جامعه و خانواده

رفع مشکلات مشهد نیازمند عزم ملی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالله ارجای وی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگران ساختمانی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حل مشکلات و مشکلات مشهد نیازمند یک تصمیم ملی است، گفت: این شهر سه و نیم نفر جمعیت دارد. میلیون نفر و حضور زائران هر ساله شهری دائمی است.

شهردار مشهد گفت: 10 درصد از 30 میلیون زائری که سالانه به مشهد مقدس سفر می کنند، زائران خارجی هستند، اقتصاد این شهر مبتنی بر گردشگری است، بیش از 50 درصد اقامتگاه های شهر در این کشور کاری است.

وی گفت: شهرداری مشهد شرکت بزرگی است که روزانه به بیش از 800 هزار نفر از ساکنان خدمات ارائه می کند، بنابراین مشکلات این شهر در میانه راه است. بین المللی باید در سطح ملی به شدت رعایت شود.

ارجای وی افزود: نرخ مشارکت بودجه شهر مشهد در پایان مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه به 55 درصد افزایش یافته است. سن گذشته در سایر شهرهای کشور رکورد محسوب می شود.

شهردار مشهد گفت: در پایان مهرماه سال گذشته درصد اجرای بودجه سالانه شهر مشهد 21 درصد بوده که امسال رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: بودجه شهر مشهد در سال جاری 26 هزار میلیارد تومان است و سهم دولت در آن ناچیز است و با توجه به ساختار شهر مشهد و حضور سالانه بیش از 30 میلیون ایرانی و خارجی انتظار داریم. توجه ویژه ای به مشهد به خصوص در زمینه تجهیزات ارتباط با سفر و گردشگری در دولت سیزدهم و جامعه مسلمانان پول و بودجه زیادی خواهد داد. مشهدالرضا (آ) اختصاص داده

ارجای وی گفت: لایحه بودجه سال 1402 شهر به شورای شهر مشهد ارائه نشده است اما در حال تدوین است و امیدوارم بودجه با رقم معقولی کمتر و نرخ تورم به شورا ارائه شود. .

افزایش زنجیره توسعه حمل و نقل عمومی شهری

در این جلسه کیانوش کیامرث مدیرعامل این شرکت قطار شهری مشهد همچنین گفت: قطار شهری مشهد یکی از پروژه های ملی و هزینه توسعه خط مترو در این زمینه است. شهر بزرگنیاز به حمایت و مشارکت بیشتر دولت دارد.

مدیر عامل قطار شهری مشهدی همچنین گفت: انتظار داریم اعضای کمیسیون عمران مجلس میزان سهم کتاب توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را از 12 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش دهند.

وی گفت: همکاری مصوب مجلس برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال 1401 بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان بوده که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم شهرستان است.

کیامرث افزود: 9 شهر بزرگ این شهر یک قطار راه اندازی می کند و سایر شهرهای بزرگ نیز خطوط اتوبوس را باز می کنند، تعداد اختصاص داده شده در سال جاری در هر یک کم است. شهر بزرگ رقمی کمتر از 800 میلیارد تومان پیدا شد.

مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: هزینه دویدن هر کیلومتر از خط قطار شهری 1500 میلیارد تومان است و در این رقم کمتر از نیم کیلومتر خط کار می کند.

دکمه بازگشت به بالا