اقتصادیکسب و کار ایرانی

شمال کجا زمین بخریم؟ 5 نکته مهم برای سرمایه گذاری پر سود

همه چیز در مورد سرمایه گذاری ملک و کسب درآمد در شمال

دلیل سرمایه ‌گذاری در بخش ملک و مسکن توسط افراد مختلف به طور کل می‌تواند این نکته باشد که شاید گاهی مواقع شیب سود‌آوری مسکن کاهش یابد اما به هیچ عنوان در این بازار ضرر نخواهند کرد، زمین مال خداست و معامله با خدا همیشه به نفع شما خواهد بود.

نکته مهم سرمایهگذاری در بخش مسکن؛
خرید و فروش زمین در شمال: نکته موفقیت‌ آمیز در سرمایه گذاری برای همگان می‌تواند یا دیگر نقاط کشور باشد، چون گران‌ترین و با ارزش‌ترین کالا در بخش مسکن زمین می‌باشد و تمامی سرمایه‌گذاران خبره به این مهم واقف بوده و تمامی اموال غیر‌نقدی آن‌ها زمین‌هایی می‌باشد که در تایم‌‌های درست خریداری کرده‌اند.

به دلیل رکود بازار مسکن گاهی مواقع می‌بینیم افرادی که توانایی خرید ویلا در شمال و یا آپارتمان مسکونی در شهرهای مختلف کشور را دارند صبر کرده و خرید نمی‌کنند، همین طور زمانی که رکود در بازار مسکن فراگیر شود، می‌توان شاهد رهن یا اجاره ویلا در شمال و مناطق دیگر کشور که با افزایش چند برابری انجام می‌گیرد باشیم.

نکته؛
خرید زمین در ساحل قو انزلی: البته به موضوع عرضه و تقاضا برای خرید ویلا و مسکن در کشور، علی‌الخصوص شمال ایران نیز باید توجه داشت و این فرهنگ غلط که به شوک در بازار ملک و مسکن شهرت دارد، به گونه‌ای است که با افت قیمت مسکن تقاضا برای خرید ویلا کاهش یافته و برعکس زمانی که قیمت مسکن رو به افزایش باشد ما هجوم به سمت خرید ویلا را آغاز می‌کنیم و بیش‌تر به سمت خرید ویلا روی خواهیم آورد.

سرمایه گذاری و کسب درآمد با خرید ویلا در شمال

برخی از خریداران ویلا در شمال ممکن است علاوه بر اهداف تفریحی به دنبال سرمایه ‌گذاری و کسب سود در هنگام خرید و فروش ویلا در آینده باشند. در این مقاله نکاتی که لازم است در جهت رسیدن به این هدف به آن توجه شود را مرور خواهیم نمود که ممکن است در سرمایه گذاری شما روی ویلا در آینده تاثیر مثبت گذاشته و چشم شما را نسبت به ویژگی‌های ویلا، چشم انداز ویلا، مسیرها و نزدیک بودن مکان‌های تفریحی به ویلا و در کل مسایلی که روی سرمایه گذاری ویلا تاثیر دارد باز کند و با دید بازتر و با جزییات نسبت به سرمایه گذاری در ویلا اقدام کنید مانند دلیل سخت فروش رفتن بعضی از ویلاها در شمال که باعث پایین آمدن درصد شکست یا ضرر و زیان شما می‌شود و حق انتخاب سرمایه گذاری امن‌تر و با خیال راحت را به شما ارایه می‌دهد که حتی ممکن است این اطلاعات و نکات در وضعیت کنونی شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

دلایل سرمایهگذاری روی ویلاهای شمال را به اختصار در مقدمه شرح دادهایم، حال میخواهیم برای افرادی که در این عرصه تازه کار هستند و اولین تجربه در سرمایه گذاری روی ویلا یا زمین در شمال دارند را اشاره و موانع و آیتمهای پیشراهشان را معرفی نماییم.

1- ارتباط با مشاور املاک؛
به طور حتم افراد تازه کار با مشاور املاک،جهت انتخاب منطقه مناسب برای خرید ویلا و در نهایت سرمایه‌گذاری مشورت خواهند داشت، پس شناخت و انتخاب مشاور املاک می‌تواند در این راستا آسیب جدی و یا کمک شایانی در نهایت به شما ارایه دهد.

2- انتخاب مناطق برند شمال؛
انتخاب منطقه مناسب و پر‌طرفدار در شروع کار می‌تواند در نهایت به سرمایه‌ گذاری سودآور برایتان منجر شود و در قسمت آموزشی سایت بانیان مسکن توسط مشاور برتر املاک کشور آقای مهندس سید محمد‌علی حسینی، مناطق برند و پر‌فروش ویلا در شمال که دارای امکانات مناسب و رو به رشد هستند را معرفی داشته‌ایم.

3- مناطق ممنوعه ویلای شمال؛
مناطق پر‌استرس و بی‌کیفیت و جرم خیز و همچنین مناطقی که از دید مشتریان قابل قبول نیستند و به مناطق ممنوعه ویلا در شمال است دوری کنید تا خدای ناکرده در اولین اقدام خود برای سرمایه گذاری و خرید ویلا متضرر نشوید.

4- محاسبه و بررسی قیمت ملک و مسکن؛
با محاسبات دقیق و ریز به ریز قیمت زمین و و همچنین قیمت‌های مربوط به اجاره آپارتمان یا رهن ویلا در شمال و قیمت‌های تابعه قدم درست در این بازار بردارید.

سرمایه گذاری به منظور خرید ویلا یا زمین در کجای شمال بهتر است؟

اگر منطقه و محله برای شما مهم نیست! یعنی نمی‌خواهید از ملک یا ویلای خود استفاده نمایید و فقط برای شما جنبه سرمایه گذاری مهم است، ما به شما دو استان شمالی یعنی، استان گیلان و مازندران را پیشنهاد می‌دهیم.

در این بین استان گیلان برای هر قشری بهتر است، میپرسید چرا؟

چون مهم‌ترین عامل در سرمایه گذاری، خود سرمایه است! شما با سرمایه کم و در حدود 100 میلیون می‌توانید ملک و قطعه زمینی کوچک را برای خود در استان گیلان برگزینید.
اما شما با حداقل مبلغی که می‌توانید در استان مازندران در سال 1399 قطعه زمینی کوچک را بخرید، حدود 300 میلیون تومان خواهد بود و همین مساله یعنی ارزش ملک، یکی از تفاوت گیلان و مازندران است.

مطلب فوق برای همه و با هر توان مالی در نظر گرفتیم، حال به صورت جزیی‌تر برای آنان که توان مالی بالاتری دارند می‌خواهیم بهترین مناطق شمال کشور برای سرمایه گذاری را معرفی کنیم.

کدام مناطق شمال برای سرمایه گذاری بهتر است؟

برای اشخاصی که توان بالایی برای سرمایه گذاری زود بازده در قسمت ملک و مسکن دارند، پیشنهاد ما استان مازندران است.

در کدام منطقه استان مازندران سرمایه گذاری کنیم؟

به طور کل 5 شهر معروف و مطرح از میان شهرهای مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و نزدیکی دریا و جنگل با فاصله کم به هم- مسافت نزدیک به جاده تهران- تجمع ویلاهای فروشی با تعدد شهرک‌های بزرگ و مطرح- فروشگاه‌های زنجیره‌ای،برند فروشی‌ها، فست فودها، تله کابین و مناظر دیدنی و جذاب طبیعی در این مناطق باعث شده تا نسبت به شهرهای شمالی کشور (متل قو، کلارآباد، نمکآبرود، نوشهر، رویان) گوی سبقت را از شهرهای دیگر این استان بربایند.
شهرهای دیگر مازندران مانند بابلسر، محمودآباد، ایزدشهر، نور و چمستان به دلیل اختلاف مسافت زیاد دریا و جنگل از هم، در اولویت بعدی سرمایه گذاری قرار دارند.

ساخت ویلا گزینهای برای افزایش سود در هنگام فروش ویلا

انتخاب زمین مناسب برای ویلا

خوب مطالب فوق را متذکر شدیم تا شما را با خرید ویلایی که می‌تواند برای شما سود آور باشد آشنا نموده و انتخاب شما را به سمت این دست از ویلاها سوق دهیم، بهترین و سود آورترین مورد در خرید ویلا در گام نخست برای افرادی که فرصت انتخاب و زمان کافی برای جستجو ویلا دارند می‌تواند انتخاب زمین مناسب باشد، چرا که سود دو طرفه هم در زمین و هم در ساخت به سلیقه خود را خواهند داشت و در مجموع 30% نسبت به ویلاهای آماده فروش در شمال سود خواهند نمود و در کل هزینه ساخت و خرید زمین با قیمت پایین‌تر برایشان تمام خواهد شد که این زمان از خرید زمین تا ساخت و اتمام آن در نهایت 5-6 ماه طول خواهد کشید، در ضمن ما یک قطعه زمین فروشی با قیمت نصف قیمت اصلی آن در شهرک بزرگ 10 هکتاری رو به رشد به صورت شمال جنوبی و با اسناد و مدارک کامل آماده ساخت داریم که مورد اکازیون و مناسب برای شما می‌تواند باشد. به قول معروف زمین مال خداست و با خدا معامله کردن ضرر نخواهد داشت.

خرید زمین بهترین روش سود آورد بودن ویلا

مورد فوق که بهترین گزینه در ویلادار شدن و سود آور بودن ویلا برای شما خواهد بود همان خرید زمین شهرکی در شمال، برای آن دست از افرادی است که زمان کافی برای ساخت ویلا و در نهایت ویلادار شدن را دارند و باید گفت نگران ساخت و این که حوصله ساخت و اعتماد به سازنده را ندارند نباشند، چرا که در شهرک‌های شمال فردی به عنوان مهندس ساخت معرفی و به طور حتم تحت نظارت شما بهترین کیفیت ساخت با قیمت منطقی و مشخص شده را خواهد داشت.

تعجیل مالک (نیاز مالی) بهترین فرصت برای خرید ویلا

مورد بعدی که به آن اشاره می‌کنیم برای افرادی است که فقط و فقط به دنبال خرید ویلایی هستند که بتواند برایشان سود آور باشد و حوصله یا وقت ساخت را ندارند، توصیه ما به این عزیزان حوصله در انتخاب و خرید ویلا در شمال است به گونه‌ای که در انتظار ویلایی که مالک آن نیاز به پول داشته و حاظر به فروش ویلای خود با قیمتی پایین و زیر قیمت منطقه است باشند و یا ویلاهایی که با شرایط اقساطی بلند مدت یک ساله یا دو ساله حاضر به فروش ویلا می‌باشند را یافته و خرید نمایند، البته نکته‌ای به عنوان ضرب المثل در این جا مطرح می‌گردد که هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست، باید دقت داشته باشید که چنین موردی از ویلاهای قسطی طولانی مدت بیشتر در مناطق درجه دو و سه شمال وجود داشته و مناطق برند و معروف برای خرید ویلا در شمال با چنین شرایطی هرگز حاظر به فروش نبوده چون مطمین به فروش ویلای خود کمتر از سه ماه بعد از ساخت و آن هم به صورت نقدی خواهند بود، پس شما را از خرید ویلا در مناطق نامرغوب شمال منع و تشویق به خرید ویلا در شهرها و مناطق پرفروش شمال می‌نماییم و در این خصوص با مشاورین املاک مورد اعتماد خود در شمال ارتباط مداوم داشته تا بتوانید چنین موردی را خرید داشته باشند.

مورد بعدی می‌تواند سعی در خرید ویلایی قدیمی در مکانی دنج و یا شهرکی برند که کمی نیاز به مرمت و بازسازی دارند باشند چون این دست از ویلاها را می‌توان ارزان‌تر خرید و با کمی مرمت و امکان این که با قیمت بالاتر و حداقل با 25% سود بتوان فروخت وجود دارد.

 سرمایه گذاری ملک از نگاه برایان تریسی:

سرمایه گذاری در بخش ملک کوتاه مدت نیست و نباید انتظار سودآوری زود هنگام داشته باشیم، پس صبور باشید

منبع : دیوار

دکمه بازگشت به بالا