حوادث

فعالیت بیش از ۶۶ هزار نیرو و ۱۱ میلیون همیار پلیس در طرح ترافیک نوروزی ۱۴۰۱

رئیس پلیس راه کشور از مشارکت 66 هزار و 715 نفر در طرح راهداری ویژه نوروز 1401 خبر داد.

به گزارش سی وی نت، سردار سید کمال هادیان فر در پایان جلسه بررسی طرح ترافیک نوروزی 1400 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوروز امسال با مشارکت 66 هزار و 715 نفر از شرکت های مختلف از جمله پلیس، اورژانس، ترافیک برنامه ریزی شده است. ، هلال احمر، امداد خودرو و … این طرح را اجرا می کنند. در این طرح 7461 پایگاه و پایگاه سیار در 21 هزار دستگاه و 490 دستگاه خودروی مختلف در 64 فروند بالگرد استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین 11 میلیون راهنما و معلم با پلیس به عملیات نوروزی 1401 می پیوندند.

هادیان فر در پاسخ به سوالی درباره خط قرمز پلیس در نوروز 1401 گفت: امسال همه پیش بینی ها حکایت از افزایش ترافیک سنگین و به تبع آن ترافیک دارد. بنابراین، در این مورد، برخی از رانندگان ممکن است بخواهند با عبور از شانه یا عبور از سمت چپ، از ترافیک جلوگیری کنند، که این خطری است که پلیس بدون تشکر با آن برخورد خواهد کرد. علاوه بر شکستن کتف و دراز کشیدن به چپ، رانندگی با سرعت غیرمجاز و عبور و مرور از دیگر تخلفات پلیس در طرح نوروزی است.

وی بر لزوم انجام تست فناوری برای تمامی خودروها تاکید کرد و گفت: تست فنی برای کشتی های مسافربری نیز بسیار مهم است و باید قبل از هر سفری مدارک لازم بررسی شود.

هادیانفر با بیان اینکه رانندگی در جاده با رانندگی در شهر متفاوت است، گفت: بنابراین افراد بالای یک سال مجاز به رانندگی در جاده نیستند. علاوه بر این، رانندگان باید الزامات رانندگی در شب را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ارتکاب جرم پلیس با مجرمان چه برخوردی می کند، گفت: خودروهای متخلفان دستگیر می شوند.

وی بر لزوم بستن کمربند ایمنی برای همه رانندگان اعم از خودرو و اتوبوس تاکید کرد و گفت: حتما باید از کمربند ایمنی استفاده شود.

هادیان فر همچنین درباره شایع ترین محورهای تصادفات رانندگی اظهار کرد: در خصوص علل تصادفات و سیستم ها و رویه های ایمنی موجود با وزارت راه و راهداری مکاتبه داریم. در واقع گاهی در مواقعی مانند سیل، بارندگی شدید و مواردی از این دست، آسفالت جاده ممکن است شکسته شود که گزارش می دهیم. تاکنون حدود 200 حادثه جاده ای ترمیم شده است و پیش بینی می شود مابقی نیز به زودی تعمیر شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا