ورزش

صعود والی‌زاده ۱۸ ساله به یک چهارم نهایی قهرمانی جهان + ویدئو/ نخودی هم باخت

ملی‌پوش ۱۸ ساله کشتی آزاد ایران به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

به گزارش سی وی نت، در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، در وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی زاده در دومین کشتی خود به مصاف علی‌عباس رضازاده از جمهوری آذربایجان رفت و در یک کشتی پر افت و خیز و دیدنی به برتری ۷ بر ۴ رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

والی‌زاده پیش از این رضوان کواکس از رومانی را ۴ بر یک شکست داده بود. جوان ۱۸ ساله کشتی ایران برای اولین بار در چنین میدان بزرگی به میدان می‌رود و در کشتی‌های خود عملکرد شجاعانه‌ای داشت.

اما سه‌کشتی‌گیر دیگر ایران در 4 وزن دوم با شکست از حریفان از صعود به نیمه نهایی بازماندند. در وزن ۷۰ کیلوگرم محمد نخودی در مصاف با احمد عثمانوف از روسیه در یک کشتی کم تحرک ۵ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند.

پیش از این در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دیداری حساس و نفس‌گیر مقابل زاهد والنسیا از آمریکا ۱۲ بر ۹ شکست خورد. آذرپیرا در سه دقیقه نخست در حالی که ۴ بر صفر عقب بود، با دو خاک و دو بارانداز نتیجه را ۸ بر ۴ کرد و یک امتیاز هم از چلنج آمریکا گرفت. اما در سه دقیقه دوم والنسیا با یک خاک و فتیله بارانداز ۴ امتیاز گرفت و نتیجه ۹ بر ۸ شد. اما آذرپیرا در ادامه دو بار دیگر هم زیر داد و خاک شد تا در نهایت ۱۲ بر ۹ بازنده شود.

ملی‌پوش ایران در دور اول جانگ از کره جنوبی را در یک مبارزه یک طرفه، در ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه با حساب  ۱۱ بر صفر شکست داده بود.

همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی به مصاف زائوربک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه رفت و ۶ بر صفر شکست خورد. امامی پیش از این علی پاشا عمرپاشایف نفر پنجم سال ۲۰۲۲ جهان از بلغارستان را ۶ بر صفر از پیش رو برداشته بود.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا