرک برای استخر از جمله پرطرفدارترین سازه متحرک است که جهت ساخت آن از پوشش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین نوع پوشش برای سقف استخر بپردازیم. همانطور که می‌دانید سازه های متحرک و ثابت برای پوشش و استفاده بهینه از فضاهای باز، اجرا می‌شوند که در محیط هایی مانند کافه ها، رستوران ها، روف گاردن ها، تراس و حیاط خلوت منازل قابل اجرا هستند. اما سوالی که مطرح می‌شود؛ این است که بهترین پوشش برای هر کدام از این فضاهای باز کدام است؟ در ادامه همراه با باشید.

انواع سقف های متحرک و ثابت برای استخر

همانطور که در مطلب گفته شد تمامی سقف ها در دو نوع ثابت و متحرک عرضه می‌شوند که سقف استخری جدا از این مقوله نیست. همانطور که می‌دانید استخرها همیشه ساختمانی پوشیده و مسقف نیست. در بسیاری از ساختمان‌ها و و یلاها، استخر در فضایی روباز واقع شده است. به همین علت قابلیت استفاده از استخر و شنا در آن محدودیت زیادی دارد. خوشبختانه امروزه می‌توان این محدودیت ها را توسط انواع سقف متحرک و ثابت استخر از میان برداشت. در ادامه به معرفی سه مدل معروف خواهیم پرداخت.

سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک شیشه ای علاوه بر مسقف کردن محیط استخر جلوه ای زیبا و استثنایی به ساختمان می‌دهد. با استفاده از سقف های شیشه ای قادر هستید محیط بیرون را مشاهده کنید و همزمان از شنای خود لذت ببرید و همانطور که می‌دانید استخرهای شیشه ای هم در بسیاری از ساختمان های مدرن، طرفداران زیادی دارد. نوع پوشش می‌تواند در دو نوع مات و  شفاف نصب و اجرا شود . این سقف ها از جمله گران ترین انواع سقف های متحرک هستند.

سقف متحرک پارچه ای

از دیگر برای استخرها، سقف های متحرک پارچه ای هستند که نصب این نوع سقف ها نسبت به دیگر پوشش ها، آسان تر است. برای اطلاع بیشتر از سقفهای متحرک پارچه حتما وارد لینک زیر شوید:

مزیت سقف های پارچه در تنوع جنس و رنگبندی است و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

سقف متحرک پلی کربنات

دسته سوم از نوع پوشش استخر،نوع سوم سقف های جمع شونده است. پلی کربنات در دسته ترموپلاستیک ها قرار می‌گیرد. سقف های ساخته شده از ورق های پلی کربنات در برابر  حرارت مقاومت قابل قبولی دارند. این مدل سقف ها از جمله انواع پرفروش سازه های متحرک هستند.

چرا باید از سقف های استخری استفاده کنیم؟

حتما شما هم این سوال را دارید که چرا باید از سقف های استخری استفاده کنیم و دلیل محبوبیت این سقف ها در چیست؟ پاسخ ساده است. سازه های متحرک استخر به دلیل مزایای بی شماری که دارند نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. قطعا استفاده از استخر به صورت روباز و در هوای آزاد لذت بیش تری دارد، اما آیا انجام این کار همیشه مقدور است؟ پاسخ منفی است. بدون شک استخرهای روباز در دمای بالا یا پایین قابل استفاده نیستند. تنها زمانی که می‌توان از استخرهای روباز استفاده نمود در آب و هوای معتدل سال است.

در صورتی که هوا بسیار گرم باشد تابش مستقیم آفتاب آب را به شدت گرم می‌کند و علاوه بر آن، این گرما قطعا به پوست شما آسیب می‌رساند. هر کسی نمی‌تواند گرمای شدید آفتاب را تحمل کند و بسیاری از افراد گرمازده می‌شوند. این مشکل در فصول سرد سال نیز برقرار است. بدون شک شنا کردن در زمان بارش برف و باران دور از انتظار است. سرد شدن شدید آب و گاهی یخ زدن آن شما را از شنا کردن باز می‌دارد. اینجا است که سقف متحرک استخر می‌تواند به عنوان راه حلی مناسب تلقی شود. با استفاده از پوشش های جمع شونده استخری در هر زمانی می‌توانید از استخر استفاده کنید.

لازم به ذکر است که با سازه های متحرک، استخر مسقف نمی‌شود بلکه اختیار مسقف شدن و روباز شدن آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر زمانی که هوا معتدل و مناسب است می‌توانید از استخر به صورت روباز استفاده کرده و از هوای مطبوع و خنک لذت ببرید.

وقتی که شرایط جوی نامساعد است نیز با مسقف کردن استخر در آب شنا می‌کنید. سقف های استخری علاوه بر این مزیت ویژگی های مثبت دیگری نیز دارند. از جمله مزایا سقف متحرک استخری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سازه ای مقاوم و با طول عمر بالا
  • محدود کردن دید ساختمان های مرتفع اطراف
  • حفظ دمای آب
  • حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورابنفش خورشید
  • مصرف بهینه انرژی
  • حفظ دمای محیط
  • نگهداری آسان
  • تمیز نگه داشتن محیط و آب استخر
  • ممانعت از ورود حشرات موذی
  • نورپردازی محیط استخر و زیباسازی

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

نکات مهم در اجرای سقف استخر

پس از انتخاب نوع سقف متحرک استخری نوبت به اجرای طرح می‌رسد. برای اینکه بتوانید نتیجه رضایت بخشی را تجربه کنید در اجرای سقف باید به سه نکته مهم و اساسی توجه داشته باشید. در ادامه به بررسی نکات مهم در اجرای سقف استخر می‌پردازیم.

استاندارد و کیفیت در اجرای سقف استخر

در واقع می‌توان گفت مهم ترین موضوع در اجرای سقف های استخری توجه به کیفیت و استاندارد است. در اجرای استخر باید ارتفاع به دقت اندازه گیری شود. علاوه بر آن اندازه گیری طول و عرض استخر اهمیت قابل توجهی دارد. انتخاب و اجرای زیرساخت ها بسیار حساس بوده و باید با احتیاط زیادی انجام گیرد. اهمیت اجرای پروژه های استخری به دلیل مجاورت متریال سازه با آب است. بدیهی است که در صورت استفاده از موادی با جنس نامناسب سازه به سرعت فرسوده می‌شود و زنگ می‌زند. برای همین تا جای ممکن مواد و متریال به کار رفته در ساخت سازه باید ضد آب باشند.

طراحی از نکات مهم در اجرای سقف استخر

یکی دیگر از نکات مهم در اجرای سقف استخر طراحی آن است. بدون شک سقف های متحرک می‌توانند در کنار کاربرد بی نظیر خود به دکوراسیون محیط و زیباسازی آن کمک کنند. انتخاب طرح برای همه کار آسانی نیست. برخی از افراد بسیار سخت پسند هستند. به همین علت باید بتوانید پروژه خود را به مرکزی بسپارید که طرح های متنوعی را در اختیارتان می‌گذارد. اینگونه، انتخاب طرح برایتان آسان تر خواهد شد. علاوه بر طرح مناسب به انتخاب رنگ مناسب نیز اقدام کنید. فراموش نکنید که طرح های انتخابی شما باید جنس ضد آب و آنتی باکتریال داشته باشند.

مجری سقف متحرک استخری

آخرین نکته مهم برای اجرای پروژه های متحرک استخری سپردن کار به مجری با تجربه، کاربلد و حرفه ای با سوابق کاری قابل قبول است. بدون شک اجرای سازه های متحرک کار هر کسی نیست. این سازه ها بر اساس قواعد و قوانین خاصی نصب می‌شوند. اتصال بخش های مختلف سازه نیاز به مهارت بالایی دارد. در صورتی که به دلیل هزینه پایین کار خود را به افراد غیر متخصص بسپارید خطر ریزش سقف وجود خواهد داشت.

علاوه بر آن متریال به کار رفته در ساخت سازه ممکن است در زمان بسیار کمی دچار فرسودگی شوند. چراکه به دلیل کسب سود بیش تر ممکن است مجری از خرید متریال ضد آب خودداری کند. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم که حتما سابقه مجری را در نظر داشته باشید.

نوع متریال و پوشش برای سقف استخر

همان طور که قبلا اشاره شد یکی از نکات مهم برای تجربه خریدی مطمئن توجه به نوع متریال و پوشش سقف استخر است. هر چقدر کیفیت این مواد بیش تر شود سازه متحرک استاندارد بالاتری خواهد داشت. در ادامه به بررسی بهترین پوشش های سقف استخری خواهیم پرداخت.

سقف استخر کاذب مدل پانل پی وی سی

پانل های پی وی سی سقف کاذب در مکان های زیادی قابلیت نصب را دارند. این پانل ها به عنوان سقف متحرک استخر نیز قابل اجرا هستند. این پوشش ها می‌توانند محیط وسیعی را پوشش دهند. لازم به ذکر است که نصب و اجرای این پوشش ها زمان بر نیست و در اسرع وقت انجام می‌شود. پانل های پی وی سی محیط استخر را به طور یکپارچه پوشش می‌دهند. این پانل ها آنتی باکتریال بوده و باعث تجمع جرم و باکتری نمی‌شوند. پانل های پی وی سی ابعاد قابل قبولی دارند. این پانل ها تا شش متر طول دارند. مقاومت این پوشش ها در برابر آب و رطوبت ستودنی است به طوری شست و شو آسیبی به آن ها نخواهد زد. مقاومت پوشش پی وی سی در برابر ضربه، بخار و گاز کلر از مزایای دیگر آن به شمار می رود.

نحوه نصب پانل پی وی سی به صورت کلیکی است. در این روش امکان ورود آب باران یا آب ناشی از شست و شوی سقف به محیط زیرین امکان پذیر نخواهد بود. سازه هایی که برای نصب با پوشش های پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرند گالوانیزه نام دارند. همان طور که می‌دانید سازه های گالوانیزه کیفیت بالایی دارند. پانل های پی وی سی در طرح های زیبا و استثنایی تولید می‌شوند. قابلیت نورپردازی این پوشش ها می‌تواند زیبایی آن ها را دو چندان کند. پانل های پی وی سی همچنین حمل و نقل آسانی دارند؛ چراکه این پوشش ها بسیار سبک هستند. این پوشش ها یکی از ارزان ترین انواع پوشش سقف متحرک هستند. بنابراین اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید پانل پی وی سی را برای اجرا در محیط استخرتان انتخاب نمایید.

سقف استخر کشسان

سقف استخر کشسان به دلیل طرح های متنوع بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از طرح های پرفروش سقف کشسان کهکشانی نام دارد. جالب است بدانید که پوشش های کشسان را می‌توانید بر اساس سلیقه خود طرح ریزی کنید. به عبارت دیگر طرح مورد نظر خود را به طراح ارائه دهید و با چاپ آن طرح، سقفی بر اساس سلیقه خود داشته باشید.

این پوشش ها می‌توانند در هر استخری مورد استفاده قرار گیرند. مهم نیست که طرح سقف استخر شما مدور، گوشه دار یا حتی مستطیلی شکل باشد امکان اجرای طرح کشسان برای همه سقف های استخری مقدور است. همان طور که از نام این پوشش ها پیدا است  این سقف ها قابلیت کشسانی بالایی دارند. به همین علت برای محیط های وسیع نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. نورپردازی این سقف ها زیبایی آن ها را دو چندان می‌کند. سیستم نورپردازی با استفاده از ریموت کنترل می‌شود و تنظیم آن کار دشواری نخواهد بود.

سقف استخر پلی کربنات

سقف های استخری پلی کربنات به دلیل مزایای زیادی که دارند توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. یکی از مزایای اصلی این پوشش ها مربوط به مقاومت آن ها است. پلی کربنات قادر است وزن زیادی را تحمل کند. این پوشش ها همچنین در برابر باد تا سرعت 230 کیلومتر بر ساعت مقاوم هستند. فرآیند نقل و جابجایی پوشش های پلی کربنات به دلیل داشتن وزنی سبک بسیار آسان و بی دردسر است. این پوشش ها حاوی فیلترهای ضد اشعه یو وی هستند به همین علت امکان آفتاب سوختگی در محیط استخر را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهند. علاوه بر آن از رنگ پریدگی وسایل موجود در استخر جلوگیری می‌کنند.

معرفی بهترین نوع پوشش برای سقف استخر

در مطالب بالا به صورت مفصل در مورد انواع پوشش سقف استخری توضیح داده شد. حال می‌خواهیم بهترین نوع برای سقف استخر را معرفی کنیم. با توجه به مزایا و معایب هر کدام از انواع سقف استخری، سقف از جنس ورق های پلی کربنات را به عنوان بهترین نوع پوشش برای استخر پیشنهاد می‌کند. ورق های پلی کربنات جهت پوشش برای تمامی فضاهای روباز بسیار مناسب و کاربردی می‌باشند.

معرفی شرکت سقف متحرک استخر در کرج

اگر قصد خرید را دارید، می توانید شرکت آلکاروف را انتخاب کنید. اجرای انواع سازه های متحرک و ثابت توسط تیم مجرب آلکاروف در کرج و تمامی شهرهای ایران امکان پذیر خواهد بود. تمام مراحل نصب و اجرا زیر نظر مهندسین مجرب و کاربلد انجام می شود. لازم به ذکر است که انواع سقف های متحرک استخری توسط این شرکت و بر اساس استانداردهای جهانی تولید می شوند.

_ مشاهده نمونه کارها و پروژه های انجام شده توسط آلکاروف _

قیمت یکی از نکات مهم در خرید سازه های متحرک است. با تحقیق و بررسی کافی قادر هستید را در کیفیتی استثنایی تهیه فرمایید. برای محاسبه دقیق قیمت سقف متحرک استخر ابتدا باید عوامل موثر بر قیمت را مورد بررسی قرار داد. یکی از مهم ترین نکاتی که به کاهش و افزایش قیمت منجر می‌شود ابعاد سقف است.

با گسترش ابعاد قیمت نیز بیش تر خواهد شد. نوع متریال به کار رفته در ساخت پوشش، سازه و همچنین کیفیت مواد در تعیین قیمت دخیل هستند. همان طور که می‌دانید سازه سقف می‌تواند در انواع مختلفی تولید شود. این انواع شامل مدل های گالوانیزه، آلومینیوم و آهن می‌شود. بدیهی است که قیمت هر یک از این مدل ها به دلیل داشتن کیفیت و استاندارد متفاوت با یکدیگر یکسان نخواهد بود.

جهت استعلام قیمت و تعرفه ها:

همان طور که قبلا اشاره شد پوشش سقف متحرک نیز می‌تواند متفاوت باشد. به همین جهت قیمت سقف بر اساس پوشش آن تعیین خواهد شد. برای نمونه سقف متحرک شیشه ای گران تر از سقف ثابت پارچه ای است. هزینه اجرای طرح با توجه به شرایط و موقعیت تعیین می‌گردد. برای مثال در استخرهایی که از سازه مرتفع استفاده می‌شود مبلغ بیش تری باید پرداخته شود. اجرای سقف در مناطق دور افتاده هزینه بیش تری را می‌طلبد. آپشن هایی که در اجرا به سقف افزوده می‌شود بدون هزینه نخواهند بود. برای مثال برای پوشش کشسانی اگر طرحی از پیش آماده انتخاب کنید هزینه کمتری نسبت به طرح های سفارشی پرداخت خواهید کرد.

کلام آخر

 از کاربردهای اصلی سقف متحرک می توان به نصب آن برای استخر ها اشاره کرد که سبب می شود استفاده از استخر در فصل های تابستان و زمستان با آسودگی ممکن شود. سقف متحرکی که برای استخر نصب می شود به صورت دستی و برقی قابل باز و بسته شدن خواهد بود و می توان در مواقعی همچون بارندگی، طوفان یا تابش نور خورشید، سقف را بست و از شنا کردن در آب تمیز و بدون مزاحمت عوامل محیطی لذت برد. اگر قصد سفارش ساخت سقف متحرک برای استخر خود دارید، در ادامه این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

انواع مدل های سقف متحرک استخر

این نوع سقف در مدل های مختلفی قابل اجراست که شما با توجه به متراژ استخر و سلیقه خود، می توانید سفارش ساخت یکی از این مدل ها را داشته باشید :

سقف استخر تلسکوپی یا ساید به صورت تلسکوپ شامل بخش های با اختلاف سطح متفاوت است به گونه ای که ابتدای سقف بلند تر و در انتها کوتاه تر می شود. این مدل سقف متحرک با یک ریل در طرفین سازه به صورت دستی یا اتومات کار می کند و قابل استفاده در تمام فصول سال است.

سقف استخر سانترال شبیه مدل تلسکوپی است اما تفاوت آن ها این است که در مدل ساید از یک سمت چپ به راست یا راست به چپ به طور کامل جمع می شود اما سقف متحرک مدل سانترال از وسط به دو طرف بسته می شود. این مدل سقف متحرک نیز قابل اجرا به صورت دستی و موتور دار می باشد.

اگر استخر خیلی بزرگی ندارید می توانید سقف مدل دیواری برای آن بسازید. این مدل سقف از یک سمت به دیوار وصل می شود و بازشوی آن معمولاً مشابه با مدل تلسکوپی است. سقف متحرک دیواری به دلیل ابعاد کوچک تر و استفاده از متریال های کمتر هزینه ساخت و اجرای مناسب تری دارد.

مزایای نصب سقف متحرک برای استخر

سقف متحرک می تواند استفاده از استخر را در روزهای گرم تابستانی و روزهای سرد زمستانی ممکن کند. در زمان بارندگی که هوا سرد است، شما می توانید سقف استخر را ببندید و در محیطی گرم و بدون مزاحمت، شنا کنید یا در روز های گرم که آفتاب باعث تغییرات دمایی در آب استخر می شود، نصب سقف متحرک بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل است.

گذشته از این مزایا، سقف متحرک نصب شده بر روی استخر از کثیف شدن آب استخر هم جلوگیری می کند و اجازه ریختن خاک و برگ درختان را داخل آب نمی دهد.

این سقف ضد ضربه و مقاوم در برابر شکستگی است و اگر مدل شیشه ای را انتخاب کنید، از جنش شیشه های نشکن و مقاوم استفاده می شود. این سازه در شرایط جوی گوناگون سازگار است و طوفان و وزش باد شدید آسیبی به آن وارد نمی کند.

با نصب آن، در هزینه های سرویس و نگهداری از استخر نیز صرفه جویی می شود.

متریال های مورد استفاده در ساخت سقف متحرک برای استخر

این سقف از قطعات مختلفی تشکیل شده است که عملکرد کلی آن بستگی به کیفیت قطعات استفاده شده در آن دارد و طبیعات اگر سازه با قطعات کیفیت پایین ساخته شود، عملکرد و طول عمر خوب نخواهد داشت.

در ساخت سقف متحرک مناسب برای استخر از متریال ها و قطعات مختلفی از جمله ریل، لاستیک، غلطک، موتور و… استفاده می شود. همچنین برای پوشش استخر می توانید جنس های پلی کربنات یا شیشه را انتخاب کنید البته برای پوشش سقف متحرک از پارچه نیز استفاده می شود که این متریال برای استخر چندان رایج نیست.

اینجا بخوانید:

سقف استخر پلی کربنات

یک گزینه عالی برای پوشش سقف جمع شو استخر، پلی کربنات است. این متریال کاملاً مقاوم بوده و وزن سبکی دارد و با قرار دادن در سقف استخر، فضای شیک و زیبایی را ایجاد می کند. ورق های پلی کربنات دارای تنوع رنگی بالا و شامل انواع مات، نیمه مات و شفاف هستند که شما به سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

سقف متحرک شیشه ای استخر

سقف متحرک شیشه ای برای استخر یک مهندسی حرفه ای است که با آن می توانید نور مهتاب در زیر آسمان شب یا بارش برف و باران را ببینید. ایجاد نما و ظاهر زیبا در ساختمان، عمر بلند، عبور دادن نور خورشید در طول روز، مقاومت و دوام در برابر بارش برف و باران، استحکام کافی در برابر حرارت، عمل به عنوان عایق حرارتی و… از جمله مزایای بی شمار سقف های شیشه ای هستند.

شما می توانید سقف متحرک شیشه ای استخر خود را به صورت ریلی و یا موتوری بسازید و هر زمان که تمایل داشتید آن را باز و بسته کنید.

نحوه باز و بسته شدن سقف متحرک استخر

نحوه باز و بسته شدن سقف های متحرک بستگی به مدل آن دارد. بعضی از مدل ها دارای هندل های دستی هستند که به کمک هندل ها، سقف باز و بسته می شود. این مدل سقف هزینه ساخت پایین تری دارد اما برای باز و بسته کردن آن باید خودتان دست به کار شوید. برخی دیگر از سقف های متحرک نیز با باز و بسته می شوند و فقط با فشردن یک دکمه ریموت، سقف کار می کند.

مراحل اجرای سقف متحرک در استخر

برای اجرای این سقف در قدم اول پایه گذاری آن انجام می شود بدین منظور بستر مورد نیاز برای اجرای پروژه آماده شده و پایه گذاری های زیرین انجام می گیرد.

در مرحله دوم، تیرک های اصلی و چهارچوب ها نصب می شوند همچنین محل نصب چهارچوب با توجه به محل نصب سقف تغییر می کند برای مثال اگر سقف متحرک استخر دیواری بخواهید، پایه های یک طرف در دیوار و یک طرف دیگر در زمین نصب می شوند.

بعد از نصب پایه ها، ریل گذاری انجام می گیرد و ریل ها بر روی چهارچوب نصب می شوند تا قطعات سقف بر روی آن ها قرار بگیرد. قطعات سقف نیز بر اساس انتخاب مشتری در اندازه های مورد نیاز در کارگاه برش داده می شوند و سپس به صورت آماده به محل اجرای پروژه فرستاده می شوند. در پایان کار هم موتور اصلی سقف و قطعات توسط مهندسین شرکت نصب خواهند شد.

قیمت سقف متحرک استخر

قیمت این سقف بر اساس نوع متریال استفاده شده در آن تعیین می شود. اگر از شیشه استفاده شود، نوع شیشه و کیفیت آن در قیمت نهایی تأثیر گذار است و اگر هم پلی کربنات انتخاب شود، قیمت متفاوت خواهد بود. عامل دیگر موثر در قیمت سقف جمع شو استخر، دستی یا اتوماتیک بودن آن است. مدل های برقی قیمت ساخت بالاتری دارند.

قیمت برای استخر بر حسب متریال آن نیز متفاوت است و در متراژ های بالا به دلیل استفاده از شیشه یا پلی کربنات بیشتر، قیمت بالاتر می رود همچنین شاید نیاز به استفاده از بیش از یک موتور برای سقف باشد که در این صورت قیمت نهایی سازه بیشتر خواهد شد.

با توجه به متغیر بودن قیمت سقف متحرک استخر، توصیه می شود برای مشاوره در این زمینه و کسب اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود، با کارشناسان ما در هوبر تماس حاصل نمایید.

به صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت فعالیت می کند و بعد از بهره مندی از مشاوره رایگان نیز می توانید ساخت سقف استخر با ویژگی های مدنظرتان را به ما و تیم فنی-تخصصی ما بسپارید.

 

در این مقاله به معرفی بهترین نوع پوشش برای سقف استخر پرداختیم. برای اینکه بتوانید بهترین پوشش سقف استخر را خریداری و اجرا نمایید قادرید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان آلکاروف تماس بگیرید. در صورتی که هنوز در انتخاب نوع سازه و پوشش اطمینان کامل نیافته‌اید می‌توانید از مشاوران آلکاروف به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا