اقتصادیکسب و کار ایرانی

سنسور مغناطیسی صنعتی

سنسورهای مغناطیسی برای تشخیص در شرایط غیر تماسی کاربردهایی فراتر از سنسورهای القایی دارند. حسگرهای مغناطیسی محدوده حسی بزرگتری را با آهنرباهای قوی‌تر ارائه می‌دهند. بسته به جهت میدان مغناطیسی، سنسور می تواند در مقابل آهنربا یا از سمت آهنربا اندازه گیری کند. از آنجایی که میدان مغناطیسی در تمام مواد غیر مغناطیسی نفوذ می کند، این نوع سنسور می تواند آهنرباها را از طریق فلزات غیر آهنی، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم، پلاستیک، چوب، شیشه و حتی دیواره های آب تشخیص دهد.

سنسورهای مغناطیسی و انواع آنها

از انواع سنسورهای مغناطیسی می توان به دو دسته سنسور هال افکت و سنسور رید رله اشاره کرد. در ادامه با انواع آن آشنا می شویم. شما می توانید برای خرید پمپ وکیوم صنعتی به سایت الکتنو مراجعه نمایید.

سنسور نی

سوئیچ نی یک کلید نی است که در یک محفظه خارجی قرار دارد که در برابر تأثیرات محیطی محافظت می کند و نصب و اتصال را ساده می کند. این سنسورها نوعی حسگر مجاورتی دیجیتال هستند و عملکرد آنها بر اساس حساسیت به میدان مغناطیسی است. هنگامی که آهنربا نزدیک می شود، سد بسته می شود و هنگامی که آهنربا دور می شود، سد به حالت اولیه خود یعنی NO باز می گردد. سنسورهای کلیدهای نی دو سیمه هستند، ولتاژ کاری آنها آزاد است و اغلب به سوکت های هیدرولیک یا پنوماتیک متصل می شوند.

سنسورهای هال

هنگامی که چگالی شار مغناطیسی اطراف آن سنسور از ناحیه خاصی عبور می کند، سنسور این موضوع را تشخیص می دهد و ولتاژی به نام ولتاژ هال در خروجی خود تولید می کند. سنسورهای جلوه هال سرعت بیشتری نسبت به سنسورهای رله رید دارند و دارای سه سیم هستند و خروجی آنها PNP یا NPN است.

به طور کلی سنسور صنعتی مغناطیسی تفاوتی در جهت و مجاورت میدان مغناطیسی ندارد و در هر شرایطی می تواند آهنربا (میدان مغناطیسی) را تشخیص دهد و کافی است سنسور را در فاصله بصری قرار دهید. اما سنسورهای مغناطیسی خاصی وجود دارند که فقط قطب N یا S را تشخیص می دهند و این نکته را باید در نظر داشت. همچنین یک سنسور مغناطیسی با حالت دکمه وجود دارد. در مورد سنسورهای پایه باید توجه داشت که آهنرباهای استفاده شده باید صحیح باشند و همچنین باید با رله های صحیح و باکیفیت استفاده شوند.

سنسور مغناطیسی و ویژگی های آن

توانایی تشخیص موانع ساخته شده از پلاستیک، چوب و فلز غیر مغناطیسی

دارای بدنه های کوچک با فاصله بسیار زیاد تا 70 میلی متر است

اینها اشکال استوانه ای و مستطیلی هستند که بسته به شرایط کاربرد قابل استفاده هستند.

شوک شدید در صورت ضربه یا لرزش

نصب فلاش یا بدون فلاش در فلزات غیر مغناطیسی

حسگرهای مغناطیسی می توانند آهنرباها را در همه جهات تشخیص دهند.

دکمه بازگشت به بالا