اقتصادیکسب و کار ایرانی

سایه دادن به لوگو در فتوشاپ

نحوه اضافه کردن سایه‌ها به پس زمینه سفید

ساده‌ترین روش برای ایجاد سایه در فتوشاپ انتخاب یک پس زمینه سفید است. برای این کار مراحل اساسی و مورد نیاز را باید به طور مکرر تمرین کنید. انتخاب پس زمینه‌های سفید، برای تصاویر محصول بسیار معمول و رایج است اما این تصاویر فاقد سایه هستند .در اینجا می‌بینید که چگونه می‌توانید یک سایه نرم ایجاد کنید، این کار سخت نیست.

کشیدن سایه

1- اولین قدم برای ایجاد سایه، برش جسم از تصویر مورد نظر است. یک عکس از محصول که قبلاً در برابر پس زمینه سفید گرفته شده است را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از ابزار انتخاب شی (میانبر صفحه کلید W) که کوتاه‌ترین راه است، استفاده کنید.

2- تصویر خود را در یک سند فتوشاپ وارد کنید. در این سند، یک‌لایه پس زمینه به رنگ سفید و یک‌لایه دیگر برای قرار دادن شیء انتخاب کنید.

سایه باید کشیده‌تر شود، تا واقعی به نظر برسد.

عادی‌سازی سایه‌ها

قدم بعدی تغییر سایه غیرمعمولی به سایه معمولی و عادی است. سایه را به یک‌لایه جدید منتقل کنید تا بتوانید آن را به تنهایی دستکاری کنید. برای ایجاد سایه در فتوشاپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی لایه‌ای که سایه شما وجود دارد بر روی نماد fx که ظاهر شده است کلیک راست کنید. سپس ایجاد لایه را انتخاب کنید. یک‌لایه جدید که تنها سایه در آن وجود دارد ظاهر می‌شود.

خورده‌کاری‌های نهایی

این سایه باید در نزدیکی پایه قوی‌تر و پراکنده‌تر باشد و در نزدیکی بالای آن سبک‌تر باشد. برای ایجاد سایه در فتوشاپ، یک‌لایه سایه دوم ایجاد کنید.

2- بر روی لایه سایه اول کلیک کنید. 90٪ را درFill box  که در قسمت بالای پنجره لایه‌ها وجود دارد وارد کنید. این قسمت تاریک‌ترین بخش از سایه است. حالا بر روی لایه کپی کلیک کرده و 40٪ را در Fill box  وارد کنید، این قسمت سایه نور شماست. نماد چشم در سمت چپ لایه‌ها را انتخاب کنید تا تغییر را ببینید.

نحوه اضافه کردن سایه‌ها به عکس منظره

برای ترکیب تصویری صحنه‌ای که دارای نور طبیعی است، تمرین و توجه بیشتری مورد نیاز است. یکی از مهم‌ترین کارها در این زمینه، اضافه کردن سایه‌ای است که از تصویر کامپوزیت استفاده می‌کند. برای انجام این کار، باید ببینید سایه‌های موجود در صحنه شما کجا سقوط می‌کنند. این بدان معناست که به اشیاء داخل قاب خود نگاه کنید تا جهت نور را ببینید.

همچنین مطمئن شوید سایه شما با رنگ بقیه‌ی اجزای حاضر در صحنه مطابقت دارد. برای این آموزش، صحنه‌ای انتخاب شده که نور در جلوی دوربین قرار دارد.

دختری با لباس سنتی ژاپنی در میان جنگل بامبو قدم می‌زند. در این منظره باید اندازه مدلی را که از عکس دیگری انتخاب شده تنظیم کنید.

قرار دادن سوژه داخل منظره

هدف ما شخص است و آن را از عکسی که در همان روز گرفته شده انتخاب کرده‌ایم. این کار به نور موجود در مدل كمك می‌کند تا با بقیه منظره سازگار باشد. حال باید به آن سایه اضافه کنیم. برای ایجاد سایه در فتوشاپ به صورت زیر عمل می‌کنیم:

1- یک‌لایه جدید در فتوشاپ ایجاد کنید و سپس شیء یا شخص را در منظره قرار دهید.

3- با استفاده از ابزار حرکت، جسم یا شخص را در منظره قرار دهید.

اندازه را با سایر اشیاء موجود در عکس مطابقت دهید.

سایه خود را ایجاد کرده و آن را درون عکس قرار دهید.

سایه را محو کنید

آخرین قدم برای افزودن سایه در فتوشاپ محو کردن سایه است. برای این کار می‌توانید مراحلی که در بخش خورده‌کاری های نهایی انجام دادید را دوباره تکرار کنید. مقدار Fill را تغییر دهید و با ابزار گرادیانت یک ماسک لایه به تصویر خودتان اضافه کنید.

تصویر نهایی، سایه محو خوبی را در پشت مدل عکس نشان می‌دهد.

جمع‌بندی

برای این کار سه مرحله کلیدی وجود دارد:

  • یک‌لایه جدید از لایه اصلی اضافه کنید.
  • اندازه و شکل لایه را تنظیم کنید تا سایه واقعی‌تر به نظر برسد.
  • برای محو شدن سایه از ابزار گرادیانت استفاده کنید.

توی ، فتوشاپ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با فتوشاپ کاری نیست نتونی انجام بدی. همه رو انگشت به دهان می کنی یا اصلا باهاش میتونی راحت پول در بیاری!

این آموزش یک برررسی کامل و گام به گام از ایجاد سایه ها در فتوشاپ ارائه می دهد و همچنین با معرفی نکات مفید به شما کمک می کند تا سایه ها را دقیقاً مطابق با تصور خود ایجاد کنید!

ویدیوی آموزش سایه دادن به هر نوع جسم در فتوشاپ

و اما توضیحات گام به گام:

مرحله 1: لایه متن یا تصویر را انتخاب کنید.

در این مثال، سایه را به یک متن اضافه می کنیم اما مراحل آن مشابه با اضافه کردن سایه به لایه تصویر است.

ساده ترین راه اضافه کردن یک افکت لایه در فتوشاپ استفاده از آیکون fx است که در پایین پنل لایه ها قرار دارد.

سایه روی لایه متن یا تصویر انتخاب شده اعمال می شود اما هنوز تنظیمات زیادی باقی مانده است!

برای تنظیم زاویه یا موقعیت سایه دو روش وجود دارد. ساده ترین راه این است که خیلی راحت روی تنظیم منبع نور کلیک کنید. این باعث تغییر جهت “نور” می شود و در نتیجه سایه در سمت مخالف منبع قرار خواهد گرفت.

به عنوان مثال، خط رو به پایین نشان می دهد که نور از پایین می تابد، بنابراین سایه در بالای متن ایجاد می شود. هرجا زاویه نور را قرار دهید به طور مشابه همین کار را انجام می دهد.

روش دوم، تایپ مستقیم زاویه مورد نظر برای سایه می باشد. به عنوان مثال با تایپ زاویه 45 درجه زاویه نور نیز متناسب با آن تنظیم می شود.

نتیجه هر دو روش برای تغییر موقعیت سایه یکسان است اما اگر می خواهید زاویه های بیشتر را به راحتی امتحان کنید، استفاده از تنظیم منبع نور کارتان را ساده تر و سریع تر خواهد کرد.

مرحله 4: ظاهر سایه را اصلاح کنید.

  • Distance: فاصله سایه از متن یا تصویر را کنترل می کند. هرچه فاصله بیشتر شود، پیوستگی و ارتباط بین سایه و لایه کمتر خواهد شد.
  • Spread: میزان پخش شدن سایه را نسبت به لایه کنترل می کند. به عنوان مثال در یک لایه متنی هر چقدر سایه بیشتر پخش شود، ظاهر سایه هر حرف ضخیم تر به نظر می رسد.
  • Size: تنظیمات اندازه بسیار شبیه تنظیمات محو شدگی در ابزار Brush Tool عمل می کند. با افزایش اندازه، لبه های سایه نیز بیشتر نرم می شوند.

هیچ راه یکسان و قطعی برای تنظیم این گزینه ها وجود ندارد، باید آنها را با کم و زیاد کنید تا به یک نتیجه دلخواه برسید.

مرحله 5: برای اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

هنگامی که از ظاهر سایه خود راضی شدید باید تغییرات روی لایه را تثیبت کنید. برای خارج شدن از پنجره تنظیمات روی OK کلیک کنید تا به پنل لایه ها برگردید.

بر خلاف سایه معمولی سایه های بلند از تصویر یا متن ،فاصله و گسترش بیشتری دارند اما هنوز هم متصل هستند. متأسفانه روشی برای ایجاد سایه های بلند با استفاده از تکنیک های گفته شده وجود ندارد ولی ساخت آنها با استفاده از روش های بعدی آسان است.

مرحله 1: لایه متن یا تصویر را کپی کنید.

مرحله 2: تغییر رنگ لایه پایین

قبل از ایجاد سایه یک رنگ انتخاب می کنیم. برای متن لایه متن را انتخاب کرده، پنل کاراکتر را باز کنید و یک رنگ متن جدید انتخاب کنید.

حالا روی رنگ پیش زمینه در نوار ابزار کلیک کرده و یک رنگ جدید از پالت رنگ انتخاب کنید.

مرحله 3: زاویه متن یا تصویر را تنظیم کنید.

در اینجا زاویه 45 درجه وارد شده، لایه متن یا تصویر مطابق با آن زاویه می چرخد.

چون با لایه زیر کار می کنید، لایه زاویه دار را در زیر لایه کپی می بینید.

مرحله 4: لایه زاویه دار را 100 بار کپی کنید.

100 بار ؟! دیوانه اید؟!

با نگه داشتن این میانبر، فتوشاپ به کپی و انتقال لایه ادامه می دهد تا در نهایت یک سایه بلند ایجاد کند. حدود 100 کپی کافیست.

مرحله 5: لایه های کپی را ادغام کنید.

حالا نظم و آرامش به پنل لایه ها برگردانده شد.

مرحله 6: زاویه سایه بلند را اصلاح کنید.

مرحله 7: مکان سایه بلند را تغییر دهید.

ممکنه سایه کمی از متن یا تصویر دور باشد، بنابراین با انتخاب ابزار (V) Move Tool و کشیدن، مکان آن را تغییر دهید.

مرحله 8: کپی و گسترش سایه بلند

این مراحل کپی و تغییر مکان را تکرار کنید تا زمانی که سایه به اندازه مورد نظر گسترش یابد.

خب شما با موفقیت یک سایه طولانی در فتوشاپ روی یک متن یا تصویر ایجاد کردید. حالا می توانید با تغییر رنگ پس زمینه یا حتی اضافه کردن یک طیف رنگی، سبک های بیشتری روی طرح خود اعمال کنید!

با آنچه که در این آموزش گفتیم شما به راحتی می توانید هرگونه افکت سایه ای در فتوشاپ ایجاد کنید. چه اضافه کردن سایه های استاندارد به متن باشد چه سایه بلند روی تصویر، همه فقط در چند مرحله آسان قابل اجرا است. سایه ها یک روش عالی برای استایل دهی به گرافیک می باشند.

طراحی لوگو ترکیبی (تلفیق تصویر و نوشته)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نام برندی را فراموش کرده اید اما تصویر لوگوی آن را به خوبی به یاد دارید. استفاده از لوگو به عنوان نماد برای معرفی و ماندگاری یک کسب و کار از اهداف اصلی برند سازی است. در طراحی لوگوی ترکیبی یا همان لوگوی متنی_تصویری، همانطور که از نامش مشخص است؛ حروف و یا اعداد در کنار تصویر قرار می‌گیرند. به این ترتیب معمولا از نام برند و تصاویر طراحی شده مربوط به آن استفاده می‌شود.

مهارت های گرافیکی دیجیتال مارکتر باید بداند، هر دیجیتال مارکتر علاوه بر مهارت‌هایی که در حوزه دیجتال دارد، باید دارای مهارت‌های خاصی در حوزه گرافیک باشد تا بتواند در صورت لزوم کار گرافیکی خود را پیش ببرد. مهارت‌های خاصی از قبیل دیزاین بسته بندی محصول، طراحی بیزینس کارت و این موارد مد نظر نیست، صرف آشنایی با چند ابزار هم توانایی خاصی برای یک دیجیتال مارکتر ایجاد نخواهد کرد.

جهت طراحی لوگو در بیرجند کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا