اقتصادیکسب و کار ایرانی

ساخت خانه چوبی روستایی

خانه چوبی روستایی در جنگل یکی از مواردی است که طرفداران زیادی را در بین مردم به خصوص دوستداران طبیعت و محیط زیست به خود جذب می کند. از آنجایی که این خانه ها فضایی صمیمی و دلنشین دارند، فرصت خوبی برای استراحت و استراحت در کنار عزیزان یا حتی تنهایی خواهد بود. نکات مختلفی در رابطه با این نوع خانه ها از جمله نوع چوب استفاده شده، نحوه نگهداری و ماندگاری آنها وجود دارد که توجه علاقه مندان به این سبک را می طلبد. یکی از محصولات پرطرفدار در این منطقه، خانه های چوبی است که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

انواع و ساختار خانه های چوبی

خانه روستایی چوبی انواع مختلف و طرح های تولیدی متفاوتی دارد که به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند و به شرح زیر می باشند.

ساخت خانه چوبی با قاب چوبی (لوگ خانه)

این نمونه از خانه های چوبی نتیجه قرار گرفتن درختان به صورت افقی است که ساختار جالبی به خانه می دهد. تنه ضخیم درخت به حفظ دمای متعادل خانه در تمام فصول کمک می کند و بخشی از استحکام آن به دلیل استفاده از تکنیک ها و تکنیک های خاص برای شکل دادن به لبه ها است.

خانه اسکلت چوبی

در این دسته، پی بزرگ و مستحکمی وجود دارد که مانند اسکلت عمودی ساختمان ها، تکیه گاه تیر افقی و انتقال وزن خانه به پی را بر عهده دارد.

خانه چوبی پیش ساخته

خانه های چوبی پیش ساخته می توانند یکپارچه باشند یا از چندین قسمت تشکیل شده باشند که قبلاً در کارخانه درست ساخته شده اند و در نهایت به آدرس مناسب ارسال می شوند.

انواع چوب مناسب برای ساخت خانه چوبی روستایی

نوع چوب انتخاب شده برای ساخت خانه چوبی روستایی بسیار مهم است. هرچه متریال استفاده شده بهتر و کارآمدتر باشد، خانه بادوام تر و گران تر خواهد بود. لازم به ذکر است که نوع چوب برای ساخت با توجه به شرایط آب و هوایی و ویژگی های یک منطقه، سلیقه افراد و توانایی آنها برای هدایت پول به خانه قابل ساخت است. انواع نمونه های چوبی قابل استفاده عبارتند از:

چوب بلوط

به عنوان مقاوم ترین و قوی ترین نوع چوب، اغلب در بسیاری از مناطق برای ساخت خانه استفاده می شود.

چوب از درختان صنوبر داگلاس

دلیل محبوبیت این چوب برای ساخت خانه های چوبی زیبایی و ظاهر جذاب و دوام و طول عمر بالا آن است.

چوب سرو قرمز است.

چوب سرو قرمز سبک وزن و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی ملایم است.

زندگی کردن یعنی زندگی کردن

کاج و صنوبر نسبت به گونه های دیگر ارزان تر هستند و مواد نرم تر هستند.

مزایای یک خانه چوبی روستایی

از آنجایی که چوب یک ماده تجدیدپذیر است، سازگار با محیط زیست است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

به دلیل عایق بودن چوب دمای داخل خانه ساخته شده از این ماده متعادل باقی می ماند. زیرا به گرم نگه داشتن دمای محیط در زمستان کمک می کند. و برعکس در تابستان. هزینه های گرمایش و سرمایش خانه شما را 50 تا 60 درصد کاهش می دهد.

در زمان کوتاهی انجام می شود و نیاز به زمان زیادی ندارد

ماندگاری و دوام بالایی دارد و اگر با روش های مدرن و مواد مرغوب ساخته شود بیش از 200 سال عمر می کند.

معایب خانه روستایی چوبی

به دلیل شکنندگی چوب، بازدید منظم و رنگ آمیزی هر چند سال یکبار نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید جدی گرفته شود. به عنوان مثال، چوب استفاده شده می تواند باعث پوسیدگی در هنگام نفوذ رطوبت به دیوارهای خانه شود.

همچنین احتمال آسیب از حشرات مانند موریانه وجود دارد که می تواند عمر خانه را کوتاه کند.

یک خانه چوبی روستایی در جنگل بسازید

اگر قصد دارید یک خانه چوبی روستایی در جنگل بسازید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. هر جنگل یا روستایی شرایط آب و هوایی خاص خود را دارد، بنابراین خانه ها باید متناسب با این شرایط ساخته شوند. از جمله نکات زیر است.

قوانین محلی را بررسی کنید

قبل از ساخت کلبه چوبی در جنگل، آگاهی کافی از قوانین آن منطقه و اخذ مجوزهای لازم ضروری است. این به این دلیل است که موارد خاصی مانند روشنایی یا مصرف برق را می توان در مناطق خاصی محدود کرد.

به کیفیت خاک منطقه توجه کنید

از آنجایی که نوع خاک در پایداری و دوام خانه تاثیر بسزایی دارد، قبل از هر گونه ساخت و ساز، لازم است خاک را تحت آزمایشات لازم قرار داده و از میزان پایداری و نمک موجود اطلاعات کافی بدست آورید. برو در آن

یک خانه چوبی بسازید

مراحل ساخت کلبه پیش ساخته در جنگل آسان است و با خانه های جنگلی پیش ساخته سریعتر از روش های دیگر قابل انجام است که مهمترین کاربرد این روش ساخت است. مراحل انجام آن به شرح زیر است.

بر اساس عواملی مانند نوع زمین، فونداسیون، دستمزد کارگر، کلبه چوبی، نوع معماری داخلی، عوارض قانونی و مالیات و … بودجه مورد نیاز برای ساخت و ساز تعیین می شود. در مجموع، قیمت یک خانه چوبی پیش ساخته می تواند از 6 تا 9 میلیون کرون یا بیشتر در هر متر متغیر باشد.

برای اینکه بتوانید طراحی خانه مورد نظر خود را درک کنید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، از جمله تعداد افرادی که قصد دارید در خانه زندگی کنید، تعداد سرویس های بهداشتی مورد نیاز، نیاز یا عدم نیاز به فضای پارکینگ و مهمان. اتاق، و به طور کلی، ترجیحات شخصی افراد مورد نظر. تعیین سطح

شایان ذکر است که برای تحقق رویای بهترین خانه چوبی از قبل برنامه ریزی شده، لازم است تحقیقات کافی در مورد انواع شرکت های ارائه دهنده این نوع خدمات انجام شود تا کیفیت کار هر یک از آنها به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. لازم را انجام دهد مذاکرات و نتایج آنها، یک پیمانکار قابل اعتماد را هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا