اقتصادیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس

لپ تاپ‌ های گیمینگ دسته‌ای بسیار محبوب و پرفروش از لپ تاپ‌ ها هستند که نه تنها توجه گیمرها بلکه توجه همه کاربرانی که لپ تاپ قدرتمند می‌خواهند را به خود جلب کرده‌اند. لپ تاپ های گیمینگ بطور کلی سخت‌افزار قدرتمندی دارند و نمایشگر آن‌ها نیز معمولا مشخصات بهتری از نمایشگر لپ تاپ‌ های عادی دارند. سیستم گیمینگ تا 50 میلیون می تواند شما را به وجد بیاورد.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است. اگر به دنبال سیستم گیمینگ تا 50 میلیون هستید، اطلاعات را عمیق بخوانید.

از طرف دیگر فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی این است که لپ تاپ‌های گیمینگ فن‌های قوی‌تری دارند تا هنگام بازی بتوانند دمای لپ تاپ را پایین نگه دارند. همچنین تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این دسته لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ چرا که روان اجرا شدن بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر لپ تاپ گیمینگی است.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ

آیا می‌دانید در خرید لپ تاپ گیمینگ به چه مواردی باید توجه داشته باشید؟ در ادامه این بخش نکات مهم خرید لپ تاپ گیمینگ یا مناسب بازی را شرح می‌دهیم.

صفحه نمایش

در این موضوع که کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش هر لپ تاپی اهمیت زیادی دارد هیچ بحثی نیست اما برای بازی کردن یک صفحه نمایش باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ اول از همه این که حتما لپ تاپ مورد نظر شما باید پنلی FHD یا QHD داشته باشد (4K کمتر دیده می‌شود).

اگر قرار نیست خیلی لپ تاپ خود را جابجا کنید می‌توانید پنلی بزرگ‌تر از 15.6 اینچ خریداری کنید تا هنگام بازی کردن پنل بزرگ‌تری مقابل چشمان شما قرار بگیرد. پس از رزولوشن و اندازه پنل باید به نرخ نوسازی آن توجه ویژه داشته باشید.

احتمالا با مفهوم نرخ نوسازی آشنا هستید و می‌دانید که که هرچه قدر که نرخ نوسازی یک صفحه نمایش بیشتر باشد شما هنگام کار کردن با آن و به خصوص بازی کردن حس سریع‌تر و روان‌تری خواهید داشت.

پس بسیار مهم است که لپ تاپ گیمینگ شما از نرخ نوسازی 120 هرتزی یا 144 هرتزی پشتیبانی کند. اگر پنل مورد نظر نرخ نوسازی بالاتری از این اعداد دارد که بسیار هم بهتر است. در کنار نرخ نوسازی نرخ تأخیر پنل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرخ تأخیر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا پنل بتواند محتوای در حال نمایش را تغییر دهد.

پردازنده مرکزی

فرقی نمی‌کند که لپ تاپ را برای انجام چه کاری می‌خواهید در هر صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها همین قسمت CPU یا پردازنده مرکزی است. هر کاری که بخواهید با لپ تاپ انجام دهید پردازنده مرکزی باید آن را پردازش کند و از این جهت سرعت و نهایت قدرت آن اهمیت زیادی دارد.

بازی کردن از جمله کارهایی است که از تمام قدرت CPU استفاده می‌کند و به همین جهت بسیار مهم است که پردازنده مرکزی لپ تاپ گیمینگ شما توانایی خوبی داشته باشد و در پردازش‌های سنگین بتواند همراه با پردازنده گرافیکی بازی‌ها را به نحو احسن اجرا کند.

اگر به طور کامل و تخصصی با پردازنده‌های مرکزی آشنایی ندارید می‌توانید نمرات پردازنده‌های مختلف را مشاهده کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید تا بهتر متوجه اختلاف قدرت پردازنده‌های مرکزی شده و سپس گزینه مناسب را برگزینید.

کارت گرافیک

به طور حتم مهم‌ترین بخش‌ یک لپ تاپ گیمینگ همین کارت گرافیک است. کارت گرافیک باید بتواند بخش گرافیکی بازی‌ها را به بهترین شکل به اجرا در بیاورد. توجه داشته باشید که به غیر از خود کارت گرافیک میزان حافظه آن هم مهم است. یعنی مثلا باید توجه داشته باشید که مثلا حافظه گرافیکی 2 گیگابایت است یا 4 گیگابایت یا 6 یا حتی بیشتر.

حافظه رم و حافظه داخلی

بازی کردن به نسبت به میزان حافظه رم زیادی نیاز دارد، پس لپ تاپی خریداری کنید که حافظه رم 16 یا بیشتر داشته باشد یا حداقل به شما امکان دهد تا به این مقدار بیفزایید و امکان افزودن حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده باشد.

حافظه داخلی نیز در واقع بیشتر از جهت نوع حافظه اهمیت دارد، البته که ظرفیت حافظه نیز بسیار مهم است مخصوصا اگر قرار است بازی به روی لپ تاپ داشته باشید ولی مهم‌تر از ظرفیت حافظه داخلی، HDD یا SSD بودن آن است.

حافظه‌های SSD سرعت بسیار بهتر و بیشتری دارند و حتما توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر حافظه داخلی از نوع SSD داشته باشد یا حداقل از هر دو حافظه استفاده کند؛ چرا که برخی از لپ تاپ‌ها مثلا 1 ترابایت حافظه HDD برای ذخیره سازی اطلاعات و 256 گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر دارند.لپ تاپ با حافظه SSD بسیار سریع‌تر بازی‌ها را اجرا می‌کند و همچنین لود بازی‌ها نیز بسیار سریع‌تر می‌شود.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

در ادامه مدل های بهترین لپ تاپ ایسوس گیمینگ را به شما معرفی خواهیم کرد. این دستگاه‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوتی هستند و تلاش کرده‌ایم اولویت معرفی این از قیمت زیاد به کم باشد.

لپ‌ تاپ ایسوس 16 اینچی مدل ROG Strix G16 G614 G614JZ i9 13980HX 16GB 2TB SSD RTX4080

قوی‌ترین لپ تاپ گیمینگ موجود در لیست که طبیعتا بالاترین قیمت را نیز دارد همین مدل از سری ROG است که قدرتی تحسین برانگیز را نوید می‌دهد. این دستگاه نمایشگری 18 اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD دارد و از نرخ نوسازی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

تاخیر این پنل 3 میلی‌ثانیه است و همچنین از 100 درصد گستره رنگی sRGB پشتیبانی می‌کنهنگام انتخاب بهترین لپ تاپ‌ گیمینگ موجود در بازار، علاوه‌بر تحقیق و جستجوی شخصی خود از میان پیشنهاداتی که بهترین سخت‌افزار و متناسب‌ترین قیمت‌ها را باتوجه به بودجه‌ی اختصاص داده شده‌ی شما ارائه می‌کنند، همواره نظرات ضد و نقیضی را در رابطه با توجیه خرید یک لپ تاپ گران‌قیمت گیمینگ به‌جای جمع آوری پی سی یا حتی رو آوردن به کنسول‌های بازی خواهید شنید.

اما علاقه‌مندان به خرید لپ تاپ‌های گیمینگ همواره دلایل خود را برای هزینه کردن روی محصولاتی که معمولاً گران‌قیمت‌ترین لپ تاپ‌های بازار را تشکیل می‌دهند، دارند.

 

  • لپ تاپ ایسوس مدل P1512CEA
  • لپ تاپ ایسوس مدل X1500EP-EJ005W
  • لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HF-HN014
  • لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX517ZC-HN111
  • لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZM-RS73
  • لپ تاپ ایسوس TUF Dash FX517ZR-F15.173070-A
  • لپ تاپ ایسوس ROG Strix G16 G6 G614JV
  • لپ تاپ ایسوس ROG Strix G713RW
  • لپ تاپ ایسوس ROG Strix G16 G614JI
  • لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JZ-Z

از میان برندها و محصولات متنوع و متعددی که در بازار لپ تاپ‌های گیمینگ به چشم می‌خورد، ایسوس همواره محصولات باکیفیت و مطمئنی را به کاربران معرفی کرده که توازن بسیار خوبی را میان سخت‌افزار مدرن و قدرتمند، بدنه‌ی باکیفیت و جذاب و قیمت متناسب با آن برقرار می‌کنند. به همین جهت در نظر داریم تا در این مقاله به معرفی شماری از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ این برند تایوانی بپردازیم.

انتخاب بهترین لپ تاپ ایسوس

برای پی سی گیمرها همواره یکی از جوانب سخت‌افزاری کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ گیمینگ نقش حیاتی را در انتخاب سیستم مورد نظر دارد و آن هم کارت گرافیک کامپیوتر مورد نظر شما است. درواقع این GPU است که تعیین می‌کند رنج قیمیتی لپ تاپ مورد نظر شما در چه سطحی قرار گرفته یا انتظار اجرای چه بازی‌هایی را با چه کیفیتی می‌توانید از آن داشته باشید.

اولین نکته در رابطه با گرافیک لپ تاپ مورد نظر شما این است که به هیچ عنوان نباید سراغ لپ تاپ‌هایی بروید که کارت گرافیک مجزا ندارند و صرفاً به گرافیک یکپارچه CPU تکیه می‌کنند. بعد از اینکه لپتاپی را پیدا کردید که GPU متناسب با بودجه و نیاز شما را به همراه داشت، برخورداری از یک نمایشگر باکیفیت، ظرفیت حافظه رم کافی و CPU مورد استفاده‌ی آن، از دیگر عواملی است که در انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ تأثیر دارد.

اما این همه‎‌ی مواردی نیست که باید در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ در بازار در نظر داشته باشید. حجم حافظه ذخیره‌سازی و نوع فناوری ساخت آن از HDD تا SSD و سرعت عملکرد آن نیز می‌تواند در تجربه کاربری شما بسیار مؤثر باشد. علاوه‌بر این، جنس بدنه، وزن لپ تاپ، نوع کیبورد تعبیه شده در آن، درگاه‌های ورودی خروجی، ظرفیت و عمر باتری، سیستم خنک‌کننده قطعات سخت‌افزاری و موارد ریز و درشت دیگر مثل زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB یا طراحی ساده و بدون گیمیک‌های مرسوم همگی باید در انتخاب محصول مورد نظر شما در نظر گرفته شوند.

در ادامه شماری از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با درنظرگرفتن تمامی این موارد در رده‌های قیمتی مختلف دسته‌بندی شدند که می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید شما از این برند خوش نام و باسابقه در زمینه طراحی و عرضه‌ی محصولات گیمینگ در بازار کشور در نظر گرفته شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مختصری از مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Core i3 1115G4
  • گرافیک: Intel UHD Graphics Xe G4
  • ظرفیت حافظه گرافیکی: 4GB Share
  • ظرفیت حافظه اصلی (رم): 8GB
  • ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی (هارددیسک – SSD): از نوع SSD با ظرفیت 256GB
  • اندازه نمایشگر: ۱۵.۶ اینچ
  • نوع و دقت نمایشگر: FULL HD | 1920×1080 TN
  • وزن: ۱.۸ کیلوگرم

قیمت: ۱۶.۲۵۰.۰۰۰ تومان

۲لپ تاپ ایسوس مدل X1500EP-EJ005W

مختصری از مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Core i5 1135G7
  • گرافیک: Nvidia MX330
  • ظرفیت حافظه گرافیکی: 2GB
  • ظرفیت حافظه اصلی (رم): 16GB
  • ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی (هارددیسک – SSD): از نوع SSD با ظرفیت 512GB
  • اندازه نمایشگر: ۱۵.۶ اینچ
  • نوع و دقت نمایشگر: FULL HD | 1920×1080 IPS-Level
  • وزن: ۱.۷ کیلوگرم

قیمت: ۲۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان

۵۱۲ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD با اتصال PCIe NVMe تمام فضایی است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی این لپ تاپ در اختیار خواهید داشت. همچنین نمایشگر IPS این محصول با وضوح Full HD، از نرخ نوسازی تصویر استاندارد 60Hz برخوردار است و درگاه‌های اتصال آن نیز شامل یک پورت USB Type C و یک پورت USB 3.0 به همراه دو پورت USB 2.0 می‌شوند. ظرفیت و نوع باتری آن نیز 2Cell 37WHr با میزان شارژدهی ۲ الی ۴ ساعت اعلام شده است.

مختصری از مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Core i5 11400H
  • گرافیک: Nvidia RTX 2050
  • ظرفیت حافظه گرافیکی: 4GB
  • ظرفیت حافظه اصلی (رم): 16GB
  • ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی (هارددیسک – SSD): از نوع SSD با ظرفیت 512GB
  • اندازه نمایشگر: ۱۵.۶ اینچ
  • نوع و دقت نمایشگر: FULL HD | 1920×1080 IPS 144Hz
  • وزن: ۲.۲ کیلوگرم

قیمت: ۳۴.۷۰۰.۰۰۰ تومان

نمایشگر ۱۴۴ هرتز این لپ تاپ ویژگی قابل ذکر دیگر آن است که باتوجه‌به توانایی‌های سخت‌افزاری آن می‌توان تجربه فوق‌العاده‌ای را در بازی‌های رقابتی و گروهی به گیمر ارائه کند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا