سلامت و تندرستی

شیوع یک بیماری مرموز – سی وی نت

سی وی نت/ خراسان رضوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) گزارش می دهد که شیوع لیستریا عمیق یک نفر را کشته و 22 نفر را به بیمارستان منتقل کرده است.

به گزارش هلث، مقامات بهداشتی ایالات متحده گزارش می دهند که حداقل 23 نفر در 10 ایالت به این بیماری مبتلا شده اند و یک نفر در اثر شیوع احتمالی لیستریا در فلوریدا جان خود را از دست داده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که علت شیوع بیماری هنوز مرموز است، تقریباً همه بیمارانی که در فلوریدا زندگی می‌کنند یا از ایالت بازدید می‌کنند حدود یک ماه قبل از بیمار شدن هستند.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرده است که اولین مورد در دی ماه و آخرین مورد در خرداد ماه گزارش شده است. یک بیمار در ایلینوی به همراه 22 نفر دیگر در بیمارستان جان باختند. پنج زن در دوران بارداری بیمار شدند و یک زن باردار شد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، تعداد واقعی شیوع ممکن است افزایش یابد، زیرا معمولاً سه تا چهار هفته طول می کشد تا مشخص شود که آیا یک فرد بیماری بخشی از بیماری است یا خیر. بنابراین موارد جدید هنوز هم می توانند بیایند.

شیوع لیستریا اغلب با محصولات لبنی مرتبط است، اما محققان اخیراً یک بیماری را در پنیر نرم، کرفس، پالپ، طالبی و بستنی کشف کرده‌اند.

افرادی که علائم لیستریا دارند باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرند و متخصصان بهداشت باید این بیماری ها را به بخش بهداشت محلی خود گزارش دهند.

برای درمان این بیماری می توان از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد، اما زنان باردار و نوزادان، بزرگسالان 65 سال و بالاتر، و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند اغلب در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های جدی هستند.

زنان باردار ممکن است سردرد، سفتی گردن، گیجی، عدم تعادل، تب، بدن درد و تشنج داشته باشند. زنان باردار اغلب تب، خستگی و بدن درد را تجربه می کنند. با این حال، این بیماری می تواند باعث سقط جنین، مرده زایی، مرده زایی یا یک بیماری تهدید کننده زندگی در رحم شود.

لیستریا نوعی باکتری است که علائمی مانند تب، معده درد و یا علائم دیگر ایجاد می کند و عامل انتقال و آلودگی این باکتری خوردن برخی مواد غذایی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا