اقتصادیکسب و کار ایرانی

فعال سازی پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

با ادغام شدن سیستم اینستاگرام و فیسبوک، آپدیتی برای این شبکه اجتماعی داده شد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دایرکت‌های خود را به صورت خودکار پاسخ دهند. روش دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد. در این مطلب از sanimata به آموزش ۳ روش ارسال پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام میپردازیم.

نحوه جواب دادن اتوماتیک دایرکت اینستاگرام

جواب دادن خودکار دایرکت اینستاگرام می‌تواند بسیار مفید باشد و اطلاعات خوبی را درباره شما و صفحه‌ای که دارید در اختیار کاربر قرار دهد. شما می‌توانید با استفاده از پاسخ خودکار اینستاگرام، به کاربران جدید خوش‌آمد بگویید، سوالات پرتکرار مانند شیوه پست محصول، قیمت کالا و خدمات، راه‌های دیگر تماس با شما، اطلاعات شرکت و… را پاسخ دهید. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه ارسال پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام

دایرکتر اینستا دارای دو نوع پاسخ دهی خودکار است:

  • Instant reply
  • Away message

برای این که بتوانید ارسال پیام خودکار اینستاگرام را فعال کنید باید از طریق اقدام کنید.

استفاده از این قابلیت تنها در اکانت Business امکان‌پذیر است. پس .

در این حالت، شما می‌توانید به اولین پیامی که کاربر در دایرکت اینستاگرام برایتان ارسال می‌کند، به صورت خودکار پاسخ دهید. برای تنظیم پیام خوش آمد گویی در دایرکت و پاسخ دادن خودکار، صفحه بیزینس خود را در فیسبوک باز کنید. به بخش Business Suite بروید.

سپس به بخش Inbox بروید.

در پایین صفحه می‌توانید پاسخ‌های آماده را مشاهده کنید و از بین آن‌ها یکی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید:

پس از نوشتن متن، گزینه Custom Reply را انتخاب کنید. در نهایت، روی تیک گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید.

پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام

امروزه یکی از محبوب‌ترین محسوب می‌شود که بسیاری از افراد برای سرگرمی و یا فعالیت‌های شغلی خود از آن کمک می‌گیرند. این اپلیکیشن دارای آپشن‌های مختلفی است که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهره‌وری بیشتر کمک بگیرید. اگر شما هم از جواب دادن به سؤالات تکراری که در دایرکت شما وجود دارد، خسته شده‌اید و به‌ دنبال یک روش برای ارسال پیام خودکار در هستید، تا پایان همراه ما باشید. ما قصد داریم شما را با برنامه‌های مختلفی که برای پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام طراحی شده‌اند، آشنا کنیم.

یکی از چالش‌هایی که پیچ‌های تجاری با آن روبه‌رو هستند، پاسخ‌دادن به سؤالات تکراری و مکرری است که در دایرکت اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند. این سؤالات مانند، قیمت این محصول چقدر است؟ نمایندگی در کرمان دارید؟ هزینه ارسال چقدر است؟ و… هستند. نمونه‌های مختلفی از این دست سوالات وجود دارد. اگر شما نیز صاحب یک پیج تجاری اینستاگرام هستید، مطمئناً با آن‌ها مواجه شده‌اید.

در گذشته مجموعه‌هایی که به‌طور غیررسمی فعالیت می‌کردند، دست‌به‌کار شدند و راه‌حل‌های مختلفی برای رفع این موضوع پیشنهاد دادند. این روش‌ها باعث خلق ابزارهای مختلفی مانند برنامه دایرکت خودکار، ربات خوش‌آمدگویی اینستاگرام و دیگر سرویس‌های مرتبط شد که کار را برای صاحبان پیج بسیار راحت‌تر می‌کرد.

اینستاگرام نیز در آپدیت‌های جدید خود خلأ وجود چنین ابزارهای رسمی برای پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام را جدی گرفت و تعدادی ابزار کاربردی را برای بیزینس اکانت‌ها فعال کرد تا آن‌ها بتوانند استفاده بهینه‌ای از دایرکت ها داشته باشند.

معرفی ابزارهای پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام

ما در ادامه شما را با ۳ ابزار برای مدیریت پیام‌ها و همچنین ارسال پیام‌های خودکار در دایرکت آشنا می‌کنیم لطفاً تا پایان همراه‌ ما باشید. توجه داشته باشید که این ابزارها فقط در بیزینس اکانت‌ها فعال هستند و شما نمی‌توانید از آن‌ها برای پیج شخصی خود استفاده کنید.

ابزار اول: ارسال پیام خوش‌آمدگویی در دایرکت

احتمالاً شما هم هنگام پیام دادن به برخی از پیچ‌ها، پیام‌های خوشامدگویی را به‌ طور خودکار دریافت کرده‌اید. این پیام در واقع یک متن خوشامدگویی برای فردی است که اولین‌بار از طریق دایرکت به شما پیام می‌دهد. شما می‌توانید این پیام را شخصی‌سازی کنید و حس اعتماد و صمیمیت بیشتری به مشتریان پیج خود بدهید.

فواید فعال کردن پیام خوشامدگویی

استفاده از یک پیام خوش‌آمدگویی صمیمانه و قوی می‌تواند تأثیر زیادی بر روی مخاطبان شما داشته باشد و منجر به افزایش فالوور و یا فروش گردد. از جمله مزایای فعال کردن پیام‌های خوش‌آمدگویی برای  پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این پیام باعث می‌شود که مخاطب این احساس را نداشته باشد که شما پاسخ او را دیر می‌بینید.
  • در اولین ارتباط، تجربه بهتری را برای مخاطبان پیج شما خلق می‌کند.
  • افزایش رضایت مشتریان
  • کاهش خشم مخاطبان عصبانی

آموزش فعال کردن پیام خوشامدگویی

فعال کردن این قابلیت کار راحتی است و فقط باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در قدم اول باید مطمئن شوید که اینستاگرام شما از نوع بیزینس اکانت باشد.
  • در قدم بعدی باید وارد بخش تنظیمات شوید.
  • سپس بر روی گزینه بیزینس ضربه بزنید.
  • گزینه welcome massage را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود دو بخش می‌بینید. بخش اول مربوط به فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت است. با ضربه زدن بر روی آن می‌توانید گزینه خوش‌آمدگویی خودکار را فعال کنید. در بخش بعدی کادر massage را می‌بینید. شما در این قسمت می‌توانید پیام خوشامدگویی دلخواه خود را بنویسید. بعد از وارد کردن پیام خوش‌آمدگویی نیز باید بر روی فلش برگشت به صفحه قبل ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

ابزار دوم: فعال کردن دایرکت اتوماتیک اینستاگرام

این ابزار در واقع یک قابلیت برای پاسخ‌گویی اتوماتیک است. شما با استفاده از آن می‌توانید حداکثر ۴ جفت سؤال و جواب را آماده کرده و برای کسانی که به دایرکت شما پیام می‌دهند، ارسال کنید. فرض کنید شما یک بیزینس در بستر اینستاگرام دارید. روزانه تعداد زیادی سوال برای شما ارسال می‌شود. سؤالاتی مانند آدرس فروشگاه، قیمت محصول، دریافت شماره تماس و… .

شما می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و ۴ سؤال را که به‌طور مداوم پرسیده می‌شود، انتخاب کرده و همراه با پاسخ آن‌ها برای کسانی که به شما پیام می‌دهند، ارسال کنید.

فعال کردن دایرکت اتوماتیک اینستاگرام

  • وارد تنظیمات شوید.
  • بر روی بیزینس ضربه بزنید.
  • در گزینه باز شده بر روی saved replies ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی باز شده respond instantly برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید بر روی آیکون + در گوشه سمت راست و بالا ضربه بزنید و یا با ضربه زدن بر روی new saved replies اولین پیام پیش‌نویس خود را وارد کنید. مثلاً ما این‌جا می‌خواهیم که آدرس فروشگاه را پیش‌نویس کنیم تا به‌ جای تایپ کردن مداوم این آدرس، در صورت لزوم از پیش‌نویس استفاده کنیم. با ضربه زدن بر روی new replies، در صفحه‌ی باز شده و در قسمت massage آدرس را وارد می‌کنیم. پس‌از آن باید برای این متن یک شورت کات ایجاد کنیم. برای این کار در قسمت shortcut می‌توانیم یک کلمه، به‌عنوان مثال آدرس را وارد کنیم. حال اگر کسی وارد دایرکت شما شود و آدرس فروشگاه را درخواست کند، با طی کردن کلمه آدرس می‌توانید متن پیش‌نویس شده پیدا کرده و ارسال کنید.

جمع‌بندی

ما در سعی داشتیم در این مقاله شما را با راه‌های پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام آشنا کنیم. در گذشته از ابزارهای غیررسمی برای این کار استفاده می‌شد. اما امروزه اینستاگرام قابلیت‌های خود را آپدیت کرده و یکسری ابزارهای رسمی برای این کار در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید از طریق آموزش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم، متن‌های از پیش‌ تعیین ‌شده‌ای داشته باشید، سریع‌تر به مشتریان خود پاسخ دهید و میزان رضایت از پیج خود را بالا ببرید. توجه داشته باشید که این قابلیت‌ها فقط برای بیزینس اکانت‌ها فعال هستند و شما پیش‌از هر کاری باید اکانت خود را به حالت بیزینس اکانت درآورید تا اجازه دسترسی به این قابلیت‌ها را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا