جامعه و خانواده

ماجرای خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری دهدشت چه بود؟

سی وی نت / کهگیلویه و بویراحمد یک مقام محلی در دهدشت گفت که همسرش چهارشنبه شب ، 22 سپتامبر 1400 ، به دلیل نداشتن پول برای خرید لوازم مدرسه خود را به آتش کشید.

“محمدجواد عرفانی” توضیح داد که نمی تواند هزینه تحصیل پسر خود را بپردازد و همین امر منجر به بالا گرفتن اختلافات وی و همسرش شد. در پی مشاجره ، همسر کارمند خود را به آتش کشید ، خود او در حال تماشای فیلم بود ، سعی می کرد شوهرش را که او نیز 30 درصد آتش گرفته بود خاموش کند ، در نهایت هر دو به بیمارستان می روند.

وی 39 ساله که به گفته خود 15 سال سابقه کار در زمینه خودرو در شهرداری دهدشت با 5 میلیون تومان حقوق 800 میلیون تومان دارد به سی وی نت گفت: ماه گذشته دستمزد نگرفته است. پنج ماه یا یک روز بعد وقتی به سر کار آمد ، حضور او رد شد.

وی به یاد آورد که چند روز قبل از مرگ همسرم ، مقابل روستا جمع شده بودیم تا از دستمزد نگرفتن و خواسته هایمان شکایت کنیم ، اما هیچکس به کمک ما نیامد ، وی ادامه داد: من دو پسر و یک دختر دارم. اولی دختر ابتدایی و سه ساله من بود. در این مورد ، چه کسی باعث درد دل فرزندان من شد؟

یکی از کارکنان شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: من خانه ندارم ، تنها در یک ساختمان اداری ، با دو اتاق بد زندگی می کنم و مارها ، عقرب ها و زمستان سرد زندگی ما را تلخ کرد.

عرفانی درباره علت خودسوزی همسرش در شب توضیح می دهد: «از آنجا که ما شب اکتبر برای شروع مدرسه بیرون بودیم ، من پولی برای پرداخت هزینه های مدرسه و وسایل مدرسه فرزندانم نداشتم و همسرم خود را به آتش کشید. به خاطر اندوه “زندگی من و خانه من ویران شده است ، اکنون دردسر و فقدان زندگی از یک سو ، و مرگ مادران فرزندانم ، از سوی دیگر ، زندگی من را تباه کرده است.

وی ادامه داد: همسرم گفت ؛ کجا دیده ایم کسی که در یک دفتر کار می کند اما دستمزد دریافت نمی کند و حتی نمی تواند وسایل مدرسه ، مداد و لوازم التحریر برای فرزندانش بخرد. او به خیابان رفت و روغن روی سرش ریخت و خودش را سوزاند. من و یکی از فرزندانم سعی کردیم آن را خاموش کنیم ، اما تب در هر دو دست ، شکم ، گردن و صورت پیدا شد و همسرم تب کرد 80 درصد همسرم به بیمارستان اهواز و من به بیمارستان یاسوج اعزام شدم. آتش خاموش شد.

یکی از کارگران منطقه دهدشت گفت: این مشکلات مربوط به آتش سوزی همسرم فقر ، کمیابی و بی پولی بود. برای فشار ، همسرم خود را به آتش کشید.

عرفانی خاطرنشان می کند: برخی از همکاران من ، به دلیل پرداخت نشدن دستمزد و کمبود بودجه ، کارت های کمک خود را در نانوایی متعهد می کنند تا بتوانند نان را قرض گرفته و به خانه ببرند.

وی گفت: افراد دیگری نیز در شهر دهدشت هستند که وضعیت مشابهی دارند؛ تا اتفاق دیگری رخ دهد ، مقامات دولتی باید با پرداخت حقوق و رسیدگی به مشکلات کارگران و کارمندان دولت از چنین بلایایی جلوگیری کنند و همچنین شبه نظامیان محلی را درک کنند.

احسان تابش نژاد “شهردار دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه وی در گفت وگو با خبرنگار سی وی نت درباره حقوق کارگران و کارگران محلی ، اظهار داشت: حدود چهار ماه است که حقوق کارگران دهدشتی پرداخت نشده است و حقوق آنها سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پرداخت می شود.

وی در مورد علت این مشکل افزود: تصمیم شورای شهر دهدشت و عدم برگزاری کمیته و … از دلایل اصلی این موضوع است و مشکل شورای شهر همچنان ادامه دارد.

تابش نژاد گفت: حدود 200 کارگر و کارمند شهر دهدشت در شرایط مشابه با همین مشکل مواجه هستند.

شهردار دهدشت گفت: شهرستان دهدشت به 28 میلیارد نفر از مردم و دستگاه های دولتی نیاز دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا