سلامت و تندرستی

عدم تناسب مواد غذایی عامل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است

سی وی نت/ لرستان یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل استانداردهای نامناسب و تغذیه نامناسب در تامین مواد غذایی خانواده ما، بیماری های قلبی و سرطان در جامعه افزایش یافته است.

دکتر در گفت وگو با سی وی نت یحیی ابراهیمی با بیان اینکه امنیت غذایی مبتنی بر تولید است، گفت: بر اساس قانون، تهیه غذا بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: در این راستا غذای سالمی را در اختیار عموم مردم قرار خواهیم داد که از سوی جهاد کشاورزی تامین می شود، تعداد گوشت و ماهی در ایران با سایر کشورهای دنیا کمی متفاوت است.

ابراهیمی گفت: ما در مورد تراریخته ها صحبت می کنیم که بحث های زیادی دارد.

نماینده مردم سلسله در دلفان و مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت شهرستان با توجه به مشکلات و ضعف هایی که داریم و به دلیل بارندگی های شدیدی که به ویژه در سال گذشته کشور را درنوردید، بدتر شده است.

وی افزود: نگاه ما باید به این موضوع باشد که در سبد غذایی ایران غذا و تغذیه خوب باشد، به عنوان مثال سرانه مصرف ماهی و پروتئین نسبت به استانداردهای ملی پایین است.

این قانون‌گذار گفت: در بسیاری از شهرها و در نقاط نادر بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه مشاهده می‌شود که در این منطقه ناسالم مانند لرستان مردم دولت و کارمندان دولت باید مراقب سلامت غذایی و جسمانی باشند.

ابراهیمی افزود: به دلیل رویه‌های نادرست، بیماری‌های قلبی نیز افزایش یافته است، زیرا سطح پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها باید در سبد غذایی ما باشد، باید در استفاده از این مواد متعادل باشیم. بدون شک این امر شانس ابتلا به سرطان را در جامعه و همچنین خطر بیماری قلبی را که دو عامل اصلی مرگ و میر در جامعه است و در بسیاری از موارد دو عاملی است که با نحوه تغذیه صحیح ما مرتبط است، افزایش داده است. سبد غذایی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: موارد سوءتغذیه زیادی به دلیل عدم دسترسی به پروتئین در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد که برای مسئولان نسبت به این موضوع حساس بوده و نگران کننده است. برای این منظور در نظر گرفته شده است.”

وی افزود: در مورد وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مطالعات موردی، شیوه و شیوه کاشت مناسب تعریف نشده است، بسته به رشته ای که داریم واقعا چه چیزی برای آن مهم است.

ابراهیمی تاکید کرد: بسیاری از رژیم های غذایی ما حاوی مواد افزودنی است که سلامت ما را تهدید می کند، بسیاری از محصولاتی که وارد می کنیم باعث سرطان می شود که بسیاری از آنها جامعه را تهدید می کند، موسیقی علمی است که باید به آن دقت کرد. بودن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا