ورزش

شانس کسب ۲ طلا و ۳ برنز برای ایران در کاراته وان باکو

ذبیح الله پورشیب و رزیتا علیپور در دیدار رده بندی لیگ برتر کاراته وان در باکو پایتخت آذربایجان حضور یافتند و مبینا حیدری و لیلی برجعلی از دور مسابقات کنار رفتند.

به گزارش سی وی نت، در دومین روز از مسابقات کاراته وان باکو، ذبیح الله پورشیب نماینده منهای ۸۴ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل جسی داکستا از فرانسه به برتری ۲ بر یک دست یافت. پورشیب در سومین بازی با نتیجه 7 بر 6 مقابل محمد الجعفری از اردن به برتری رسید و راهی حذفی شد اما در این صورت با تساوی 4 بر 4 بر اساس قوانین سنشو شیمادا از ژاپن را شکست داد. با راهیابی حریف ژاپن به فینال، پورشیب نیز به مرحله مقدماتی صعود کرد و روز یکشنبه به تاتامی می رود تا مدال برنز را از محمد رمضان مصری بگیرد.

اما در دسته بانوان رزیتا علیپور نماینده منهای 61 کیلوگرم ایران در اولین مبارزه این گروه با نتیجه 5 بر 4 مقابل الکساندرا شولوهوا از اوکراین شکست خورد. وی در بازی دوم رم خامس از آلمان را 2 بر صفر شکست داد و در سومین بازی گروهی خود با نتیجه 3 بر 2 مایا سوزوکی از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله حذفی شد.

علیپور در اولین دیدار حذفی با نتیجه یک بر صفر جولیا آنجلوسی از ایتالیا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله یوهانا نیلسون از سوئد را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و راهی مسابقات شد. طبقه بندی. او برای کسب مدال برنز به مصاف زهرا چاجای از مراکش می رود.

همچنین مبینا حیدری و وزن 68- بانوان با دو برد و لیلا برجعلی و بانوان +68 با دو برد و یک برد در همین دیدار نمایندگان کاراته ایران در روز دوم بودند که از رقابت ها خارج شدند.

در پایان رقابت های روز نخست سارا بهمنیار و بهمن عسگری به فینال راه یافتند و طراوت خاکسار راهی مسابقات رده بندی شد تا نمایندگان کاراته ایران در روز آخر شانس کسب 2 طلا و 3 برنز را داشته باشند.

چهارمین دوره لیگ جهانی کاراته وان در سال 2022 به میزبانی باکو از روز جمعه آغاز و یکشنبه پایان می یابد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا