اقتصادیجامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

سمپاشی گندم با پهپاد

برای دانستن بهترین روش سمپاشی مزرعه برنج باید هدف و روش سمپاشی را بدانیم. به طور کلی روش های زیادی برای سمپاشی مزارع برنج وجود دارد، اما برخی از این روش ها دارای عوارضی هستند که استفاده از آنها را غیراقتصادی می کند. شالیزارها را می توان به صورت سنتی یا مدرن کاشت، هر روش مدرن مزایا و معایبی دارد، اما روش مدرن کاشت شالیزار رضایت کشاورزان را جلب کرده و نگرانی از کاشت سنتی را از بین برده است.

بهترین روش سمپاشی گندم قطعا روشی است که با کمترین هزینه بهترین عملکرد را داشته باشد. کاهش هزینه سمپاشی ناشی از صرفه جویی در مصرف آفت کش ها و کار فشرده است. بنابراین کشاورزانی که خواهان دستیابی به اهداف خود در بخش کشاورزی و همچنین کاهش هزینه‌ها هستند، می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین، بخش‌های مختلف از جمله گندم را سمپاشی کنند.

بهترین روش سمپاشی مزارع گندم

سم پاشی با پهپاد یکی از بهترین روش ها برای سمپاشی مزارع گندم است. سمپاشی با پهباد ویژگی های زیادی دارد که در این مقاله بیشتر به آن پرداخته می شود تا همه کشاورزان این روش  اوجیران  را بیاموزند. خدمات سمپاشی پهپاد به سمپاشی مزارع گندم بدون آسیب فیزیکی کمک می کند. معرفی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی برای سمپاشی متعارف می تواند در سطح وسیعی از زمین ها مشکلاتی ایجاد کند و این مشکل بیشتر گندم را در زمان برداشت تحت تاثیر قرار می دهد.

سمپاشی با پهپاد خدماتی است که در شهرهای مختلف قابل ارائه بوده و در هر نوع زمینی بدون محدودیت خاصی قابل سمپاشی است. استفاده از بهترین علف کش ها در سیستم اسپری پهپاد به سمپاشی کمک می کند تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. باید دانش صنعت کشاورزی را از انواع علف کش ها افزایش داد تا بتوانند علف های هرز را رصد کرده و علف کش های مناسب را شناسایی و استفاده کنند.

مزایای سمپاشی مزارع گندم با پهپاد

استفاده از نازل میکرونی

یکی از مزایای اصلی استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع گندم، استفاده از نازل میکرونیزر است. نازل میکرونیزر این امکان را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام قطرات سمی که اسپری می شوند یک اندازه هستند. به این ترتیب همان مقدار سم به تمام برگ های گندم می رسد. این موضوع باعث می شود که مقداری از غلات در اثر سم اضافی آسیب نبیند. از طرفی ورود سم با مقدار کمتر از حد مجاز نیز می تواند باعث پاک نشدن علف های هرز گندم شود. بنابراین استفاده از نازل های میکرونی برای پاشش منظم قطرات سم که در سم پاشی پهپاد انجام می شود، ضروری است.

کاهش هزینه های نیروی کار

چه با تراکتور و چه به صورت دستی در مزارع گندم سمپاشی شود، برای انجام این کار به حداقل ۲ تا ۳ کارگر در روز نیاز است. اگر سطح زیر کشت گندم زیاد باشد، سمپاشی ممکن است چند روز طول بکشد. این امر باعث افزایش هزینه سمپاشی می شود. این اتفاق در حالی رخ می دهد که در روش سمپاشی مزرعه گندم با پهپاد نیازی به کارگر زیاد نیست و اپراتور پهپاد می تواند با کمک کشاورز تمامی کارهای مربوطه را انجام دهد.

کاهش مصرف سموم

یکی از مزایای اصلی سمپاشی مزارع گندم با پهپاد امکان صرفه جویی در مصرف سموم و کودهای مایع است. با توجه به میکرونی بودن نازل های استفاده شده برای این روش، هدر دادن سمی وجود ندارد و می توان از کمترین مقدار سم حداکثر استفاده کرد. این موضوع در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. زیرا با افزایش نرخ دلار قیمت سم و کود مایع نیز به شدت افزایش یافته و نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده است.

کاهش سمیت انسان از قرار گرفتن در معرض سمی

روش سمپاشی مزارع گندم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نیازی به قرار گرفتن در معرض سم ندارد، بنابراین مسمومیت بسیار کمتر است. این امر باعث شده است افرادی که برای سلامتی خود و دیگران ارزش قائل هستند، سمپاشی هواپیمای بدون سرنشین را به عنوان جایگزین مناسبی برای روش‌های سمپاشی سنتی بدانند. برای اطلاع از قیمت پهپاد سمپاش با ما تماس بگیرید.

از نوشیدن آب زیاد خودداری کنید

یکی از مزایای اصلی سمپاشی مزارع گندم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، جلوگیری از هدر رفتن مقدار زیادی آب است. معمولا روش سنتی نسبت به روش های نوین تلفات آب بیشتری دارد. بنابراین در مناطق کم آب، سمپاشی با استفاده از پهپاد روشی بسیار علمی و معقول است. به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور به روش های سنتی مانند سمپاشی دستی یا استفاده از تراکتورهای سمپاشی پهپاد روی آورده اند.

دکمه بازگشت به بالا