فرهنگ و هنر

صفدر تقی‌زاده درگذشت – سی وی نت

صفدر تقی زاده امروز (شنبه 14 مرداد) در آمریکا در 89 سالگی درگذشت.

به گزارش سی وی نت ، طناز تقی زاده ، پسر این مترجم قدیمی ، این داستان را در متنی انگلیسی به اشتراک گذاشت.

مجتبی نریمان ، مدیرعامل روزنامه نوپا نیز در این باره به سی وی نت گفت: صفدر تقی زاده مدتی در آمریکا ماند و امروز (شنبه 23 مرداد) درگذشت.

ناشر درباره مراسم تشییع جناب تقی زاده و اینکه قرار است جسد وی به ایران منتقل شود ، گفت: فکر نمی کنم خانواده او چنین طرحی داشته باشند و احتمالاً او در آمریکا دفن خواهد شد.

صفدر تقی زاده مترجم و نویسنده در سال 1311 در آبادان متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی و مدرک دانشگاه تهران بود و به طور مختصر در دانشکده نفت آبادان زیر نظر معلمان زبان انگلیسی تحصیل کرد. دانش آموزان کالج نفت مهارت های زبان انگلیسی او را تقویت می کنند.

صفدر تقی زاده علاوه بر ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی ، سال ها به تدریس زبان انگلیسی پرداخت و سپس در دانشگاه های تهران ، علامه طباطبایی و شهید بهشتی به تدریس زبان انگلیسی ویژه پرداخت. تقی زاده مدتی عضو هیئت داوران مقاله بود و ترجمه را متوقف نکرد.

وی آثار زیادی مانند آوازهای رنسانس تمدن توسط ویل دورانت ، تورتیا فلت ، مرگ در جنگل ، روزنامه منتخب مدرن ، دوازده داستان از گابریل گارسیا مارکز و غیره را منتشر کرده است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا