اقتصادی

ماجرای دنباله دار کمبودشیرخشک وسرگردانی خانواده ها درسیستان وبلوچستان

ماجرای دنباله دار کمبودشیرخشک وسرگردانی خانواده ها درسیستان وبلوچستان

شیرخشک هست یانیست/

مدتی است تهیه شیرخشک برای خانواده های دارای فرزند شیرخوار به یکی از دغدغه مهم تبدیل شده ،خبرنگارما برای  پیگیری این موضوع شده به سراغ داروخانه ها رفته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز  سیستان و بلوچستان ،  میزان مصرف شیرخشک مصنوعی در استان سیستان و بلوچستان ، بالاتر از سایر استان ها است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای بیشترین موالید در کشور است که نیاز بسیار زیادی به تهیه و توزیع شیر خشک مصنوعی با توجه به سطح درآمد و تغذيه مادران در آن احساس می شود به همین علت میزان مصرف شیرخشک در این استان بالاتر از سایر استان ها است.

دکتر صالحی زاده افزود: با توجه به قیمت پایین شیر خشک مصنوعی و اختصاص ارز به آن ، تفاوت چشمگیری با کشورهای همسایه داشته که این موضوع نیز موجب قاچاق از مبادی داخل و خارج استان می شود که پرونده های رسیده به معاونت غذا و دارو موید این مطلب می باشد .
وی افزود: در بررسی‌های شده در حال حاضر یک نوع شیر خشک بعلت تعطیلی دو هفته‌ای شرکت تولید کننده در استان کمیاب شده است و سایر شیر خشک ها در داروخانه ها موجود است
وی ادامه داد: با هدف نظارت و تحویل شیر خشک به مصرف کنندگان واقعی ، طرح ارائه کد ملی نوزاد در داروخانه ها از طریق سازمان غذا و دارو و ثبت در سامانه تی تک در حال ابلاغ است ، که بزودی در کشور اجرا خواهد شد.
سامانه ۱۹۰ پاسخگوی همشهریان اعلام شده است .

دکمه بازگشت به بالا