اقتصادی

عسل گون اصل و خواص بی نظیر آن

دیابت به خاطر عوامل متعددی بروز می کند، به طور مثال اگر شخص دارای استرس و اضطراب بالا بوده و رژیم غذایی نامناسبی داشته باشد باعث شده قندخون و انسولین آن شخص بالا برود. ولی نکته جالب این است که اگر عسلی که کریستالی شده است را در یک ظرف شیشه ای بگذاریم و آن را در آبی که گرم شده است (و نه آب جوش) قرار بدهیم، کمکم رس آن عسل از بین میرود و عسل دوباره شفاف میشود و دیگر هرگز برای بار دوم رس نمیبندد.

از شهد گلهای آن عسل گون تولید میشود که اثر درمانی و ارزش غذایی بالایی دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. عسل گون گز گزینهای است که برای بهبود بیماریهای سیستم گوارش پیشنهاد میشود. مصرف عسل گون باعث درمان یبوست و مشکلات گوارشی میشود. مصرف عسل گون گز انگبین برای افرادی که استخوان درد ، کمر درد و دردهای مفصلی دارند بسیار مفید است .

همچنین برخی افراد به طور ارثی و ژنتیکی در معرض ابتلا به بیماریهای استخوانی و یا پوکی استخوان (خصوصا در مورد بانوان) هستند؛ این افراد میتوانند با مصرف روزانه ۱ تا ۲ لیوان از شربت عسل گون گز بدن خود را در مقابل ابتلا به این بیماریها بیمه کنند.

بدیهی است که مصرف فرآوردههای گیاهی تنها راه معالجه و درمان بیماریها نبوده و بهتر است استفاده آنها با داروهای تجویز شده همراه باشد. عسل فقط یک ماده خوراکی نیست، یکی از داروهای اثرگذار طبیعی است که آنقدر در درمان بیماریها و مشکلات مختلف کاربرد دارد که قرآن از آن به عنوان شفاء برای مومنین یاد کرده است.

احتمالا به زودی دانشمندان کشف میکنند که خود زنبور عسل هم خاصیت درمانی دارد و یک خوراکی خوشمزه است! خیلی از ما شکرک زدن را در مربا و چیزهای شیرین دیگر دیدهایم و میدانیم که علتش شکر است؛ به خاطر همین نسبت به رس بستن عسل هم حس خوبی نداریم و آن را مربوط به قند یا شکر اضافه شده به عسل میدانیم.

همچنین باعث کنترل قند خون هم میشود. گونهای مختلف در ایران گلهایی به رنگ قرمز، سفید، صورتی، آبی و بنفش دارند که رنگ عسل نیز متاثر از این انواع به رنگهای زرد، کهربایی و قرمز به بازار عرضه میشود. قه ای بنفش رنگ و برگ های سبز تیره دارد که بصورت برگچه بر روی بوتهه رشد می کنند. فرآیند گرفتن گون کتیرا به این صورت است که با ایجاد شکافی روی ساقه گیاه گون، سلول های پارانشیمی آن که با جذب آب به تدریج تولید صمغ کرده اند، آزاد شده و با فشار، کتیرا از آن خارج می شود.

طبق مطالعات انجام شده روی خواص عسل گون ، مشخص شده مصرف آن میتواند درمان مناسبی برای بیخوابی و خستگی باشد. قیمت عسل طبیعی گون با توجه به خواص آن بسیار مناسب است.. این عسل میتواند به آرامش ذهن و اعصاب کمک کند و خواب آرامی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از مواردی که به کمک عسل گون گز بهبود پیدا میکند گرفتگی صدا است. عسل گون با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی درمان خانگی مناسب و کم هزینه ای برای بهبود سرماخوردگی و عوارض ناشی از آن به شمار می رود.

همچنین می توانید برای درمان کم خونی از عسل مرکبات هم بهره ببرید که خواص بی شمار دیگری نیز به همراه دارد. همچنین استفاده از عسل گون در طب سنتی به منظور کاهش درد های گوارشی و بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز استفاده می شود. تقویت کننده سیستم عصبی و حافظه، آرامبخش، ضد التهاب مثانه و پروستات است و در درمان کمخونی موثر است. تقویت سیستم ایمنی بدن از مهمترین خواص عسل گون به حساب میآید. از عسل گون در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، تقویت حافظه، افزایش انرژی، نرم کردن سینه و بهبود درد کلیه استفاده میشود. در اوایل تابستان ( تیر ماه ) تولید و برداشت میشود.

در تولید عسل گون زنبورها شهد گیاه گون را برای تولید عسل انتخاب میکنند. حتی میتوانید هر روز از عسل گون گز برای صبحانه استفاده کنید. گون گیاهی است چند ساله که ارتفاع آن تا 75 سانتیمتر می رسد و از خانواده leguminoseae که تولید مثل آن از طریق بذر صورت می گیرد ساقه های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره است برگ های آن مرکب از برگچه هایی است که به صورت متقابل به تعداد 11 تا 30 جفت در محور هر برگ قرار گرفته اند.

پایین بودن سطح ساکارز عسل یکی از نشانه های طبیعی بودن این عسل می باشد. چرا که میزان ساکاروز آن بسیار پایین است. به دلیل فراوانی گیاه گون، قیمت این عسل معمولا ارزانتر از عسلهای دیگر است و این هرگز دلیل بر پایین بودن کیفیت آن نسبت به عسلهای دیگر نیست. معمولا بانوان بیشتر از آقایان دچار کم خونی میشوند و عسل سیاه سر شار از آهن است و بانوانی که دچار کم خونی هست ، عسل سیاه به آنها کمک میکند. رنگ عسل گون روشن است، طعم ملایمی دارد و یکی از پرطرفدارترین عسلهاست و معمولا سر سفرههای صبحانه حاضر است.

1. عسل را به صورت ناشتا، نیم ساعت قبل از صبحانه در دهان بگذارید، آرام مزهمزه کنید تا با بزاق دهانتان مخلوط شود. همچنین برای درمان کم خونی مفید بوده و مصرف مستمر آن در وعده صبحانه می تواند به خونسازی در افراد مبتلا به کم خونی کمک کند. جریان خون را در بدن بهبود میبخشد و به رشد عضلات کمک میکند.

زخمهای مختلف را بهبود میبخشد و چرک و عفونت را خارج میکند. یکی از شناخته شده ترین گونه های عسل در ایران عسل گون است که نه تنها در ایران خواهان زیادی دارد بلکه در بسیاری دیگر از نقاط جهان نیز عسل گون ایرانی را بسیار خواهان هستند و به دنبال خرید عسل گون ایران هستند. مصرف عسل گزانگبین یکی از خوراکی های ساده برای درمان کم خونی است و مصرف آن برای خانمها توصیه می شود. مصرف آن در روزهای پاییز و زمستان به نرمی گلو کمک کرده و احتمال ابتلا به گرفتگی صدا را کاهش میدهد.

انسان تنها می تواند این خواص را از کتیرا یا صمغ گیاه به دست بیاورد و برای استفاده از خواص شهد گل گون باید از زنبور عسل کمک بگیرد تا بهترین نوع شهر را بنوشد و با تبدیل آن به نوش دارویی به نام عسل به دست ما برساند. معروف است که در حفاریهای مقبرههای مصر باستان، کوزههایی از عسل طبیعی به دست آمده که عسلش بعد از سالیان سال هنوز سالم بوده است. این نوشیدنی طبیعی ضد سرطان است و خاصیت ضد عفونی کننده هم دارد.

این شربت بهترین نوشیدنی طبیعی بوده و علاوه بر تمام خواص ذکر شده در بالا از میزان بالایی ویتامین سی موجود در آبلیموی طبیعی بهره مند است. این نوشیدنی علاوه بر اینکه خاصیت ضد سرطانی دارد، ضد عفونی کننده می باشد و از میزان بالایی ویتامین C برخوردار است. عسل طبیعت گرم دارد و دفع کننده بلغم، سودا و رطوبتهای بدن است.

تمام این سلولها و بافتهای بدن نیازمند به اکسیژن هستند و با کمبود اکسیژن دچار مشکل میشوند. چون مي تواند مقدار زيادي آب جذب كند و از خروج آن از بدن جلوگيري كند. دو تا سه قاشق عسل گون را همراه با آب ولرم مخلوط می کنیم (آبی که دست شما را نمی سوزاند) و سپس به آن آب یک یا دو عدد لیمو ترش را اضافه می کنیم (ترجیحا لیموی تازه).

گاهی عسل را برای پاستوریزه کردن و یا خوشرنگتر کردنش حرارت میدهند که با این کار علاوه بر اینکه از شکرک بستن عسل جلوگیری میشود، مقداری از ویتامینها و آنتیاکسیدان عسل از دست میرود. عسل خام عسلی است که مستقیم از کندو به دست آمده و صاف شده است. عسل خام غلظت بالایی دارد و برای رد شدن از صافی و جداسازی ضایعات مثل خرده چوب های کندو یا زنبورهای مرده باید مقداری گرما به آن داد.

گفته می شود این گیاه دارویی فواید زیادی برای بسیاری از بیماری های از جمله بیماری های قلبی دارد. یکیدیگر از فواید عسل گون، کمک به عملکرد بهتر قلب است. این معجون به نرم کردن سینه هنگام سرماخوردگی نیز کمک میکند. دستگاه گوارش را پاک میکند و ضد اسهال است. عسل طبیعی گون را با کیفیت بالا و ضمانت بازگشت وجه از فروشگاه سوغات نهاوند تهیه کنید. گون یک گیاه کویری است که از ریشه آن دارو و از صمغش کتیرا تهیه میشود.

گون می تواند به فعال شدن آنزیمی به نام تلومراز که باعث تحریک تولید تلومرها اضافی میشود کمک کند. همچنین با کاهش استرس و اضطراب به داشتن خوابی راحت هم کمک میکند. مبازره با استرس یک خاصیت عسل گون می باشد. این عسل در درمان انواع آرتروز، روماتیسمهای مفصلی، پوکی استخوان، غلبه سردی در مفاصل و استخوانها کاربرد دارد.

علاوه بر این از آنجا که عسل گون دارای محتوای مناسبی از اسید فرمیک است، میتوان آن را به صورت خوراکی یا موضعی در محل درد نیز استفاده کرد. میتوان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد یا روی موضع درد مالید. طریق بذر صورت میگیرد. عسل ضد سرطان و ضد آسم است و برای درمان سرفه مورد استفاده قرار میگیرد. در نظر داشته باشید که برای بهره بردن از تمامی خواص گفته شده برای این عسل، باید از عسل خام و طبیعی استفاده نمایید زیرا عسلی که تقلبی و حرارت دیده باشد، خواص زیادی ندارد.

در واقع ابتدا باید بررسی کنیم که خواص درمانی گیاه گون چیست و سپس املاح و مواد مغذی عسل را بررسی کنیم. شواهد کمی در مورد مطالعه بر روی انسان در این موضوع وجود دارد، هرچند تاثیر گیاه گون در واقع یک اثر ضد ویروسی است.

2. یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم بریزید و جرعه جرعه بنوشید. برای این منظور از ترکیب آب ولرم ، عسل گون و چند قطره آبلیموی ترش استفاده کنید. برای خواندن مطالب درمورد ژل رویال:کلیک کنید ! دقت کنید که عسل را در شیر یا آبی که دمای آن بیشتر از 40 درجه سانتیگراد است نریزید. گون نوعی گیاه با نام علمی Astragalus spp و از خانواده گیاهان leguminoseae و یا نخود است. عسلها به طور کلی دو دستهاند، عسلهای تکگیاه و عسلهای چند گیاه.

آلزایمر و عدم تمرکز دو بیماری شایع در سنین بالا هستند که افراد به آن دچار می شوند. بهتر است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا در یکی از دستهبندیهایش عسل طبیعی را به دو دسته تک گل و چند گل تقسیم میکند و آمریکا بیش از 300 نوع عسل تک گل را در این کشور به رسمیت میشناسد. بیش از 100 نوع گون در ایران وجود دارد.

رنگ عسل گون، با توجه به نوع گیاهِ گونی که عسل از آن بدست آمده شامل طیفهای مختلفی از رنگ زرد طلائی تا قرمز تیره میشود. همچنین به عنوان یک ملین برای رفع یبوست استفاده میشود. عسل گون گز انگبین برای افراد دیابتی نیز قابل مصرف است . یکی از خواص درمانی عسل گون که بسیاری از افراد را حیرت زده کرده است، خاصیت آن برای درمان سرطان می باشد. این گیاه دارای خواص درمانی و دارویی بسیاری است. ریشه گون سالهای بسیاری در طب سنتی چین مورد استفاده قرار گرفته است .

عسل گون عسلی است که بخش اعظم شهد مورد استفاده در آن از گیاه گون تامین شده است. به خاطر همین میتوان گفت عسلی که هرگز شکرک نمیزند، عسلی است که قبلا حرارت دیده است. به خاطر آنتیاکسیدانش برای قلب و عروق و سلامت پوست مفید است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاطتر خواهد شد.

شما میتوانید این عسل را در برنامه غذایی یا رژیم روزانه خود قرار دهید. یکی از نکتههای جالب و خواندنی مربوط به عسل همین شکرک زدن یا رُس بستن است. عسل گون برای درمان دردهای مفصلی و درمان کمخونی مفید است. عسلهای تکگیاه عسلهاییاند که زنبور برای ساختشان از شهد یک نوع گیاه غالب تغذیه شده است. گون یک نوع مکمل رژیمی است که برای مشکلات سلامتی مختلف استفاده می شود.

عسل یکی از معدود موادی است که به این سادگیها خراب نمیشود. عسل گون برای دردهای چشمی و ورم ملتحمه مفید است. مفید برای دردهای چشمی و ورم ملتحمه چشم. برخلاف خوراکیهای شیرین دیگر برای لثه و دندانها مفید است. عسل گون به دلیل داشتن اسید فرمیک برای درمان دردهای مفصلی و استخوانی مفید است. در عسل گون اسیدهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها اسید فرمیک است .

تحقیقات اخیر نشان داده است که گون از تلومرها دربرابر تخریب محافظت می کند. عسل طبیعی بسته به اینکه زنبورش از چه گیاهانی تغذیه کرده باشد، غلظتش فرق دارد و رنگش از زرد روشن تا کهربایی تیره متفاوت است. عسلهای مختلف به طور طبیعی شکرک میزنند، یکی دیرتر و یکی زودتر.

ساقه های رشدیافته آن به رنگ بنفش تیرهاست. که در ادامه به چندمورد از این خواص که کمتر شنیده اید، می پردازیم. گیاه گون یک گیاه کوهستانی و وحشی است که در اصل بومی کشور چین بوده است و در طب سنتی چین کاربردهای فراوانی داشته و دارد. خواص عسل گون متاثر از گیاه دارویی و پرخاصیت گون است که در برخی استانهای ایران میروید.

مهم ترين تامين كنندگان گون در جهان در درجه ي اول ايران و سپس تركيه و سوريه است. موم، بره موم، ژل رویال و حتا گردههای گلی که زنبور ازش تغذیه میکند، همه دارای خواص درمانی است. عسل دارای خواص ضد اکسیدانی ، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. عسل گون ضد پیری، نشاطآور و مسکن درد کلیه است. ضد چاقی و ضد سرطان است. خیلی از افراد دچار بیماری سینوزیت شده اند. مهم تر از آن از بابت کیفیت محصول خریداری شده اطمینان بیشتری خواهید داشت. ناتوانی جنسی را درمان میکند و انرژی را بالا میبرد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا