اقتصادیکسب و کار ایرانی

علت جذب طلا توسط جیوه

جیوه، (قدیمی‌تر: ژیوه) یا سیماب نام یک شیمیایی با نماد Hg و ۸۰ است. جیوه در به معنی زنده است و نام آن در برخی زبان‌های دیگر نیز نقرهٔ زنده معنی می‌دهد. واژه سیماب، از سیم به معنی نقره و آب تشکیل شده‌است.

جیوه یک عنصر سنگین است و تنها فلزی است که در است. عنصر دیگری که در این شرایط مایع باشد، است. فلزهای دیگر مانند ، ، و در دمایی بالاتر از شرایط استاندارد ذوب می‌شوند. −۳۸٫۸۳ °C و ۳۵۶٫۷۳ °C. جیوه نیز از این قرار است.

جیوه در سراسر زمین پیدا می‌شود، اما بیشتر به صورت (سولفیدهای جیوه) این رنگدانهٔ قرمز بیشتر از راه کاهش شنگرف به‌دست می‌آید. شنگرف بسیار سمّی است به ویژه اگر گرد و غبار آن بوییده یا خورده شود. راه دیگر مسمویت جیوه قرار گرفتن در برابر ترکیب‌های حل شدنی جیوه در آب است مانند یا ، تنفس بخار جیوه یا خوردن خوراک‌های دریایی آلوده به جیوه.

جیوه در ، (بارومتر، مانومتر)، ، ، و دیگر ابزارها. البته به دلیل زهرآگین بودن این عنصر، تلاش شده تا از فشارسنج‌های خون و دماسنج‌های جیوه‌ای در بیمارستان‌ها پرهیز شود و به جای آن از ابزارهای ، مانند ، ابزارهای الکترونیکی یا با پایهٔ بهره برده شود. اما همچنان کاربرد جیوه در زمینهٔ پژوهش و ساخت مواد برای پابرجا است. جیوه کاربرد نوری هم دارد: اگر از بخار جیوهٔ درون یک لولهٔ فسفری گذرانده شود، موج‌های کوتاه پدید می‌آید در اثر این موج‌ها به می‌افتد و نور مرئی تولید می‌شود (مانند ).

تغییرپذیری جیوه[]

اتم‌های جیوه شرایط متفاوتی را می‌تواند نسبت به موقعیت ، ، و داشته باشد.

ذات عملکردی جیوه از نوع یا دفع کننده مغناطیس است، اما مولکول جیوه جذب پذیری بالائی دارد و نسبت به شدت جریان جذب پذیری تغییر یافته و نمی‌تواند آن یا مولکولی و الکترونی جذب شده را به شکل مولکول خود تغییر دهد و دوباره تابش نماید. مولکول جیوه تحت شرایط متفاوت به وضعیت و حالت‌های موقت بنابر جریان وارد شده تأثیر می‌پذیرد و وضعیت مولکولی جیوه و شکل جیوه تغییر می‌نماید.

از آنجا که وضعیت درونی جیوه قابلیت تغییر داشته و مولکول جیوه خرد یا کوچک می‌شود و انرژی بخود گرفته و از دست می‌دهد و اکسید نیز می‌شود عوامل تأثیر پذیری رفتار جیوه نسبت به وضعیت‌های گوناگون دارای تفاوت می‌باشد.

همین جریانات موجب می‌گردد که جیوه به‌صورت موقت حالت نیز بخود گرفته یا مولکول‌های آن تغییر یافته یا تحت تأثیر جریانات مغناطیسی و الکتریکی قرار بگیرد، و شرایط مولکولی جیوه می‌تواند در مدت زمانی که تحت جریانات قرار دارد مغلوب شده و تغییر نماید؛ به‌خصوص در موقعیتی که جیوه تحت تأثیر میدان با شدت مغناطیس بالاتر یا قرار بگیرد حالت و شکل خود را از دست داده یا در اصل تغییر می‌نماید و با توجه به اینکه مولکول‌های جیوه تحت جریان نیرو یا دما به هم نزدیک یا از هم دور می‌شوند دارای توان تأثیر پذیری بالائی از جریانات وارده است.

با توجه به آنکه شرایط مولکولی جیوه در وضعیت‌های متفاوت تغییر می‌نماید شرایط دسته فلزات دیا مغناطیس دائم مانند ، ، مس و فلز شور شده را ندارد و رفتار مولکولی جیوه مانند طلا ثابت نمی‌باشد که جیوه بتواند اثر جریانات وارده را شبیه وضعیت مولکولی خود نموده و مانند وضعیت ثابت خود نماید و آن دسته فلزات دیامغناطیسی که رفتار مولکولی ثابت ندارند تحت شرایط جریانات متفاوت می‌توانند تغییر وضعیت دهند.

ریشه‌شناسی واژه جیوه

واژهٔ جیوِه، زیوَه یا ژیوَه در پارسی میانه به صورت ژیوگ بوده‌است که از فعل زیویدن (شکل دیگری از زیستن) ساخته شده‌است و به معنای زنده است. در زبانهای دیگر هم این عنصر به نام نقره زنده خوانده می‌شود. در اشعار فارسی هم به جنبه زنده بودن جیوه اشاره زیادی شده‌است.

زیوَگ/ژیوَگ در عربی به صورت «زیبَق» درآمده و باز به پارسی برگشته است:

سکهٔ یک پوندی (با چگالی ۷٫۶ g/cm۳) به دلیل نیروهای و بر روی جیوه شناور می‌ماند.

جیوه فلزی سنگین و سفید-نقره‌ای است. نسبت به دیگر فلزها رسانایی گرمایی پایینی دارد اما رسانای خوب جریان برق است. به عنوان یک فلز دارای نقطهٔ ذوب بسیار پایینی است. توضیح این ویژگی به دانش نیازمند است. اما کوتاه شده می‌توان چنین توضیح داد: جایگیری الکترون‌ها به دور هستهٔ جیوه از ترتیب ۱s, 2s, 2p, 3s, 3p, 3d, 4s, 4p, 4d, 4f, 5s, 5p, 5d, 6s پیروی می‌کند. چنین جایگیری الکترون‌ها به سختی آمادهٔ ازدست دادن الکترون می‌شود برای همین از این نظر جیوه مانند رفتار می‌کند، پس پیوندهای درونی ضعیف است و نقطهٔ ذوب پایینی دارد (به آسانی ذوب می‌شود) پایداری تراز ۶s به دلیل وجود تراز پُرشدهٔ ۴f است. نبود تراز پایین‌تر f در عنصرهایی مانند و دلیل داشتن نقطهٔ ذوب بالاتر این عنصرها است. یادآوری می‌شود که هر دوی این عنصرها به آسانی ذوب می‌شوند و افزون بر این به گونهٔ نامعمولی نقطهٔ جوش پایینی دارند. فلزهایی مانند نسبت به جیوه اتم‌هایی با یک الکترون کمتر در 6s دارند. چنین الکترون‌هایی آسان‌تر جدا می‌شوند و میان اتم‌های طلا به اشتراک گذاشته می‌شوند و برقرار می‌کنند.

جیوه با بیشتر اسیدها واکنش نمی‌دهد، مانند رقیق. هرچند که مانند غلیظ و یا جیوه را حل می‌کند ، و را برجای می‌گذارد. مانند نقره با هوا واکنش می‌دهد. جیوه حتی با تکه‌های کوچک جامد گوگردی هم واکنش می‌دهد. این مواد در کیت‌های نشت جیوه برای جذب بخارهای جیوه به کار می‌رود.

ملغمه

به هر آلیاژی از جیوه، ملغمه گفته می‌شود. به عبارت دیگر ملغمه همان جیوه-فلز است که می‌تواند مایع یا جامد باشد. جیوه می‌تواند با ، و بسیاری از فلزهای دیگر ملغمه بسازد. یک استثناء است برای همین به صورت سنتی برای تجارت جیوه از ظرف‌های آهنی بهره برده می‌شد. فلزهای دیگر که با جیوه ملغمه نمی‌سازند عبارتند از ، و . ملغمهٔ سدیم یک عامل کاهندهٔ پرکاربرد در ساخت مواد آلی است. همچنین در لامپ‌های سدیمی فشاربالا هم بکار می‌آید.

هنگامی که جیوه و آلومینیم خالص در تماس با هم قرار گیرند به آسانی با هم ترکیب می‌شوند و ملغمهٔ آلومینیم-جیوه را می‌سازند. که پوشش محافظ آلومینیم در برابر اکسیدشدگی است در برابر این ملغمه به آسانی از میان می‌رود برای همین حتی اندازه‌های اندک جیوه هم برای آلومینیم بسیار خورنده‌است. به این دلیل در بیشتر شرایط اجازهٔ ورود جیوه به درون هواپیما داده نمی‌شود.

جیوه هفت دارد که فراوان‌ترین آن‌ها ۲۰۲Hg است (۲۹٫۸۶٪). ۱۹۴Hg با ۴۴۴ سال و پس از آن ۲۰۳Hg با نیمه‌عمر ۴۶٫۶۱۲ روز دارای درازترین نیمه‌عمر در میان جیوه‌اند. غیر از این دو، بیشتر ایزوتوپ‌ها دارای نیمه‌عمری کمتر از یک روزاند. ۱۹۹Hg و ۲۰۱Hg به ترتیب با اسپین‌های ۱۲ و ۳۲ ایزوتوپ‌هایی اند که بیشترین پژوهش -هستهٔ فعال بر روی آن‌ها صورت گرفته‌است.

نماد (☿) که از دوران باستان برای اشاره به این عنصر بکار برده می‌شد.

گذشتهٔ جیوه به سال ۱۵۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. دیرینه‌ترین نشانه از این عنصر در آرامگاه‌های بوده‌است.

مردم در و گمان می‌کردند که جیوه باعث درازی عمر، درمان آسیب‌ها و درمجموع، سلامتی بهتر افراد می‌شود. تا آنجا که در افسانه‌ها گفته شده یکی از شاهان چین به نام در آرامگاهی از سرزمینش به خاک سپرده شده که رودهایی از جیوه را دربرداشته به عنوان نمادی از رودهای چین. این پادشاه خود در اثر نوشیدن آمیخته‌ای از جیوه و گَرد که دربار آن را درست کرده بودند، کشته شده بود. او گمان می‌کرد با نوشیدن این معجون، جاودان خواهد شد. او با نوشیدن این معجون دچار ، و در پایان شده بود.

در جیوه به عنوان یک مرهم یا روغن کاربرد داشت. و باستان هم از آن به عنوان که گاهی باعث دگرگونی چهره می‌شود، بهره می‌بردند. در ، یکی از شهرهای اصلی یک استخر جیوه پیدا شده بود که در زیر یک زمین بازی (با توپ) در جای داشت. تا سال ۵۰۰ پیش از میلاد، جیوه در ساخت ، آلیاژی با دیگر فلزات به کار برده می‌شد.

کیمیاگران گمان می‌کردند جیوه نخستین مادهٔ جهان بوده و دیگر فلزها از آن پدید آمده‌اند. آن‌ها بر این باور بودند که می‌توان با تغییر کیفیت و کمیت افزوده شده به جیوه، فلزهای گوناگون را پدیدآورد. همچنین این باور وجود داشت که خالص‌ترین فلزها، است برای همین در تلاش شان در دگرگونی فلزهای ناخالص به طلا از جیوه بهره می‌بردند. به انجام رسانیدن چنین واکنشی، آرزوی دیرینهٔ بسیاری از کیمیاگران بود.

در اسپانیا، در ایتالیا و در اسلونی امروزی معدن‌های اصلی جیوه بوده‌اند. نزدیک به ۲۵۰۰ سال از عمر معدن آلمادن می‌گذرد.

همچنین ببینید: و

خروجی جیوه در سال ۲۰۰۵

جیوه عنصری به شدت کمیاب در است. فراوانی آن در پوسته برپایهٔ جرم ۰٫۰۸ بخش در میلیون (ppm) است. البته چون این عنصر از دیدگاه با عنصرهایی که بیشترین فراوانی را در پوسته دارند ترکیب نمی‌شود به همین دلیل سنگ معدن‌های جیوه نسبت به سنگ‌های معمولی دارای غلظت بالایی از این عنصرند. داراترین سنگ معدن‌های این عنصر تا ۲٫۵٪ جرمی و فقیرترین آن‌ها دست کم ۰٫۱٪ جیوه دارند (۱۲٬۰۰۰ برابر فراوانی میانگین جیوه در پوسته). جیوه هم به صورت یک فلز (کمیاب) و هم در کنار عنصرهای دیگر در مانند ، ، و… پیدا شده‌است. HgS یا معمول‌ترین سنگ معدن جیوه است. سنگ معدن‌های جیوه بیشتر در کمربندهایی که سنگ‌هایی با چگالی بالا با نیروی بزرگی به بیرون پوسته هُل داده شده‌اند پیدا می‌شود به ویژه در فصل‌های داغ یا ناحیه‌های .

از سال ۱۵۵۸ با به‌دست آوردن فرایندی که در آن بتوان با کمک جیوه، را از سنگ معدنش بیرون کشید، جیوه ارزش بالایی در اقتصاد اسپانیا و سرزمین‌های آمریکایی زیر پوشش پیدا کرد. در و این ارزش بیشتر دیده می‌شد. در آغاز معدن آلمادن در جنوب اسپانیا، فراهم‌کنندهٔ همهٔ جیوهٔ مورد نیاز اسپانیایی‌ها بود. در بازهٔ سه سده بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ تُن جیوه از معدن‌ها بیرون کشیده شد و روند نیاز به جیوه تا پایان سدهٔ ۱۹ برای به‌دست آوردن نقرهٔ بیشتر همچنان ادامه داشت.

، سنگ معدن جیوه، معدن سوکریتس، کالیفرنیا. در جاهایی که رسوب‌های جیوه به صورت اکسیدی اند، از شنگرف با عنوان سنگ مادر جیوه یاد می‌شود.

پس از اسپانیا در ، ، و هم معدن‌های مهم جیوه پیدا شد و به بهره‌برداری رسید. اما امروز در بسیاری از این معدن‌ها بسته‌است. برای نمونه معدن در که آخرین معدن آمریکا بود در سال ۱۹۹۲ بسته شد. بسیاری از این بسته شدن‌ها به دلیل افت ارزش جیوه بوده‌است. ارزش جیوه در سال‌های گوناگون بسیار بالا و پایین شده برای نمونه در سال ۲۰۰۶ ارزش جیوه برای هر فلاسک، برابر با ۷۶ پوند یا ۳۴٫۴۶ کیلوگرم، ۶۵۰ دلار بوده‌است.

با حرارت دادن در برابر جریان هوا و سپس متراکم کردن بخار آن به جیوه می‌رسیم. این واکنش به ترتیب زیر است:

در سال ۲۰۰۵ چین بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ جیوه بود. گمان آن می‌رود که کشورهای دیگر هم با کمک فرایندهای الکتریکی استخراج، تولیدکنندهٔ جیوه بوده‌اند اما داده‌ای را ثبت نکرده‌اند.

به دلیل سمی بودن بالای جیوه، هم در فرایند معدن کاری و هم در جداسازی، آسیب‌های فراوانی از این ماده در گذشته تاکنون به جای مانده‌است. به همین دلیل در دههٔ ۱۹۵۰ شرکت‌های خصوصی در اردوگاه‌های کار اجباری از زندانیان برای کندن معدن‌های جیوه استفاده می‌شد. هزاران زندانی به کار گرفته می‌شدند تا تونل‌های تازه بکنند. افزون بر این سلامتی کارگران در هنگام کار در معدن به شدت در خطر بود.

در سال ۲۰۱۲ به دلیل نیازش به چین را به بازگشایی معدن‌های مرگبارش تشویق می‌کرد تا جیوهٔ مورد نیاز آن‌ها فراهم شود. با این روند محیط زیست در برابر خطرهای جدی قرار می‌گرفت به ویژه در منطقه‌های جنوبی و ، و در استان در جنوب غرب.

معدن‌های جیوه که پس از بهره‌برداری رها شده‌اند دارای توده‌های بزرگ و خطرناک شنگرف حرارت داده شده‌اند. بررسی‌ها نشان داده که آبی که از این منطقه‌ها می‌گذرد بسیار برای طبیعت آسیب‌رسان است. برای همین تلاش می‌شود تا از این منطقه‌ها به گونهٔ ویژه‌ای دوباره بهره‌برداری شود. برای نمونه در سال ۱۹۷۶ یک معدن کهنه را خرید و در آن یک پارک محلی درست کرد و البته برای پاک‌سازی محیطی و امنیت آن بسیار هزینه کرد.

ترکیب‌های شیمیایی[]

همچنین ببینید:

جیوه دارای دو ظرفیت ترکیبی مهم است، جیوه (I) و (II). البته جیوه‌های با ظرفیت بالاتر هم شناسایی شده‌است اما چندان مهم نیستند. برای نمونه ترکیبی است که در شرایط بسیار ویژه به‌دست می‌آید.

تأثیر جیوه بر سلامتی[]

خطرات استفاده از جیوه توسط مصریان باستان که از جهت کار در معادن جیوه استفاده می‌کردند، کشف شده بود. احتمالاً به خاطر سمّی بودن ملغمهٔ جیوه در استخراج ، بردگانی که در معادن شنگرف (HgS) رومی‌ها کار می‌کردند، بعد از ۶ ماه می‌مردند. از اوایل سدهٔ هجدهم میلادی توجه دانشمندان به احتمال روبرویی شغلی و تماس افراد عادی با جیوه جلب شد. انواع ترکیبات جیوه، سمیّت متفاوتی دارند، ترکیباتی مانند فنیل مرکور و الکوکسی الکیل، کمترین میزان آسیب، و ترکیبات الکیل جیوه بیش‌ترین آسیب را می‌رسانند.

جیوه از راه ، و نیز از طریق پوست قابل جذب می‌باشد، بخار جیوه به دستگاه اعصاب مرکزی تمایل دارد، اما هدف اصلی Hg+۲ و است. تاکنون مدارک محدودی در ارتباط با سرطانزا بودن جیوه ارائه شده‌است.

مطالعات جهانی نشان می‌دهند که در نتیجهٔ تماس مستقیم یا استنشاق بخارات جیوه، اختلالات مختلفی به وجود می‌آید که برخی از آن‌ها عبارتند از: اختلال دستگاه خود-ایمنی، اختلال در عملکرد کلیه، ، تأثیرات منفی روی جنین، مشکلات رفتاری– عصبی، ناکارآمدی قلبی، ، تأثیرات مخرب بر و محیطی، تأثیرات چشمی، مشکلات دهانی، نارسایی حاد تنفسی، ، ، ، ، ، درد شکم، ، ، ، ، ورم شش، تب بخار فلزی و اختلالات عصبی، اثر بر روی ، تولید مثل و سمیت ژنی.

استنشاق ۱ mg/m۳ بخار جیوه به ریه‌ها، کلیه‌ها و دستگاه عصبی آسیب زده و باعث تحریک‌پذیری شدید، بی‌ثباتی احساس، لرزش، کاهش وزن، ورم ، سردرد، کاهش رشد، التهاب شش‌ها و آماس پوست می‌شود. این عوارض ممکن است در جمعیت‌های عمومی در مواجهه با ۱/۰ mg/m۳ نیز مشاهده گردد.

پس از بخار جیوه، متیل جیوه خطرناک‌ترین شکل جیوه‌است. استفاده از متیل جیوه به عنوان قارچ‌کش برای محافظت دانه‌ها سبب کاهش قابل ملاحظه پرندگانی شد که از این دانه‌ها مصرف کرده بودند و همچنین صدها مرگ در عراق و آمریکا از مصرف نانی که دانه‌های گندم آن با متیل جیوه در تماس بوده گزارش شده‌است. ورود سمی‌ترین شکل جیوه یعنی متیل جیوه به بدن انسان، ایجاد می‌کند. این بیماری نخستین بار در دههٔ ۱۹۵۰ در خلیج میناماتای مشاهده شد. بروز این بیماری در انسان با عوارض گوناگون عصبی از جمله اختلال در حواس پنج‌گانه، بروز آلزایمر در سنین پیری و در موارد حاد با مرگ بیمار، همراه‌است. متیل جیوه نسبت به نمک‌های Hg+۲ سمّ قوی تری است، زیرا علاوه بر انحلال‌پذیری در بافت چربی، قابلیت تجمع و بزرگ‌نمایی زیستی دارد. همچنین می‌تواند از سد خونی- مغزی و جفت جنین عبور کند.

فرایند متیل‌دار شدن جیوه در ته‌نشست‌های گل‌آلود رودخانه‌ها و به ویژه در شرایط ناهوازی توسط متیل کوبالامین صورت می‌گیرد. بیشتر جیوهٔ موجود در بدن انسان به صورت متیل جیوه بوده و اغلب از طریق خوردن ماهی وارد بدن انسان می‌شود. متیل جیوه از راه دستگاه گوارش به ویژه در دستگاه عصبی مرکزی و کلیه‌ها توزیع شده و به صورت اختلالات عصبی تأخیری تظاهر می‌کند. برخی از این اختلالات عبارتند از: ، و گزگز اندام‌ها، لرزش، کاهش بینایی، شنوایی، و ، از دست دادن حافظه، پیش‌رونده، کانونی، تخریب سلول‌های گلیال، اختلالات حرکتی و مرگ.

دستگاه عصبی احتمالاً حساس‌ترین اندام‌واره در برابر تماس با بخارات جیوه است. طیف گسترده‌ای از اختلالات تنفسی، روانی، قلبی‌عروقی، معده‌ای‌روده‌ای، تولید مثلی، کبدی، کلیوی، خونی، پوستی، استخوانی‌ماهیچه‌ای، ایمنی بدن، حسی و ادراکی و از اثرات جیوه می‌تواند باشد.

نشانه‌های تماس با جیوه[]

نشانه‌های اولیه

  • تاری دید
  • تحریک‌پذیری
  • سوزش، پوست
  • التهاب لثه‌ها
  • زخمی شدن دهان
  • راه افتادن آب دهان

نشانه‌های بعدی

  • بی‌حسی و سوزش
  • لرزش یا ترمور
  • فقدان هماهنگی
  • اُفت بینایی و شنوایی
  • تنگی نفس

افراد در معرض خطر[]

  • کودکان و به ویژه در دوران جنینی
  • جمعیت‌هایی که مرتب ماهی و غذاهای دریایی مصرف می‌کنند.
  • دندانپزشکان
  • کارگران کارخانه‌هایی که در محل کار با جیوه روبرویند.

با توجه به این که این فلز خطرناک ممکن است از طریق مغازه‌ها، وسائلی مانند فشارسنج و ترمومتر به صورت ناخواسته در دسترس اطفال قرار گیرد، لذا لازم است اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه خطرات و رعایت اصول کار با جیوه و ترکیبات آن مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

خطر دماسنج جیوه ای[]

دماسنج های جیوه ای در صورت شکسته شدن، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد و محیط زیست هستند. بر این اساس روش ایمن سازی محیط پس از این اتفاق تعریف شده است. البته کاربرد کمتر این نوع از دماسنج بهتر است.

به‌صورت خلاصه شامل چند مرحله است:

  1. پوشیدن دستکش
  2. جمع آوری قطعات روی دستمال کاغذی و انتقال به کیسه فریزر و بستن در کیسه
  3. جمع آوری قطرات بزرگتر یا استفاده از دو کارت (مقوا) و انتقال به کیسه فریزر و بستن در کیسه
  4. یافتن قطرات ریزتر با ذره بین و چراغ قوه و جمع آوری با قطره چکان و انتقال به کیسه فریزر و بستن در کیسه
  5. ارسال همه چیز به مرکز تحویل گیرنده
  6. تهویه

جیوه قرمز چه نوع واکنشی را با طلا برقرار می نماید؟

یکی از مهمترین دغدغه های امروزی افراد این است که چطور می توان به این موضوع پی برد که واکنش جیوه با طلا چه چیزی است؟

جیوه قرمز و طلا

آیا جیوه قرمز طلا را جذب می کند؟

آیا می دانید که تست طلا به چه صورت انجام می گیرد؟

با ما همراه باشید تا برای بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در مورد جذب طلا توسط جیوه قرمز مطالبی را با نهایت دقت بیان نماییم.

آیا جیوه قرمز طلا را جذب می کند؟

در این بخش نیز بصورت کامل به این پرسش که آیا جیوه قرمز طلا را جذب می کند پاسخ مناسبی ارائه می نماییم.

ما با دقت فراوان و انجام آزمایش های گوناگون و بدون استفاده از در رابطه با کنش و یا عدم کنش بین جیوه قرمز و طلا نتایجی را کسب نموده ایم.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه رابطه ای بین طلا و جیوه قرمز وجود داشته در نتیجه ما شاهد واکنشی بین آن ها بوده ایم.

در واقع ارتباطی بین جیوه قرمز و طلا وجود دارد و این است که طلا با قرار گرفتن در مجاورت با جیوه قرمز به آلیاژی تبدیل می شود که با منتقل نمودن گرما نهایتا جیوه قرمز از آن جدا می شود.

این نظریه نیز با الهام گرفتن از تمایل ترکیبی طلا و جیوه قرمز نسبت به هم صورت گرفته است.

عنوان توضیحات
ترکیب جیوه قرمز و طلا کنش و واکنش نسبت به هم خواهند داشت
استفاده جیوه در گنج یاب ها و حتی ردیاب ها تاثیر گذار می باشد
حالت مایع
فرکانس 1 کیلو هرتز تا 25 کیلو هرتز سیگنال دهی

شما عزیزان در نظر داشته باشید که میتوانید چند قطره از جیوه قرمز را با روی شیشه ای قرار دهید که با اصطکاک لازم بتواند جذب طلا شود.

آیا با اینکه فاصله را نیز کمتر نماییم باز هم می توانیم بگوییم که امکان جذب طلا و جیوه قرمز میسر نمی باشد.

ما می خواهیم در زمینه جذب طلا توسط جیوه قرمز به یک اطمینان خاطری برسیم تا جای هیچ شک و شبهه ای در میان نباشد.

با ما همراه باشید تا آزمایش های گوناگونی را با برایتان مثال بزنیم تا مطمئن شوید که طلا و جیوه قرمز کششی نسبت به هم دارند.

با توجه به این که جیوه قرمز به عنوان فلز خاصی شناخته شده است، در نتیجه این فرضیه که طلا بتواند در مجاورت با آن دچار کنش بشود یک ایده مهمی می باشد.

آیا شما عزیزان صرف شنیده ها و خواندن مطالب کذب می توانید به این اطمینان برسید که جیوه قرمز طلا را جذب نمی کند؟ آیا افرادی که اصرار به عدم واکنش بین طلا و جیوه قرمز داشتند.

توانسته اند تا مدرک و آزمایشی را مطرح نمایند تا بتوان به صحت گفته هایشان پی برد؟ بدون شک نتوانسته اند تا سند قابل ذکری را ارائه نمایند.

خرید از سایت خرید طلا ، اولین فروشگاه خرید اینترنتی زیورآلات مردانه و زنانه در ایران است

تست جیوه قرمز و طلا

ما در این بخش می خواهیم نوع واکنش بین طلا، جیوه قرمز را برای شما بیان نماییم در صدد هستیم تا ببینیم رفتار جیوه نسبت به طلا دارای کشش می باشد.

برای اینکه بتوانیم در این زمینه به آگاهی دست یابیم، طراحی یک آزمایش دقیق را در نظر گرفته ایم.

ابتدا وسایل مورد استفاده از قبیل: صفحه شیشه ای کاملاً صاف، طلا به اندازه 200 گرم و قطراتی از جیوه قرمز را تهیه می نماییم.

برای شروع این آزمایش، ابتدا سطح شیشه ای را به خوبی با شستشو داده و سپس قطرات جیوه قرمز را بر روی صفحه شیشه ای ریخته و طلا را با فاصله 35 سانتی متری از جیوه قرار می دهیم.

به مدت 1 الی 2 ساعت صبر می نماییم و اگر کنش یا واکنشی را مشاهده نکردیم، فاصله آنها را کمتر می نماییم.

ما بعد از مدت زمان طولانی و همچنین نزدیک نمودن طلا به جیوه قرمز شاهد هیچ نوع واکنشی بین آن ها نبودیم، در نتیجه می توان در نظر داشت که تست جیوه قرمز و طلا با سعی فراوان امکان پذیر نبوده است.

ما در ادامه یک نوع آزمایش دیگر را انجام داده ایم که شرح خواهیم داد، در تست بعدی جهت کشش جیوه قرمز و طلا نسبت به هم، مقداری از جیوه را کسر نمودیم تا جهت تحرک مشکلی ایجاد نشود.

بدین رو در ادامه طلا را نیز در فاصله کمتر از15 سانتی متری جیوه قرمز قرار دادیم و به مدت 1 ساعت منتظر ماندیم.

ما حرکت جیوه قرمز به سمت طلا را مشاهده و عکس العملی را بین طلا و جیوه قرمز مشاهده کردیم.

در آزمایش بعدی شما نیز میتوانید قطراتی از جیوه را بر روی هر سطح مسی که در اختیار دارید مانند یک بریزید.

سپس شاهد این خواهید بود که این صفحات تحت فرکانس هایی از قبیل: 1 کیلو هرتز تا 25 کیلو هرتز سیگنال دهی می شوند.

در ادامه به اندازه 300 گرم طلا را به سطح مسی نزدیک کنید و شاهد تحرک و تجزیه طلا خواهید بود، بگذارید تا در انتها موارد قابل ذکری را برای بالا بردن سطح آگاهی شما بیان نماییم.

تا به یک سطح اطمینان کاملی نسبت به جذب طلا توسط جیوه قرمز برسید:

  1. جیوه قرمز و طلا کنش و واکنش نسبت به هم خواهند داشت.
  2. جیوه در گنج یاب ها و حتی ردیاب ها تاثیر گذار می باشد.
  3. در واقع جیوه قرمز در نوع خود به عنوان عنصر شناخته می شود و از این نظر می تواند با طلا واکنشی داشته باشد.
  4. لازم است تا یادآور شویم که بسیاری از افراد سودجو در آزمایشگاه های خود رنگ های خاصی را به جیوه اضافه می نمایند و از آن به عنوان جیوه قرمز یاد می کنند.
  5. شما لازم است تا نسبت به این امر راهنمایی های لازم را دریافت نمایید؛ چرا که بی شک مجموعه ما می تواند با استفاده از بهترین کارشناسان شما را نسبت به تهیه جیوه قرمز کمک نماید.

در پایان با توجه نکات ارائه شده می خواهیم بیان نماییم که واکنش های خاصی بین طلا و جیوه قرمز روی داده است لذا از این نظر و با توجه به تست های صورت گرفته عملاً کنش و واکنش از نوع تجزیه طلا و تحرک جیوه به سمت آن صورت گرفته است.

با خرید طلای آنلاین جواهر فروشی حقانی در گوگل مپ  به یک شعبه آنلاین 24 ساعته دسترسی دارید که از هر کجا و در هر زمان می‌توانید با چند کلیک ساده سفارش خود را ثبت نمایید. پیشنهاد می کنیم تا با مراجعه به وب سایت ما را مشاهده و اقسام با کیفیت و اصل آن را تهیه و خریداری نمایید.

پاسخ به ۲ سوال درباره تست جیوه

۱:ابزار مورد استفاده تست جیوه قرمز کدام است؟

صفحه شیشه ای کاملاً صاف، طلا به اندازه 200 گرم و قطراتی از جیوه قرمز.

۲:فرکانس تست جیوه قرمز بروی طلا چقدر است؟

1 کیلو هرتز تا 25 کیلو هرتز سیگنال دهی.

آراد برندینگ؛ اعتمادسازی در تجارت

 

 

دکمه بازگشت به بالا