فرهنگ و هنر

زندگینامه و سوابق حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

زندگینامه و سوابق حجت الاسلام والمسلمین شکری ، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

رهبر عالی با حکم حجت الاسلام والمسلمین یوسف علی شکری را به عنوان معاون فرماندار شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

بر اساس سی وی نت ، حجت الاسلام والمسلمین یوسف علی شکری در سال 1330 متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را از سال 1346 در حوزه علمیه ملا جعفر مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی در سال 1350 و حوزه علمیه قم با دانشمندانی چون حج اسلام تهرانی ، علوی گرگانی ، موسوی تبریزی و فاضل هرندی و حرم پناهی تحصیل کردند.
در دوران پس از انقلاب اسلامی از سال 1351 تا 1357 ، وی به دلیل سخنرانی ها و بسیاری از فعالیت های خود علیه رژیم طاغوت بارها دستگیر و در قزل قلعه ، قصر ، قم و … زندانی شد و سپس آزاد شد. بعدازظهر بحث اسلامی.
حجت الاسلام والمسلمین یوسف علی شکری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بروجن توسط معلمان به دستور آیت الله طاهری خرم آبادی و جوپار کرمان توسط آیت الله مشکینی رحمت الله علی برای تشکیل کمیته تغییر اسلامی در تا فوریه 1984 در مجتمع آموزشی ابوریحان. بیرونی وابسته به دانشگاه تهران ، تعالیم اسلامی ، تاریخ اسلام و ریشه های تحول اسلامی را تدریس می کرد و در بعضی مواقع به عنوان فرمانده کمیته اسلامی و رهبر گروه نماز جمعه شمال ورامین خدمت می کرد.
وی از سال 1985 تا 1989 به عنوان رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی قم خدمت کرد و تا سال 1990 بر بنیاد شهید نیشابور نظارت داشت. وی به عنوان مدیرکل کمک و مشاوره و از سال 1995 تا اوایل سال 2004 به عنوان مدیرکل بنیاد شهید استان تهران خدمت می کرد و از خانواده کسانی که به خاطر ایمان خود جان باختند مراقبت می کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شکری همچنین از سال 2004 تا 2005 به عنوان معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شدند.
در مدت تصدی خود در سال 1379 مدیر ملی شد و در سال 1378 به عنوان مدیر اداره منطقه و در سالهای 1377 ، 1376 ، 1375 و 1378 از سوی بنیاد انقلاب اسلامی به عنوان مدیر اجرایی شهید انتخاب شد.
انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا