اقتصادیکسب و کار ایرانی

علت کار نکردن دکمه استارت لباسشویی

ماشین های لباسشویی، بخش بزرگی از کارهای روزانه ما را انجام می‌دهند و دستیار ما در شستن لباس ها هستند. با وجود کاربرد فراوان آن ها، گاهی ماشین های لباسشویی با مشکل مواجه می‌شوند و ما را با کوهی از لباس، تنها می‌گذارند. اگر دکمه های ماشین لباسشویی شما کار نمی‌کند، این متن را از دست ندهید. در اینجا دلایل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی را برسی می‌کنیم و راه حل هایی برای آن ارائه می‌دهیم.

دلایل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی

کار نکردن دکمه های لباسشویی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در ابتدا آن ها را مرور می‌کنیم و سپس به ارائه راه حل برای آن ها می‌پردازیم.

روشن نبودن ماشین

قبل از این که با عجله تصمیم گیری کنید و فکر کنید ماشینتان خراب شده است، ابتدا برسی کنید آیا ماشین لباسشویی روشن شده است یا خیر. اگر از روشن بودن لباسشویی اطمینان دارید اما دکمه ها همچنان کار نمی‌کنند، ماشین را از برق بکشید. پس از حدود ۵ دقیقه، دوباره آن را به برق وصل کنید و روشن کنید.

رطوبت در پنل کنترل

اگر آب وارد کنترل پنل ماشین لباسشویی تان شود، می‌تواند مشکلاتی مثل کار نکردن دکمه ها به بار بیاورد. قبل از این که دکمه ها را دوباره فشار دهید، به دستگاهتان اجازه دهید تا خشک شود.

فعال بودن قفل کودک

زمانی که ماشین لباسشویی روی حالت قفل کودک باشد، بسیاری از دکمه ها پاسخ نمی‌دهند و این مورد، یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی است. این قابلیت برای ممانعت از دستکاری شدن لباسشویی توسط کودکان قرار داده شده است. برای غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین های ظرفشویی، همزمان دکمه های Spin و Soil Level را فشار دهید تا این حالت برداشته شود. پس از فشار دادن این دکمه ها همچنان باید چند دقیقه صبر کنید.

توجه داشته باشید که هر ماشین لباسشویی روش های مختلفی برای غیرفعال کردن قفل کودک دارد. بنابراین اگر روش بالا برای شما کار نکرد، به دنبال راه مخصوص ماشین خود باشید.

خطا در برنامه نویسی

اگر برنامه نویسی ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شود، ماشین ممکن است به دستورات پاسخ ندهد و در نتیجه دکمه ها کار نکند. در این حالت ماشین نمی‌تواند دستورات را تفسیر کند.

فرسوده شدن دکمه ها .گاهی وقت ها، ممکن است قسمت های حساس یک دکمه معیوب شده باشد و یا شکل آن خراب شده باشد؛ در این شرایط احتمالا فشار دادن دکمه ها، هیچ تغییری در ماشین نمی‌بینید. برای مثال اگر دکمه پاور فرسوده شده باشد، پس از فشار دادن، ماشین هیچ پاسخی نخواهد داد و لباسشویی روشن نمی‌شود. در مواردی، گیر کردن مواد خارجی و یا کثیف شدن دکمه ها، می‌تواند دلیل کار نکردن شان باشد.

چگونه دکمه های لباسشویی را تعمیر کنیم؟

مجموعه تعمیر لباسشویی در اصفهان آماده خدمت رسانی به همشهریان است.

اولین راه برای حل مشکل کار نکردن دکمه های لباسشویی، اعمال فشار و ضربه، به دور دکمه است. با این کار احتمال دارد که هر ماده و جسم خارجی که بین دکمه گیر کرده است، بیرون بیاید و دکمه ها به حالت عادی شان بازگردند. مراقب باشید که زیادی پیش نروید و از وارد کردن ضربه های شدید به دکمه ها، ممانعت کنید.

ریست کردن ماشین لباسشویی

گاهی اوقات تنها کاری که برای بازگرداندن عملکرد دکمه ها لازم است، ریست کردن ماشین است. این کار به ویژه در زمان هایی که اشکال در برنامه نویسی ماشین رخ داده است، کاربرد دارد.

و سامسونگ، به صورت جدا توضیح داده شده است.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

  1. با فشار دادن POWER ماشین لباسشویی را خاموش کنید.
  2. سپس، دستگاه را از پریز جدا کنید (یا آن را از محافظ  خود خاموش کنید).
  3. دکمه POWER/START را برای حدود ۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  4. در مرحله بعد، باید دکمه PLAY/PAUSE را برای حدود ۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  5. با وصل کردن مجدد آن (یا روشن کردن محافظ) ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید. لازم به ذکر است که ممکن است هنگام وصل کردن مجدد برق، متوجه جرقه کوچکی شوید.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

  1. برق محافظ ماشین لباسشویی را قطع کنید یا به سادگی آن را از برق بکشید.
  2. حدود ۵ دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

اگر خوش شانس باشید، دکمه های لباسشویی تان به حالت اول بازخواهند گشت!

تعویض کنترل پنل

نمی‌توان به صورت قطعی، احتمال خرابی دکمه ها را رد کرد. مثلا گاهی اوقات ممکن است که معمولا در پشت دکمه پاور قرار دارد، معیوب شده باشد.

از آنجایی که امکان جایگزینی دکمه معیوب وجود ندارد، چون به صورت جداگانه فروخته نمی‌شوند، در عوض باید کل کنترل پنل را عوض کنید. عوض کردن کنترل پنل کار حساسی است و پیشنهاد می‌کنیم به دست افراد متخصص بسپارید. برای ، می‌توانید روی تعمیراتو۲۴ حساب باز کنید.

تعویض PCB

اگر مشکل همچنان پس از تنظیم مجدد دستگاه تکرار شد، این احتمال وجود دارد که PCB اصلی معیوب باشد. بهترین راه برای حل این مشکل تعویض آن است. بهتر است این کار توسط افراد حرفه ای و متخصص صورت بگیرد تا از خسارت های وارده به لباسشویی، جلوگیری شود.

راه های نوآورانه!

خیلی از دکمه های لباسشویی ممکن است از کار بیافتد و باعث عدم پاسخگویی شود. اگر پس از برسی دکمه، متوجه شدید که مشکل بخاطر گیر کردن دکمه است، می‌توانید روش زیر را امتحان کنید.

از یک سوزن میخی کوچک استفاده کنید و آن را در انتهای توخالی دکمه قرار دهید. سعی کنید از آن برای بیرون کشیدن دکمه گیر کرده استفاده کنید.

خلاصه مطلب

در این متن برای شما دلایل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی را برسی کردیم. دلایل این اتفاق می‌تواند روشن نبودن ماشین، فعال بودن قفل کودک، خطا در برنامه نویسی و مشکل در کنترل پنل باشد. سعی کنید در ابتدا این مشکلات را برسی کنید و در صورت اطمینان از آن ها، سراغ راه حل های بعدی بروید.

اگر هیچ یک از نکات بالا برای شما کارساز نبود، ممکن است لباسشویی شما با مشکل بزرگ تری مواجه باشد؛ بنابراین بهتر است با یک تکنسین مجرب، تماس بگیرید. شدن دکمه استارت است ؛ در صورتی که دکمه استارت آسیب دیده باشد , کنتاکت های آن سوخته و یا جایگاه آن کثیف شده باشد دکمه استارت روشن نمی شود برای رفع این مشکل باید با تعمیرکار تماس بگیرید

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا