فرهنگ و هنر

فرش‌های بافته شده برای جام جهانی عاید که می شود؟

جام جهانی 2022 قطر حدود یک هفته دیگر آغاز می شود و همزمان از نظر فرهنگی و هنری اقداماتی برای این رویداد ورزشی در حال انجام است، فرش نیز به عنوان هدیه و صنایع دستی و فرهنگی عرضه می شود.

به گزارش سی وی نت، اهدای فرش در مسابقات بین المللی یکی از مواردی است که در فصول مختلف وجود دارد و گویی جایزه در حین برگزاری در نظر گرفته می شود. تمرین تلاش می کند از فرصت جام جهانی برای معرفی فرهنگ کشورمان استفاده کند.

اگرچه طرح‌های فرش‌های بافته شده در این مراسم اغلب مدرن است، اما آنچه که با وجود تازگی این طرح‌ها خودنمایی می‌کند، کاردستی است. دستی که کارایی نخ فرش را به نخ افزایش می دهد و حوصله این محصول سنتی را به سطح تولید می رساند.

پس از تجربه اهدای فرش در جام جهانی 2018 روسیه که در تبریز رونمایی شد، فرش امسال در تبریز بافته شد و قرار بود در اختیار تیم های ایران، فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال قطر و آستانه مشهد قرار گیرد. قدس رضوی. موزه..

قیمت فرش جام جهانی چقدر است؟

این فرش در جام جهانی 2018 روسیه رونمایی شد

این فرش‌ها که در رنگ‌های فیروزه‌ای و سرمه‌ای به کار می‌روند، نقوش ایرانی-اسلامی زیادی را به نمایش می‌گذارند که واقعاً معرف هنر و معماری ایرانی است. همچنین پرچم کشورهای راه یافته به جام جهانی 2022 قطر به ترتیب تیم هایشان با هشت کاراکتر و در کنار فرش به شکل ابریشم بافته شده است.

علاوه بر این، رنگ زرشکی در پرچم کشور میزبان به ویژه در وسط فرش و در کنار آن مواردی مانند جام جهانی، لوگوی جام جهانی 2022 و چیزهای حافظه تاریخی به خوبی شناخته شده است. و موارد مهم کشورهایی که برنده این رویداد بودند، با پرچم کشورمان بازی کرده اند، ایران و قطر میهمان هستند.

نکته جالب دیگر در طراحی این فرش ها، نوشته هایی است که نشان دهنده ملت های قهرمان گذشته است. نکته کلیدی در این فرش های بافته شده استفاده از ابریشم در طراحی آنهاست. ابریشم 80 درصد که به گفته صاحب فرصت این فرش ها هیچ مشکلی در تهیه آن وجود ندارد.

علاوه بر مقاله منتشر شده در مورد نظام فرهنگی جام جهانی که گاها انتقاداتی مبنی بر عدم همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و هنری را به دنبال دارد، به نظر می رسد آنچه اکنون در حوزه فرش انجام شده است، مبنی بر این است. در این رویداد یا در آستانه شروع جام جهانی. فرش 2022 قطر که قرار است اهدا شود منتشر شد.

در زیر عکسی از طرح فرش ارائه شده در حاشیه جام جهانی 2022 قطر را مشاهده می کنید:

قیمت فرش جام جهانی چقدر است؟

قیمت فرش جام جهانی چقدر است؟

قیمت فرش جام جهانی چقدر است؟

قیمت فرش جام جهانی چقدر است؟

قیمت فرش جام جهانی چقدر است؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا