کسب و کار ایرانی

زندگینامه مهران مدیری بازیگر سریال پدر گواردیولا

بیوگرافی مهران مدیری بازیگر سریال پدر گواردیولا

بیشتر ما علاقه زیادی به افراد مشهور و هنرمندان داریم و عموما اطلاعات زیادی در مورد این افراد داریم. مهران مدیری یکی از بازیگران و کارگردانان مطرح کشورمان است که طرفداران زیادی دارد و آثار هنری زیادی دارد.

همانطور که اشاره کردیم مهران مدیری بازیگر و کارگردان مشهور سینما و تلویزیون است که 99 درصد مردم ایران آثار او را می شناسند و می بینند. او بیشتر در صنعت کمدی فعال است و کارهای زیادی در این زمینه انجام داده است. در ادامه با بیوگرافی مهران مدیری بیشتر آشنا می شویم.

مهران مدل کودکی و خانواده

مهران مدیری متولد 28 فروردین 1346 است. او در خانواده ای پرجمعیت با 6 عضو اراکی بزرگ شد. از کودکی مانند هم سن و سال های خود نبود و علاقه ای به بازی های دسته جمعی نداشت.

یک مدیر همیشه ترجیح می داد در اتاقش بماند و کتاب هایش را ورق بزند و نام آنها را به خاطر بسپارد. یکی از سرگرمی های او دیدن عکس های کتاب هایش است.

آغاز فعالیت های مهران مدیری

مهران مدیری بازیگری را از کودکی آغاز کرد و با تلاش و اعتماد به نفس خود توانست در بسیاری از رشته های ورزشی ایفای نقش کند. پس از آن تئاتر را برای ورود به دانشگاه انتخاب کرد.

پس از ورود به دانشگاه و گذراندن بخشی از تحصیلات، به دلیل اینکه در خط مقدم جنگ قرار داشت و برای دفاع از ایران به جنگ رفت، تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرد. اما بعد از جنگ به عشق دلش که هنر است برگشت، آن وقت بود که به تئاتر و رادیو نگاه کرد.

در سال‌های 1362 تا 1372 در اجراهای زیادی شرکت کرد و در این مدت با بزرگان تئاتر از جمله قطب الدین صادقی و میکائیل شهرشتانی همکاری داشت.

علاوه بر تولیدات نمایشی، در سال 1368 وارد رادیو شد و به پخش برنامه داستان شبانه پرداخت. مهران مدیری 6 سال است که این برنامه را اجرا می کند. سرانجام در سال ۱۳۷۲ به همراه داریوش کاردان توانست اولین برنامه طنز خود را برای تعطیلات نوروزی بسازد.

مهران مدیری در تلویزیون

مهران مدیری اولین کار خود را در تلویزیون با برنامه طنز نوروز 72 تجربه کرد، او هم بازیگر و هم کارگردان این مراسم بود و توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و شهرت خوبی پیدا کند.

بعداً در همان سال، او با کار بر روی سریال پرواز 57 به شهرت خود افزود و اکنون بسیاری او را می‌شناختند و از طرفدارانش بودند.

او کارهای تلویزیونی زیادی انجام داده است که در زیر مشاهده می کنید:

سریال ساعت خوش

نوروز 76

77 نبرد

مشت های کوچک

حکایت

نکات و توصیه ها

باغ گیلاس

سال مبارک

نوروز 74

نوروز 1378

ببخشید شما

شماره 14

نود شب

طنز 80

نگرانی های والدین

پاورچین

نقطه

جایزه بزرگ

Barare naktis

باغ پیروز

مرد هزار چهره

مردی با دو هزار چهره

حاشیه

درباره کالا 2

تمرکز

خانواده مهران مدیری

مهران مدیری مدت زیادی است که با مژگان رمضانی ازدواج کرده و دو فرزند به نام های شهرزاد و فرهاد دارد. مژگان هنر و ادبیات خوانده و با نام هنری مژگان آریا می نویسد.

فرهاد مدیری نوازنده است و تدریس موسیقی را از دبیرستان شروع کرده است. تحصیلاتش را در خارج از کشور ادامه داد و اکنون گروه موسیقی دارد و در آثار پدرش به عنوان آهنگساز فعالیت می کند.

شهرزاد دختر مهران مدیری متولد تیر 1357 و فارغ التحصیل رشته طراحی لباس است. او علاقه ای به بازیگری ندارد و در حال حاضر برند پوشاک Lorelai را اداره می کند. طراحی و دوخت لباس این برند از 0 تا 100 بر عهده شهرزاد می باشد.

مهران مدیری در طول دوران فعالیت خود افتخارات زیادی از جمله دریافت جایزه حافظ کسب کرده است. او 9 بار برنده جایزه حافظ شده است و دلیل کارنامه او در این زمینه است.

در سال 2099، مقاله ای در نیوزویک، مهران مدیری را به عنوان بیستمین فرد تأثیرگذار در ایران از نظر فرهنگی و سیاسی معرفی کرد. همچنین دانشگاه لیبرتی آمریکا به پاس قدردانی از فعالیت های هنری و بشردوستانه اش، دکترای افتخاری به او اعطا کرد. این اتفاق در 21 جولای 1390 در لس آنجلس رخ داد.

البته لازم به ذکر است که مهران مدیری به دلیل ضبط مراسم قهوه تلخ در آن زمان موفق به حضور در این مراسم نشد و اتفاقاً دکتر رونالد برنر از طرف وی دکتری را پذیرفت و حمید سلطانی از این مراسم گذشت. این هم به حمید سلطانی. مهران مدیری.

خاطره انگیزترین گفتگوی مهران مدیری

تحصیلاتش در حدی است که کبری تصمیم گرفت… تخصصش کپی جوک از این گروه به این گروه تلگرامی است… اوج تلاش و تمرین من بلند شدن از رختخواب روی مبل و تماشای تلویزیون است! -یک کارشناس شاغل باید آخر هر ماه دو هزار ساعت اضافه کاری بابت حقوق خانواده اش بدهد، به این مرد تعظیم می کنند!… به این پروسه در سیستم های مدیریتی- کاری «باید» می گویند!. .. یعنی مهمانی گرانبها، بگیر، بکن!… (دورهمی)

معمولاً آبروی فقرا را باد می برد، اما آبروی سرمایه داران حتی با طوفان کاترینا هم عوض نمی شود! (ملاقات)

پدر خانواده روزی چهار پاکت سیگار می کشد. و مادر خانواده دود را با میترا میشوید; خوشحال بیرون و عموی خانواده هم با طبقه بالا سیگار می کشد. یک لوله ! پس کی بره به بابابزرگش بگه؟ من تا آخر عمر دارم با این بیماری زندگی میکنم، قلب و ریه هام بد شده پس نمیتونم خبر بدی بهت بدم…!! (در مورد سریال می خندد)

دکمه بازگشت به بالا