اقتصادیکسب و کار ایرانی

لزوم داشتن سایت برای کسب و کارها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد؛

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از ثبت حدود ۲۳ هزار درخواست در سامانه مجوزهای کسب و کار خبر داد و گفت: ۳۹ درصد از آن‌ها منجر به صدرو مجوز شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا نوروزی بهمبری امروز در نخستین گردهمایی تبیین و تشریح کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کشور، اظهار کرد: حساس‌سازی، آگاهی‌بخشی و آموزش نهادهای اقتصادی و صنفی گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در گذشته فرآیند پرپیچ و خم، طاقت‌فرسا و فرسایشی برای دریافت مجوز می‌گذراندند، افزود: نتیجه این بروکراسی‌ها، نارضایتی فعالان در شروع فعالیت کسب و کار را به همراه داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه درگاه ملی مجوزهای کسب و کارهایی که اقدام به طراحی سایت کرده اند و در بستر اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار» فعال هستند، گفت: این مهم برای همه کسب و کارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می‌کند.

نوروزی ادامه داد: این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب و کارها در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تصویب قانون و تکلیفی که دولت سیزدهم به متولی گری وزارت اقتصاد و دارایی تعیین کرد درگاه ملی مجوزها در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد، افزود: این مهم سبب شد تا تمام فعالان اقتصادی که تمایل به شروع کسب و کار دارند در هر زمان و مکانی بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان تصریح کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری طی فرآیندی از قبل تعریف شده، استاندارد و صرف هزینه مشخص در طول دوره زمان معین وارد کارزار کسب و کار شوند و تمایل خود را به مجوز کسب و کار تبدیل کنند.

نوروزی از ثبت حدود ۲۳ هزار درخواست در سامانه ثبت مجوزهای کسب و کار خبر داد و اضافه کرد: ۳۹ درصد از آن‌ها منجر به صدور مجوز شده و ۶۱ درصد مابقی هم به علت برخی مشکلات دستگاه‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: گیلان در این زمینه با توجه به تعداد درخواست‌های ثبت شده موفق بوده که نشان از اثر بخشی این سامانه دارد.

بسیاری از این کسب و کارها پس از انجام مراحل قانونی کسب و کار خود نیازمند خدماتی مانند خدمات سئو برای رشد کسب و کار خود هستند.

دکمه بازگشت به بالا