اقتصادی

سیستم  CRM (سیستم مدیریت ارتباط با مشتری)

اگر به دنبال کسب اطلاعات در خصوص سیستم CRM می باشید این مقاله مناسب شماست. چراکه در این مقاله اطلاعات کافی و لازم در خصوص سیستم CRM و یا همان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری داده شده است. این برنامه در جهت تعامل با مشتریان و بهبود بخشیدن با آنان و همچنین افزایش درآمد حاصل ازطریق  پل های ارتباطی تعاملی در کسب و کار شما مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان ها از سیستم CRM در جهت پردازش و تحلیل اطلاعات مشتریان، ایجاد فرصت فروش و انجام مجموعه‌های وفاداری مشتریان استفاده می شود. یکی از مهمترین مزیت های سیستم سی آر ام این است که به شما این امکان را خواهد داد که مشتریان را طبق نیاز های خود طبقه بندی کنیم و بتوانیم بر مشتریان بالقوه خود تمرکز کنید تا به مشتریان بالفعل تبدیل شوند.

سیستم  CRM چه کسب وکار هایی را در برمی گیرد؟ یک سیستم CRM به همه بخش‌های سازمان از جمله خرید و فروش ،خدمات مشتری، توسعه کسب و کار، نیروی انسانی ،بازاریابی و تبلیغات یا هر بخش دیگری از یک کسب و کار با هدف مدیریت ارتباط و تعامل خارجی که سبب موفقیت شود استفاده می کند. سیستم CRM شما را در مدیریت ارائه اطلاعات تماس مشتریان، ایجاد فرصت های فروش ،مشکلات مربوط به خرید ،خدمات و مجموعه های بازاریابی را برای شما ممکن می سازد.

از سیستم CRM در چه کسب و کارهایی استفاده می شود؟

 این برنامه برای کسب و کارهایی که خواهان دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان باشند را ممکن می سازد.

 کسب و کارهایی که می خواهند به بهروری بیشتری دست پیدا کنند.

کسب و کارهایی  می‌خواهند با شیوه ارتباط و تعامل با مشتریان آشنا شوند.

 کسب و کارهایی که می خواهند بدانند زمان و میزان هزینه محصولات برای چه گروهی از مشتریان است.

 کسب و کارهایی که هدف اصلی خود را رشد و افزایش مشتری و در نهایت سوددهی بیشتر می دانند.

دلایل استفاده از سیستم CRM

استفاده از سیستم CRM بسیار مفید و کارآمد است و دلایلی وجود دارد که ضرورت آن را نشان می دهد. این دلایل به شرح زیر است:

  • سیستم CRM یک فناوری جهت حفظ و مدیریت تداوم ارتباطات یک سازمان با مشتریان ثابت و جدید است.
  • سیستم سی آر ام به سازمان ها کمک می کند تا با خریداران در تعامل باشند و بر روند کار موثر بوده و سبب بهبود سودآوری خواهد شد.
  • این نرم‌افزار از تحلیل و تجزیه اطلاعات در مورد پیشینه ی مشتریان در جهت بهبود تعاملات تجاری و تمرکز بر ثابت نگه داشتن مشتریان و در نهایت رشد فروش موثر است.
  • نرم افزار CRM توانایی به روز بودن داده های قابل اعتماد در مورد روند کسب و کار مربوطه را نشان می دهد.
  • محصول ارائه شده در شرکت شما اهمیتی ندارد زیرا مهم ترین سرمایه شما مشتریان هستند استفاده از سیستم CRM سبب حفظ مشتری خواهد شد زیرا مشتریان به هدف شما جهت می‌دهند و این مشتریان هستند که سبب سوددهی می شوند.
  • سیستم سیار این سبب می شود منابع اطلاعاتی شرکت شما پیشرفت کند.
  • ‏CRM این امکان را می دهد تا کارهای روزمره به صورت خودکار انجام شود ،سرعت و فعالیت هماهنگ سازی قسمت های مختلف به خوبی انجام شود و سبب بهبود اطلاعات و گزارشهای حاصل از مشتریان خواهد شد.

استفاده از نرم افزار CRM سبب به چه تغییراتی در روند کاری خواهد شد؟

۱. با استفاده از این نرم افزار کلیه تاریخچه و اطلاعات مشتریان اولین تعامل با شما ثبت و قابل پیگیری خواهد شد.

۲. این نرم افزار به شما کمک می کند تا در منظم بودن سیستم های اداری فعالیت ها خرید و فروش تبلیغات و بازاریابی موفق بوده و این نظم سبب افزایش سرعت و دقت بیشتر شما در بررسی کارها و انتخاب صحیح خواهد داشت.

 ۳ سهولت در ایجاد گزارشات طولانی از همه مشتریان و تحویل آن به شما

۴. شخصی سازی اطلاعات مدیریتی و گزارش های کلی به صورت ترکیبی یا تنها

۵. مدیریت اطلاعات مربوط به هر مشتری و تفکیک مشتریان بر اساس نوع ارزش شرکت

۶. تشکیل باشگاه مشتریان

۷. مدیریت ایمیل ها و چت ها

۸.سهولت در به دست آوردن اطلاعات مالی

۹. امکان بسته بندی مشتریان بر اساس ویژگی های پشتیبانی و بازاریابی و دسته بندی تمام مکالمات تلفنی با هر مشتری

۱۰. چکیده سازی مشتریان بر حسب ایجاد تاریخ خرید آخرین تماس زمان پیگیری و…

افزایش بهره وری با استفاده از سیستم CRM

به صورت کلی امروزه می توان تغییرات چشمگیر در خدماتIT coudرا مشاهده کرد و رشد بیشتری در کارها نسبت به پنج سال گذشته ایجاد شده است. پس استفاده از سیسیستم CRMبه همه شرکت‌ها در صورت تمایل و به صورت جدی پیشنهاد می شود زیرا دلایلی وجود دارد که استفاده این برنامه ضروری می داند:

  • نصب بدون مشکل :با رشد کردن سازمان شما ممکن است اقدام به افزایش ظرفیت ، افزودن ویژگی های جدید و فناوری های پیشرفته در کار خود داشته باشید در این حال نرم افزار CRM می تواند به سرعت به روز رسانی شود تا نیازهای مورد نظر شما برآورده شود و این نیاز وجود ندارد که شما صبر کنید تا برنامه پیشرفته و یا بزرگ شود.
  • سیستم قابل اطمینان: هیچ شرکتی نمی خواهد به احتمال وجود سقوط برنامه مورد استفاده پیش بیاید یعنی در صورتی از یک برنامه استفاده خواهد کرد که قابل اطمینان و اعتماد باشد زیرا در غیر این صورت شما را با یک بحران مالی و شرایط سخت روبه‌رو می‌کند اما استفاده از سیستم سیاره این اطمینان را به شما می دهد که هرگز در این شرایط قرار نمی گیرید زیرا تمام قسمت های این برنامه پشتیبان گیری می شود.
  • استفاده بهینه از محصول: یکی از مهمترین مزیت سیستم سی آر ام امکان ایجاد تماس های فوری در هر زمان می باشد یعنی شما در هر ساعتی از شبانه روز مشغول به کار شدید می‌توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید همچنین در صورتی که خارج از محل کار و یا هر مکان دیگری مانند خانه و در حال استراحت می باشید می توانید کارهای خود را پیگیری کنید فقط نیاز به اینترنت خواهید داشت و این مزیتی ویژه خواهد بود.
  • استفاده آسان از سیستم با CRM: نرم افزار CRM یک نرم افزار مدرن خواهد بود به طوری که شما نیاز به نصب نخواهید داشت و در هر زمان می توانید به سرعت آن را راه اندازی کنید و تمام آنچه نیاز دارید اتصال به اینترنت خواهد بود پس از آن میتوانید به صورت مجازی وارد سیستم شده از آن استفاده کنیم .همچنین نیازی به تعمیر و نگهداری سخت افزار ، نصب های پیچیده و یا انتقال داده ها  نخواهید داشت علاوه بر این استفاده از این برنامه شما را نیاز به شخص متخصص بی نیاز می کند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا