اقتصادیکسب و کار ایرانی

قویترین محلول رویش مجدد مو


نقد و بررسی جداگانه بهترین محلول های ضد ریزش و رویش مجدد موها


1)
لوسیون ضد ریزش و محرک رویش مو هگور

محلول رویش موی هگور که از بهترین برندهای شناخته شده در صنعت آرایشی و بهداشتی می باشد، این محلول ساخت کشور فرانسه می باشد و دارای ترکیبات گیاهی بسیار موثر برای تحریک به رشد مو و تقویت ریشه موها می باشد که میتواند ظرف مدت 4 ماه استفاده مداوم و منظم باعث بازگرداندن موهای از دست رفته و همچنین تضمین سلامت موها گردد.

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

لوسیون رویش موی هگور در حجم 125 میلی لیتر به حالت محلول قطره ای می باشد که مصرف آن را راحت کرده است. اگر به دنبال یک محلول رویش مو تایید شده هستید که علاوه بر کاهش ریزش، موجب رشد مجدد موها شود، لوسیون ضد ریزش هگور را به شما پیشنهاد می کنیم،  کمپلکس تریکوژنیک 10%ماده ای است که به فولیکول موها نفوذ کرده و موجب تقویت ریشه موها می گردد. این امر موجب افزایش سرعت چرخه رشد مو و در نتیجه تحریک موها به رشد مجدد می گردد. جینسینگ نیز از دیگر ترکیبات مهم در این لوسیون رشد مو می باشد که با افزایش گردش خون باعث تغذیه رسانی بهتر ریشه موها و مقاومت در برابر ریزش موها می گردد. این ماده باعث افزایش سلول پاپیلال در کف سر و در نتیحه رویش مجدد مو میگردد.
آرژنین، بیوتین، بپانتین، ب3 و پروتئین سویا از دیگر ترکیبات این لوسیون رشد مو هستند که باعث جلوگیری از ریزش مو و افزایش روند رشد طول مو می گردد.

فواید:

ایجاد چربی و سنگینی روی مو نمی کند
موثر رویش مجدد سریع مو
 قطع ریزش موها
درمان ریزش موها با زمینه ارثی و هورمونی(اندروژنیک)
قیمت مناسب در برابر حجم بالا
درمان خارش، التهاب وسوزش کف سر


نحوه مصرف: از این لوسیون 3 بار در هفته به مدت 4 ماه استفاده نمائید. مقدار مناسبی(تا10 قطره) از محلول را روی قسمتهایی از مو که حجم آنها کم شده است ریخته و چند دقیقه با نوک انگشت ماساژ دهید. بهتر است یک تا 2 ساعت شسته نشود، سپس با یک شامپو ی ضد ریزش مناسب موهای خود را بشوئید.

2) تونیک تقویت کننده موی سر سیستین B6 زینک وچه

برند وچه ساخت ایران است و در حجم 125 میلی لیتر روانه بازار می شود. لوسیون سیستین ب6 وچه ، یک محلول رویش مو است که با تامین مواد مغذی مورد نیاز رشد مو و افزایش اکسیژن رسانی در پوست سر از ریزش موها جلوگیری می کند.

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

علاوه بر این، به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی طبیعی مانند عصاره رزماری و بابا آدم، رشد مو را تحریک می کند و سرعت جایگزینی موهای جدید را بیشتر می کند. سیستین و ویتامین B6 میتوانند باعث کاهش ریزش مو و همچنین افزایش رشد موها و تحریک فولیکولهای به رشد مو گردند، بیوتین، زینک و فولیک اسید در این لوسیون مو باعث افزایش ضخامت و استحکام موها می گردند، کافئین و رزماری که نقش آنها در درمان ریزش موهای آندروژنیک بسیار پررنگ است.عصاره گیاه بابا /ادم نیز یک ترکیب ضد قارچ و باکتری است که زا ایجاد خارش و التهاب در کف سر جلوگیری می کند و همچنین باعث جلوگیری از ریزش مو می گردد. آرژنین نیز نوعی پروتئین است که موجب افزایش گردش خون در کف سر و تقویت موها می گردد.
این تونیک رشد مو ایجاد چسبندگی و چربی و خشکی در کف سر و ریش ها نمی کند و در نتیجه نیاز به آبکشی و شستشو ندارد.

فواید :

 محرک رشد مجدد مو
 تقویت و افزایش ضخامت مو
 درمان ریزش موهای مزمن و دوره ای
 جلوگیی از ایجاد قارچ و خارش در کف سر
 مناسب خانم ها و آقایان و انواع مو
بدون ایجاد چسبندگی و چربی سر
 قیمت مناسب در برابر حجم مناسب آن
 مکمل مناسب برای بعد کاشت مو

بهترین کاشت مو تهران با خدمات متنوعی همچون کاشت ابرو و غیره را به زیبا جویان ارائه می دهد

نحوه مصرف:
در 2 ماه اول مصرف این تونیک، هر شب به میزان 8 پاف از این محلول روی پوست سز اسپری کنید و با انگشت ماساژ دهید. از ماه دوم به بعد بصورت یک روز در میان از آن استفاده کنید.

3) تونیک ضد ریزش مینوتا سریتا

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

محلول ریزش مو مینوتا ساخت شرکت سریتای ایران است و در حجم 50 میلی لیتر عرضه می شود. از جمله محصولاتی است که خانم و آقایان می توانند به صورت مشترک از آن برای رویش مجدد و کاهش ریزش مو استفاده کنند، محلول مینوتا سریتا می باشد. این تونیک به دلیل داشتن عصاره ریحان و جو، از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین این  به دلیل استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی موجب افزایش توان فولیکول های مو و رشد مجدد آن ها می شود. ترکیبات تونیک مینوتا سریتا به گونه ای است که موهای آسیب دیده شما را به خوبی ترمیم می کند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می کند.

فواید :

 کمک به رشد مجدد موها
درمان ریزش مو و ترمیم موی آسیب دیده

 رفع خارش و خشکی پوست سر
 افزایش انرژی متوکندری سلول های مو
 موثر در درمان ریزش مو خانم ها و آقایان

نحوه مصرف: برای گرفتن بهترین نتیجه، روزانه یک یا دو بار و هر بار به اندازه 7 پاف در قسمت های دارای ریزش اسپری کنید و به آرامی با انگشتان دست ماساژ دهید.

4) تونیک موی سر و ابرو مخصوص موهای چرب لافارر

این محصول ساخت ایران است و در حجم 60 میلی لیتر به فروش می رسد. همان طور که از نام این محلول رویش مو مشخص است، این محصول به صورت تخصصی برای افرادی با موهای چرب طراحی شده است. ترکیبات گیاهی استفاده شده در تونیک لافارر از تبدیل شدن تستسترون به DHT جلوگیری می کند و علاوه بر کنترل ریزش موهای سر و ابرو، موجب رشد مجدد آن ها نیز می شود. همچنین با تنظیم میزان چربی ترشح شده پوست از ریزش مجدد موها جلوگیری می کند. از جمله ترکیبات خاص موجود در این محصول می توان به عصاره گیاهان مریم گلی، رزماری، بابونه رومی، مورد و بابونه آلمانی اشاره کرد.
 

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

فواید محلول تونیک موی چرب لافارر:

 جلوگیری از ریزش مو
 کمک به رشد مجدد مو و حفظ آن
 تنظیم چربی کف سر
 موثر بر رویش و عدم ریزش موی ابرو

نحوه مصرف: محلول را بر روی موهای نم دار اسپری کنید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. برای استفاده در قسمت ابرو فقط محلول را یک بار اسپری کنید و از ماساژ دادن اجتناب کنید.

5) لوسیون مو ماینوکسیدیل و کافئین لامینین 

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

اگر ریزش موی شما ناشی از اختلالات هورمونی است و در ناحیه شقیقه و وسط سر شما شروع به ریزش کرده است لازم است از یک محلول دارای ماینوکسیدیل استفاده کنید. محلول ماینوکسیدیل و کافئین لامینین یک محصول مناسب برای رویش مجدد موهای از دست رفته و می باشد که 75 میلی لیتر حجم دارد و ساخت ایران است. این محصول به شکل اسپری تولید شده تا مصرف آن برای مردان و زنان راحتتر باشد. ترکیبات گیاهی موجود در این لوسیون علاوه بر تقویت مو و افزایش استقامت آن از ریزش تارهای آسیب دیده و ضعیف جلوگیری کرده و موجب استحکام آن ها می شود. همچنین با تامین مواد مغذی مورد نیاز پیاز مو و افزایش گردش خون پوست سر، در رشد مجدد موهای از دست رفته تاثیر به سزایی دارد. مهم ترین ترکیبات گیاهی موجود در این محصول عبارتند از: عصاره گیاه دم اسب، رزماری، گزنه و گیاه ساو پالمتو

فواید محلول ماینوکسیدیل و کافئین لامینین:

 درمان ریزش مو
 رویش مجدد موها
 تقویت کننده موهای آسیب دیده
 مناسب انواع مو
 حاوی ترکیبات گیاهی مفید برای سلامت موها

نحوه مصرف: از این محصول می توانید دو بار در طول روز استفاده کنید. مقدار مناسبی از آن را در قسمتی که ریزش داشته اسپری کرده، به آرامی ماساژ داده تا کاملا جذب شود و اجازه دهید چند ساعت بماند.

دوره مصرف محلولهای رویش مو چقدر است و از چه زمانی رویش مو شروع می شود؟

 


رویش مو مسئله ای است که نسبت به قطع ریزش موها به زمان بیشتری نیاز دارد. حداقل 1 تا 3 ماه برای رویش مجدد موها نیاز است. از طرفی درمان کامل با محلول های گیاهی 6 ماه باید ادامه پیدا کند. ریزش موهایی که علت ارثی دارند بهتر است مصرف ماینوکسیدیل را برای همیشه ادامه دهند و مصرف آن را قطع نکنید چون ژنتیک قابل تغییر نیست و ماینوکسیدیل تنها بصورت موضعی می تواند باعث رویش مجدد مو شودو آنزیم هایی که موجب ریزش مو میشوند را از بین ببرد اما نمیتواند ژن شما را تغییر دهد. پس به مصرف آن عادت کنید.

محلول رویش مو چه زمانی کاربرد دارد؟
محلول های ضد ریزش برای افرادی مناسب است که در مراحل اولیه قرار دارند؛ زیرا هر چه ریزش مو بیشتر شود، از طرفی فولیکولهای مو بعد از مدتی غیر فعال و خاموش شده و دیگر فولیکول مو نمیتواند مویی بسازد و به اصطلاح طاسی مو رخ میدهد. پس به محض شدت گرفتن ریزش مو اقدام به درمان نمائید. شاید هزینه درمان زیاد باشد اما از دست دادن مو، طاس شدن تاثیر هزار برابر بر روحیه و اعتماد بنفس شما دارد و در نهایت باید کاشت مو انجام شودکه دردسر و هزینه ی بیشتری خواهد داشت.

استفاده از این محصولات در افرادی با مشخصات زیر ممنوع است:
?افراد زیر 12 سال
?خانم های باردار و شیرده
?افراد با پوست سر حساس و احساس خارش شدید و درد در کف سر و یا زخم

در صورت داشتن بیماری های خاص، به ویژه بیماری قلبی، قبل از شروع مصرف داروهای مختلف با پزشک خود مشورت کنید.
در اکثر مواقع تنها با استفاده از محلول رویش مو مشکل شما برطرف نمی شود و نیاز است به طور هم زمان از قرص های ضد ریزش ویتامینه، شامپوهای مخصوص و گاها آمپول و یا کپسول بیوتین هم استفاده کنید.
در ادامه شما را با بهترین محلول های ضد ریزش مو موجود در بازار آشنا می کنیم.

نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم ویژگی های بهترین محلول های ضد ریزش مو و معرفی آنها بپردازیم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای خرید بسته های قرص و محلول رویش و ریزش مو به مهتاطب مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:

 

ریزش مو یک فرآیند طبیعی است که هرروز برای همه اتفاق می‌افتد. همه ما روزانه به‌طور متوسط ۸۰ تار مو از دست می‌دهیم، اما موهای ما به‌طور مداوم در چرخه رشد قرار می‌گیرند تا دوباره رشد کنند. بااین‌حال، اگر متوجه مقدار غیرعادی ریزش مو شده‌اید، طبیعی است که نگران شوید و به دنبال راه درمان باشید. سؤالی که برای همه مطرح است این است که آیا رویش مجدد مو امکان‌پذیر است؟

طاسی یا کچلی سر به معنای عدم وجود و رشد مجدد موها در ناحیه پوست سر است. ما طاسی را با عنوان آلوپسی نیز می‌شناسیم. طاسی یا بیشتر از زنان دیده می‌شود و این خود یکی از علل مسن‌تر دیده شدن مردان است. اما برای رویش مجدد مو باید چه کار کنیم؟ آیا برای رشد مجدد موها راه حلی وجود دارد؟ آیا می‌توانیم مشکل ریزش مو را با استفاده از داروها و شامپوها کنترل کنیم؟ این مقاله از هومکا به موضوع رویش مجدد مو و درمان‌های رایج این مشکل اختصاص داده شده است.

فهرست مطالب

رویش مجدد موهای ریخته شده

قبل از اینکه چیزی برای رویش مجدد موهای ریخته شده استفاده کنید، لازم است به پزشک مراجعه کنید. قبل از تشخیص، پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد، در مورد رژیم غذایی، روال مراقبت از مو، سابقه پزشکی و درمانی و سابقه در خانواده از شما سوالاتی می‌پرسد. در ادامه ممکن است آزمایشاتی همچون موارد زیر را تجویز کند:

  • آزمایش خون: می‌تواند به کشف شرایط پزشکی که سبب ریزش مو می‌شوند، کمک کند
  • تست کشش: در این روش پزشک چند تار مو را به‌آرامی می‌کشد تا ببیند چند تار مو بیرون می‌آید. این کار به تعیین مرحله فرآیند ریزش مو کمک می‌کند
  • بیوپسی پوست سر: پزشک نمونه‌ای از پوست سر یا چند تار مو کنده شده را زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند. این کار در مواردی که پزشک به وجود عفونت مشکوک باشد در تشخیص کمک‌کننده خواهد بود
  • میکروسکوپ نوری: از این روش پزشک برای کشف اختلالات احتمالی که در ساقه مو وجود دارد استفاده می‌کند

برای ثبت درخواست آزمایش در منزل

تحت پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی کلیک کنید

آزمایش خون در منزل، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی!

آیا رویش مجدد مو امکان‌پذیر است؟

جواب این سال تا حدود بسیار زیادی بله است. درواقع رویش مجدد مو کاملاً نسبی است و به عواملی بستگی دارد. اگر دلیل ژنتیکی باشد، به‌خودی‌خود رشد نمی‌کند و نیاز به درمان بیشتری برای رشد مجدد موهای سالم و پر شما دارید. اگر یک فولیکول بسته‌شده، ناپدیدشده، زخمی شده یا موهای جدیدی تولید نکرده باشد، آن زمان موهای جدیدی نمی‌توانند رشد کنند. اما اگر فولیکول هنوز دست‌نخورده باشد، بله امکان رشد مجدد موها یا بهبود سلامت موهای نازک وجود دارد. اگرچه رشد مجدد مو ممکن است امکان‌پذیر باشد، اما باید بدانید چه زمانی باید از متخصص کمک بگیرید.

رویش مجدد مو با درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند

تا حدود زیادی با درمان بیماری‌هایی که موجب ریزش مو می‌شوند می‌توان راهی برای رویش مجدد مو پیدا کرد. درمان‌های مؤثری برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است. ممکن است بتوانید ریزش مو را معکوس کنید یا حداقل آن را کاهش دهید. در برخی شرایط، مانند (آلوپسی آره‌آتا) ، موها ممکن است بدون درمان در عرض یک سال دوباره رشد کننداگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، درمان آن بیماری ضروری خواهد بود. تشخیص دلیل ریزش مو و درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند می‌تواند راه درمان رویش مجدد مو باشد.

چه عواملی مانع رویش مجدد مو است؟

جدا از چرخه رشد مو، دلایل متعددی وجود دارد که موها ممکن است کندتر رشد کنند یا رشد آن‌ها به‌طورکلی متوقف شود. مهم‌ترین عواملی که مانع رویش مجدد مو هستند

سابقه خانوادگی و ژنتیک در ریزش مو چه در مردان و چه در زنان نقش دارد. ژن می‌تواند از هر دو طرف خانواده منتقل شوند. اگر والدین شما نازک شدن موها را تجربه کردند، این احتمال وجود دارد که شما نیز چنین شوید.

سن می‌تواند در ریزش مو برای هر دو جنس نقش داشته باشد. بسیاری از زنان یائسه به دلیل تغییر سطح هورمون، ریزش مو را تجربه خواهند کرد. برخی از مردان با افزایش سن، نازک شدن تدریجی مو را تجربه خواهند کرد. درواقع، تا سن ۵۰ سالگی، ۸۵ درصد از مردان به‌طور قابل‌توجهی موهای نازک‌تری خواهند داشت.

هنگامی‌که عملکرد معمول تیروئید مختل می‌شود، تولید هورمون‌های تیروئید را مختل می‌کند. این می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر علائم دیگری از را تجربه کردید، که ممکن است شامل خستگی مداوم یا مشکل در کاهش وزن باشد، با پزشک خود صحبت کنید.

استرس درواقع می‌تواند موها را به تلوژن افلوویوم، یک حالت موقت ریزش مو، وارد کند. این می‌تواند به دنبال یک رویداد استرس‌زا رخ دهد، مانند عمل جراحی، زایمان، از دست دادن یک عزیز . ممکن است پس از یک رویداد آسیب‌زا یا پس از یک دوره استرس متوجه ریزش موهای خود شوید.

داروی رویش مجدد مو

درمان‌های مؤثر برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است و نباید کاملاً از کنترل و ناامید شوید. قوی‌ترین داروی رشد مجدد موهای شما دارویی است، که بر اساس علت بروز ریزش مو تجویز شود. بنابراین با تصور اینکه ریزش مو کسی با مصرف دارویی به‌خصوص برطرف شده اقدام به مصرف آن نکنید. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، پزشک به شما توصیه می‌کند در صورت امکان مصرفش را چند ماهی متوقف کنید. داروهایی برای درمان طاسی با الگوی ارثی در دسترس هستند. درمان‌های مؤثر ریزش مو شامل موارد زیر می‌شود.

قرص رویش مجدد مو

قرص رویش مجدد مو ازجمله روش‌های درمانی است که پزشک برای درمان و کنترل مشکل ریزش مو و انواع آن به‌کار می‌گیرد. دقت کنید که بسیاری از قرص‌های ضد ریزش مو برای کنترل عوارض برخی از بیماری‌ها تنها به گروهی خاص تجویز می‌شوند، بنابراین هرگز به‌صورت خودسرانه برای درمان ریزش مو قرص مصرف نکنید.

تقریباً هیچ دارو یا قرص تضمینی برای رویش مجدد موها وجود ندارد و بیشتر آن‌ها نیز بیشتر تأثیر پیشگیرانه دارند. بنابراین شما باید برای درمان این مشکل ابتدا به پزشک مراجعه کنید، علت ریزش مو را پیدا کنید و سپس با توجه به علت بروز ریزش مو دارویی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کنید. ازجمله قرص‌های روش مجدد مو می‌توان به فیناستراید، دوتاستراید و اسپیرونولاکتون اشاره نمود. البته گاهی برای کاهش ریزش مو به بانوان مصرف متفورمین نیز توصیه می‌شود.

فیناستراید

فیناستراید یا پروپسیا یکی از داروهای مؤثر در درمان ریزش مو است. این قرص بیشتر به مردانی که درگیر ریزش مو و طاسی هستند تجویز می‌شود. این دارو به‌صورت روزانه مصرف می‌شود. بسیاری از مردانی که این دارو را مصرف کردند از کاهش ریزش مو و رشد مجدد موهایشان خبر می‌دهند. برای اینکه بتوانید بگویید مصرف این دارو مؤثر بوده یا خیر باید حداقل چند ماه مرتباً این قرص را مصرف کنید. هرچه سن پایین‌تر باشد اثرات درمانی این دارو بیشتر و قوی‌تر خواهد بود. مثلاً تأثیر این قرص در کاهش ریزش موهای مردان بالای ۶۰ سال کمتر است.

آیا مصرف قرص فیناستراید عوارض دارد؟

همان‌طور که گفتیم معمولاً مردان از قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو و رویش مجدد موها استفاده می‌کنند، بنابراین عوارض آن را نیز باید در مردان جستجو کرد. عوارض جانبی فیناستراید بسیار نادر است و اگر پزشک به شما این دارو را تجویز کرده نباید چندان نگران باشید. کاهش میل جنسی، اختلال در عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات ازجمله عوارض بسیار نادر این داروی درمان ریزش مو به‌شمار می‌روند. دقت کنید که زنان باردار باید از مصرف این قرص خودداری کنند. حتی لمس قرص‌های فیناستراید شکسته یا له‌شده نیز برای بانوان باردار خطرناک است.

از مصرف این داروها بدون دستور پزشک جداً خودداری کنید.

اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون برای تجویز می‌شود. این دارو می‌تواند به کمک کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک ازجمله اختلالات هورمونی شایعی است که در زنان بروز می‌کند. زمانی که سطح ترشح و افزایش پیدا می‌کند، موهای زائد بیشتر شده و از طرفی موهای سر شروع به ریزش می‌کنند.

زمانی که اسپیرونولاکتون جهت درمان ریزش مو به شما تجویز می‌شود، باید در مصرف آن منظم باشید و تا پایان دوره درمان مصرفش را قطع نکنید. این دارو با تأثیر معکوس سبب کاهش ترشح آندروژن‌ها می‌شود و موهای ضعیف شده را احیا می‌کند. به تدریج موهای سر که ریخته‌اند دوباره رشد کرده و موهای نازک ضخیم می‌شوند. حداقل زمان مورد نیاز برای ظهور علائم درمان با اسپیرونولاکتون ۶ تا ۱۰ سال است.

آیا مصرف قرص اسپیرونولاکتون عوارض دارد؟

همچون فیناستراید و دیگر داروهای درمان ریزش مو این قرص نیز عوارضی دارد. البته عوارض جانبی در تمام افراد شدید ظاهر نمی‌شوند اما بد نیست که از قبل در مورد عوارض شایع آن مطلع باشید. ازجمله عوارض مصرف قرص ضد ریزش مو اسپیرونولاکتون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس درد در سینه
  • احساس خستگی و کسالت
  • سرگیجه
  • اسهال
  •  
  • انقباض در عضلات شکمی
  • تهوع و استفراغ
  • تداوم خونریزی حتی پس از اتمام پریود
  • بروز اختلال در نعوظ

دوتاستراید

این قرص نمونه قوی‌تر فیناستراید است و می‌تواند در جلوگیری و درمان ریزش مو با الگوی مردانه مؤثر باشد. دقت کنید که بانوان و کودکان نمی‌توانند این دارو را مصرف کنند. این قرص با کاهش آندروژن‌ها به درمان ریزش مو و رویش مجدد موها کمک می‌کند.

به گفته وب‌سایت همراه با روغن و ماسک مو پوست سر را تحریک می‌کند و ممکن است باعث بهبود ضخامت مو شود. همچنین ماساژ جریان خون پوست سر را افزایش می‌دهد. ماساژ سر به کاهش استرس کمک می‌کند و در صورتی که علت ریزش مو استرس باشد می‌تواند مفید باشد.

قوی‌ترین محلول رویش مجدد مو

محلول‌های رویش مجدد مو چندین نوع هستند، اما به‌طورکلی در دنیا بیشتر متخصصین تنها چند مورد خاص را به بیماران با مشکل ریزش مو تجویز و توصیه می‌کنند. یکی از قوی‌ترین محلول‌های رویش مجدد مو، ماینوکسیدیل است. ماینوکسیدیل یا روگین محلولی رویش مو است که به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بانوان روزی یک‌بار و مردان روزی دو بار از این محلول رویش مجدد مو روی پوست سر استفاده می‌کنند. البته ماینوکسیدیل به‌صورت فوم و شامپو نیز در دسترس است.

دیگر محصولات حاوی ماینوکسیدیل به بسیاری از افراد کمک می‌کند رشد مجدد موهایشان را مشاهده کرده یا جلوی ریزش مو را بگیرند. درمان ریزش مو و رویش مجدد موها با استفاده از ماینوکسیدیل حداقل ۶ ماه زمان می‌برد و در این مدت نباید در روند درمان و مصرف محلول وقفه ایجاد کنید. در برخی از افراد ظهور اثرات درمانی محلول بیش از ۶ ماه زمان می‌برد. ضمن مصرف محلول رویش مجدد مو باید تحت نظر پزشک مکمل و دارو نیز مصرف کنید تا ریزش مو متوقف شود.

آیا محلول رویش مجدد مو عوارض دارد؟

هر محصول درمانی می‌تواند عوارضی داشته باشد یا برخی در تماس با آن دچار حساسیت شوند. ماینوکسیدیل و دیگر محلول‌های رویش مجدد مو نیز علائم و عوارض خاص خود را دارند که در تعداد کمی از افراد دیده می‌شود. ازجمله شایع‌ترین عوارض ماینوکسیدیل می‌توان به تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در پوست صورت و دست اشاره نمود.

آمپول رویش مجدد مو

آمپول ضد ریزش مو به لایه‌های زیرین پوست سر تزریق می‌شود. این ماده حاوی ترکیبات تقویت‌کننده، مغذی و تحریک‌کننده موها به رشد مجدد است. برحسب قدرتی که آمپول دارد می‌تواند اثرات درمانی مختلفی از خود برجای بگذارد.

بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر

پیدا کردن بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر، چندان راحت نیست، چرا که بسیاری از برندها ادعای تولید چنین ماده معجزه‌آسایی را دارند. به‌طورکلی شما باید هنگام خرید شامپو ریزش مو دقت کنید که محصول خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • دقیقاً متناسب با علت بروز ریزش موهای شما باشد
  • حاوی مهارکننده‌های DHT باشد
  • ضد حساسیت باشد و سبب تحریک پوست نشود
  • ترکیبات شیمیایی نداشته باشد
  • حاوی باشد
  • عصاره‌های طبیعی مانند رزماری، آلوئه ورا، چای سبز، نخل اره‌ای، روغن نعناع فلفلی و دیگر گیاهان مؤثر در درمان ریزش مو در آن باشد
  • حاوی ترکیبات مغذی مو و پوست سر باشد

برای ثبت درخواست آزمایش در منزل

تحت پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی کلیک کنید

آزمایش خون در منزل، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی!

بهترین ویتامین‌ برای رشد مجدد مو

رشد و سلامت مو تحت تأثیر عوامل متعددی ازجمله تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون‌ها و حتی استرس است. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ها ممکن است به ریزش مو کمک کند. ویتامین‌ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند.

بهترین ویتامین‌ها برای رشد مجدد مو شامل ویتامین‌های گروه B، ، ، روی، بیوتین و آهن است. ویتامین‌های B در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند. جای تعجب نیست که ویتامین‌های B مانند ویتامین B۷ (بیوتین) و B۱۲ برای   و حالت دادن به مو مهم هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی متعادل به مقدار مصرف روزانه ویتامین B برسید. ویتامین‌های گروه B را می‌توان در انواع غذاها ازجمله غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت.


نقد و بررسی جداگانه بهترین محلول های ضد ریزش و رویش مجدد موها


1)
لوسیون ضد ریزش و محرک رویش مو هگور

محلول رویش موی هگور که از بهترین برندهای شناخته شده در صنعت آرایشی و بهداشتی می باشد، این محلول ساخت کشور فرانسه می باشد و دارای ترکیبات گیاهی بسیار موثر برای تحریک به رشد مو و تقویت ریشه موها می باشد که میتواند ظرف مدت 4 ماه استفاده مداوم و منظم باعث بازگرداندن موهای از دست رفته و همچنین تضمین سلامت موها گردد.

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

لوسیون رویش موی هگور در حجم 125 میلی لیتر به حالت محلول قطره ای می باشد که مصرف آن را راحت کرده است. اگر به دنبال یک محلول رویش مو تایید شده هستید که علاوه بر کاهش ریزش، موجب رشد مجدد موها شود، لوسیون ضد ریزش هگور را به شما پیشنهاد می کنیم،  کمپلکس تریکوژنیک 10%ماده ای است که به فولیکول موها نفوذ کرده و موجب تقویت ریشه موها می گردد. این امر موجب افزایش سرعت چرخه رشد مو و در نتیجه تحریک موها به رشد مجدد می گردد. جینسینگ نیز از دیگر ترکیبات مهم در این لوسیون رشد مو می باشد که با افزایش گردش خون باعث تغذیه رسانی بهتر ریشه موها و مقاومت در برابر ریزش موها می گردد. این ماده باعث افزایش سلول پاپیلال در کف سر و در نتیحه رویش مجدد مو میگردد.
آرژنین، بیوتین، بپانتین، ب3 و پروتئین سویا از دیگر ترکیبات این لوسیون رشد مو هستند که باعث جلوگیری از ریزش مو و افزایش روند رشد طول مو می گردد.

فواید:

ایجاد چربی و سنگینی روی مو نمی کند
موثر رویش مجدد سریع مو
 قطع ریزش موها
درمان ریزش موها با زمینه ارثی و هورمونی(اندروژنیک)
قیمت مناسب در برابر حجم بالا
درمان خارش، التهاب وسوزش کف سر

نحوه مصرف: از این لوسیون 3 بار در هفته به مدت 4 ماه استفاده نمائید. مقدار مناسبی(تا10 قطره) از محلول را روی قسمتهایی از مو که حجم آنها کم شده است ریخته و چند دقیقه با نوک انگشت ماساژ دهید. بهتر است یک تا 2 ساعت شسته نشود، سپس با یک شامپو ی ضد ریزش مناسب موهای خود را بشوئید.

2) تونیک تقویت کننده موی سر سیستین B6 زینک وچه

برند وچه ساخت ایران است و در حجم 125 میلی لیتر روانه بازار می شود. لوسیون سیستین ب6 وچه ، یک محلول رویش مو است که با تامین مواد مغذی مورد نیاز رشد مو و افزایش اکسیژن رسانی در پوست سر از ریزش موها جلوگیری می کند.

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

علاوه بر این، به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی طبیعی مانند عصاره رزماری و بابا آدم، رشد مو را تحریک می کند و سرعت جایگزینی موهای جدید را بیشتر می کند. سیستین و ویتامین B6 میتوانند باعث کاهش ریزش مو و همچنین افزایش رشد موها و تحریک فولیکولهای به رشد مو گردند، بیوتین، زینک و فولیک اسید در این لوسیون مو باعث افزایش ضخامت و استحکام موها می گردند، کافئین و رزماری که نقش آنها در درمان ریزش موهای آندروژنیک بسیار پررنگ است.عصاره گیاه بابا /ادم نیز یک ترکیب ضد قارچ و باکتری است که زا ایجاد خارش و التهاب در کف سر جلوگیری می کند و همچنین باعث جلوگیری از ریزش مو می گردد. آرژنین نیز نوعی پروتئین است که موجب افزایش گردش خون در کف سر و تقویت موها می گردد.
این تونیک رشد مو ایجاد چسبندگی و چربی و خشکی در کف سر و ریش ها نمی کند و در نتیجه نیاز به آبکشی و شستشو ندارد.

فواید :

 محرک رشد مجدد مو
 تقویت و افزایش ضخامت مو
 درمان ریزش موهای مزمن و دوره ای
 جلوگیی از ایجاد قارچ و خارش در کف سر
 مناسب خانم ها و آقایان و انواع مو
بدون ایجاد چسبندگی و چربی سر
 قیمت مناسب در برابر حجم مناسب آن
 مکمل مناسب برای بعد کاشت مو

نحوه مصرف:
در 2 ماه اول مصرف این تونیک، هر شب به میزان 8 پاف از این محلول روی پوست سز اسپری کنید و با انگشت ماساژ دهید. از ماه دوم به بعد بصورت یک روز در میان از آن استفاده کنید.

3) تونیک ضد ریزش مینوتا سریتا

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

محلول ریزش مو مینوتا ساخت شرکت سریتای ایران است و در حجم 50 میلی لیتر عرضه می شود. از جمله محصولاتی است که خانم و آقایان می توانند به صورت مشترک از آن برای رویش مجدد و کاهش ریزش مو استفاده کنند، محلول مینوتا سریتا می باشد. این تونیک به دلیل داشتن عصاره ریحان و جو، از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین این  به دلیل استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی موجب افزایش توان فولیکول های مو و رشد مجدد آن ها می شود. ترکیبات تونیک مینوتا سریتا به گونه ای است که موهای آسیب دیده شما را به خوبی ترمیم می کند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می کند.

فواید :

 کمک به رشد مجدد موها
درمان ریزش مو و ترمیم موی آسیب دیده

 رفع خارش و خشکی پوست سر
 افزایش انرژی متوکندری سلول های مو
 موثر در درمان ریزش مو خانم ها و آقایان

نحوه مصرف: برای گرفتن بهترین نتیجه، روزانه یک یا دو بار و هر بار به اندازه 7 پاف در قسمت های دارای ریزش اسپری کنید و به آرامی با انگشتان دست ماساژ دهید.

4) تونیک موی سر و ابرو مخصوص موهای چرب لافارر

این محصول ساخت ایران است و در حجم 60 میلی لیتر به فروش می رسد. همان طور که از نام این محلول رویش مو مشخص است، این محصول به صورت تخصصی برای افرادی با موهای چرب طراحی شده است. ترکیبات گیاهی استفاده شده در تونیک لافارر از تبدیل شدن تستسترون به DHT جلوگیری می کند و علاوه بر کنترل ریزش موهای سر و ابرو، موجب رشد مجدد آن ها نیز می شود. همچنین با تنظیم میزان چربی ترشح شده پوست از ریزش مجدد موها جلوگیری می کند. از جمله ترکیبات خاص موجود در این محصول می توان به عصاره گیاهان مریم گلی، رزماری، بابونه رومی، مورد و بابونه آلمانی اشاره کرد.
 

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

فواید محلول تونیک موی چرب لافارر:

 جلوگیری از ریزش مو
 کمک به رشد مجدد مو و حفظ آن
 تنظیم چربی کف سر
 موثر بر رویش و عدم ریزش موی ابرو

نحوه مصرف: محلول را بر روی موهای نم دار اسپری کنید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. برای استفاده در قسمت ابرو فقط محلول را یک بار اسپری کنید و از ماساژ دادن اجتناب کنید.

5) لوسیون مو ماینوکسیدیل و کافئین لامینین 

?برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید?

اگر ریزش موی شما ناشی از اختلالات هورمونی است و در ناحیه شقیقه و وسط سر شما شروع به ریزش کرده است لازم است از یک محلول دارای ماینوکسیدیل استفاده کنید. محلول ماینوکسیدیل و کافئین لامینین یک محصول مناسب برای رویش مجدد موهای از دست رفته و می باشد که 75 میلی لیتر حجم دارد و ساخت ایران است. این محصول به شکل اسپری تولید شده تا مصرف آن برای مردان و زنان راحتتر باشد. ترکیبات گیاهی موجود در این لوسیون علاوه بر تقویت مو و افزایش استقامت آن از ریزش تارهای آسیب دیده و ضعیف جلوگیری کرده و موجب استحکام آن ها می شود. همچنین با تامین مواد مغذی مورد نیاز پیاز مو و افزایش گردش خون پوست سر، در رشد مجدد موهای از دست رفته تاثیر به سزایی دارد. مهم ترین ترکیبات گیاهی موجود در این محصول عبارتند از: عصاره گیاه دم اسب، رزماری، گزنه و گیاه ساو پالمتو

فواید محلول ماینوکسیدیل و کافئین لامینین:

 درمان ریزش مو
 رویش مجدد موها
 تقویت کننده موهای آسیب دیده
 مناسب انواع مو
 حاوی ترکیبات گیاهی مفید برای سلامت موها

نحوه مصرف: از این محصول می توانید دو بار در طول روز استفاده کنید. مقدار مناسبی از آن را در قسمتی که ریزش داشته اسپری کرده، به آرامی ماساژ داده تا کاملا جذب شود و اجازه دهید چند ساعت بماند.

دوره مصرف محلولهای رویش مو چقدر است و از چه زمانی رویش مو شروع می شود؟

 


رویش مو مسئله ای است که نسبت به قطع ریزش موها به زمان بیشتری نیاز دارد. حداقل 1 تا 3 ماه برای رویش مجدد موها نیاز است. از طرفی درمان کامل با محلول های گیاهی 6 ماه باید ادامه پیدا کند. ریزش موهایی که علت ارثی دارند بهتر است مصرف ماینوکسیدیل را برای همیشه ادامه دهند و مصرف آن را قطع نکنید چون ژنتیک قابل تغییر نیست و ماینوکسیدیل تنها بصورت موضعی می تواند باعث رویش مجدد مو شودو آنزیم هایی که موجب ریزش مو میشوند را از بین ببرد اما نمیتواند ژن شما را تغییر دهد. پس به مصرف آن عادت کنید.

محلول رویش مو چه زمانی کاربرد دارد؟
محلول های ضد ریزش برای افرادی مناسب است که در مراحل اولیه قرار دارند؛ زیرا هر چه ریزش مو بیشتر شود، از طرفی فولیکولهای مو بعد از مدتی غیر فعال و خاموش شده و دیگر فولیکول مو نمیتواند مویی بسازد و به اصطلاح طاسی مو رخ میدهد. پس به محض شدت گرفتن ریزش مو اقدام به درمان نمائید. شاید هزینه درمان زیاد باشد اما از دست دادن مو، طاس شدن تاثیر هزار برابر بر روحیه و اعتماد بنفس شما دارد و در نهایت باید کاشت مو انجام شودکه دردسر و هزینه ی بیشتری خواهد داشت.

استفاده از این محصولات در افرادی با مشخصات زیر ممنوع است:
?افراد زیر 12 سال
?خانم های باردار و شیرده
?افراد با پوست سر حساس و احساس خارش شدید و درد در کف سر و یا زخم

در صورت داشتن بیماری های خاص، به ویژه بیماری قلبی، قبل از شروع مصرف داروهای مختلف با پزشک خود مشورت کنید.
در اکثر مواقع تنها با استفاده از محلول رویش مو مشکل شما برطرف نمی شود و نیاز است به طور هم زمان از قرص های ضد ریزش ویتامینه، شامپوهای مخصوص و گاها آمپول و یا کپسول بیوتین هم استفاده کنید.
در ادامه شما را با بهترین محلول های ضد ریزش مو موجود در بازار آشنا می کنیم.

نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم ویژگی های بهترین محلول های ضد ریزش مو و معرفی آنها بپردازیم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای خرید بسته های قرص و محلول رویش و ریزش مو به مهتاطب مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:

 

ریزش مو یک فرآیند طبیعی است که هرروز برای همه اتفاق می‌افتد. همه ما روزانه به‌طور متوسط ۸۰ تار مو از دست می‌دهیم، اما موهای ما به‌طور مداوم در چرخه رشد قرار می‌گیرند تا دوباره رشد کنند. بااین‌حال، اگر متوجه مقدار غیرعادی ریزش مو شده‌اید، طبیعی است که نگران شوید و به دنبال راه درمان باشید. سؤالی که برای همه مطرح است این است که آیا رویش مجدد مو امکان‌پذیر است؟

طاسی یا کچلی سر به معنای عدم وجود و رشد مجدد موها در ناحیه پوست سر است. ما طاسی را با عنوان آلوپسی نیز می‌شناسیم. طاسی یا بیشتر از زنان دیده می‌شود و این خود یکی از علل مسن‌تر دیده شدن مردان است. اما برای رویش مجدد مو باید چه کار کنیم؟ آیا برای رشد مجدد موها راه حلی وجود دارد؟ آیا می‌توانیم مشکل ریزش مو را با استفاده از داروها و شامپوها کنترل کنیم؟ این مقاله از هومکا به موضوع رویش مجدد مو و درمان‌های رایج این مشکل اختصاص داده شده است.

فهرست مطالب

رویش مجدد موهای ریخته شده

قبل از اینکه چیزی برای رویش مجدد موهای ریخته شده استفاده کنید، لازم است به پزشک مراجعه کنید. قبل از تشخیص، پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد، در مورد رژیم غذایی، روال مراقبت از مو، سابقه پزشکی و درمانی و سابقه در خانواده از شما سوالاتی می‌پرسد. در ادامه ممکن است آزمایشاتی همچون موارد زیر را تجویز کند:

  • آزمایش خون: می‌تواند به کشف شرایط پزشکی که سبب ریزش مو می‌شوند، کمک کند
  • تست کشش: در این روش پزشک چند تار مو را به‌آرامی می‌کشد تا ببیند چند تار مو بیرون می‌آید. این کار به تعیین مرحله فرآیند ریزش مو کمک می‌کند
  • بیوپسی پوست سر: پزشک نمونه‌ای از پوست سر یا چند تار مو کنده شده را زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند. این کار در مواردی که پزشک به وجود عفونت مشکوک باشد در تشخیص کمک‌کننده خواهد بود
  • میکروسکوپ نوری: از این روش پزشک برای کشف اختلالات احتمالی که در ساقه مو وجود دارد استفاده می‌کند

برای ثبت درخواست آزمایش در منزل

تحت پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی کلیک کنید

آزمایش خون در منزل، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی!

آیا رویش مجدد مو امکان‌پذیر است؟

جواب این سال تا حدود بسیار زیادی بله است. درواقع رویش مجدد مو کاملاً نسبی است و به عواملی بستگی دارد. اگر دلیل ژنتیکی باشد، به‌خودی‌خود رشد نمی‌کند و نیاز به درمان بیشتری برای رشد مجدد موهای سالم و پر شما دارید. اگر یک فولیکول بسته‌شده، ناپدیدشده، زخمی شده یا موهای جدیدی تولید نکرده باشد، آن زمان موهای جدیدی نمی‌توانند رشد کنند. اما اگر فولیکول هنوز دست‌نخورده باشد، بله امکان رشد مجدد موها یا بهبود سلامت موهای نازک وجود دارد. اگرچه رشد مجدد مو ممکن است امکان‌پذیر باشد، اما باید بدانید چه زمانی باید از متخصص کمک بگیرید.

رویش مجدد مو با درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند

تا حدود زیادی با درمان بیماری‌هایی که موجب ریزش مو می‌شوند می‌توان راهی برای رویش مجدد مو پیدا کرد. درمان‌های مؤثری برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است. ممکن است بتوانید ریزش مو را معکوس کنید یا حداقل آن را کاهش دهید. در برخی شرایط، مانند (آلوپسی آره‌آتا) ، موها ممکن است بدون درمان در عرض یک سال دوباره رشد کننداگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، درمان آن بیماری ضروری خواهد بود. تشخیص دلیل ریزش مو و درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند می‌تواند راه درمان رویش مجدد مو باشد.

چه عواملی مانع رویش مجدد مو است؟

جدا از چرخه رشد مو، دلایل متعددی وجود دارد که موها ممکن است کندتر رشد کنند یا رشد آن‌ها به‌طورکلی متوقف شود. مهم‌ترین عواملی که مانع رویش مجدد مو هستند

سابقه خانوادگی و ژنتیک در ریزش مو چه در مردان و چه در زنان نقش دارد. ژن می‌تواند از هر دو طرف خانواده منتقل شوند. اگر والدین شما نازک شدن موها را تجربه کردند، این احتمال وجود دارد که شما نیز چنین شوید.

سن می‌تواند در ریزش مو برای هر دو جنس نقش داشته باشد. بسیاری از زنان یائسه به دلیل تغییر سطح هورمون، ریزش مو را تجربه خواهند کرد. برخی از مردان با افزایش سن، نازک شدن تدریجی مو را تجربه خواهند کرد. درواقع، تا سن ۵۰ سالگی، ۸۵ درصد از مردان به‌طور قابل‌توجهی موهای نازک‌تری خواهند داشت.

هنگامی‌که عملکرد معمول تیروئید مختل می‌شود، تولید هورمون‌های تیروئید را مختل می‌کند. این می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر علائم دیگری از را تجربه کردید، که ممکن است شامل خستگی مداوم یا مشکل در کاهش وزن باشد، با پزشک خود صحبت کنید.

استرس درواقع می‌تواند موها را به تلوژن افلوویوم، یک حالت موقت ریزش مو، وارد کند. این می‌تواند به دنبال یک رویداد استرس‌زا رخ دهد، مانند عمل جراحی، زایمان، از دست دادن یک عزیز . ممکن است پس از یک رویداد آسیب‌زا یا پس از یک دوره استرس متوجه ریزش موهای خود شوید.

داروی رویش مجدد مو

درمان‌های مؤثر برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است و نباید کاملاً از کنترل و ناامید شوید. قوی‌ترین داروی رشد مجدد موهای شما دارویی است، که بر اساس علت بروز ریزش مو تجویز شود. بنابراین با تصور اینکه ریزش مو کسی با مصرف دارویی به‌خصوص برطرف شده اقدام به مصرف آن نکنید. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، پزشک به شما توصیه می‌کند در صورت امکان مصرفش را چند ماهی متوقف کنید. داروهایی برای درمان طاسی با الگوی ارثی در دسترس هستند. درمان‌های مؤثر ریزش مو شامل موارد زیر می‌شود.

قرص رویش مجدد مو

قرص رویش مجدد مو ازجمله روش‌های درمانی است که پزشک برای درمان و کنترل مشکل ریزش مو و انواع آن به‌کار می‌گیرد. دقت کنید که بسیاری از قرص‌های ضد ریزش مو برای کنترل عوارض برخی از بیماری‌ها تنها به گروهی خاص تجویز می‌شوند، بنابراین هرگز به‌صورت خودسرانه برای درمان ریزش مو قرص مصرف نکنید.

تقریباً هیچ دارو یا قرص تضمینی برای رویش مجدد موها وجود ندارد و بیشتر آن‌ها نیز بیشتر تأثیر پیشگیرانه دارند. بنابراین شما باید برای درمان این مشکل ابتدا به پزشک مراجعه کنید، علت ریزش مو را پیدا کنید و سپس با توجه به علت بروز ریزش مو دارویی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کنید. ازجمله قرص‌های روش مجدد مو می‌توان به فیناستراید، دوتاستراید و اسپیرونولاکتون اشاره نمود. البته گاهی برای کاهش ریزش مو به بانوان مصرف متفورمین نیز توصیه می‌شود.

فیناستراید

فیناستراید یا پروپسیا یکی از داروهای مؤثر در درمان ریزش مو است. این قرص بیشتر به مردانی که درگیر ریزش مو و طاسی هستند تجویز می‌شود. این دارو به‌صورت روزانه مصرف می‌شود. بسیاری از مردانی که این دارو را مصرف کردند از کاهش ریزش مو و رشد مجدد موهایشان خبر می‌دهند. برای اینکه بتوانید بگویید مصرف این دارو مؤثر بوده یا خیر باید حداقل چند ماه مرتباً این قرص را مصرف کنید. هرچه سن پایین‌تر باشد اثرات درمانی این دارو بیشتر و قوی‌تر خواهد بود. مثلاً تأثیر این قرص در کاهش ریزش موهای مردان بالای ۶۰ سال کمتر است.

آیا مصرف قرص فیناستراید عوارض دارد؟

همان‌طور که گفتیم معمولاً مردان از قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو و رویش مجدد موها استفاده می‌کنند، بنابراین عوارض آن را نیز باید در مردان جستجو کرد. عوارض جانبی فیناستراید بسیار نادر است و اگر پزشک به شما این دارو را تجویز کرده نباید چندان نگران باشید. کاهش میل جنسی، اختلال در عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات ازجمله عوارض بسیار نادر این داروی درمان ریزش مو به‌شمار می‌روند. دقت کنید که زنان باردار باید از مصرف این قرص خودداری کنند. حتی لمس قرص‌های فیناستراید شکسته یا له‌شده نیز برای بانوان باردار خطرناک است.

از مصرف این داروها بدون دستور پزشک جداً خودداری کنید.

اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون برای تجویز می‌شود. این دارو می‌تواند به کمک کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک ازجمله اختلالات هورمونی شایعی است که در زنان بروز می‌کند. زمانی که سطح ترشح و افزایش پیدا می‌کند، موهای زائد بیشتر شده و از طرفی موهای سر شروع به ریزش می‌کنند.

زمانی که اسپیرونولاکتون جهت درمان ریزش مو به شما تجویز می‌شود، باید در مصرف آن منظم باشید و تا پایان دوره درمان مصرفش را قطع نکنید. این دارو با تأثیر معکوس سبب کاهش ترشح آندروژن‌ها می‌شود و موهای ضعیف شده را احیا می‌کند. به تدریج موهای سر که ریخته‌اند دوباره رشد کرده و موهای نازک ضخیم می‌شوند. حداقل زمان مورد نیاز برای ظهور علائم درمان با اسپیرونولاکتون ۶ تا ۱۰ سال است.

آیا مصرف قرص اسپیرونولاکتون عوارض دارد؟

همچون فیناستراید و دیگر داروهای درمان ریزش مو این قرص نیز عوارضی دارد. البته عوارض جانبی در تمام افراد شدید ظاهر نمی‌شوند اما بد نیست که از قبل در مورد عوارض شایع آن مطلع باشید. ازجمله عوارض مصرف قرص ضد ریزش مو اسپیرونولاکتون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس درد در سینه
  • احساس خستگی و کسالت
  • سرگیجه
  • اسهال
  •  
  • انقباض در عضلات شکمی
  • تهوع و استفراغ
  • تداوم خونریزی حتی پس از اتمام پریود
  • بروز اختلال در نعوظ

دوتاستراید

این قرص نمونه قوی‌تر فیناستراید است و می‌تواند در جلوگیری و درمان ریزش مو با الگوی مردانه مؤثر باشد. دقت کنید که بانوان و کودکان نمی‌توانند این دارو را مصرف کنند. این قرص با کاهش آندروژن‌ها به درمان ریزش مو و رویش مجدد موها کمک می‌کند.

به گفته وب‌سایت همراه با روغن و ماسک مو پوست سر را تحریک می‌کند و ممکن است باعث بهبود ضخامت مو شود. همچنین ماساژ جریان خون پوست سر را افزایش می‌دهد. ماساژ سر به کاهش استرس کمک می‌کند و در صورتی که علت ریزش مو استرس باشد می‌تواند مفید باشد.

قوی‌ترین محلول رویش مجدد مو

محلول‌های رویش مجدد مو چندین نوع هستند، اما به‌طورکلی در دنیا بیشتر متخصصین تنها چند مورد خاص را به بیماران با مشکل ریزش مو تجویز و توصیه می‌کنند. یکی از قوی‌ترین محلول‌های رویش مجدد مو، ماینوکسیدیل است. ماینوکسیدیل یا روگین محلولی رویش مو است که به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بانوان روزی یک‌بار و مردان روزی دو بار از این محلول رویش مجدد مو روی پوست سر استفاده می‌کنند. البته ماینوکسیدیل به‌صورت فوم و شامپو نیز در دسترس است.

دیگر محصولات حاوی ماینوکسیدیل به بسیاری از افراد کمک می‌کند رشد مجدد موهایشان را مشاهده کرده یا جلوی ریزش مو را بگیرند. درمان ریزش مو و رویش مجدد موها با استفاده از ماینوکسیدیل حداقل ۶ ماه زمان می‌برد و در این مدت نباید در روند درمان و مصرف محلول وقفه ایجاد کنید. در برخی از افراد ظهور اثرات درمانی محلول بیش از ۶ ماه زمان می‌برد. ضمن مصرف محلول رویش مجدد مو باید تحت نظر پزشک مکمل و دارو نیز مصرف کنید تا ریزش مو متوقف شود.

آیا محلول رویش مجدد مو عوارض دارد؟

هر محصول درمانی می‌تواند عوارضی داشته باشد یا برخی در تماس با آن دچار حساسیت شوند. ماینوکسیدیل و دیگر محلول‌های رویش مجدد مو نیز علائم و عوارض خاص خود را دارند که در تعداد کمی از افراد دیده می‌شود. ازجمله شایع‌ترین عوارض ماینوکسیدیل می‌توان به تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در پوست صورت و دست اشاره نمود.

آمپول رویش مجدد مو

آمپول ضد ریزش مو به لایه‌های زیرین پوست سر تزریق می‌شود. این ماده حاوی ترکیبات تقویت‌کننده، مغذی و تحریک‌کننده موها به رشد مجدد است. برحسب قدرتی که آمپول دارد می‌تواند اثرات درمانی مختلفی از خود برجای بگذارد.

بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر

پیدا کردن بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر، چندان راحت نیست، چرا که بسیاری از برندها ادعای تولید چنین ماده معجزه‌آسایی را دارند. به‌طورکلی شما باید هنگام خرید شامپو ریزش مو دقت کنید که محصول خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • دقیقاً متناسب با علت بروز ریزش موهای شما باشد
  • حاوی مهارکننده‌های DHT باشد
  • ضد حساسیت باشد و سبب تحریک پوست نشود
  • ترکیبات شیمیایی نداشته باشد
  • حاوی باشد
  • عصاره‌های طبیعی مانند رزماری، آلوئه ورا، چای سبز، نخل اره‌ای، روغن نعناع فلفلی و دیگر گیاهان مؤثر در درمان ریزش مو در آن باشد
  • حاوی ترکیبات مغذی مو و پوست سر باشد

برای ثبت درخواست آزمایش در منزل

تحت پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی کلیک کنید

آزمایش خون در منزل، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی!

بهترین ویتامین‌ برای رشد مجدد مو

رشد و سلامت مو تحت تأثیر عوامل متعددی ازجمله تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون‌ها و حتی استرس است. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ها ممکن است به ریزش مو کمک کند. ویتامین‌ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند.

بهترین ویتامین‌ها برای رشد مجدد مو شامل ویتامین‌های گروه B، ، ، روی، بیوتین و آهن است. ویتامین‌های B در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند. جای تعجب نیست که ویتامین‌های B مانند ویتامین B۷ (بیوتین) و B۱۲ برای   و حالت دادن به مو مهم هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی متعادل به مقدار مصرف روزانه ویتامین B برسید. ویتامین‌های گروه B را می‌توان در انواع غذاها ازجمله غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت.

دکمه بازگشت به بالا